حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاهی به یک معضل همیشگی: چرا برای همه گجت ها نباید از یک شارژر استفاده کرد؟

نوشته

8 سال قبل | 28 دیدگاه | ترنجی

یکی از حرکت‌های نامعقول (و جوگیرانه!) کاربران ایرانی تعارف انواع و اقسام شارژر به یکدیگر است! خدایی ناکرده فقط کافی است یک استاد یا رییس بپرسد کسی شارژر داره؟ و تک تک افراد درون اتاق بدون پرسیدن مدل گوشی شخص انواع و اقسام شارژرها را تقدیم می‌کند. خوب طبیعی است که پس‌ازآن یا باتری شخص مشکل پیدا می‌کند، در طول زمان بادکرده و باعث دردسر می‌شود و یا در بدترین حالت ممکن منجر به انفجار و آتش‌سوزی شود! مردم گمان می‌کنند که اگر توانستند چیزی را با رابط به دستگاه خود متصل کنند، پس این وسیله باید به خوبی، کار خود را انجام دهد. این در حالی است که در بسیاری از موارد دستگاه شما با این شارژرهای وصله‌پینه‌ای نه تنها شارژ نمی‌شود بلکه ممکن است از شارژش کم نیز بشود. خوشبختانه با به میان آمدن شارژ از طریق USB، شرایط تغییر کرده است. اما هنوز هم مواردی وجود دارد که در شارژ گوشی و تبلت خود باید در نظر بگیریم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

همه شارژرها یکسان طراحی نشده‌اند

برای اینکه یک دید کلی به قضیه داشته باشید، همین‌الان هرچه شارژر USB اطراف خوددارید بردارید و نگاهی به آن بیندازید. برخی از این USB ها احتمالاً از نوع مینی بوده و برخی ممکن است متناسب با تبلت شما باشند. حتی شاید از این شارژرهای هوشمند نیز داشته باشید که می‌توان کابل را از آن جدا کرد و یک کابل USB دیگر به آن متصل نمود.

قبل از اینکه شارژرها USB بشوند، برندهای مختلف شارژر مختص به خود را داشتند. حتی گاهی یک برند برای دستگاه‌های مختلف خود با توجه به مقتضیات آن‌ها، شارژرهای متفاوتی را در نظر می‌گرفت. همه ما شارژر معمولی نوکیا، شارژر سوزنی نوکیا، شارژر موتورولا و.. را به خاطر می‌آوریم. حالا دیگر خبری از آن شارژهای متنوع نیست. تقریباً همه دستگاه‌ها دیگر با USB شارژ می‌شوند.

قبلاً تنوع شارژرها به این دلیل بود که هر دستگاه ولتاژ مختص به خود را برای شارژ شدن می‌طلبید. اما کم‌کم شرکت‌ها به فکر استاندارد کردن این ولتاژ افتادند و حالا تقریباً همه دستگاه‌ها و شارژها با ولتاژ استاندارد ۵ ولت عرضه می‌شوند. بنابراین دیگر خطر این وجود ندارد که دستگاهی با ولتاژ پایین‌تر را به شارژری با ولتاژ بالاتر وصل کرده و نابودش کنیم. پس چرا باید باز هم در استفاده شارژرهای متفرقه دقت کنیم؟

 

426.3

 

 

برای رسیدن به پاسخ به تصویر بالا دقت کنید. دایره آمپر را در این مدار، یک ژنراتور برق در نظر بگیرید که فقط می‌توانید تا یک حد مشخص کار کرده و انرژی تولید کند و ولتاژ را جریان ثابتی از آب در تصور کنید.

حال، نوشته‌های روی شارژرهایی که پیدا کردید را نگاه کنید. به‌طور مثال بر روی سه شارژر مختلفی که ما داشتیم این‌طور نوشته‌شده بود:

 

شارژر سامسونگ : ۵ ولت، ۰٫۷ آمپر

موتورولا: ۵٫۱ ولت، ۰٫۸۵۰ آمپر

ایسوس: ۵ ولت، ۲ آمپر

 

همان‌طور که مشاهده می‌کنید در این شارژرهای جدید تفاوت چندانی در میزان ولتاژ وجود ندارد، اما آمپرها متفاوت‌اند. به بیانی دیگر، جریان آب ثابت است، ولی قدرت موتورهای تولید برق یکسان نیست.

