حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نفس‌گیرترین نظرسنجی‌ها و جدال‌ها – آینده ویندوز ۱۰ موبایل و لومیا را چگونه تصور می‌کنید؟

نوشته

8 سال قبل | 38 دیدگاه | ترنجی

ساعت ۲۱ روز پنجشنبه فرا رسید و نوبت به نظرسنجی دیگری رسید تا نیوشای کلام شما عزیزان همراه ترنجی پیرامون یکی از موضوعات داغ باشیم و با توجه به نزدیکتر شدن به ورود رسمی نسل جدید لومیا و سیستم‌عامل ویندوزفون شاید هیچ نظرسنجی و بحثی برتر از بحث پیرامون ویندوز ۱۰ موبایل نباشد. در ادامه با ما همراه باشید.
در هفته‌ی قبل به گذشته‌ها رفتیم و یاد و خاطره‌ی بیادماندنی‌ترین محصولات تاریخ تکنولوژی را تازه کردیم و شما دوستان همراه ترنجی با شرکت در نظرسنجی به بحث پیرامون موضوع یاد شده پرداختید. اکنون با اتمام زمان شرکت در آن نظرسنجی، نتیجه نهایی را تقدیم حضورتان می‌کنیم.

Capture

اما اکنون نوبتی هم که باشد نوبت ویندوز۱۰ موبایلی است که قصد دارد سهم بیشتری را از اندروید و iOS تصاحب کند. تا به اینجای کار به هیچ وجه دوران درخشانی را از ویندوزفون و سیستم‌عامل مایکروسافت در بخش تلفن‌های همراه شاهد نبودیم و با کمترین سهم ممکن با اختلاف زیادی نسبت به ۲ رقیب آمریکایی در جای سوم قرار گرفت.

در چند سال اخیر با خریداری شرکت نوکیا توسط مایکروسافت، این شرکت تلاش زیادی را بکار گرفت تا سهم بیشتری را از بازار بدست آورد و بیشتر توان خود را در بخش گوشی‌های میان‌رده متمرکز کرد و با وجود اینکه محصولاتی مانند لومیا ۵۲۰ یا ۶۴۰xl با استقبال نسبتا خوبی مواجه شدند، این موضوع به هیچ وجه کافی نبود تا بتوانند در برابر انبوهی از محصولات پر زرق و برق اندرویدی قد علم کنند و خودی نشان دهند و همچنان شاهد وضعیت متزلزل ویندوزفون و خانواده‌ی لومیا در بازار اسمارت‌فون بودیم.

اکنون مایکروسافت با درک شرایط مذکور گام جدیدی را برداشته و با معرفی ویندوز ۱۰ موبایل و لومیا ۹۵۰ و ۹۵۰ XL قصد دارد خود را وارد دوئلی سخت و نفس‌گیر کند، یعنی جایی که خانواده‌ی قدرتمند آیفون اپل و گلکسی سامسونگ تاج پادشاهی را بر سر نهاده‌اند و کمتر به برندی مجال خودنمایی را داده‌اند.
تا به اینجای کار از ویندوزفون سیستم‌عاملی روان اما محدود، متفاوت اما استوری ضعیف، خلاقانه اما نبود گوشی قدرتمند و… را شاهد بودیم که تمامی این عوامل دست به دست همدیگر دادند تا هیچ گاه در میان گزینه‌های جدی خریداران برای خرید پرچمداری تمام عیار یک محصول ویندوزفونی جای نداشته باشد.

در شب کنفرانس مایکروسافت فارغ از قدرتنمایی این شرکت با سرفیس پرو ۴ و سرفیس بوک بیش از هر محصول دیگری لومیا ۹۵۰ XL همه را انگشت به دهان کرد و حتی منتقدان این شرکت را نیز به تحسین واداشت. در این محصول قابلیت‌هایی مانند اسکنر قرنیه چشم، فلاش سه گانه، قابلیت Continuum و… وجود دارد که در هیچ محصول مشابه دیگری مشاهده نشده است و در کنار این ویژگی‌ها نباید از قابلیت‌های یکپارچه سازی و اپ‌های یونیورسال غافل شد و کلکسیونی از توانایی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این بار دست به دست هم داده‌اند تا اوضاع اسفبار مایکروسافت را در بازار تلفن‌های هوشمند سر و سامان بخشند و ادامه حیات اکوسیستم‌ ویندوزفون فقید و اکنون دیگر ویندوز ۱۰ موبایل را تضمین بخشند اما مشکل اینجاست که ذهنیت و خاطره‌ی کاربران از ویندوزفون به حدی آشفته و ناامید کننده است که سخت می‌توان متصور شد با ۲ مدل گوشی و یک نسخه‌ی جدید از سیستم‌عامل ورق سریع برگردد و ویندوزفون در برابر ۲ رقیب قدرتمندش عرض اندام کند.

