حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی Acer Liquid Jade Z ؛ تازه واردی قدرتمند

نوشته

8 سال قبل | 7 دیدگاه | ترنجی

از نام سامسونگ، سونی و اچ‌تی‌سی و دیگر شرکت های سازنده اسمارت فون کمی فاصله بگیریم. در میان سیل عظیم اسمارت‌فون های اندرویدی، هنوز هم هستند شرکت هایی که در عین داشتن کیفیت بالا، اسمارت فون هایی ارزان قیمت را رونمایی می‌کنند. شاید با خواندن این دو خط به فکر اسمارت فونی بی نام و نشان افتاده باشید اما کاملا در اشتباه هستید زیرا قصد داریم در مورد برند ایسر صحبت کنیم. مگه برند ایسر هم اسمارت‌فون دارد؟ به MWC 2015 برگردیم. در بازه ای که استفاده از چیپست مدیاتک اوج گرفته بود و شرکت های زیادی جهت رونمایی از اسمارت فون های خوش قیمت به سراغ آن رفتند. ایسر در این میان چند دستگاه جدید را معرفی کرد. یکی از این دستگاه ها، ایسر لیکوید جید زد (Acer Liquid Jade Z) نام دارد. در ادامه همراه باشید.

قسمت های کلیدی دستکاه

  • پردازنده Quad-core 1.5GHz MediaTek MT6732
  • صفحه نمایش ۵ اینچ
  • رزولوشن تصویر ۱,۲۸۰x720
  • دوربین ۱۳ megapixels
  • سایز ۱۴۳x70x7.9mm
  • وزن ۱۱۰g

ظاهر

با دستگاهی بسیار سبک رو به رو هستیم. قواعد زیادی که در اسمارت فون های عادی وجود دارد این اسمارت فون رهایت نکرده است. این عدم رعایت شاید برای بسیاری از افراد خیلی عجیب باشد اما در نهایت جلوه بسیار زیبایی به دستگاه بخشیده است. رو به رو دستگاه، در بالای آن شاهد هستیم که اسپیکر جهت مکالمه و دوربین به نحو زیبایی کنار هم در آماده اند. دستگاه’ سبک دایره واری دارید زیرا با نگاه کردن به اسپیکر دایره ای پشت دستکاه، کاملا متفات بودن را لمس خواهید کرد. لوکوی زیبای ایسر در رو به رو و پشت دستگاه قرار دارد.  پشت دستگاه از بدنه ای متفاوت تهییه شده است. از پلاستیک بوده اما پتنرن به کار رفته همانند کاعذ هایی کاهی یا پارچه است. دوربین دستگاه از بدنه اصلی بیرون زده است و کنار ان فلاشی تعبیه شده است. اگر دستگاه را رو به روی خود بگیرید، از لبه سمت بهکنترل بلندی صدا دسترسی داشته و از لبه سمت چپی به دو درگاه که هم میتوان به صورت دو سیم کارته از آن استفاده کرد و هم به صورت یک سیم کارت و دیگری میکرو اس دی. بالای این دستگاه دکمه پاور قرار دارد  که شاید زیاد خوشدست نباشد. اگر بخواهیم کیفیت دستگاه را کمی به چالش بکشیم، زیاد راضی کننده نیست برای مثال با روشن کردن صفحه نمایش، اطراف دکمه ولمم نیز روشن خواهد شد آن هم بدلیل نور صفحه نمایش ! وزن دستگاه بسیار سبک است در حدی که برای بار اول حس کردم با ماکتی رو به رو هستم.

Acer-Liquid-Jade-Z-3

Acer-Liquid-Jade-Z-4

Acer-Liquid-Jade-Z-6

Acer-Liquid-Jade-Z-8

Acer-Liquid-Jade-Z-10

سخت افزار

در ابتدا که دستگاه را روشن کردیم با عملکردی بسیار عالی رو به رو بودیم. حس کردم شاید مشخصات دستگاه فرای انتظار باشد اما در نهایت متوجه شدم بهنیه سازی های زیادی در زمینه کارکرد دستگته انجام شده است. این دستگاه قدرت خود را جیپست ۱٫۵GHz MediaTek MT6732 همراه با یک گیگابایت رم گرفته است. در بنچمارک هایی چون Geekbench 3  قسمت single core ایسر Liquid Jade Z امتیاز ۶۹۸ را کسب کرد که تقریبا از G4 الجی نیز بالاتر بود ! امتیاز ۱,۹۴۵ در قسمت Multicore به خوبی این مورد را ثابت کرد که مدیاتک صرفا پردازنده هایی برای میان رده یا پایین رده تولید نمی کند بلکه به خوبی از پس بالارده ها نیز برخواهد آمد. این سخت افزار کاملا بهنیه طراحی شده است تا بهترین تجربه کاربری در این رنج را برای کاربر به ارمغان بیاورد. جدی نیز به همین صورت بود. دستگاه هیچ گونه لگ و یا مکثی ندارد حتی بر روی آن RF2015 را نیز نصب کردیم. نصب به خوبی انجام شد و کیفیت اجرای بازی نیز کاملا راضی کننده بود. با این حساب هیچ مشکلی از نظر اجرای بازی های حتی دو بعدی نخواهد بود. در زمان بازی، گرمای زیادی را احساس نکردیم و حتی با وجود اجرای بازی سنگین بعد از یک ساعت، باز هم عملکرد دستگاه عالی ارزیابی میشد.