با همین مثال می‌توانیم علت خرابی یا آتش گرفتن مدل‌های قدیمی را متوجه شویم. در آن مدل‌ها ولتاژها استاندارد نشده بود و هر زمان شارژی با ولتاژ بالا را به دستگاهی با ولتاژ پایین متصل می‌کردند انگار که جریان آب زیادی را به مجرای باریکی تحمیل کنیم، دستگاه متحمل فشار شده و گاهی آتش می‌گرفت.

اما حالا که همه شارژرها ۵ ولت هستند مشکل کجاست؟

در حال حاضر دو حالت ممکن است پیش بیاید:

اگر شارژر یک دستگاه ضعیف‌تر با آمپر پایین‌تر را به دستگاهی که نیازمند آمپر بالاتری است متصل کنیم، انگار که از موتوربرقی ضعیف‌تر برای برق‌رسانی به دستگاه استفاده کرده باشیم. شارژر قادر به رساندن میزان کافی انرژی نخواهد بود و ممکن است نتوانید همزمان هم دستگاه را شارژ کرده و هم با آن کارکنید.

ولی اگر شارژر دستگاهی قویی‌تر را به دستگاهی با آمپر پایین‌تر متصل کنید مشکل خاصی به وجود نمی‌آید. شارژری که می‌تواند آمپر بالاتر را تأمین کند، پاسخگوی آمپر پایین‌تر نیز خواهد بود. دستگاه آمپری را از شارژر بیرون می‌کشد که به آن نیاز دارد.

بنابراین اگر تفاوت ولتاژی وجود ندارد، اصولاً مشکل خاصی دستگاه شما را تهدید نمی‌کند.

این را فراموش نکنید که کابل شما هم در این زمینه نقش دارد. برخی از کابل‌ها به میزان آمپر مشخصی محدود هستند. بنابراین ممکن است با کابل موبایل خود نتوانید دستگاه بزرگ‌تری مانند تبلت را شارژ کنید.

مورد دیگری که اغلب به آن توجه نمی‌شود این است که هر وسیله‌ای با اتصال به لپ‌تاپ قرار نیست به‌خوبی شارژ شود. پورت USB لپ‌تاپ تقریباً محدود به نیم آمپر است. بنابراین دستگاهی که آمپر بالاتری نیاز دارد ممکن است با اتصال به لپ‌تاپ به‌خوبی شارژ نشود.

دنیای الکتریسیته دنیای پیچیده‌ای است و رابطه بین شدت‌جریان و ولتاژ نیازمند توضیحات مفصل. اما با داشتن یک دید کلی مانند چیزی که در بالا آورده شد، می‌توانیم هوشمندانه‌تر از وسایل خود استفاده کنیم و دلیل اتفاقات مختلف را متوجه شویم.

آیا شما تا کنون با استفاده از شارژر های متفاوت به مشکلی بر خورده اید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
28 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
S.M

من وقتی کسی ازم شارژر میخواد اینارو به میگم که ممکنه باتری گوشیت خراب بشه از دستم ناراحت میشه و فکر میکنه دارم خسیسی میکنم :scratch:

Son Of Taurus

ایول چه عجب یکی پیدا شد نظرش مث من باشه 😐
منم دقیقا همین مشکلو دارم ، توی کلاس تقریبا ۱۵-۲۰ نفری توی دو سال ازم شارژر خواستن یا از بقیه هم کلاسیا درخواست کردن که من میپریدم وسط اخطار میدادم ، عین خیالشون نبود
کلا ایرانیا اکثرا همین یه جمله رو میگن : “مهم نیست ، فوقش یه باطری دیگه میگیرم” ؛ یا نه ، میان میگن ” حالا یکی دو دیقه عیب نداره ” 😐
یه سریا هم میگن تو چرا نخود هر آش میشی !!!! خو عزیز دل من ، پریز بیخ سر منه ، الکی که نیست :wacko:
نه خوشم میاد خیلیا دنبال اینن که بگن خیلی ریسک پذیر و نترس حساب میشن 😐

Moazez

مفید و عالی بود

pika

“آیا شما تا کنون با استفاده از شارژر های متفاوت به مشکلی بر خورده اید؟”
من نکسوس ۴ رو با شارژر اس۴ شارژ کردم یه خط عمودی به ضخامت یک سانت از تاچ گوشی خراب شد و دیگه کار نکرد , البته بعدا فهمیدم مشکل از کابلش بوده که اتصالی داشته..
انصافا کابل شارژرای سامسونگ تا قبل از اس۶ (مال اس۶ رو ندیدم) مفت نمیارزه! مخصوصا اس۴ , به یه ماه نرسیده خراب میشن :negative:

Mohsen Gladreall

دوست عزیز ..
کابل نوت ۳ بنده الان دوساله عین روز اولش نو و سالم هست.. کثیف نشده و حتی تای آک بودن سیم هنوز روشه..
اس۴ رو هم یک سال داشتم ..سالم تحویل مشتری دادم رفت..فک کرد آکه
شما مشکلت از جای دیگه بوده..
بنده راضیم

md4956

مورد اول (شارژر ضعیف برای دستگاه قوی) تاحالا هیچوقت هیچ مشکلی ندیدم ازش٬ فقط تنها مشکلش این بود که دستگاه دیرتر شارژ میشه که خاصیتشه

ولی توی مورد دوم (شارژر قوی و دستگاه ضعیف) تقریبا همیشه به مشکل برخوردم٬ و تاحالا هر گوشی که به این روش شاهد شارژ شدنش بودم٬ باتری اون گوشی خیلی زود عمرشو از دست داده و لازم به تعویض شده .. بدون استثنا همشون باتریشون آسیب دیده (برای تعداد محدود هیچ مشکلی ندیدم٬ ولی اگه همیشه به این روش شارژ بشه٬ این مشکل رو دیدم براشون) .. و تمام این مواردی که گفتم٬ با کابل خودشون بوده .. فقط اداپتور قویتر شده.

این بود تجربه‌ی شخصی من توی این مورد .. اگه توضیحی داشتین٬ ممنون میشم بگید.

master

دوست عزیز
تو متن اشاره شده که گوشی های قدیمی معمولا در این مورد اسیب پذیر تر هستن
ولی گوشی های امروزی مشکلی با نوع شارژر متصل شده ندارن
بدلیل وجود مدار کنترل ولتاژ و جریان ورودی دستگاه های فعلی قادر هستن خودشون رو با انواع شارژر های موجود هماهنگ کنن
“شارژر ضعیف برای دستگاه قوی”
دو حالت مهم میتونه داشته باشه
۱-ولتاژ ضعیف با شدت جریان قوی تر
در این حالت اگر ولتاژ از حدی که برای دستگاه تعریف شده کمتر باشه هیچ مشکلی بوجود نمیاره چون شارژر کاملا قطع میشه!
۲-ولتاژ مناسب(۵ولت) با شدت جریان ضعیف
در این حالت اگر دستگاه متصل شده به شارژر ، ضعیف بودن شارژر رو نتونه تشخیص بده و شدت جریان بیشتری از منبع جریان(شارژر) بکشه ، طوری که شارژر نتونه جریان درخواستی رو تامین کنه میتونه باعث سوختگی شارژر بشه و در بدترین حالت بسته به نوع خرابی شارژر میتونه به دستگاه هم اسیب برسونه!
“شارژر قوی و دستگاه ضعیف”
برای این مورد هم چند حالت میتونه بوجود بیاد مثل :ولتاژ قوی با شدت جریان قوی یا ولتاژ مناسب با شدت جریان قوی
در هر صورت “شارژر قوی و دستگاه ضعیف”نمی تونه مشکلی برای دستگاه بوجود بیاره(البته مشخصه که ولتاژ خیلی زیاد میتونه خطرناک باشه و به دستگاه اسیب برسونه)
شدت جریان هم اینطور نیست که مثلا یک شارژر (یا یک منبع ولتاژ )با شدت جریان زیاد بتونه برق بیشتری به دستگاه ها منتقل کنه! شدت جریان منبع رو باید به صورت” قدرت تحمل منبع” تصور کنید.

md4956

والا تجربه ی من دقیقا به همین شکلی بود که گفتم .. گوشی هایی هم که تست کردم٬ مدل های ۲۰۱۳ به بعد هستن٬ که همشون هم ولتاژ ۵ داشتن .. آمپرشون از کمترین ۰.۶ تا ۲ آمپر بود٬ که این مشکلاتی که گفتم بدون استثنا برای همشون بوجود اومد …

master

دوست عزیز من که نگفتم شما دروغ گفتین!
مشکلاتی که برای شما پیش اومده ممکنه دلایل متعددی داشته باشه
ممکنه مدار تغزیه گوشی ها نقص داشته باشه یا شارژر ها فقط به صورت اسمی ۵ ولت باشن(خیلی از شارژر ها استاندارد نیستن و معمولا ولتاژشون بیشتر از ۵ ولت هست!)
یادمه یکی از گوشی های ۲۰۱۰ رو که الان هم دارم با برق شارژر راه اندازی میکردم! یعنی باتری گوشی خراب شده بود و بجای باتری مستقیم از برق شارژر استفاده می کردم! تا به امروز هم مشکلی براش بیش نیومده!

eole

سلام دولوپر مایکروسافت!

