حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاه اولیه به شیائومی Mi MIX: یک گوشی هوشمند از آینده

درحالی‌که چند روز قبل همه منتظر رونمایی از پرچم‌دار جدید شیائومی Mi Note 2 بودند، این شرکت چینی با محصولی ویژه‌تر مشتاقان دنیای تکنولوژی را غافلگیر کرد. باوجوداینکه Mi MX اولین گوشی هوشمند جهان از این نوع نیست و پیش‌تر محصولاتی مانند شارپ Aqous Crystal نیز با ظاهری مشابه عرضه شده‌اند اما با اطمینان می‌توان گفت که شیائومی محصول خود را در تمامی زمینه‌ها از جمله طراحی، زیبایی‌شناختی و مشخصات فنی بهبود بخشیده و یک گوشی هوشمند کاملاً متمایز به بازار عرضه کرده است در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی نزدیک‌تر به این محصول چشم‌نواز داشته باشیم.

۱

شیائومی Mi MX صفحه‌نمایشی ویژه دارد که کاملاً در سه طرف بدون حاشیه است و این ویژگی دوست‌داشتنی سؤالاتی را در مورد محل قرارگیری سنسور مجاورت و اسپیکر مکالمه تلفنی به وجود می‌آورد؛ در پاسخ باید گفت شیائومی با به‌کارگیری سنسور مجاورت پایه‌ صوتی و همچنین قرار دادن اسپیکر مکالمه در زیر صفحه‌نمایش و بهره‌گیری از سیستم لرزه‌های سرامیکی جهت انتقال صدا به گوشی مخاطب، موفق به دور زدن این محدودیت‌ها شده است؛ دوربین سلفی که معمولاً در گوشی‌های هوشمند بالای صفحه‌نمایش قرار می‌گیرد، در این محصول به بخش پایینی گوشی منتقل‌شده و زاویه‌ی دیدی رو به بالا و متفاوت را نسبت به دیگر محصولات ارائه می‌دهد.

اگرچه نباید فراموش کرد که در این دستگاه همه‌چیز معطوف به صفحه‌نمایش است؛ نسبت این صفحه به بدنه‌ی Mi MIX رقم فوق‌العاده‌ی ۹۱٫۳% بوده و یک صفحه‌نمایش ۶٫۴ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۲۰۴۸*۱۰۸۰ در ساخت آن بکار گرفته رفته است و حالا دیگر هرکسی که به دنبال یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر از معمول برای کار و تفریح می‌گردد بهانه‌ای نخواهد داشت. طراحی این دستگاه حقیقتاً تحسین‌برانگیز بوده و مدت‌ها در مرکز توجه باقی خواهد ماند.

۳

Mi MIX یک بدنه‌ی سرامیکی بسیار زیبا و براق دارد اما متأسفانه اصلاً خوش‌دست نیست؛ اشتباه نکنید نه به دلیل اندازه‌ی بزرگ این گوشی، که باید بگوییم آن‌قدر بزرگ‌تر از دیگر گوشی‌های هوشمند با صفحه‌نمایش‌هایی کوچک‌تر از ۵٫۵ اینچ نیست، بلکه به دلیل جنس بدنه‌ی سرامیکی این دستگاه بسیار لغزنده است؛ البته شیائومی یک قاب باکیفیت چرمی نیز درون جعبه این محصول تدارک دیده که به خوش‌دست‌تر شدن آن کمک می‌کند.

از لحاظ مشخصات فنی نیز Mi MIX چیزی شبیه به دیگران پرچم‌داران امروزی را ارائه می‌کند؛ پردازنده‌ی کوآلکام اسنپدراگون ۸۲۱، پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۵۳۰ به‌علاوه‌ی ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه رم بسته به اینکه کدام نسخه از دستگاه را خریداری کنید در اختیار شما خواهند بود. مدل گران‌قیمت‌تر با یک حلقه‌ی طلای ۱۸ عیار که دور لنز دوربین و سنسور اثر انگشت پشت‌گوشی قرارگرفته از نسخه‌ی معمولی متمایز می‌شود.

۲

به همین ترتیب نسخه‌ی گران‌قیمت‌تر ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد درحالی‌که نسخه معمولی تنها از ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره‌مند است؛ فارغ از اینکه کدام مدل را خریداری کنید مطمئناً با عدم وجود درگاه کارت حافظه در این محصول مشکلی نخواهید داشت زیرا حافظه‌های اشاره‌شده بیش از نیاز هر کاربری در نظر گرفته شده است.

یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی اصلی و یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی وظیفه‌ی عکس و فیل برداری را در Mi MX بر عهده دارند و درنهایت یک باتری قدرتمند ۴۰۰۰ میلی‌آمپری نیز انرژی مرود نیاز تمامی بخش‌ها را تأمین می‌کند.

۴

فروش شیائومی Mi MX از ۴ نوامبر در چین آغاز خواهد شد و قیمت نسخه‌ی معمولی آن با ۴ گیگابایت رم ۵۱۹ دلار خواهد بود و نسخه‌ای که از ۶ گیگابایت رم بهره می‌برد ۵۹۳ دلار قیمت خواهد داشت. با توجه به اینکه Mi MX یک نمونه‌ی اولیه محسوب می‌شود به‌صورت محدود فقط در چین عرضه خواهد شد و متأسفانه نمی‌توان انتظار داشت این دستگاه در سراسر جهان موجود باشد با این شرایط به نظر می‌رسد تنها راه شما برای خرید این گوشی واردکردن آن به‌صورت شخصی از کشور چین خواهد بود.

حتی باوجوداینکه شیائومی Mi MX به بازار جهانی عرضه نمی‌شود اما در سالی که با طراحی‌های نه چندان شگفت‌انگیز در گوشی‌های هوشمند روبرو بوده‌ایم، این پرچم‌دار ویژه‌ی شیائومی را می‌توان به یک نسیم خوشایند و درعین‌حال امیدبخش در این شرایط تعبیر کرد.

اکنون نوبت شماست تا نظرات خود را درباره‌ی طراحی Mi MX با ترنجی به اشتراک بگذارید.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.androidauthority.com/xiaomi-mi-mix-review-725356/”]androidauthority[/button]

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Xperia

زیباست.خدا کنه بقیه شرکتام ب همین سمت حرکت کنن…اون قسمت سنسوراش با اسپیکرش خیلی جالب بود برام

riofarina

زیبا،خاص،متفاوت
یجورایی حس جیمز باند و بهم میده !!!!!

siavash-t

یه سوال هم داشتم. این گوشی که دوربینش پایین گوشیه، برای استفاده ازش مشکل ساز نمیشه؟ منظورم اینه که مثلا برای سلفی گرفتن نباید گوشی رو رو به بالا کج کرد یا گوشی رو بالاتر گرفت؟ که صورت فرد کامل بیفته؟

saeid

شخصا اینجور طراحی رو نمیپسندم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا سهیلی‌فر
سم شناس پزشکی، مدرس زبان انگلیسی، مترجم و نویسنده ترنجی، عاشق تکنولوژی و ورزش