حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه رابط کاربری دوربین میان پرچمداران : iPhone 6 , Galaxy S6 , LG G4 , Nexus 6

نوشته

8 سال قبل | 34 دیدگاه | ترنجی

دوربین های برروی اسمارت فون ها، در سال های اخیر جهش بسیاری داشته اند و اکنون شاهد دوربین های قدرتمندی برروی پرچمداران تلفن های هوشمند در بازار هستیم.

بگذارید همین ابتدا و پیش از رفتن به ادامه مطلب این را بگوییم که، در میان پرچمداران امسال، گلکسی اس ۶ و جی ۴ در بحث دوربین، محبوب ترین دستگاه های امسال هستند. آن ها آمده اند تا به رقابت مستقیم با آیفون ۶ و دوربین بسیار محبوبش بپردازند. دوربینی که با آن که هنوز مگاپیکسلش دو رقمی نشده، اما، یک استاندارد طلایی در کیفیت را مثل همیشه در دوربین ارائه کرده است.

به ادامه مطلب برویم. بحث های جالبی در این نیمه شب پیرامون رابط کاربری دوربین های ۴ پرچمدار  اپل، گوگل، سامسونگ و ال جی  برایتان تدارک دیده ایم.

پیش از این و در تست های بسیاری، کیفیت تصویر را در مقایسه دوربین پرچمداران امسال در مقالات متعددی در ترنجی  بررسی کردیم. اکنون تصمیم گرفتیم که تست های پیرامون دوربین پرچمداران را، از زاویه ی دیگری بررسی کنیم. بله! رابط کاربری دوربین ها. یعنی آن چه که هنگام باز کردن اپلیکیشن اصلی دوربین های این پرچمداران مشاهده می کنیم و دست پخت آن ها برای گرفتن تصاویری جذاب که کاربران را عاشق خود کند.

برخی از برندها دوست داشته اند که رابط کاربری دوربینشان را بسیار حرفه ای طراحی کنند. آن طور که کاربران احساس کنند که همچون یک عکاس حرفه ای، همواره می توانند از دوربین اسمارت فونشان استفاده کرده و تصاویری بدیع خلق کنند. برخی دیگر هم همچون کوپرتینویی ها، بر اساس شعار همیشگی شان که سادگی همه چیز است، محیط کاربری ساده ولی کارامدی را برای محصولاتشان در نظر می گیرند.

یکی دیگر از نکات مهم در خلق رابط کاربری دوربین، سرعت شاتر در گرفتن تصاویر است که با پردازنده دستگاه هم ارتباط مستقیمی دارد.

تاچ ویز در گلکسی اس ۶ سامسونگ کمی پوست انداخته و به طبع رابط کاربری دوربین هم در این پرچمدار تغییراتی داشته است. ال جی هم در جی۴ یک رابط کاربری جدید و در عین حال حرفه ای برای پرچمدارش تدارک دیده و اپل هم که مثل همیشه و همانطور که گفتیم، یک رابط کاربری ساده و سرراست را برای آیفون ۶ در نظر گرفته است. و نکسوس ۶ گوگل هم با اندروید خالص و دست نخورده اش، یک نماینده درجه یک در کمپین رابط کاربری دوربین های اندرویست.

دسترسی سریع : کلیدهای میانبر مهم

اولین ویژگی که برایمان در این جا مهم است این است که آیا شما با کلیدهای میانبر سریع به دوربین و اپلیکیشن آن دسترسی دارید؟

گلکسی اس ۶ و جی ۴ شما با دوبار کلیک برروی یک دکمه می توانید به سرعت به اپلیکیشن دوربین دسترسی داشته باشید.

علاوه بر این، هر چهار گوشی این بررسی دارای یک دسترسی سریع در صفحه قفل خود بوده تا همان جا و بدون باز کردن صفحه قفل به دوربین دسترسی داشته باشید.

در نکسوس ۶ با سوایپ از راست به چپ و در آیفون ۶ با سوایپ از گوشه پایین به وسط به اپلیکیشن دوربین در صفحه قفل گوشی می توانید به اپلیکیشن دوربین دسترسی داشته باشید که به نظر می رسد در آیفون این کار کمی راحت تر باشد. البته باید بگوییم که تقاوت ها بسیار ناچیز است.

اما همانطور که گفتیم در مواردی پیش می آید که آن چنان ناگهانی سوژه ای را برای عکاسی پیدا می کنید که نیاز به این دارید که سریعا و بدون نگاه کردن به صفحه نمایش و فعال سازی اپ دوربین، از همان سوژه عکسبرداری کنید. در این جا و برای چنین شرایطی اس ۶ سامسونگ و جی ۴ ال جی بهتر عمل می کنند. بدین صورت که، در این دو پرچمدار، با تعریف یک دکمه فیزیکی برای دوربین و دوبار لمس کردن این دکمه، سریعا اپلیکیشن دوربین فعال می شود. این ویژگی باعث می شود که همانطور که گفتیم، جی ۴ و اس ۶، بتوانند در مواقعی تصاویری سریع را در لحظاتی گرانبها برای کاربر خود ثبت کنند.

سهولت استفاده : توانایی سریع فیلمبرداری همچون عکسبرداری سریع

هنگامی که برنامه دوربین فعال است، این بسیار مهم است که دکمه عکسبرداری با دکمه فیلمبرداری از یکدیگر جدا باشند. مثلا ممکن است که شما بخواهید لحظه ای را به سرعت فیلمبرداری کنید و برنامه برروی عکسبرداری باشد. مطمئنا شاید تا زمانی که بخواهید برروی فیلمبرداری بروید، آن صحنه از دست رفته باشد و دیگر فیلمبرداری فایده ای نداشته باشد.

باز هم در این شرایط، به نظر می رسد که ال جی و سامسونگ به خوبی این وضعیت را درک کرده اند و چنین ویژگی مهمی در برنامه دوربین این دو پرچمدار به وضوح قابل مشاهده است. در این دو پرچمدار دکمه های عکسبرداری و فیلمبرداری در کنار یکدیگر قرار دارد و شما به راحتی و بر حسب موقعیت می توانید به سرعت میان آن ها سوییچ کنید. اما متاسفانه چنین موردی در آیفون وجود ندارد و شما برای تغییر میان حالت عکسبرداری و فیلمبرداری باید با سوایپ برروی صفحه اپ دوربین به این مورد را عملی کنید. این ها در حالتیست که این تغییر حالت در نکسوس ۶ از این هم بدتر و پیچیده تر است و در این پرچمدار، شما ابتدا باید سوایپ کنید تا به تنظیمات رفته و سپس در این حالت ویدئو را انتخاب کنید.(گاهی اوقات این حالت ممکن است کمی هم طول بکشد) و سپس به فیلمبرداری بپردازید.

حضور جداگانه دکمه های ویدئو و عکس

۱٫ Samsung Galaxy S6

Samsung-Galaxy-S6

۲٫ LG G4

LG-G4

۳٫ Apple iPhone 6

Apple-iPhone-6

۴٫ Google Nexus 6

Google-Nexus-6

حالت خودکار

واضح است که بسیاری از افراد در گوشی های هوشمند خود، به دنبال استفاده سریع از دوربین در ثبت لحظات، آن هم بدون پیچیدگی هستند. به همین دلیل، حالت خودکار در اپلیکیشن دوربین ها اهمیت بسیاری می یابد.

وقتی که در مورد سادگی صحبت می کنیم، بی اختیار، نام آیفون ۶ بر ذهن ما نقش می بندد. آیفون ۶ در این زمینه هم سرعت دارد و هم قابل اعتماد کار می کند. اپل در این حالت ۵ ویژگی کلیدی را به صورت میانبر در نظر گرفته است : کنترل فلش، HDR، زمان سنج و دکمه ای برای سوییچ دوربین از دوربین عقب به دوربین جلوی دستگاه. همچنین اپل در این حالت چند فیلتر رنگ هم برای عکسبرداری های جذاب برای کاربران در نظر گرفته و در کنار این، شما در همان اپ دوربین می توانید به تصاویری که گرفته اید دسترسی داشته باشید. ما فکر می کنیم که تمام گزینه های مورد نیاز یک کاربر در حالت خودکار اپلیکیشن آیفون وجود دارد و ما گزینه ضروری دیگری که نیاز به آن را برای کاربران حیاتی بدانیم نمی بینیم.

سامسونگ در گلکسی اس ۶ هم دارای ویژگی های مشابهی در حالت خودکار است. همچنین، این پرچمدار در اپ دوربینش، دارای یک دوکمه مناسب برای دسترسی سریع به تنظیمات است.(این در حالیست که در آیفون ۶، برای این کار، شما باید از اپ دوربین خارج شوید و سپس دکمه تنظیمات را در بخش پایینی صفحه بیابید که این قطعا ناخوشایند است).

اما ال جی در جی ۴ اش دو حالت خودکار را ارائه می دهد : ساده و خودکار. در حالت ساده، شما حتی نیاز به لمس دکمه دوربین برای عکسبرداری ندارید و با لمس هرجایی از صفحه نمایش می توانید تصاویر دلخواهتان را شکار کنید. اما این را هم باید بگوییم که در این حالت، هیچ کنترلی بر فلش، HDR وجود ندارد و حتی دکمه ای هم برای ضبط جداگانه ویدئو در دسترس نیست. ما فکر می کنیم که ال جی بیشتر این حالت و این محدودیت ها را، برای استفاده ساده و عادی روزانه کاربران برای عکسبرداری در نظر گرفته است. اما در حالت خودکار، برعکس حالت قبلی گزینه های متعددی برای کاربران فعال می شود. اما متاسفانه هنوز دکمه ای برای کنترل مستقیم HDR وجود ندارد، که فکر می کنیم ناخوشایند است.

و در نهایت نکسوس ۶٫ این دستگاه تنها یک حالت را برای عکسبرداری ارائه می دهد که یکی از راحت ترین هاست. در اپ دوربین این پرچمدار، تنظیمات عمومی در دسنرس هستند اما در عین حال این کار به راحتی انجام نمی شود. برای این دسترسی شما باید برروی نقاط پایین صفحه تپ کنید تا به آن ها دسترسی داشته باشید. همچنین، در اپ دوربین نکسوس ۶، دکمه HDR هم به راحتی در دسترس است، اما ما فکر می کنیم که چینش دکمه ها خیلی جذاب نیست و نظم قرارگیری دکمه در آیفون را ندارد.

۱٫ Samsung Galaxy S6

Samsung-Galaxy-S6

۲٫ LG G4

LG-G4

۳٫ Apple iPhone 6

Apple-iPhone-6

۴٫ Google Nexus 6

Google-Nexus-6

 

گزینه های اضافی : آن هایی که مفید هستند و یا صرفا جنبه بازاریابی دارند

ما این مورد را دیده ایم که سازندگان تلفن همراه به اضافه کردن حالت های مختلف عکاسی در اپلیکیشن دوربین پرچمدارانشان علاقه مند شده اند. در حالی که برخی از این قابلیت های اضافی واقعا مفیدند و برخی از آن ها در دراز مدت برای کاربران مفید به نظر می رسند و برخی دیگر هم تنها شاید ترفندی حیله گرانه از سوی برندها برای بازاریابی باشند. در این قسمت می خواهیم بررسی کنیم که این گزینه های اضافی آیا واقعا برای کاربران مفیدند و یا صرفا ابزاری حیله گرانه و برای بازاریابی و فروش بیشتر هستند.

ما احساس می کنیم که در مورد قرارگیری دو گزینه مهم در اپلیکیشن دوربین اسمارت فون ها باید پافشاری کنیم. که حتما این دو ویژگی باید در دوربین پرچمداران قرار داده شوند.

قابلیت تایم لیپس و فیلمبرداری به صورت آهسته. آیفون ۶ اپل هردوی این ویژگی را با سرعت ۲۴۰ فریم در ثانیه برای حرکت آهسته فیلمبردای با کیفیت اچ دی پشتیبانی می کند. گلکسی اس ۶ سامسونگ هم این ویژگی را ارائه می دهد. اما این دستگاه تنها در حالت ۱۲۰ فریم در ثانیه و با کیفیت اچ دی این کار را می کند که باید گفت چشمگیر نیست. اما جی ۴ آپشن تایم لیپس را ندارد و تنها دارای ویژگی ضبط آهسته در ۱۲۰ فریم در ثانیه با کیفیت اچ دیست و در نهایت، نکسوس ۶، هیچ یک از این ویژگی ها را ارائه نمی کند که در این زمینه، پرچمدار گوگل، بسیار ناامیدکننده ظاهر شده است.

رابط کاربری فیمبرداری آهسته

۱٫ Samsung Galaxy S6

Samsung-Galaxy-S6-slo-mo-also-easy-to-find

۲٫ LG G4

LG-G4-slow-motion-is-hidden-in-settings

۳٫ Apple iPhone 6

Apple-iPhone-6-slow-motion-is-easily-accessible

۴٫ Google Nexus 6

Nexus-6-no-slo-mo-option-at-all

مورد بعدی فیلترهای زنده دوربین و اثرات آن است. که اساسا همچون شبکه اجتماعی اینستاگرام، می تواند به وسیله این فیلترها، تاثیرات جالبی برروی تصاویر بگذارد. (البته این فیلترها پیش از عکسبرداری برروی سوژه فعال می شوند، نه پس از آن همانند اینستاگرام). داشتن فیلترهای خوب برروی سوژه ها پیش از عکسبرداری، باعث می شود که یک راه خوب برای کاربران برای آن که ببینند تصاویرشان چگونه است ایجاد کند. آیفون ۶ و گلکسی اس ۶ هردو این ویژگی را دارند و این در حالیست که جی ۴ و نکسوس ۶ فاقد چنین ویژگی ای هستند و شما در این دو نمی توانید اثرات فیلترهای زنده هنری را برروی سوژه عکستان پیش از عکاسی مشاهده کنید.

فیلترهای زنده تنها برای گلکسی اس ۶ و آیفون ۶ در دسترس است

. Samsung Galaxy S6
Galaxy-S6
۲٫ Apple iPhone 6

iPhone-6

عکس های پانوراما برروی هرچهار گوشی پشتیبانی می شود. ما در مورد کیفیت تصاویر پانوراما صحبت نمی کنیم بلکه، بیشتر این برایمان مهم است که هر چهار گوشی مقاله ما از این ویژگی پشتیبانی می کنند. تصاویر پانوراما که این روزها برای کاربران جذاب و در خلق تصاویر جالب آن ها مهم است، می تواند عکس ها را با زاویه دید وسیعی تصویربرداری کند. البته در کنار این، خیلی ها هم هستند که خیلی در عکاسی هایشان به سراغ این ویژگی نمی روند. اما به هر حال در این مقایسه، تنها نکسوس ۶ از گزینه ۳۶۰ درجه اضافی پشتیبانی می کند و به شما اجازه می دهد تا تصاویری همچون سحر و جادو را از مکان های خاص و با جذابیت بالا عکاسی کنید. هر چهار گوشی، همچنینی می توانند به وسیله پانوراما، نمای پرتره را عکسبرداری کنند. چیزی که بیشتر مردم از آن استفاده می کنند. همچنین هر سه دستگاه اندرویدی علاوه بر ثبت تصاویر پانوراما به صورت عمودی، قادر به ثبت تصاویر پانوراما به صورت افقی نیز هستند، چیزی که آیفون قادر به انجام آن نیست و شما در آیفون قادر به تصویربرداری پانوراما تنها به صورت عمودی هستید.