برای مثال اگر آمپر خروجی شارژر شما ۱۵۰۰ میلی آمپر باشه و با اون باطری که آمپرش mAh 1000 هست شارژ کنید، تنها
مشکلی که برای باطری پیش میاد کم شدن عمر مفید باطری دوست عزیز نه اینکه مشکلی براش پیش نیاد!!
ضمن اینکه خیلی سریع شارژ میشه خیلی سریع هم دشارژ میشه…
شما آمپر رو مثل دبی آب در نظر بگیر، نمی تونید آبی که از لوله آب با فشار رد میشه رو از نی عبور بدید و انتظار داشته باشید نی برای همیشه سالم بمونه….

اگر مشکلی پیش نمیومد همه سازندگان اسمارت فون یه شارژر با آمپر ۳۰۰۰ میلی آمپر در نظر میگرفتند!
اغلب شارژر ها آمپر خروجیشون پایین تر از ظرفیت باطری باید باشه…
دقیقا بر عکس فرمایش های شما.

کافی که ظرفیت باطری خودتون رو با آمپر خروجی شارژرش مقایسه کنید ببینید درست عرض میکنم یا خیر!
**ظرفیت باطری رو تقسیم بر آمپر خروجی گوشی کنید میشه مدت زمانی که (برحسب ساعت) طول میکشه در حالت استندبای گوشی شما شارژ بشه…
به قول شما دنیای الکترونیک!! دنیای پیچیده ایه، (الکتریسیته؟! 🙂 ) پس مقاله هاتون رو کمی با دقت بیشتر بنویسید.
یکی از دلایلی که زیاد مطالب ترنجی رو نمیخونم و صرفا تیتر خبرهاشو نگاه میکنم سطح مقالات این سایت…

به عنوان یک مخاطب فقط نظر شخصی خودم رو گفتم در قالب یک انتقاد
موفق باشید

master

“اگر مشکلی پیش نمیومد همه سازندگان اسمارت فون یه شارژر با آمپر ۳۰۰۰ میلی آمپر در نظر میگرفتند!”
دوست عزیز بالا توضیح دادم
جواب این سوال مشخصه دوست عزیز.مشکل اصلی هزینه ساخت شارژر و ابعاد شارژر هست.چرا سازنده ها باید یک منبع ۳ امپری تولید کنن در حالیکه دستگاه مورد نظر فقط میتونه از ۲ امپر استفاده کنه؟!
مثال لوله و اب و … کاملا اشتباهه و همونطور که گفتم
“شدت جریان منبع رو باید به صورت” قدرت تحمل منبع” تصور کنید.”

monarch

نه بزرگوار جناب eole کاملا درست گفتن شما هیچ وقت نمیتونی انتظار داشته باشی جریان بیش از اندازه رو وارد یک دستگاه الکترونیک بکنی و اون دستگاه درست کار بکنه حتی اگه دستگاه کنترل کننده جریان هم داشته باشه دستگاه های الکترونیک یه مدار مشخص دارن و یک ظرفیت مشخص که همیشه ثابته
متاسفانه متن بدون تحقیق و اطلاعات درست نوشته شده

master

دوست عزیز
منبع نمیتونه “جریان بیش از اندازه رو وارد یک دستگاه الکترونیک بکنه” حتی اگر منبع ۱۰۰۰۰ امپری باشه
جریان از رابطه I=V/R بدست میاد که در این رابطه V ولتاژ (منبع) و R مقاومت الکتریکی (دستگاه) هست
اگر ولتاژ منبع رو همیشه ثابت و حدود ۵ ولت فرض کنیم ، می تونیم با افزایش یا کاهش مقاومت الکتریکی دستگاه جریان مصرفی رو کنترل کنیم
شدت جریانی که روی شارژر (یا منبع )ذکر میشه در اصل حداکثر شدت جریانی هست که شارژر میتونه تحمل کنه
مثلا برای یک شارژر ۵ ولت ۲ امپر مقاومت الکتریکی دستگاه نباید کمتر از ۲٫۵ اهم باشه
اگر مقاومت دستگاه رو ۴ اهم در نظر بگیریم با ولتاژ ۵ ولت جریان مصرفی همیشه ۱٫۲۵ امپر خواهد بود.شما اگر یک شارژر ۵ ولت و ۱۰۰۰ امپر هم به این دستگاه(با مقاومت الکتریکی ۴ اهم) متصل کنید باز هم جریان مصرفی ۱٫۲۵ امپر خواهد بود!

