حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هوآوی چگونه برای رشد فروش و موفقیت خود برنامه‌ریزی کرده است؟

نوشته

8 سال قبل | 6 دیدگاه | ترنجی

هوآوی، یکی از موفق‌ترین سازندگان گوشی‌های هوشمند نه‌تنها در چین بلکه در جهان است. این سازنده، همواره تلاش کرده است که گوشی‌ هوشمند و تبلت‌های موفقی تولید نماید؛ محصولاتی که علاوه بر مشخصات‌ سخت‌افزاری مناسب، از طراحی جالب‌توجه و کیفیتی خوب بهره‌ می‌برند. برای مثال، ساعت‌مچی هواوی Watch بسیاری از منتقدان را با طراحی زیبا و کیفیت ساخت خود شگفت‌زده کرد؛ این ساعت، از یک شاسی ضد زنگ فلزی و یاقوت کبود برای پوشش دور نمایشگر استفاده می‌کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره چگونگی موفقیت‌های این برند مطرح، بیشتر بدانید.

پرچم‌دار امسال این کمپانی، میت ۸ برروی یک طراحی آلومینیومی  و عکس‌برداری تمرکز کرده است. میت S، به یک نمایشگر حساس به‌فشار مجهز شده است و هوآوی، به‌عنوان اولین سازنده چینی موفق شده است تا با طراحی نکسوس ۶P، یک مدل از خانواده محبوب «نکسوس» گوگل را توسعه دهد. به‌تازگی، این کمپانی از فبلت میت ۸ خود رونمایی کرده است که قصد دارد موفقیت نسل قبلی خود را تکرار نماید.

اما این شرکت مورد بحث، چگونه به سومین سازنده بزرگ در بازار گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است؟ راهی که ال‌جی، سونی و اچ‌تی‌سی در آن ناموفق بوده‌اند. سال گذشته، از میت ۷ حدوداً ۷ میلیون واحد فروخته شد و امسال، هوآوی مصمم است تا رقم فروش میت ۸ را به ۱۰ میلیون واحد به‌لطف تراشه قدرت‌مند Kirin 950 برساند. این شرکت چینی، تلاش می‌کند تا بتواند بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه در سراسر دنیا به مشتریان ارایه دهد؛ حتی هوآوی، خوش‌بین است که این رقم را تا پیش از زمان درنظر گرفته‌شده تجربه نماید. این سازنده، بیش‌ترین گوشی‌هوشمند را در چین به‌فروش می‌رساند و ارقام فروش آن در چین، از سامسونگ و شیائومی نیز پیشی می‌گیرد.

هوآوی در سال‌جاری، رشد عظیم ۶۰٫۹ درصدی را در عرضه محصولات خود به‌ثبت رسانده است؛ در حالی‌که سامسونگ و اپل به‌ترتیب، تنها ۶٫۱ درصد و ۲۲٫۲ درصد رشد داشته‌اند. با این‌حال، آمار عرضه محصولات بیش‌تر هنوز در انحصار سامسونگ و اپل، باقی مانده است. بنابراین، هوآوی به‌دنبال راهی است که این انحصار را در هم بشکند.

استراژی فروش هوآوی، متکی بر ایجاد یک برند قوی و تقویت کانال‌های خرده‌فروشی خود در بازارهای جهانی است. این شرکت، تاکنون، خرده‌فروشی‌های زیادی ایجاد کرده است و درنظر دارد با طی‌کردن یک برنامه از پیش تعیین‌شده، آن‌ها را در سال آینده افزایش دهد. بدین منطور، این سازنده، برند برخی از محصولات خود را در بازارهای جهانی تغییر داده است؛ برای مثال، می‌توان به ایجاد سری «آنر» اشاره کرد. عملکرد هوآوی را تاکنون چگونه ارزیابی می‌کنید؟

[su_button url=”http://www.androidheadlines.com/2015/11/huawei-explains-plan-keep-growing.html” icon_color=”169e83″]Androidheadlines[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SAWANA

قیمت پایین‌تر بیشترین تاثیر رو داشته. میت ۸ با این ویژگیها رو اگه شرکتای دیگه میساختن قیمتش حداقل ۷۰۰ دلارمیشد. البته نسخه ۳ گیگ رو میگم.

Sajjad

اون زمان که هیشکی ارزونی تو کارش نبود هواوی خیلی ها رو گوشی دار کرد و به آرزوشون رسوند.
الان یه ذهنیت بدی ازش هست ولی داره اون ذهنیت رو پاک میکنه

Reza Zarandi

واقعا شرکت خیلی فوقالعاده ای هست
مثل اونو واقعا ندیدم
سیاست و موفقیت هاش اونو به یک غول فناوری تبدیل کرده 😉

Aryan.e.m

غول فناوری؟؟؟؟؟؟؟؟ خخخخخخخخخخ اپل سامسونگ سونی موتورولا اچ تی سی ال جی الان شلغمن که هواوی بخواد غول باشه؟؟ کمتر حرف بزنی نمیگن لالی :negative: :negative: :negative:

BLACK

هواوی هر وقت جای cpu که زیاد مهم نیست gpu رو درست کرد حرفه

Mohammad Soly

هواوی بهتر از سامسونگه نمیخوام جنگ روانی درست کنم من :negative: خودم فن سونی ام هواوی دست میگیرم ولی سامسونگ هرگز

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی