حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نصب ios 10 بر روی ۱۴٫۵ درصد دیوایس های اپلی تنها ۲۴ ساعت پس از عرضه عمومی

نوشته

7 سال قبل | 6 دیدگاه | مطالب ترنجی

نصب ios 10 بر روی ۱۴٫۵ درصد از دیوایس های اپل تنها ۲۴ ساعت پس از رونمایی از نسخه نهایی ios رشد بی‌نظیر این سیستم‌عامل طی چند سال اخیر را نشان می‌دهد. اگرچه سیستم‌عامل اپل در سال‌های گذشته فراز و نشیب‌های فراوانی را تحمل کرده اما امروز شاهد شکوه و قدرت ios بر دستگاه‌های اپلی هستیم. با ترنجی همراه باشید.

چند روز پیش اپل نسخه نهایی سیستم‌عامل خود با نام ios 10 را برای عموم کاربران منتشر کرد. اگرچه به‌روزرسانی برخی دستگاه‌ها از طریق روش OTA با وقفه‌های بسیاری مواجه شد اما تنها ۲۴ ساعت پس از عرضه عمومی ios 10 کاربران بسیار زیادی اقدام به نصب این نسخه از سیستم‌عامل اپل بر روی گوشی خود کردند تا آمار بسیار جالب‌توجه ۱۴٫۵ از کل دیوایس های اپل ظرف یک روز به این نسخه به‌روزرسانی کرده باشند.

نصب ios 10 بر روی این تعداد از گوشی‌های اپل ظرف یک روز رشد بی‌چون و چرای سیستم‌عامل اپل و بهبود مشکلات فنی ios را گزارش می‌دهد. هنگامی‌که ios 9 برای نخستین بار در سال ۲۰۱۵ عرضه شد، مشکلات فنی بسیار زیادی را برای کاربران به ارمغان آورد اما اپل با توسعه سیستم‌عامل اختصاصی خود و بهبود مشکلات آن سعی در جبران این ناکامی داشت تا درنهایت کاربران با نصب ios 10 کاستی‌های فراوان نسخه پیشین را به دست فراموشی سپارند.

بیش از ۱۴٫۵ درصد از کاربران تنها طی ۲۴ ساعت به نصب ios 10 پرداختند!

با توجه به گزارش‌های منتشرشده از سوی کارشناسان تحلیل‌گر Mixpanel نموداری همانند تصویر زیر حاصل شد که نمایانگر رشد نسخه‌های مختلفی از سیستم‌عامل اپل است. اگر با دقت بیشتری به این نمودار نگاه کنیم درمی‌یابیم که تنها طی ۲۴ ساعت پس از انتشار ios 10 برای عموم، بیش از ۱۴٫۵ درصد از کاربران به این نسخه به‌روزرسانی کرده‌اند.

نصب ios 10

این رکورد در مورد ios 9 چیزی در حدود ۱۲ درصد طی یک روز بود که تمام این آمار ارقام در مجموع رشد ۳ درصدی سیستم‌عامل اپل طی یک سال اخیر را نشان می‌دهد. اوایل سال جاری آماری مبنی بر تعداد دیوایس های اپل که به ios 9 به‌روزرسانی کرده‌اند، منتشر شد که بیانگر استفاده بیش از ۸۴ درصد کاربران از این نسخه بود. ios 7 که همچنان در این عرصه پیشتاز است یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های اپل را تجربه کرد اما باید منتظر عملکرد بی‌نظیر ios 10 و نصب این نسخه از سوی کاربران بود.

از بزرگ‌ترین تغییرات نسخه جدید سیستم‌عامل اپل یعنی ios 10 می‌توان به بازسازی اپلیکیشن Messages و افزوده شدن استیکر ها و برچسب‌های متنوع به اپلیکیشن های پیام‌رسان اشاره نمود. همچنین اضافه شدن اپلیکیشن جدید تحت عنوان Home app امکان مدیریت و کنترل دستگاه‌های خانگی HomeKit اپل را برای کاربران به ارمغان آورده است. دستیار صوتی معروف اپل سیری نیز دست‌خوش تغییراتی شده است. هم‌اکنون توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری اپل به کدها و منابع سیری دسترسی دارند تا اپلیکیشن های متنوع‌تری را برای کاربران تدارک ببینند.

نظر شما در مورد نصب ios 10 چست؟ آیا به این نسخه به‌روزرسانی خواهید کرد یا منتظر نسخه‌های آتی این سیستم‌عامل خواهید بود؟

[su_button url=”http://www.ubergizmo.com/2016/09/ios-10-14-5-percent-installed/” target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]ubergizmo[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ali Mousavi

ایول
حیف هنوز خودم اپدیت نکردم نسخه ۱۰ بتا دارم ولی همون بتا هم خیلی روون بود

احمد

B-)

hika4

من که بخاطر جلیبریک نصب نکردم 🙁

خدا جلیبریک ios 10 زود منتشر بشه :heart:

hamedj2

فوق العاده خوب شده، به خصوص توی سرعت و انیمیشن ها و قسمت پیغام ها عالی شده. یه بروز رسانی عالی هست.

Nami Modarressi

واقعا عالیه ، سرعت خیلی خیلی بالا ، من تاحالا باگ ندیدم به جز یه بار که کیبورد پایین نمیرفت وگر نه همچیزش عالیه

Darkgroom

با اینکه نکسوس دارم ولی تو قسمت آپدیت دهی شرکت های اندرویدی سال ها با اپل فاصله دارن … چیزی که اپل یه روزه بهش میرسه دستگاه های اندرویدی یک ساله هم بهش نمیرسن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد عادل فرخی
بگشای تربتم را بعد از وفات و بنگر، کز آتش درونم دود از کفن برآید