eole

سلام
اصلا بحث هزینه و ابعاد نیست، به هیچ عنوان
شارژر رو خود شما هم میتونید با کمی تحقیق بسازید
دیگه چه برسه به برندی که کارش ساخت گجت!
پس نفرمایید مشکل قیمت و ابعاد
تصورات صحیحی درباره الکترونیک ندارید

*تنها مسئله مهم سلامت باطری و در نظر گرفتن عمر مفیدش هست
متنی که بالا به عنوان مقاله ارائه شده منطقی و صحیح نیست

در مورد V=R*I هم که فرمودید باید عرض کنم اگر همه چیز به همین سادگی بود که شما میفرمایید و با یه مقاومت همه چیز حل میشد دیگه برای هیچ گجتی هیچ مشکلی پیدا نمیشد!!
یکبار هم که شده شارژری رو باز کنید و حدقل داخلش رو نگاه کنید
یا درباره مدارهای محافظ پاوربانک هایی مثل adata pv110 تحقیق کنید

تصور بنده این هست که شما شارژر رو با منبع تغذیه اشتباه گرفتید
برای همین درباره ابعاد و قیمت صحبت کردید….

موفق باشید

master

“در مورد V=R*I هم که فرمودید باید عرض کنم اگر همه چیز به همین سادگی بود که شما میفرمایید و با یه مقاومت همه چیز حل میشد دیگه برای هیچ گجتی هیچ مشکلی پیدا نمیشد!!”
معادله ذکر شده در واقع بیس الکترونیک هست و حتی برای تحلیل پیچیده ترین مدارها هم از این معادله استفاده میشه
مشکلاتی که برای گجت های مختلف پیش میاد به خاطر طراحی خود گجت و عدم پیش بینی مناسب در هنگام طراحی مدار برای حالت های احتمالی هست(یا میشه گفت نقص در طراحی) یا استاندارد نبودن شارژر هم میتونه یکی از دلایل باشه
محض اطلاع شما ” شارژر همون منبع تغذیه هست” و یک منبع تغذیه میتونه به عنوان شارژر استفاده بشه یا یک شارژر میتونه به عنوان یک منبع تغذیه استفاده بشه

master

سلام دوست عزیز اقای eole
این رو باید قبل از شروع بحث می گفتم که رشته تحصیلی و تحصیلات بنده در مورد الکترونیک(بیشترین بخش رشته بیوالکتریک رو الکترونیک تشکیل میده) بوده و برای ساخت شارژر یا مدارهای مختلف نیازی به تحقیق هم ندارم
حرفهایی که گفتم بخشی از قوانین الکترونیک بودن( در واقع بیس الکترونیک)
“اگر مشکلی پیش نمیومد همه سازندگان اسمارت فون یه شارژر با آمپر ۳۰۰۰ میلی آمپر در نظر میگرفتند!”
کافیه شما یه تحقیق کوچیک بکنی ببینی شارژری های ۵ یا ۱۰ امپری ماشین ها چه ابعاد و قیمتی دارن!
و بهتره بدونید یک شارژر ۵ ولت ۱۰۰۰۰ امپری ابعادی در حد یک اتاق بزرگ یا بیشتر خواهد داشت و در صورت اتصال به یک اسمارتفون معمولی هیچ مشکلی بوجود نخواهد اومد!

monarch

شما میفرمایید جریان ورودی هر چی باشه دستگاه براش مشکلی پیش نمیاد ؟؟؟؟؟
شما دارید با پایه و اساس فیزیک و الکترونیک مخالفت میکنید
فکر میکنم اشتباه شما اونجا باشه که باتری رو با مقاومت اشتباه گرفتید
اگه در جریان نحوه کار باطری باشید در سطوح مختلف شارژ و دشارژ مقاومت و ولتاژ باتری متغیر خواهد بود پس نباید بفرمایید همیشه ما مقاومت ثابت و در نتیجه حریان ثابت خواهیم داشت

master

“اگه در جریان نحوه کار باطری باشید در سطوح مختلف شارژ و دشارژ مقاومت و ولتاژ باتری متغیر خواهد بود پس نباید بفرمایید همیشه ما مقاومت ثابت و در نتیجه حریان ثابت خواهیم داشت”
دوست عزیز مدار تغذیه رو برای همین گذاشتن! شما فکر میکنی برق شارژر مستقیم به باتری وصل میشه!؟

