حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مکالمات محرمانه و رمزنگاری شده به نسخه جدید فیس بوک مسنجر اضافه شد

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | شبکه و امنیت

روابط عمومی شرکت( ایدکو ) توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران؛ امنیت مکالمات برای شما هم حائذ اهمیت است؟ پس اجازه دهید به شما سرویس جدید را در بین اپلیکیشن های رمزنگاری معرفی کنم: Secret Conversations. این مکالمه ی امن از یک سرویس مکالمه که در حال حاضر بسیار کاربردی است، (Facebook Messenger) نشات گرفته است.

این سرویس در حال حاضر برای تمام کاربران مسنجر بر روی اندروید و iOS قابل دسترسی است و رمزنگاری اختیاری را که فقط دو کاربر در حال چت می توانند از مکالمات هم باخبر باشند را فراهم می کند. این امنیت به شکلی است که هیچ کس، حتی فیس بوک نیز قادر به دیدن پیام ها نیست. مکالمات محرمانه تنها یک به یک قابل دسترس است و اجازه اتصال به چت های قبلی توسط یک کاربر وجود ندارد. این بدان معنی است که اگر شما چندین ماه گذشته با همکار خود از طریق مسنجر مکالمه ای داشتید، پیام های محرمانه جدید از ادامه ی مکالمات قبلی آغاز نخواهند شد و به جای آن یک چت جدید و جداگنه ای آغاز می شود. با ویژگی مکالمه ی محرمانه حتی می توانید زمان را تنظیم کرده تا پیام ها برای مدت زمانی محدودی روی دستگاه فرد مورد نظر قابل نمایش باشند.

متاسفانه افرادی که از مسنجر استفاده نمی کنند، فیس بوک راهکاری برای مدیریت رمزنگاری مکالمات آن ها ندارد. واتس‌اَپ که چندی پیش توسط فیس‌بوک خریداری شد مدتی است که قابلیت رمزنگاری را به اپلیکیشن خود اضافه کرده و حالا پس از کمی تاخیر نوبت به اپلیکیشن فیس‌بوک مسنجر رسیده است. واتس‌اَپ و فیس‌بوک مسنجر بزرگ‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در جهان هستند و حالا هر دو از قابلیت رمزنگاری پیام‌ها استفاده می‌کنند.

چگونه شروع کنم؟

برای شروع، نیاز است که شما مسنجر فیس بوک را بر روی موبایل خود باز کنید به منظور فراگیری تمام مراحل اسکرین شات ها در دستگاه اندرویدی گرفته شده است، البته برای دستگاه های ios  نیز مشابه همین روند است.

  1. در قسمت بالا سمت راست بر روی تصویرشخص کلیک کنید. از بین گزینه هایی که باز می شوند Secret Conversations را مشاهده خواهید کرد.
  2. گزینه Secret Conversations را روشن کنید. Ok بزنید و البته در نظر داشته باشید که می توانید این گزینه را دوباره به حالت خاموش دربیاورید.
  3. مکالمه را شروع کنید: طبق تمام پیام های فیس بوک، با کلیک بر روی دکمه آبی “+” شروع کنید.
  4. به قسمت private روید. قبل از اینه شما دوستی را برای مکالمه با خود انتخاب کنید، کلیدی که که در قسمت سمت راست بالا مشاهده می کنید را به سمت راست ببرید. با انجام این کار، صفحه نمایش به حالت خصوصی و بخشی از مکالمات جدید به حالت شخصی در می آیند.

ممکن است در برخی مراحل به مشکلاتی برخورید. مثلا در زمانیکه شما بخواهید ارتباطی رمزنگاری شده با شخصی که در فیس بوک مسنجر نیست داشته باشید، با یک پیغام خطا مواجه خواهید شد.

و البته در زمانی که چت به درستی عمل می کند، نحوه صحیح عملکرد آن را خواهید دید.

طبیعی است که برای تست امن بودن این مکالمات از طریق فیس بوک مسنجر ما هیجان زده باشیم. پس از اینکه تست آن به پایان رسید، ما نه تنها نتوانستیم به مسیج های رمزنگاری شده بر روی دستگاه ها دسترسی یابیم، بلکه مسیج هایی را هم زماندار شده بودند به حالت محو درآمده بودند.

در آخر، باید گفت که Secret Conversation از استیکرها در زمانی که کلمات کاری را از پیش نمی برند، پشتیبانی می کند.

منبع: کسپرسکی آنلاین

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....