حالت پانوراما

۱٫ Samsung Galaxy S6

Samsung-Galaxy-S6

Samsung-Galaxy-S61
۲٫ LG G4
LG-G4

۳٫ Apple iPhone 6
Apple-iPhone-6

Apple-iPhone-61

۴٫ Google Nexus 6

Nexus-6.jpg

Nexus-6.jpg1

و مورد آخر استفاده از افکت ها و جلوه های ویژه در تصاویر برروی گوشی است. که موردیست که کمتر مردم از آن استفاده می کنند. مثلا تمرکز انتخابی و یا شات مجازی در گلکسی اس ۶ سرگرم کننده است، اما افراد زیادی در استفاده های روزانه خود از اپ دوربین از آن استفاده نمی کنند. پس باید بگوییم که این ویزگی ها خیلی مفید نیست و بیشتر یک حیله برای داشتن آپشن بیشتر و بازاریابی بیشتر است. همانند ویژگی های مشترکی در این زمینه در دو گوشی اس ۶ و جی ۴ مثل فیلمبرداری دوگانه و همزمان که برای اهداف بسیار محدودی ساخته شده است.

هر چهار گوشی مجهز به پشتیبانی شاتر بدون صدا هم هستند که این مورد، یکی از ویژگی های خوب برای زمانیست که می خواهید عکس هایی بدون صدای شاتر بیندازید. فعال سازی این مورد بسیار ساده است. شما باید حالت سکوت را در هریک از این چهار گوشی فعال کنید.(مثلا در ایفون دکمه سایلنت را به پایین حرکت دهید) که این کار باعث می شود که صدای شاتر قطع شود. و در این حالت شما می توانید بدون هیچ گونه جلوه ی صوتی و به صورت ناگهانی عکسبرداری کنید.

برای حرفه ای ها : تنظیمات دستی دوربین

ما فکر می کنیم که دوربین های تلفن های هوشمند به خاطر ماهیت سخت افزاری شان، خیلی نیاز به تنظیمات دستی برای عکسبرداری ندارند. زیرا این چنین تنظیماتی بیشتر برای دوربین های DSLR با لنزهای مختلف است که می توانند براساس شرایط پیچیده نوری عکس های متنوعی را شکار کنند. اما خوب شاید گاهی اوقات شما هم بخواهید همانند حرفه ای ها تصاویری اختصاصی با تنظیمات دستی خود را داشته باشید.

باید بگوییم که گزینه تنظیمات دستی، متاسفانه برای آیفون ۶ اپل و نکسوس ۶ وجود ندارد. البته برای برنامه اصلی دوربین. اما خوشبختانه برنامه های سوم شخص بسیار خوبی برای iOS و خوب مناسب برای نکسوس وجود دارد که می توانند این خلا را برای کاربرانشان پر کنند.

اما برخلاف آیفون ۶ و نکسوس ۶، تنظیمات دستی برای گلکسی اس ۶ و جی ۴ وجود دارد.

باید بگوییم که متاسفانه برای گلکسی اس ۶، این تنظیمات دستی، فاقد کنترل های ضروریست و تنظیم سرعت شاتر هم کمی با سختی همراه است.

و اما ال جی جی ۴٫ یادتان که نرفته چندی پیش ۵ نکته مهم برای داشتن بالاترین بازدهی در دوربین جی ۴ را برایتان ارائه کردیم. به نظر ما، ویژگی تنظیمات دستی این اسمارت فون، چشمگیرترین ویژگی در میان تمامی گوشی های هوشمندیست که تا به حال دیده ایم. این پرچمدار، در قسمت تنظیمات دستی اش، تماما بر دو کلید مهم استوار است : ISO و سرعت شاتر. همچنین شما در جی ۴ و در حالت دستی می توانید تمرکز و تعادل رنگ سفید را تعیین کنید. این حالت به لطف رابط کاربری جذاب دوربین جی ۴ به وسیله یک نشانگر که برروی اعداد جابه جا می شود انجام می شود که بسیار راحت است. همچنین، کنترل ISO هم بدین صورت است و بر همین اساس تعیین می گردد. علاوه بر این، در جی ۴ یک ویژگی با نام هیستوگرام نیز موجود است که یکی از ویژگی های منحصربه فرد جی ۴ است که به لطف آن شما می توانید دامنه تغییرات رنگ عکس هایتان را مشاهده کنید. در کل باید گفت که ال جی در جی ۴ در زیمنه دوربین بسیار خوب و موفق عمل کرده است.

