حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه گلکسی تب اس ۲ با گلکسی تب اس ، تغییر اصلی در طراحی

نوشته

8 سال قبل | 11 دیدگاه | ترنجی

امروز سامسونگ گلکسی تب اس ۲ (Galaxy Tab S2) به صورت رسمی معرفی شد. تبلت فوق باریک سامسونگ که پا را فراتر از رقبا گذاشته و مرز عنوان باریک ترین تبلت دنیا از از ۶٫۱ میلی متر که مربوط به آیپد ایر ۲ و اکسپریا زد ۴ تبلت است را به ۵٫۶ میلی متری تقلیل داده است. یک تبلت با فریم فلزی که تفاوت های اصلی آن در طراحی است. با ترنجی همراه باشید و در این مطلب قصد در مقایسه مشخصات سخت افزاری این دو تبلت داریم.

Galaxy-Tab-S2-sammobile_0950

این سومین سری تبلت های سامسونگ است که از نمایشگر Super AMOLED استفاده می کند. اولین آن ها گلکسی تب ۷٫۷ سامسونگ در سال ۲۰۱۱ بود و دومین آن ها گلکسی تب اس. حالا گلکسی تب اس ۲ پس از شایعات زیاد معرفی شده است و دقیقا همانی است که لو رفته بود. تفاوت اصلی این دو نسل را می توان در طراحی دید. فریم دور دستگاه حالا فلزی است و پشت دستگاه گویا از پلاستیک فشرده مات. کناره های دستگاه همانند گلکسی A8 به داخل تراش خورده است تا ضخامت ۵٫۶ میلی متری دستگاه به مراتب کمتر احساس شود.

Galaxy-Tab-S2-sammobile_1000

تفاوت اصلی دیگر در نسبت تصویر نمایشگر است. برای دومین بار در تبلت های سامسونگ، این شرکت تصمیم گرفته است تا روش همیشگی خود در انتخاب نسبت تصویر نمایشگر را کنار گذاشته و به انتخاب اپل رو بیاورد. البته! این اولین بار به حساب نمی آید چون سامسونگ پیش از این Galaxy Tab A را با همین نسبت تصویر ارایه کرده است. خوب یا بد را نمی دانیم، نسبت تصویر ۴:۳ برای خواندن مجلات و متون یا وبگردی خیلی عالی است اما در دیدن فیلم و اجرای بازی ها زیاد ایده آل به نظر نمی رسد. شاید حتی این رزلوشن جدید ۲۰۴۸*۱۵۳۶ به جای ۲۵۶۰*۱۴۴۰ کمی برای سامسونگ مشکل ساز شود از این نظر که خیلی از برنامه ها در این رزلوشن و نسبت تصویر، شمای خوبی ندارند.

samsung-galaxy-s2-9-7-650-80

samsung-galaxy-s2-8-650-80اما از نظر مشخصاتی چه تفاوتی نسبت به گلکسی تب اس داشته است؟ علاوه بر مشخصات کلی دستگاهی که در بالا می بینید در لیست زیر می توانید تفاوت های گلکسی تب اس را با گلکسی تب اس ۲ ببینید، علاوه بر تغییر کوچک اما محسوس در پردازنده (اگزینوس ۵۴۲۰ برای گلکسی تب اس که در گلکسی نوت ۳ هم استفاده شده است و اگزینوس ۵۴۳۳ برای گلکسی تب اس ۲ که در گلکسی نوت ۴ استفاده شده است) و کم شدن حجم باتری برای کم کردن ضخامت و وزن، تفاوت خاص دیگری دیده نمی شود:

Galaxy Tab s2 VS galaxy tab s Specنظر شما درباره گلکسی تب اس ۲ چیست؟ آن را می پسندید؟

[su_button url=”http://www.sammobile.com/2015/07/20/how-does-the-galaxy-tab-s2-stack-up-to-the-galaxy-tab-s/” background=”#0fc5b7″]sammobile[/su_button]

 

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
immunology

من از همون روزای اول که تب اس ۸.۴ اومد گرفتمش.دستگاه فوق العاده ای هست.به نظرم نسل جدیدش برای کسائی که مدل قبلشو دارن ارزش خرید نداره و البته اگر این مدل جدید قیمتش بالاتر از مدل سری قبلش باشه هم باز برای کسائی که جدیدا قصد خرید دارن به صرفه نیست چون جز بدنه تفاونتی نیست و حتی رزولبیشن و باتری کمتر هست که یه امتیاز منفیه.من انتظار رزولیشن ۳k داشتم که ظاهرا سامسونگ نگهمون میداره برای نسل بعد.در کل معرفی بیهوده ای بود.

ahmadM2

دوست عزیز باطری که به اندازه فقط نیست
منمکنه باطریش کمتر باشه اما طوری بهینه شده باشه که از نسل اول هم بیشتر دووم بیاره
در ضمن چیپستش ۶۴ بیتی هست
تو نوت۴ به خاطر ۶۴ بیتی نبودن اسنپ ۸۰۵ از این قابلیت ۵۴۳۳ استفاده نکرد اما اینجا حتما استفاده میکنه

im80za

چون سایز نمایشگر کوچک تر شده همین رزلویشن هم کافیه و قطعا پردازنده و نمایشگر هم بهینه شده باید باتری بهتری داشته باشه

رضا (z best)

به نظرم زد ۴بهتره البته سلیقس دیگه

sahand gh

تبلت z4 خیلی از اینا بهتره…
از نظر کیفیت ساخت, کیفیت نمایشگر و خیلی چیزای دیگه…
فقط رابط کاربری ساده ی سونی که من تو گوشیاش نسبت به رابط کاربری سامسونگ بیشتر می پسندم, در مورد تبلت ها برعکسه…
واقعا رابط کاربری سونی در تبلت هاش خیلی بده به خصوص از نظر ظاهری…

Salvatore

بعد از ایر ۲ بهترین تبلت بازار هستش
طراحیشم عالیه فقط دوربینش انگار مال خودش نیست حداقل باید گرد درستش میکرد

Sina Saffarian

یکی از استفاده های مهم تبلت دستکم برای من، فیلم دیدنه که نسبت تصویر ۴:۳ نسل جدید اصلا به درد این کار نمیخوره. پس همون تب اس ۱۰٫۱ اینچی نسل پیشین مناسب تره و افت قیمت هم توی این مدت داشته ولی مدل های جدید قیمت بالایی دارن و به سری موارد منفی هم نسبت به مدل قبلی دارن (رزولوشن پایین تر و باتری ضعیف تر)

Ari khan

خوشم نیومد!! :negative:

arabian men

خیلی زشته قبلیه بهتر بود پسرفت داشته ب جای پیشرفت!

f.khabiry

من که منتظرم یه تبلت عالی سری نوت بیاد بیرون تا بخرمش.با سایز صفحه بزرگ و نازک و سبک با دوربین مناسب و با کیفیت.

Navid

بیشترین کاربرد یه تبلت مولتی مدیاست فیلم و عکس دیدنه این سایزتبلت و تقلید کور کورانه از اپل واقعا مضحکه ست سامی گاهی وقتا حرص طرفدارانشو هم در میاره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)