ظاهرا ویندوز ۱۰ موبایل یکی از امن‌ترین سیستم‌عامل‌های دنیای موبایل است و آمار پیش‌فروش عالی روز اول لومیا ۹۵۰ XL خود گواهی بود بر آغاز راه جدیدی در کارنامه‌ی مایکروسافت و این بار باید دید و مشاهده کرد که این شرکت می‌تواند بر اوضاع نه چندان جالب خود سر و سامانی بخشد یا خیر. باز تاکید می‌کنیم که هرچقدر هم که ویندوز ۱۰ موبایل و پرچمداران جدید عالی ظاهر شوند، دو مشکل همچنان گریبان مایکروسافت را گرفته و حداقل در کوتاه مدت بعید است که سهم این سیستم‌عامل و خانواده‌ی لومیا از فروش در بازار تلفن‌های هوشمند بیش از چند درصد انگشت شمار جابجا شود.
نخست آنکه همچنان ویندوز ۱۰ موبایل با کمبود اپ‌های کاربردی و جذاب روبروست و فروشگاه نرم‌افزاری مایکروسافت برای شیفتگان بازی و سرگرمی چیزی در حد کویر لوت است!

ثانیا نام ویندوزفون آنچان در میان مردم و کاربران منفی جا افتاده که به این سادگی نمی‌توان متصور شد که با یک بروزرسانی، سریع همه تغییر دیدگاه دهند و به این سمت کشیده شوند، پس کار مایکروسافت بسیار سخت‌تر از این حرفهاست و مسلما یکپارچه‌سازی‌های ویندوز۱۰ موبایل، کانتینیوم، اسکنر قرنیه چشم و… فقط آغاز یک راه پر تلاطم برای این شرکت خواهند بود و برای اثبات موقعیتشان بیش از هر کار دیگری، لازم است که از کاربران با سبدی پر از میوه که همان استوری پر از نرم‌افزارهای باکیفیت است پذیرایی شود.

شما در مورد آینده‌ی ویندوزفون (ویندوز ۱۰ موبایل) و خانواده‌ی گوشی‌های ویندوزی مخصوصا لومیا چه فکر می‌کنید؟ آیا واقعا مایکروسافت با محصولات جدیدی که در ماه آذر روانه‌ی بازار خواهد کرد می‌تواند از این بازار پر تلاطم و البته پرسود صیدهای خوشمزه‌ای را به تور بزند؟

[poll id=”127″]

ما را از نظرات ارزشمندتان محروم نکنید…

اشتراک در
اطلاع از
38 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صدرا مخملی

اینکه ویندوز برترین سیستم عامل پی سی هستش دلیل نمیشه که ویندوز فون هم بتونه یه روز همچین جایگاهی داشته باشه، بنظر من بهتر بود بجاش اندروید رو میزاشتن

a_041

اتفاقاً با توجه به اینکه مایکروسافت سیاست یکپارچه کردن موبایل و دسکتاپ رو شروع کرده مطمئن باش آینده درخشانی داره اندروید اگه دست نجنبونه از اپل و مایکروسافت عقب میفته . البته شک دارم که شما تا حالا با ویندوز فون کار کرده باشی .

wiky

دوست عزیر .ماکروسافت در ان واحد دریک مدت کوتاه داره روی کلی پروژه کار میکنه وبه تمامی کاربران داره خدمات میده.ساخت سخت افزار(موبایل وتبلت ولب تاپ .دوربین هالولنز.)سیستم عامل ویندوز برای موبایل وتبلت ولبتاپ.خریدن شرکت های بزرگ وکوچک تولید کننده سخت افزار.تولید وراه اندازی کارخانه تبدیل فضولات انسانی به اب اشامیدنی(فیلمش موجوده).بیش از یک سال همکاری بین اینسایدرها وشرکت برای ساخت محصول طبق سلیقه وخواسته کاربران(کدوم برند دیگه رو سراغ داری که برای ساخت محصولش به نظر کاربران اهمیت بده).حالا اندروید سیستم عامش توسط گوگل ارایه میشه گوشی وتبلتش از برندهای دیگه ونقشه چی پی اس هم از نوکیا اجاره میکنه….حالا این اندروید با ساخت سیستم عاملش بجز سرگرم کردن دیگران دیگه چی ساخته.

