حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاه اولیه به Pixel و Pixel XL

اگرچه HTC سازنده‌ی این دو گوشی جدید است اما گوگل افتخار طراحی این محصولات را برای خود نگه‌داشته و مدعی است بدون الهام گرفتن از هیچ محصول دیگری طراحی این تلفن‌های هوشمند از صفر تا صد به انجام رسانده است، شاید همین دلیلی است که برند HTC هیچ جایی از این محصولات حک نشده است.

در ادامه با ترنجی همراه باشید…

گوگل موفق شده وزن این محصول را به‌خوبی سبک نگه دارد؛ Pixel با صفحه‌نمایش ۵ اینچی تنها ۱۴۳ گرم وزن دارد و Pixel XL با صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی هم فقط ۱۶۸ گرم است، هردوی این گوشی‌ها ۸٫۶ میلی‌متر ضخامت دارند و در زمینه‌ی ظرفیت باتری نسخه کوچک‌تر ۲۷۷۰ میلی‌آمپری بوده اما نسخه‌ی بزرگ‌تر از باتری ۳۴۵۰ میلی‌آمپری بهره می‌برد.

۲

۳

توقع ما از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی این گوشی‌ها بسیار بالاست زیرا حتی بدون در نظر گرفتن نمره فوق‌العاده‌ی ۸۹ که در DxoMark به دست آورده‌اند هم با توجه به بهینه‌سازی این دوربین برای عکس‌برداری در نور کم و استفاده از نسل جدید تثبیت‌کننده‌ی دیجیتال تصاویر در آن‌ها طبیعتاً می‌توانیم خروجی بسیار خوبی را از این دوربین انتظار داشته باشیم.

در مورد شیشه‌ی استفاده‌شده در پنل پشتی این محصول مطمئن نیستیم اما شیشه‌ی صفحه‌نمایش این گوشی‌ها با بهره‌گیری از گوریلا گلس ۴ ساخته‌شده است. در زمینه‌ی کیفیت صفحه‌نمایش هم Pixel از رزولوشن ۱۰۸۰p و Pixel XL از رزولوشن QHD بهره می‌برد. پنل استفاده‌شده در این صفحه‌های نمایش هم AMOLED بوده و سرعت بیشتر تعویض پیکسل در این نوع پنل نسبت به LCD برای تولید تجربه‌ی با کیفیت‌تر در دنیای واقعیت مجازی ضروری به نظر می‌رسد.

خانواده‌ی Pixel اولین محصولاتی هستند که قابلیت Daydream را دارند و با زمان تأخیر بسیار کم و دقت بالا در تشخیص حرکت سر مطمئناً یک تجربه‌ی بسیار عالی را در دنیای واقعیت مجازی برای کاربران به ارمغان خواهد آورد.

۴

۵

عملکرد سخت‌افزاری این محصولات نیز با توجه به بهره‌گیری از چیپست اسنپدراگون ۸۲۱ که نسخه بهبودیافته‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ است و در زمینه عملکرد گرافیکی هم پیشرفت قابل‌توجهی داشته است می‌تواند با بهره‌گیری از سیستم‌عامل اندروید نوقا از عهده‌ی هرگونه پردازش سنگینی به‌راحتی برآید. رم هردو نسخه‌ی این خانواده ۴ گیگابایتی بوده اما در زمینه حافظه‌ی داخلی دو نسخه‌ی ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایتی دارند.

Pixel ها در دست بسیار سبک هستند و بدنه‌ی آلومینیومی – شیشه‌ای آن‌ها احساس بسیار خوبی را به مخاطب انتقال می‌دهد. اگرچه با همه‌ی این مزایا نمی‌توان از حاشیه‌های بسیار زیاد این دو تلفن به‌ویژه در بخش بالا و پایین صفحه‌نمایش چشم‌پوشی کرد. در ضمن فراموش نکنید که Pixel XL در مقایسه با آیفون ۶s Plus به‌عنوان رقیبی قدرتمند با صفحه‌نمایش بزرگ به‌هیچ‌وجه یک گوشی هوشمند کوچک محسوب نمی‌شود.

۶

در آینده‌ای نه‌چندان دور با جزئیات بیشتر این محصولات از نگاه ترنجی با شما خواهیم بود.

[button type=”link” link=”http://www.gsmarena.com/google_pixel_and_pixel_xl-review-1503p2.php#” size=”btn-medium”]gsmarena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehrdad_ma

سایز نسخه ۵ اینچ برابر نسخه ۴٫۷ آیفونه
نسخه ۵٫۵ هم از آیفون پلاس کوچکتره .
خوبی این گوشی ها عدم انفجاره ( شوخی )
کیفیت ساخت عالیه چون HTC و سونی تو اندروید بهترینن و پیکسل هم عالیه
دوربین و پنلش عالی شدن
تست باتری و سرعتش هم خوب باشه دیگه خریدش از هر اندرویدی بهتره ( نظر شخصی )

محمد سلی

من موندم چطور قطر گوشی ۸.۶ هست و زد ایکس سونی ۸.۱ در حالی که تو عکس پیکسل ها خیلی باریکتر هستن حتی عکس ایفون پلاس و پیکسل ایکسل!!!

سعيد

یعنی خاک بر سر گوگل خخخخ
این G پشت دستگاه منو یاد سری G شرکت LG میندازه باید پشت دستگاه قشنگ مینوشت گوگل یا پیکسل !!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا سهیلی‌فر
سم شناس پزشکی، مدرس زبان انگلیسی، مترجم و نویسنده ترنجی، عاشق تکنولوژی و ورزش