Mohsen Gladreall

دوست گرامی
بین شارژر و باطری حداقل یک آیسی تطبیق یا همون مدار شارژر قرار داره
در گوشی سامسونگ فک کنم سه نوع از این مدار ها قرار داره..

eole

بله همه V=R*I رو دیگه اول دبیرستان آموزش دیدن
شارژر ۵ ولت ۱۰۰۰۰ آمپری یا میلی آمپری؟ 🙂 اندازه اتاق؟

بازم میگم شما شارژر رو با منبع تغذیه اشتباه گرفتید
احتمالا آداپتور XBOX One میاد توی ذهنتون

خداروشکر همه هم مهندس هستند اما صد افسوس که دانشگاه های ما قدر دبستان هم آموزش نمیدن

به هرحال ترنجی هم خواننده های خاص خودش رو داره
موفق باشید

master

مشکل شما اینه که طرف مقابلتون رو کاملا نادان و نااگاه فرض میکنید! و به خودتون جرات میدید از جمله هایی مثل
“یکبار هم که شده شارژری رو باز کنید و حدقل داخلش رو نگاه کنید”
استفاده کنید.در ادامه بحث هم تمام تلاش شما در جهت برتر نشون دادن خودتون هست و برای اینکار از هر بهانه ای استفاده میکنید!
مشکل من هم اینه که بحث رو با فرض اینکه ممکنه طرف مقابل اطلاعات کامل یا مفیدی در زمینه مورد بحث داشته باشه شروع میکنم! و با این تصور وارد جزئیات نمیشم
همیشه هم سعی میکنم در مورد خودم اطلاعاتی رو بروز ندم(مگر اینکه مجبور بشم)
چون همیشه نتیجه میشه جواب هایی به این شکل:
“همه هم مهندس هستند ” یا “دانشگاه فلان شده و …”

eole


حالا چرا انقدر عصبی هستی دوست من؟ من چیزی عرض نکردم ولی اینجوری که میبینم بیشتر دارید به خودتون توهین میکنید، تا وقتی خودتون رو اینجوری کوچک میکنید کسی توجه خاصی به فرمایشات شما نمیکنه…
:))
موفق باشی مهندس :))

Mohsen Gladreall

بنده با شما موافقم
دوستان متاسفانه دانش کافی ندارن..
شما درست میفرمایید.. دوستان اگر خواستن تا براشون از منبع تغذیه یا شارژر که مبدل یا کانورتور و از نوع سوییچینگ هست تا مدار رگلاتور و مدار شارژر و انواع آیسی های جدید شارژر تا مدار تطبیق و شارژ گوشی و نهایتا مدار کوچک کنترلر روی باطری..همه رو جزء به جزء شرح بدم تا متوجه بشن که تقریبا باطری به اندازه استانداردش از تغذیه استفاده میکنه و آمپر بالاتر ضرری نداره..
اصلا مگه خروجی شارژر مستقیم به باطری وصل میشه که شما نگرانید..

eole

شما دانش کافی دارید پس یه فکری به حال سطح مقالات سایت کنید… بقیش پیش کش
موفق باشید

mahdi3459

شارژمو خیالیا استفاده میکردن دیگه از کار افتاد یه بارم از شارژر یه نفر دیگه استفاده کردم حالا نمیدونم طرف چسب زده بود سیمشو شاید اشتباهی سیمارو صل کرده بود یا ولتاژ فرق میکرد تو چند شارژر دیگه هم اینجوری شد تا میزدم به شارژ لمس گوشی خود به خود عمل می کرد

آیناز76

سلام، شما اگر شارژر را یک حوض به عنوان منبع در نظر بگیرید فشار آب (ولتاژ) به ارتفاع آب بستگی دارد ونه به مقدار آب (جریان) .از یک حوض بسیار بزرگ هم میتوان آب کم برداشت کرد وهیچ مشکلی بوجود نمی آید. ولی هیچ کس برای آبیاری یک زمین کوچک حوض بزرگ نمی سازد.

Ali

خیلی فلسفی بود 😐

اميد

من سوادم به فهم ولتاژ و آمپر قد نمیده و من موبایلم (آیفون ۶پلاس) رو با هر شارژى که دم دستم باشه شارژ مى کنم. تا حالام که مشکلى پیش نیوومده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....