wiky

دوست عزیز ماهم از بدو ورود گوشیهای هوشمند سیستم عامل اندروید داشتیم.به مرور زمان با ایراداتی که(هنگ کردن.امنیت پایین.با یک پیامک هک شدن و…)دیدیم بهتر از یک سیستم عامله قوی وامن تر استفاده کنیم.کسانی که میخوان با سیستم ویندوز کار کنن ازدشوار بودن این سیستم نگران هستند وپا پیش نمیزارن.این نشون دهنده اینه که افرادی که به سوی ویندوزفون گرایش پیدا میکنن دارای تجربه و هوش بیشتری نسبت به دیگرافراد هستند که با مثلا سیستم اندروید کار میکنند.توجه کرده باشی الان تو خانواده ها یک بچه دوساله رو که بخوان ساکت یا سرگرمش کنن براش یه تبلت اندرویدی میخرن.

monarch

واقعا برای طرز تفکرت متاسفام
یعنی اونی که از ویندوز استفاده میکنه تجربه و هوش بیشتری داره؟؟؟؟؟؟
این حرفی که زدی بیشتر نشون میده شما از خود راضی هستی تا اینکه هوش و تجربه بیشتری داشته باشی

احمد

صد در صد موفق خواهد شد ایمان دارم

Ari khan

بنظر من با ورود ویندوز ۱۰ کمی پیشرفت خواهد کرد(درحد یک الی دو درصد بیشتر از سهم بازار)و بعد دچار رکود میشه…ولی منتظر میمونم ببینم چی میشه
ولی فک نمیکنم رقیب جدی واسه اندروید و ios بشه.حالاهم که خودش یه رقیب جدی به اسم تایزن پیدا کرده

Ali

یکم پیش بینی سخته .فاکتور های زیادی میتونه تاثیرگذار باشه
بنظرم مهم ترین چیز دید مردم نسبت ویندوز موبایله. که باید عوض شه
مثلا چرا باید اندروید و ios رو ترک کنن و بیان به سمت ویندوز موبایل؟ این دوتا در بدترین شرایط با ویندوز موبایل مساوی اند..تنها دلیلی که میتونه منو مجاب به ترک اندروید و رفتن به سمت ویندوز موبایل کنه، تنوع طلبی خودمه.(درحال حاضر)
البته الان بیشتر از همیشه به پیشرفتش امید دارم و واقعا دوست دارم پیشرفت کنه(چرا نباید این رو بخوام؟) :bye:

bvb

اندروید و ای او اس تو بدترین شرایط مساویه ویندوزن؟؟!! امنیت سرعت و پایداری ویندوز خیلی از اون دو تا بهتره دیزاین مترو فوق العاده زیبا و شکیله تو زمینه های کاربردیش با ویندوز ۱۰ به تکامل میرسه و از اون دوتا پیش میفته ضمنا یکی از دلایل اصلی انتخاب ویندوز پشتیبانی از کانتینیومه که فوق العاده با ارزشه(حداقل برای من) کمبود اپ همین الان هم زیاد حس نمیشه شما تو گوگل پلی بگرد ۱۰۰۰۰ تا برنامه چراغ قوه داره ۹۰۰۰۰ تا تقویم و…… اینا لازمه؟؟؟ تو ویندوز اگه یکیم باشه درست حسابیش هست برنامه های مشهورم همه به نوعی امکان دسترسی دارن توی ویندوز هر برنامه ای هم اگه نباشه یه جایگزین براش هست شما رو چه حسابی اونجوری نتیجه گیری کردی؟؟!!