۱٫ LG G4 Pro camera mode

LG-G4-Pro-camera-mode

LG-G4-Pro-camera-mode1

LG-G4-Pro-camera-mode2

LG-G4-Pro-camera-mode4

LG-G4-Pro-camera-mode6

۲٫ Samsung Galaxy S6 Pro camera mode

Samsung-Galaxy-S6-Pro-camera-mode

Samsung-Galaxy-S6-Pro-camera-mode1

Samsung-Galaxy-S6-Pro-camera-mode2

ویژگی های ویدئو

فیلم ها همواره دارای جایگاه خاصی در نزد کاربران هستند و هرروزه، کاربران، بیشتر و بیشتر با دوربین های اسمارت فون هایشان، ویدئهای جذاب خلق می کنند. آن ها این ویدئوها را در اکثر مواقع با دوستانشان در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. در این زمینه، برنامه های شخص ثالث، همواره به کمک سازندگان اسمارت فون ها می آیند و به لطف هوشمند بودن این گوشی ها، کاربران را یاری می دهند. اما اپلیکیشن اضلی دوربین اسمارت فون ها در این زمینه چگونه عمل می کنند و در میان این چهار اسمارت فون، چه امکاناتی را در اختیار کاربران قرار می دهد؟

آیفون ۶ اپل در این زمینه هم دارای یک رابط کاربری ساده است. این اپلیکیشن در حین فیلمبرداری به شما اجازه می دهد تا از سوژه ها همزمان عکس هم بگیرید. دارای قابلیت بزرگنمایی به وسیله نیشگون برروی صفحه است و در کل ابزاری بسیار جذاب برای بسیاری از فیلمبرداران است. البته اپل در یک جرکت نزولی، از کیفیت ۳۰ فریم در ثانیه به ۶۰ فریم در ثانیه تغییر عدد داده که ما با رفتن به تنظیمات می توانید آن را تغییر دهید.

گلکسی اس ۶ قادر به ضبط تصاویر به صورت ۴K است که آیفون فاقد آن است و سامسونگ در این زمینه می تواند به اپل فخر بفروشد. در کنار این، تمامی حالت های محتلف عکسبرداری و تنظیمات آن نیز به راحتی در داخل نرم افزار در دسترس است.

ال جی جی ۴ هم از تپ برای فوکوس در حین فیلمبرداری پشتیبانی می کند و دارای ویژگی های فوکوس خودکار سریع و درست است.

برخلاف این سه اسمارت فون، متاسفانه نکسوس ۶ عاری از هرگونه گزینه در ضبط ویدئو است. و از روی تپ کردن برروی صفحه نمایش برای فوکوس مجدد در حین فیلمبرداری محروم است. باید گفت که این واقعا ناامیدکننده است.

۱٫ Samsung Galaxy S6

Samsung-Galaxy-S6.jpg
۲٫ LG G4

LG-G4.jpg
۳٫ Apple iPhone 6

Apple-iPhone-6.jpg۴٫ Google Nexus 6

Nexus-6.jpg

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/iPhone-6-vs-Galaxy-S6-vs-LG-G4-vs-Nexus-6-camera-UI-comparison-which-phone-has-the-best-camera-app_id70883″ target=”blank” background=”#377431″]phonearena[/su_button]

 

اشتراک در
اطلاع از
34 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Moazez

جالب بود و کیفیت g4 تو این تصاویرم مشخص بود.

