حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همانند گوگل، آلفابت نیز در کشور چین غیرقابل دسترس است

نوشته

8 سال قبل | 2 دیدگاه | ترنجی

طی اقدامی بسیار سریع‌تر از آنچه که پیشبینی می‌شد، کشور چین، سایت جدید لری پیج که با نام تجاری “آلفابت” معرفی شد را مسدود کرده است. این یعنی هنگامی که یک کاربر در کشور چین وارد سایت آلفابت شود، با همان نوشته‌ها و ارورهایی که در هنگام ورود به سایت موتور جست‌وجوی گوگل مشاهده می‌کرد، مواجه می‌شود. البته این محدودیت تنها مختص به گوگل و آلفابت نیست و حتی سایت یوتیوب هم برای کاربران کشور چین غیرقابل دسترس است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

طی بررسی‌های مختلف، می‌توان به این نتیجه رسید که دامنه abc.xyz بر پایه سرویس‌های میزبانی گوگل قرار گرفته اند؛ پس اگر کمی زود قضاوت نکنیم، شاید کشور چین این اقدام را عمدا انجام نداده باشد، چرا که تنها پس از ساعاتی از معرفی شدن آلفابت، این دامنه در کشور چین غیرقابل دسترس شده است.

همانطور که دیده می‌شود، آلفابت جدید لری پیج، چندان بی مشکل هم نیست؛ از مشکلات این دامنه با شرکت BMW گرفته تا مسدود شدن آن در کشور چین، همان خبرهای جالبی هستند که منتظرشان بودیم. باید منتظر ماند و دید که آیا این مشکلات تنها برای آغاز راه است یا ادامه خواهند داشت.

[su_button url=”http://mashable.com/2015/08/12/alphabet-blocked-china-google/?utm_source=feedly&utm_medium=webfeeds”]mashable[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
taktaz

من در تعجبم گول که درآمدرش تماما از طریق تبلیغات و برنامه ها و سرویس هاش هست اینها هم که همه در چین فیلتر هستن پس برای چی به این شرکتهای چینی اجازه استفاده از آندروید روی اسمارتفون هاشون رو میده گوگل هم باید شرکتهای چینی رو تحریم کنه :unsure:

MEGA08

به نظرم چون اندروید یه سیستم عامل متن بازه . و هیچ کس نمیتونه روی سیستم عامل متن باز حق تصرف کلیی داشته باشه . مانند لینوکس . یونیکس. برای همینم هر کس به هسته ی اون دسرسی داشته باشه به راحتی میتونه با تغییراتی مثه سیانوژن و… ازش استفاده کنه .
گوگول فقط میتونه استورشو ببنده واسشون.

البته یه نظر بود … 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....