حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نسخه‌ی آزمایشی Speed Test با طعم HTML5 هم‌اکنون در دسترس است

نوشته

8 سال قبل | 10 دیدگاه | ترنجی

Speed Test یکی از ابزار‌های معروف برای سنجش سرعت اینترنت است که می‌توان با استفاده از آن٬ سرعت دقیق دانلود و آپلود را به‌دست آورد. اما این سرویس محبوب همانند بسیاری از وب‌سایت‌ها٬ به Adobe Flash Player وابسته است و این استاندارد قدیمی٬ تا مدتی دیگر نام خود را به Animate CC تغییر خواهد داد. استانداردی که سازندگان مرورگر‌ها نیز آن‌را زیاد دوست ندارند و HTML5 را به آن ترجیح می‌دهند.

با ترنجی همراه باشید…

سال‌های زیادی است که کاربران شبکه‌ی جهانی اینترنت برای سنجش سرعت خود به وبسایت SpeedTest.net سر می‌زنند و از سرعت اینترنت خود مطلع می‌شوند. این سرویس با دقت بالایی سرعت دانلود و آپلود اینترنت را می‌سنجد و تاکنون رقیب جدی برای این محصول شرکت Ookla یافت نشده است.

نکته‌ی قابل ذکر در این سرویس این است که سرعت اینترنت شما نسبت به یک سرور (در ایران یا در هر نقطه‌ ی دیگر از کره‌ی خاکی) آزمایش خواهد شد و ممکن است سرعت دانلود و آپلود شما نسبت به سرور‌های دیگر متفاوت باشد. اما می‌توان یک ذهنیت جامع نسبت به وضعیت اینترنت به‌دست آورد.

Ookla از ابتدای تاسیس SpeedTest تاکنون٬ از پلاگین Adobe Flash Player برای به‌دست آوردن سرعت شما استفاده می‌کرد و این موضوع خوشایند کاربران نبود. ممکن بود کاربر Flash Player را بر روی کامپیوتر و موبایل خود نصب نکرده باشد و یا مرورگر دستگاه شما به‌صورت کلی از این پلاگین پشتیبانی نکند! (همانند اوایل عرضه‌ی گوشی آیفون ۲G و مرورگر اینترنت اکسپلورر در ویندوزفون)

google-fiber-speedtest

پلاگین Flash Player نیز دیگر یار دوست‌داشتنی فضای وب نیست و بسیاری آن را همانند اینترنت اکسپلورر پاشنه آشیل پیشرفت اینترنت می‌دادند. اما جانشین صالح Flash Player ٬ استاندارد HTML5 ٬ این روزها توجه توسعه‌دهندگان اینترنت را به خود جلب کرده است. این استاندارد احتیاجی به پلاگین ندارد و اگر مرورگر شما بروز باشد٬ شما برای پخش ویدیو و استفاده از ابزار‌های اینترنتی٬ نیازی به هیچ‌گونه فایل نصبی نخواهید داشت. همچنین HTML5 دارای امکانات بیشتری نسبت به Flash Player است.

HTML5-App

HTML5 در تمامی مرورگر‌های نسل جدید به‌‌صورت پیشفرض حضور دارد

هم‌اکنون نسخه‌ی آزمایشی Speed Test در دسترس است و شما می‌توانید این نسخه را بدون نیاز به Flash Player استفاده کنید. برای استفاده از نسخه‌ی با پشتیبانی از HTML5 روی این لینک کلیک کنید.

[su_button url=”http://thenextweb.com/apps/2015/12/07/the-worlds-most-popular-internet-speed-test-finally-drops-adobe-flash/” background=”#04c571″]The Next Web[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
hossein_z3

خراب تصویر سرعت دانلود اسپید شدم :scratch: :scratch: :scratch:
یعنی میشه ما هم …….. 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁

massoud

یکی به من آب قند بده…. :wacko: :wacko: :wacko: ولی از اونجا که همچین سرعتی توی مخیلیه من نمی گنجه احتمالا فتوشاپه!!!!

نيما

اغا اینترنت بنده خدا چی بوده 😐
میتونه باهاش black ops 3 رو توی یه دقیقه دانلود کنه 😐

Javad

خرابه غکس ها شدم. این دیگه چه سرعتیه. :mail: پینگش یک میلی ثانیه س 😥 😥 😥 😥 😥

Ali SONY

یا حضرت سرعت!

just samsung

این سرعت براساس بیت هست دوستان باید این سرعت رو‌تقسیم بر هشت کنید . میشه مگابایت . حدودا سرعتش برابر با ۱۰۰ مگابایت برثانیه است

massoud

داداش اگه مگابیت بود با ام کوچیک میزد، این ام بزرگه یعنی همون مگابایت!!

md4956

ربطی به حرف ام نداره.
سرعتش به مگابیت هستش٬ مگابایت نیست
مشخصه اش هم حرف بی هست٬ نه ام.
Megabit
MegaByte

Vlad
md4956

یه چیز عجیب : پینگ عکس پست٬ صفر هستش .. که به لحاظ علمی٬ قابل انجام نیست و دروغه .. از ۱ شروع میشه٬ پینگ صفر وجود خارجی نداره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com