Ali

جمله آقای رحمانی : « نخست آنکه همچنان ویندوز ۱۰ موبایل با کمبود اپ‌های کاربردی و جذاب روبروست و فروشگاه نرم‌افزاری مایکروسافت برای شیفتگان بازی و سرگرمی چیزی در حد کویر لوت است»
من مثلا دومیلیون پول پرچمدار دارم میدم که از برنامه های جایگزین و پینه وصله ای استفاده کنم؟مگه … ؟
دیزاین مترو فوق العاده زیبا و شکیله؟ اولا که سلیقه ایه..به نظر من یه چیز عادیه .خیلی شاخ نیست.زشت هم نیست..همونطور که گفتم صرفا جهت تنوع خوبه
امنیت؟کدوم امنیت؟دلیل این امنیت ظاهری تعداد بسیار کم یوزر هاست.هروقت اندازه اندروید و ای او اس شد و امنیتش همینطوری موند میشه گفت امنه
سرعت؟یجوری میگی انگار ios و اندروید سریع نیستن.تو پایین رده ها درسته اما تو پرچمدارها نه اصلا..الان نگو اسفالت ۸ و لومیا ۵۲۰
یه بار دیگه برو کامنت اولم رو بخون ،خودت باعث شدی که اینجوری جواب بگیری..ضمنا Qمساوی نیست با q 🙂
در جواب a_041 : نه فقط تو گوشی ویندوز موبایلی دستت گرفتی.بقیه تو غار زندگی میکنن..خودشیفته به خودش مثبت داده

a_041

از نظر علی نبود بازی کلش و تعداد کم پلیرها میشه کمبود اپ !! در ضمن شرکت های امنیتی و هکرهای بزرگ کاری ندارن که کدوم سیستم عامل تعداد کاربر بیشتری داره اونها دنبال براشون نفوذ به سیستم های با امنیت بالا جذاب تره تا سیستم عاملی چون اندروید که حتی از طریق اس ام اس هم میشه توش نفوذ کرد . در مورد سرعت هم بگی با آی او اس از سرعت قابل قبولی برخورداره ولی اندروید …. یه سری حق دارن اسمش رو بذارن هنگ روید . :whistle: B-)

bvb

اون هکر اومده بود هر ۳تا سیستم عامل تست کرده بود گفته بود ویندوز امن تره ربطی به جامعه آماری داره این؟؟!! همین الان برو استور مایکروسافت یکم توش بگرد تا بفهمی انقدم که شما میگی مثل کویر لوت نیست خیلیا فقط چون ویندوز کلش اف کلنز نداره میگن کمبود برنامه داره فقط با همین یه جمله نتیجه گیری میکنن!!

a_041

متاسفانه بعضی از افراد بدون کوچکترین اطلاعی نظر میدن . شما تا حالا تو عمرت گوشی ویندوز فونی دستت گرفتی که همچین نظری میدی؟

mousavi007

سلام بر تیم ترنجی
امشب منتظر بررسی z5 پریمیوم باشیم

Ali

معمولا بررسی ساعت ۲۱ یا زودتر میاد..بعیده

mehdimghi

من میخوام ۹۵۰xl بخرم ولی شایعه اومدن سرفیس فون هست.

به نظرتون چکار کنم؟؟ صبر کنم یه سال دیگه یا نه.

از آندروید و ios هم خسته شدم.

به نظرم استور مایکروسافت اینقدر هم بد نیست. فقط بازی نسبت به بقیه کمتر داره که مهم نیست.
نهایتش یه ۳۰ دلار هم برای خرید برنامه کنار میزاری می.

far_zad

ابزاری مثل موبایل کامپیوتر و … ابزاری برای تسهیل زندگی روزمره هست. درسته این ابزار باید از لحاظ بصری باب طبع ما باشن اما هدف اونها برآورده کردن نیازهای ما از دنیای دیجیتال هست.
تو این نگاه باید همیشه به دنبال چیزهایی رفت که بتونه به بهترین شکل این نیاز ما رو پوشش بده.
تنوع طلبی در صورتی که هزینه کردن براش مهم نباشه میتونه توجیه داشته باشه.

..::SADEQ::..

به به حاج مهدی خودمون..از این ورا؟؟؟؟؟
احوال پرچمدار قبلی چطوره؟؟؟؟؟
اکسپریا زد رو دادی رفتاااااا.. ‎;)‎
سرفیس فون یه نسخه میانرده میده برای ورودش و برای ارائه نسخه بالارده،حداقل یک سال دیگه بعد از معرفی این سرفیس فون باید صبر کنی..اما ۹۵۰ ایکس ال واقعا انتخاب بسیار ارزشمند و درستیه..من تازگیا ۹۳۰ رو گیر اوردم تا تستی از ویندوز کرده باشم اما عالی بود و بزودی ۹۵۰ رو میخرم….

mehdimghi

آره الانم g3 دارم همش هنگه.