Note111

بنظرم منم اس ۶ و جی هر دو در ی سطح بودن.و اگه با انفاق بخوایم حساب کنیم اس ۶ بهتر عکس انداخته.و اگه با دقت ب درختان و و شهری که پشت تصویر هست نگاه کنی جزییات اس ۶ بهتره.نمیدونم چرا بعضی دوستان چشم بسته نظر میدن.البته بخاطر تعصب و تنفر هستش.

sahand gh

دوست من تو داری چشم بسته نظر میدی…
g4 کاملا از s6 بهتر عکس میگیره حتی در جزئیات هم بسیار بهتره…
شما برو بقیه ی مقایسه ها رو هم ببین تا متوجه بشی…

Moazez

عقلانی هم بخوایم مقاسه کنیم دوربین g4 بخااطر سنسور imx234 باید بهتر باشه

MaKenZi

درود

هر شخصی یه نظری داره، اما از نظر من کیفیت G4 بیشتر هست و براحتی مشهوده
در بدترین حالت ممکن هم، حتی اگر کیفیت رو در نظر نگیریم، با توجه به تصاویر متعددی که دیدم به اصالت رنگ‌های تصاویر ثبت شده توسط G4 اطمینان بیشتری دارم (اصالت = نزدیک بودن به رنگ‌های دیده شده توسط چشم)

Dr.iPhone

فقط آیفون

sadegh_rr

دوست گلم اینا همشون پرچمدارن و هرکدومشون برتری دارن حالا من یه برتری برام مهمتره فکر میکنم همون موبایل بهتره که اون برتری رو داره،همشون عالی هستن،جی ۴ به شخصه ازش خیلی خوشم میاد فقط باطریش خراب کرده،

MaKenZi

درود

فقط در مورد جمله‌ی آخرتون، توصیه میکنم شخصا با خود گوشی کار کنید و بعد تجربه‌تون رو از باطری G4 بگید
G4 باطریش متوسط هست، قاعدتا بهبود هم پیدا میکنه

جالب بود.

Moji

جای رابط کاربریه حرفه ایه لومیا کمرا خالیه، اونایی که دارن میدونن چقدر از اینا تنظیمات حرفه ای تر و دم دست تری داره

Mohamad G (MGA7000)

دقیقا.لومیا کمرا بهترینه.
دوستان کسی میدونه توی ویندوز ده قابلیت فیلم برداری ۱۲۰فریم بر ثانیه برا لومیا ۶۴۰XL فعال میشه یا ن؟ :rose:

mohammadh hossein

من که g3 beat دارم و از لحاظ سحولت در استفاده و در دسترس بودن تنظیمات خیلی خوبه که بار ها با گوشی های دیگه مقایسه کردم و واقعا اونا در راحتی جلوم کاملا کم میارم

hossein_z3

به نظرم G4 از بقیه بهتر بود و این نشون دهنده اینه که ال جی خودشو بالا کشیده و پیشرفت خوبی در این زمینه داشته

SAMSUNG 2015

رابط کاربری اس۶ ها خارق العاده و از هر نظر بهترینن… ترکیبی خلاقانه و بی نظیر از زیبایی کارایی و سادگی. :heart:

درود بر سامسونگ. :good:

arash

خداییش با کامنای تو خندم میگیر! زیر هر مطلبی میاد ترول بازی در میاره میگه اس۶ بهترین اس۶ شگفتی قرن اس۶ زیبا جادار مطمئن! اخر تعصبی تو ! خخخخخ :wacko: :yes:

wanted

من کار ندارم ایشون کجا چی میگه اما در این مطلب اگر چشاتو باز کنی آقای تعصبی میبینی که اس۶ برتره!!!!!!!!!!!!!!!!!! :bye:

MaKenZi

درود

در چه زمینه‌ای منظورتون هست؟ (برتری S6)

