حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نبرد دو پرچم دار نوپای گوگل: مقایسه گوگل Pixel با Pixel XL

در این مطلب قصد داریم تا دو پرچم‌دار تازه‌کار کمپانی گوگل با نام‌های پیکسل و پیکسل XL را با یکدیگر مقایسه کنیم. شاید مقایسه گوگل Pixel با Pixel XL بهانه‌ای باشد تا مروری بر ویژگی‌های هر دو اسمارت‌فون داشته باشیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

گوگل با طراحی و ساخت دو پرچم‌دار خود به نام Pixel و Pixel XL ورود شکوهمندی به بازار تلفن‌های هوشمند داشت. اگر شما نیز در دسته کاربران پر و پا قرص گوگل قرار داشته باشید، احتمالاً با خرید یکی از این دو پرچم‌دار احساس بی‌نظیری را تجربه خواهید کرد. اگر در انتخاب یکی از دو اسمارت‌فون به‌عنوان یار همیشگی خود دچار سردرگمی شده‌اید، باید بگوییم جای نگرانی نیست چراکه هر یک از این دو تلفن همراه ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود را دارند و با خرید هریک از آن‌ها، تجربه‌ای تازه از یک اسمارت‌فون را خواهید داشت. اگر بخواهیم نگاهی اجمالی به هر دو پرچم‌دار داشته باشیم، باید گفت که هر دو آن‌ها از لحاظ سخت‌افزاری در یک سطح قرار دارند اما وجوه تمایزی بسیاری مانند ابعاد صفحه‌نمایش دارند. در ادامه، مقایسه گوگل Pixel با Pixel XL را خواهیم داشت تا نقاط ضعف و قوت هر یک را شناخته و با ویژگی‌های آن‌ها بیشتر آشنا شویم.

۱- اندازه صفحه‌نمایش

اگر جز آن دسته از کاربرانی قرار دارید که وقت زیادی را برای خواندن کتاب‌های الکترونیکی، مرور صفحات وب، تماشای فیلم و… با گوشی خود صرف می‌کنید باید کلاه ‌خود را به احترام صفحه ۵٫۵ اینچی Pixel XL از سر برداریم چراکه ابعاد بزرگ صفحه‌نمایش این گوشی کار را برای شما بسیار راحت خواهد کرد. برتری صفحه‌نمایش Pixel XL در مقایسه با Pixel دارای نقطه‌ضعفی است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

مقایسه گوگل Pixel با Pixel XL


۲- ابعاد گوشی و ارگونومی

قطعاً صفحه‌نمایش بزرگ Pixel XL ابعاد گوشی را بزرگ‌تر از حد معمول خواهد کرد و این موضع می‌تواند بر ارگونومی و سهولت کار با گوشی تأثیر منفی گذارد. بزرگ‌تر شدن ابعاد گوشی به دنبال خود شانس سقوط گوشی را افزایش داده و حمل‌ونقل سخت را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. از طرفی به دلیل کشیدگی بیش‌ازحد صفحه‌نمایش، امکان کار کردن با یک دست از بین رفته و کاربران مجبورند برای کار کردن با گوشی، از هر دو دست خود استفاده کنند. فعالیت‌های روزانه شما می‌تواند نقش مهمی را در انتخاب بین Pixel XL و Pixel ایفا کند. اگر میزان استفاده شما از گوشی در طول روز کم است یا محیط کار آرامی دارید، Pixel XL می‌تواند انتخاب خوبی باشد اما اگر تلفن همراه یکی از کاربردی‌ترین وسایل در فعالیت‌های روزانه شما است، بی‌شک گوگل Pixel انتخابی هوشمندانه خواهد بود.

size-and-ergonomics


۳- پشتیبانی از فناوری واقعیت مجازی (VR)

گوگل Pixel و Pixel XL نخستین پرچم‌دارانی هستند که از پلتفرم واقعیت مجازی گوگل به نام Daydream پشتیبانی می‌کنند. پلتفرم واقعیت مجازی گوگل موسوم به Daydream تغییر و تحولی بنیادین را در عرصه پلتفرم‌های واقعیت مجازی ایجاد کرد. این پلتفرم به دلیل بهره‌گیری از دستورالعمل‌ها و الگوریتم‌های خاص گوگل می‌تواند کیفیتی بیشتر را در قالب جزئیات دقیق‌تر ارائه کند. همان‌طور که گفته شد، بر اساس سیاست‌های گوگل، هر دو پرچم‌دار از تکنولوژی واقعیت مجازی (VR) پشتیبانی می‌کنند اما این نکته را در نظر داشته باشید که گوگل Pixel با صفحه‌نمایش ۵ اینچی خود، رزولوشن ۱۰۸۰x۱۹۲۰ را با تراکم پیکسلی ۴۴۱ppi ارائه می‌کند و در طرف مقابل، Pixel XL می‌تواند با نمایشگر ۵٫۵ اینچی خود، رزولوشن ۱۴۴۰x۲۵۶۰ را با تراکم پیکسلی ۵۳۴ppi را ارائه کند. اگرچه مقایسه گوگل Pixel با Pixel XL در بخش رزولوشن بسیار مشکل بوده و تشخیص تفاوت بین رزولوشن های این دوگوشی با چشم غیر مصلح عملاً امکان‌پذیر نیست اما هنگامی‌که Pixel و Pixel XL را در یک هدست واقعیت مجازی قرار می‌دهید، تفاوت‌های اساسی آن‌ها مشخص می‌شود.