انشالله ویندوز سریع پیشرفت کنه.

miladbf96

سلام به عزیزان ترنجی من از مدیران سایت یه سوال داشتم و اینکه انقدر گفتین ما به بیلد جدید دسترسی داشتیم و قابلیت otg اضافه شده بود چرا پس در بیلد جدید اینطوری ک شما میگفتین نبود و حتی شما یه فیلم ساده هم از گفته خودتون نگرفتین واسه کاربرا ………. امیدوارم من اشتباه کرده باشم و حرف های شما راست بوده باشه یا دلیل دیگه ای داشته باشه ک من به عنوان یه کاربر عاشق سایتتون اشتباه کرده باشم واگرن سایتتون منو نا امید کرد

صدرا مخملی

سلام بر شما دوست عزیز
در ابتدا باید اشاره کنم هنوز بیلد جدید استیبل کاملی نیومده شما از کجا بیلد جدید رو نصب کردین و تست کردین نبوده؟
این مورد اول اما مورد دوم به نظر شما چرا باید رکورد انجام بشه؟ که ثابت کنیم درسته؟ دوست عزیز شما در عمر خودتون چند بار به وب سایت های ایرانی اعتماد کرده اید؟ به وفور دیده شده اعتماد بعضی از دوستان به انجمن چینی خیلی بیشتر از هم وطن خودشون هست که دلیل این کار رو دقیقا نمیدنم
مورد سوم، دلیلی نمی بینیم بخوایم با ابروی خودمون که با زحمت زیادی هم کسب شده بازی کنیم و شما رو نا امید کنیم
شما میتونید برید از انجن های غیر فارسی بپرسید که ایا افرادی هستند جلو تر از افراد اینسایدر که اپدیت دریافت کنند؟ در جواب میگن بله و خوشبختانه یکی از نویسنده ترنجی نیز جز یکی از همین افراد هست
اپدیت بسیار سریع تر دست ایشون رسید و ایشون امتحان کردن و شد
بعد یک سوال دیگه به نظر شما انقدر احمقانه به نظر می آید که باید یک اسکرین شات تقلبی درست کنیم ؟ اونم از چی؟ یک OTG ؟ بیخیال واقعا !
درنهایت فقط از شما میخوام صبر کنید و انقدر عجولانه برخورد نکنید

Sajjad

!!!!!!

mostafa panahi

من ک دوسش دارم بخصوص دوربینشو

Ari khan

با احترام بنظرتون اما دوربین چه ربطی به وین فون(سیستم عامل)داره؟ :unsure: :rose:

bvb

بهترین دوربینارو گوشیهای ویندوزی دارن دلیل انتخاب خیلیا برای انتخاب ویدوز هم دوربین خوب گوشیاشه ربطش اینه

Moji

رو گوشی ۳۰۰ تومنیم بیلد ۱۰۵۸۱ رو نصب کردم، فقط میتونم بگم فوق العادس!!!! سریع! مولتی تسکینگ عالی! روون! نرم افزارم دارم همه چی! کار کردن نرم افزارا تو پس زمینه هم خیییلی بهتر شده!
scale سیستم عامل رو کوچیک کردم (از قابلیتاییه که تو این بیلد اضافه شد) گوشی به طرز وحشتناکی زیبا شده!
دو ساله وینفون دارم، قبلن ۶۲۵ داشتم دادم مادر ، الان ۵۳۵ ، ایشالا سفارش دادم پسر عمم از برلین یه ۹۵۰ بگیره تا پرچمدارم داشته باشم و اینو بدم به داداشم. از وقتی این بیلد رو نصب کردم هیچوقت به این اندازه به گوشیم علاقه مند نشده بودم. واقعن عالی، واقعن عالی.
به نظرم یه آینده نردیک بسیار درخشان واسه ویندوز ۱۰ رقم میخوره، فک کنم مث فیلم آخر ترمیناتور که همه جا رو گرفته بود همه جا رو بگیره

mohsen930

آره جدا الان بعد از بیلد ۱۰۵۸۶ نمیشه ویندوز موبایل رو دوست نداشت.ظاهرش که عالی شده.هسته سیستم عامل هم که کلا دگرگون و بهینه تر شده.
پیشاپیش مبارکت باشه ۹۵۰ داداش