IMG_2015-09-10 21:17:22 IMG_2015-09-10 21:17:48

نرم افزار

نرم افزار این دستگاه بسیار روان طراحی شده است. اندروید خالص را میتوان در آن پیدا کرد. هنوز اندروید ۵ برای دستگاه عرضه نشده اما در وب سایت های خبری خوانیدم که ایسر قول بروزرسانی را داده است. اسکرین شات های زیر را از دست ندهید.

IMG_2015-09-10 21:17:27 IMG_2015-09-10 21:17:32 IMG_2015-09-10 21:17:36 IMG_2015-09-10 21:17:43

عمر باتری

به نظر من در این زمینه کمی کم کاری شده است. البته بیشتر اتفاق انجام شده به دلیل استفاده از پردازنده مدیاتک است. باز هم تاکید میکنم به نظر من چیپست در نظر گرفته شده کاملا بهینه نشده نیست. با توجه به باتری ۲,۳۰۰mAh اگر نور دستگاه را در میانگین به بالا قرار دهید و تقریبا روز نیمه سنگینی را سپری کنید، دستگاه برای شما هشت ساعت و ۱۹ دقیقه دوام خواهد آورد.

صفحه نمایش

Acer-Liquid-Jade-Z-7

یکی دیگر از عوامل مصرف انرژی زیاد دستگاه، صفحه نمایش Liquid Jade Z است. با صفحه نمایشی ۵ اینچی رو به رو هستیم. رزولوشن صفحه برابر با ۱,۲۸۰x720 می‌باشد. کنتراست ۱,۳۶۰:۱ بوده نور صفحه نمایش در بالاترین حالت برابر با ۴۰۰ نیت است. نسبت صفحه نمایش به بدنه در حدود ۶۹ درصد است که کاملا مناسب خواهد بود. از Gorilla Glass 3 برای محافظ ان استفاده شده به همین خیال شما از بابت آسیب های احتمالی راحت خواهد بود. در تست هایی که ما انجام دادیم، صفحه نمایش از کیفیت خوبی برخوردار بود و مشکلی از جهت روشنایی و کارکرد دستگاه زیر نور خورشید نبود.

حافظه

خوشبختانه همانطوری که برای شما گفتیم، برخلاف این همه دستگاه های پرچمدار در سال جاری که از درگاه کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کنند، این پتانسیل برای شما فراهم شده است که از میکرو اس دی استفاده کننید. حافظه دستگاه ۸ گیگابایت است که فقط ۴٫۷ گیگابایت آن برای کاربر آزاد است.

دوربین

Acer-Liquid-Jade-Z-9

شما نیز همانند من باورتان نخواهد شد که دوربین این دستگاه ۱۳ مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.9 است! تصاویری که در بیرون با دستگاه گرفتیم بسیار عالی بود و همچنین نور بسیار خوبی را نیز ثبت کرده که در نوع خود بی نظیر است. فوکوس دستگاهع و عمق میدان ایجاد شده کاملا تحسین برانگیز است و خیال کاربر را از بابت دوربین راحت میکند. رابط کاربری در دوربین را نپسندیدیم اما بد هم نبود. شما میتوانستید یک جا فوکوس کنید و جای دیگر نور را تنظیم کنید. اسکرین شات ها و نونه تصاویر زیر کافی خواهد بود.

در زمینه دوربین نیز خوب عمل کرده و با رزولوشن ۱۰۸۰p تا ۳۰fps به فیلمبرداری مشغول خواهد شد.

جمع بندی

Acer-Liquid-Jade-Z-11

ایسر Liquid Jade Z یکی از بهترین دستگاه های این شرکت به حساب می‌آید. با توجه به قیمت در نظر گرفته شده و به نسبت قیمت رقبا، با یک دستگاه بسیار مناسب رو به رو هستیم. دوربین دستگاه در کنار عملکرد کلی میتواند بهترین تجربه را فراهم کند. بد نیست با هم مشخصات کلی را مجدد مرور کنیم این دستگاه توسط سامتل به صورت رسمی وارد و قیمتی حدود ۶۲۰ هزار تومان خواهد داشت.

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
KING

گوشیه خیلی خوبیه اما نمیدونم چرا بلندگو مکالمه اش رو اینجوری زده زیبایی طراحیو از بین برده 🙂

KING

دوستان یه سوال هم داشتم خیلی خنده داره اما من هنوز اندرویید ۵ رو دو نوتم نگرفتم!نوت۴ انصافا سامسونگ برای ایران ضعیف عمل میکنه گوشیم هم گارانتی مایکروتله میخواستم بدونم مابکروتل اندرویید ۵ رو برای نوت ۴ ارائه کرده یا نه خسته شدم بخدا دیگه اگه ارائه داده برم بدم واسم بریزن

Hamid Reza Majidi

من هم یکبار مشابه سوالت رو داشتم،با شرگت گارناتیم از طریق ایمیل ارتباط برقرار کردم و جواب داد،تو هم سوالت رو ایمیل کن به مایکروتل

galaxy

قشنگه طراحی تلفیقیه هست
حلوش تلفیقی از نکسوز۵ و اس تریه

Behzad 1280

ممکنه خواهش کنم بررسی گوشی Acer Predator 6 رو هم در دستور کارتون بزارین
چون واقا به نظر گوشی متفاوت و قابل توجهی میاد، مخصوصا برای گیمر ها
:rose: :rose: :rose:

trojan

قیمتش جدا خوب بود

riofarina

قیمتش خیلی خیلی خوبه، فقط لوازم جانبی نداشتن این نوع محصولات تو ذوق میزنه! تقریبا میشه گفت با این قیمت هیچ چیز دیگری با این مشخصات نمیشه خرید.
ترنجی ایسوس، وان پلاس، زد تی ای از اینا هم بررسی کن مخصوصا پرچمدارا حتی اگه مختصر باشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....