Ehsan

توی تجربه شخصی که داشتم واقعا آیفون بهترین عملکرد رو داره! سریع، راحت و زیبا! رابط کاربری سونی هم بد نیست، ایکاش توی آندروید ۵٫۱ بهتر بشه، خود اگر بخوام عکس بگیرم: تنظیمات اتوماتیک نرم افزار سونی، تنظیمات دستی camera fv-5 یا a better camera :yes:

احسان محمودی

دوست عزیز .
آندروید سیستم عامل جدیده؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟

Ehsan

دوست عزیز کیبورد گوشی، اندروید رو به آندروید تصحیح کرد. معذرت میخوام

ЖǷΣRÏA

جی فور خیلی جالبو کامل بود… به نظرم رابط الجی و سامسونگ یکم بهم شبیه بودن

shahab

بنظرم اینجا بهترین g4 بود بدون شک با تمام امکانات ممکن و عالی، سامسونگ و سونی باید بهش برسن :good:

دیوی

مقاله ی خوبی نبود سرفراز نباشید

K.m

انشاا… بعضی چشم قشنگهای طرفدار یک شرکت متوجه چیزی که دوربین اس۶ به عنوان رنگ آسمان ثبت کرده ، باشن.عرض شد اونروز خدمتشون مقایسه به اون صورت اشتباه هست،اما خوب بعضی وقتها مقاومت در برابر فهمیدن نوعی دفاع حساب میشه از نظر بعضی.

Amir Hossein

به نظرم به جای نکسوس ۶ از وان ام ۹ یا زد۳ پلاس استفاده میکردن بهتر بود

TLORDNO

سه تای اول از نظر رابط کاربری خیلی خوب بودن هرکدوم از یه لحاظ ولی به شخصه هیچوقت از رابط کاربری استوک دوربین اندروید اصلا خوشم نیومده.کیفیتش هم که میبینید ….

از نظر کیفیت تصاویر چون با دوربین دیگ عکس گرفتن از گوشی باید دید توی کدوم حالت از اسکرین مود بودن

به نظرم از نظر کیفیت تصویر الجی و سامسونگ اول بودن بعد آیفون.نکسوز هم … :rose:

moein_1

g4و s6 تقریبا مثل هم بودن با این تفاوت رنگها تویg4 پرنگ تر بود و این یه چیز صلیقه ایه ولی بنظرم تنظیمات دستی g4خیلی خوب وکامله که واقعا قابل تحسینه!
اما سوال اصلیم اینه که چرا نکسوس اینقد بده؟؟؟

TLORDNO

دوربین نکسوس بد نیست نرم افزار دوربین گوگل مزخرفه
شما همین نرم افزار نصب کن روی یه گوشی دیگه میبینی چقد بی کیفیت میشه

Ehsan.YZ

S6فوق العاده بود :yahoo:

supersmart

در یک کلام جی۴ عالی بود

حسام

با سلام خدمت دوستان و تشکر از ترنجی عزیز بابت این بررسی جالب :rose:
واقعا S6 و G4 در زمینه دوربین عالی هستن…وقتی همه این بررسی ها کنار هم گذاشته میشن دوربین،صفحه نمایش،پردازنده،زیبایی و امکانات…میشه گفت S6 کم نقص ترین و با ارزش ترین گوشی برای خرید به نظر من

Salvatore

s6 و g4 و iphone عالی بودن مخصوصا جی ۴ که با تنظیمات دستیش خیلی حال کردم چون از نزدیک هم‌باش کار کردمو میدونم چی ساخته ال جی
ولی نکسوس خیلی ناامیدم کرد 🙁

Mehrshad.HTC

اگه m9 و z3+ هم میبودن خوب میشد 🙂

Jahandar

در آیفون ۶ هنگام فیلمبرداری با تپ کردن روی صفحهو ظاهر شدن مربعزردرنگ و علامت خورشید در کنارش ، میشه همزمان با فیلمبرداری ایزوی تصویر رو کم و زیاد کرد . به ساده ترین شکل ممکن . همین امکان در هنگام عکس برداری هم وجود دارد .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسین عامریان