HesamDanaey

نمیدونم انقدر گفتین استور استور خسته نشدین؟من الان ویندوزفون دارم کمبودی نداره که نتونی کناربیای باهاش.مثلا الان هفت هزار برنامه داشته باشه شما میخوای همرو نصب کنی؟بعضی ها میگن کلش نداره،الان Age of Empireرو دانلود کنین از استور ویندوز ۱۰به صدتا کلش می ارزه.من خودم اندرویدی بودم و الانم ویندوزی.ویندوز اونقدر که فکرمیکنین بد نیست.من که راضیم و مطمئنم موفق میشه با ویندوز ۱۰٫ :yahoo:

kamix1353

اطلاعات خوبی من ندارم در مورد ویندوزفون اما تا جایی که میدونم به شدت برای آپدیت برنامه های پر طرفدار اوضاع بده.بعضی از برنامه ها رو نسخه بتا گیر کردن.مایکرو باید مشوق هایی به برنامه نویسها بده تا حداقل بعضی برنامه های پر کاربرد و پر طرفدار پشتیبانی خوبی داشته باشن.همه چیزه این سیستم عامل خوبه مشکل فقط نرم افزاره،نرم افزار ،نرم افزار.

ahmadtiger

اتفاقن منم یه ماهی هست لومیا ۵۳۲ رو کرفتم
به نظرم نسبت به قیمتش واقعن گوشیه عالی هست
سیستم عاملشم هر چند یکم در بعضی قسمتا از لحاظه بصری زیاد جالب نیست {مثلا سیتینگ} اما صقحه استارتش واقعن جالبه و من بیشتر از اندرویده خالص یا ای او اس میپسندمش
در مورده نرم افزارم حقیقتش هر چی رو گوشیه اندرویدیم داشتم اینجام دارم فقط یکم دانلود از استور اذیت میکرد که اونم از طریقه دانلود با کامپیوتر از استور و نصبه دستی مشکلم حل شد
در کل من امیده زیادی بهش دارم اگه مایکروسافت بهای بیشتری بهش بده

amir Narimnpour

خب حرفهای کلیشه ای زیاده پس نمیخوام اشاره کنم
اما اینو میخوام بگم
که درسته وین۱۰ عالی هستش و یه جهش هست
اما ب نظرم مایکروسافت باید چندین سورپرایز دیگه تو استین داشته باشه
خب این قابلیت ها عالی بود کاملا درسته اما ایا میتونه سهمش رو از زیر۵ درصد به ۳۰ درصد برسونه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟۳۰ درصد برا این میگم ک جزیی از رقابت باشه ب صورت قطعی
ولی به نظرم تا سال دیگه سهم جهانیشو به ۸ درصد برسونه
و تا ۳ الی ۴ سال دیگه مسلما نسبت ب الان خیلیی جلو هست
چون مبحثیه که مایکی باید روش پا فشاری کنه چون اینده در اینه چ الان ب هدف برسه چه ۱۰ سال دیگه باید مایکی بهش برسه چون چاره ای نداره و دوره پی سی ها رو به اتمامه
و حرف اخر اینکه اینو با تایزن مقایسه نکنید لطفا نمیگم سامسونگ رقیب کمیه ها ولی مایکروسافت شاخ نرام افزار جهانه و بعید میدونم تایزن بتونه خطر جدی باشه در موبایل

MJS.00824

چه حرفای عجیب قریبی!!!
“دوره پی سی ها رو به اتمامه”
گوشی های همرای پایه و اساسشون PC هاست. اونوقت تو میگی پایه رو خراب کنن سر بمونه!
شاید جای لپتاب هارو بگیرن. همونجوری که لپتاب ها سهم زیادی از کامپیوتر هارو کم کردن ولی و از خیلی از جهات گوشی ها وابسته به کامپیوتر هایی مانند PC ها و Mac های اپل هستن.

Mohammad Reza

با توجه به چیزی که از ویندوز دیدم و می بینم به نظرم وضعش از الانش بهتر خواهد شد ولی هرگز به اندروید و ios نمی رسه. کلا فکر می کنم خیلی تلاش کنه می تونه تو خیلی کشورها سهمش رو دورقمی کنه ولی این سهمو از سیستم عامل های ضعیف و از پایین رده های اندرویدی می گیره.با توجه به پیشرفت و قدرت اندروید فکر نمی کنم بتونه سهم بیش تری از اندروید بگیره.ios هم که کلا اکوسیستمش جداست و فقط روی بالارده تمرکز داره و به نظر نمیاد سهم خاصی رو در مقابل وینفون از دست بده