مقایسه گوگل Pixel با Pixel XL


۴- عملکرد دوربین

طبق مشخصات فنی، هر دو گوشی دارای دوربین‌های کاملاً مشابه و یکسانی هستند. حتی دوربین‌های سلفی Pixel و Pixel XL نیز دقیقاً مشابه هم است اما به راستی فرق اساسی بین دوربین این تو پرچم‌دار چیست؟ همه ما برای گرفتن عکس‌های سلفی مجبوریم تا دست خود را در زاویه‌ای مناسب قرار دهیم تا فاصله گوشی از چهره مناسب باشد. در همین حین امکان سقوط گوشی و افتادن آن بسیار بالا است چراکه ابعاد بزرگ گوشی، نگه‌داری آن در دست را مشکل می‌سازد. در اینجا دو نکته بسیار مهم، وجه تمایز دوربین گوگل Pixel و Pixel XL را مشخص می‌کند: اندازه و ارگونومی! صفحه‌نمایش بزرگ Pixel XL می‌تواند به‌عنوان یک منظره یابد بسیار جذاب، به کمک شما بیاید اما ابعاد بزرگ صفحه‌نمایش و حجم گوشی، احتمال سقوط این منظره یاب را افزایش می‌دهد.

مقایسه گوگل Pixel با Pixel XL


۵- عملکرد و عمر باتری

یکی از مهم‌ترین ملاک‌های کاربران برای خرید یک تلفن همراه میزان بازدهی و عملکرد باتری آن است. اگر بخواهیم مقایسه گوگل Pixel با Pixel XL را در بخش باتری بررسی کنیم باید گفت که Pixel XL به لطف ابعاد بزرگ‌تر دارای باتری ۳،۴۵۰ میلی‌آمپر ساعتی بوده و گوگل Pixel با یک باتری ۲،۷۷۰ میلی‌آمپر ساعتی در اختیار کاربران قرارگرفته است. موضوع جالب‌توجهی که در مورد باتری این دو پرچم‌دار وجود دارد، عملکرد و بهره‌وری مشابه بین آن‌ها است! اگرچه در برخی از آزمایش‌های صورت گرفته، باتری Pixel XL به لطف حجم بیشتر، عملکرد بهتری را از خود به نمایش گذاشته اما در بسیاری از تست‌ها، عملکرد باتری هر  دو گوشی بسیار نزدیک به هم است.

مقایسه گوگل Pixel با Pixel XL


۶- قیمت

اگر به تصویر زیر نگاهی اجمالی داشته باشید، تمام داستان دستگیرتان خواهد شد! اگر مجذوب صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی Pixel XL شده‌اید باید برای حافظه ۳۲ گیگابایتی آن ۷۷۰ دلار و برای مدل ۱۲۸ گیگابایتی آن ۸۷۰ دلار بپردازید اما اگر ارگونومی و راحتی کار با گوشی مد نظرتان باشد می‌توانید با پرداخت ۶۵۰ دلار، مدل ۳۲ گیگابایتی و پرداخت ۷۵۰ دلار، مدل ۱۲۸ گیگابایتی گوگل Pixel را در اختیار بگیرید.

price

انتخاب شما کدام‌یک از این دو پرچم‌دار نوپای گوگل خواهد بود؟ نظرات ارزشمند خود در مورد مقایسه گوگل Pixel با Pixel XL را با ما در میان بگذارید.

[poll id=”87″]

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Google-Pixel-vs-Pixel-XL-which-one-is-right-for-me_id89285″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
rwgni

پیکسلا خیلی گروونن مخصوصا تو بازار ایران
به جای پیکسل پیشنهاد من اس۷اج هستش
با اختلاف از رقبا بهتره
🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد عادل فرخی
بگشای تربتم را بعد از وفات و بنگر، کز آتش درونم دود از کفن برآید