HAMID3D

موفق میشه ولی بعد پایان قراردادش با نوکیا نمیدونم میخواد چکار کنه :unsure:

L0pht

ios و win بحثشون با اندروید فرق میکنه
این دوتا برای کسی هستن که استفاده عادی از گوشی میکنه و ب نظرم وین فون میتونه انتخاب خوبی باش من خودم از هر سه تاشون پرچمداراشونو داشتم وین راحته شکیله میتونه انتخاب خوبی باش اگه سخت افزار بهتری بهش بدن که ۹۵۰ قطعن میترکونه واس عاشقای وین فون
ios هم داستانش دراز چون قدیمیه و ساده واقعن کار کردن باهاش لذت بخش
اما اندروید هیچ وقت افت نمیکنه چون بر پایه لینوکسه الان ب جای اینکه وین فون کار یه کامپیوترو بکنه برات اندروید بهتره تو این گزینه از کپچر بگیر تا ….
ولی قطعن برا استفاده عادی ۹۵۰ عالیه کانتینیومم نقش ب سزایی داره :yahoo: :yahoo:

MJS.00824

با توجه به نظرات مخالف یکسری از دوستان ممکنه نظر من کمی اقراق آمیز بنظر بیاد.
تا ۵ سال دیگه اندروید میشه یه چیزی مثل بلک بری os دچار رکود شدیدی میشه.
ios تحت تاثیر شدید ویندوز فون قرار میگیره ولی توان رقابت رو داره.
اگه از تعصب بگذریم ویندوز بهترین سیستم عامل برای مصرف کننده هست زیرا بهینه ترین استفاده رو از سخت افزار میکنه و این یعنی قیمت کمتر و قدرت بیشتر پس در پایین رده و میان رده ویندوز میتونه بهترین انتخواب باشه. فقط باید مورد توجه و پشتیبانی تولید کننده ها قرار بگیر که اونم با سیاست های درست مایکروسافت داره حل میشه.
اسنپ دراگون ۸۱۰ که ویندوز روش باشه ببین چند برابر اسنپ دراگون ۸۱۰ که اندروید روش هست میتونه قدرت داشته باشه.
یا اندروید و یا لینوکس موبایل (ابونتو) یکیشون رو صحنه میمونن بخاطر نیاز یکسری از کاربران به یه سیستم عامل کدباز.

Different_boy

من گزینه دوم رو انتخاب کردم بعدش دیدم اکثر دوستان گزینه اول رو زدن.منم میخاستم اولی رو بزنم اما یکم فکر کردم دیدم واقعا خیلی رویایی هست.در خوب بودن روون بودن حالا امن بودن ویندوز فون شکی نیست.اما همه چیز همین ها نیست.مهمترین عامل برای پیشرفت یک سیستم عامل روی خوش کاربرها هست.کاربرهایی که الان در یکی از دو اکو سیستم اپل یا گوگل هستن و کاملا باهاش مچ شدن.در ضمن این دوتا غول هم بیکار نمیشینن تا مایکروسافت با چندتا قابلیت خوب مثل اسکنر عنبیه و غیره کاربرهاشونو طرف خودشون بکشه.پس برای انتخاب گزینه اول صبر بهترین کار هست.واقعا نمیشه اینده اندروید و ای او اس رو نادیده گرفت.هرچقدر هم وینفون پیشرفت کنه بازهم قدرت الان دست این دو هست و رهبر بازارها هستن.
بهرحال من که دارم برنامه ریزی میکنم برای گوشی دومم ی لومیا ۴۳۰ بخرم.تا ببینم بعد از آپدیت ویندوز۱۰ شاهد هجوم برنامه نویس ها هستیم یا نه.اگر اینطور باشه ی بالا رده هم میخرم و یکم بخودم استراحت میدم از نظر فلش و اودین و رام و بند وبساط اندروید!!!واقعا هم لذت بخشه این قسمت اندروید هم خیلی وقت گیر و خسته کننده!!!!

mehdimghi

منم میخوام از آندروید مهاجرت کنم به ویندوز فون.

به نظرم داره استور یه تکون هایی میخوره. هر روز دارم اخبار و استور رو چک میکنم..
روند یونیورسال شدن برنامه ها خوب داره پیش میره.

و یه سری برنامه ها دارد آپدیت میشن که قبلا این طور نبود.

مثل Mx player. که الان هم امکانات خوبی داره خم یونیورسال شده.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...