حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

معرفی ۱۰ روتر بی‌سیم برتر سال ۲۰۱۶

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

تقریباً در هر خانه‌ای که به اینترنت پرسرعت دسترسی دارد، می‌توان یک روتر بی‌سیم پیدا کرد که معمولاً‌ ارائه دهنده سرویس اینترنت آن را به مشترکین می‌فروشد. اما به دلایل متعددی بهتر است یک مدل روتر جدیدتر و قدرتمندتر تهیه کنید. با ما همراه باشید و با ۱۰ روتر برتر سال ۲۰۱۶ آشنا شوید…

روتر فعلی شما ممکن است کمی قدیمی شده باشد و این بدان معناست که جدیدترین سخت‌افزارها را ندارد، یا اینکه تمام استانداردهای به‌روز شبکه بی‌سیم را پشتیبانی نمی‌کند. مثلاً می‌توان ۸۰۲٫۱۱ac را مثال زد که می‌تواند سرعت و برد شبکه به‌مراتب بهتری را به‌لطف پرتودیسی (Beamforming) سمتی ارائه کند که به‌معنای سرعت دانلود بیشتر و وب‌گردی سریعتر است. مدلهای رده‌بالای امروزی به لطف فناوری جدیدی به‌نام NitroQAM به‌طرز معجزه‌آسایی سریع هستند.

همچنین ممکن است برخی پیشرفت‌های اخیر دیگر در فناوری روترها شما را وسوسه کند. اغلب روترها اکنون مجهز به نرم‌افزارهایی قدرتمند هستند که مدیریت یک شبکه خانگی را، مثلاً انجام کارهایی مانند ایجاد قوانین کنترل توسط والدین یا انجام کارهای نگهداری را ساده‌تر می‌کنند. روترهای جدید همچنین مجهز به پورت‌های یو اس بی هستند که مانند یک دستگاه ذخیره اطلاعات شبکه (NAS) عمل می‌کنند و یا می‌توان یک چاپگر را به‌طور مشترک توسط هر دستگاه متصل به شبکه بی‌سیم مورد استفاده قرار داد.

در ادامه، ده مورد از بهترین روترهای مدرن با استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac را معرفی می‌کنیم که می‌توانند شبکه بی‌سیم خانگی شما را متحول کنند.

۱. روتر TP Link Archer AC3200 بی‌سیم سه‌بانده گیگابیت

5_tplink-970-80

– شش آنتن برای سه شبکه بی‌سیم

سرعت: دو باند با استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac و سرعت ۱۳۰۰ مگابیت بر ثانیه و یک باند ۸۰۲٫۱۱n با سرعت ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه

پورت‌ها: پنج پورت اترنت گیگابیت، یک پورت یو اس بی ۳ و یک پورت یو اس بی ۲

مشخصات برجسته: دو شبکه ۸۰۲٫۱۱ac، پردازنده دوهسته‌ای ۱ گیگاهرتز با سه پردازنده همراه، فناوری اسمارت کانکت

نقاط قوت: شبکه بی‌سیم دوتایی + قدرت پردازش داخلی زیاد

نقاط ضعف: برای کانکشن تکی سرعت بیشتر از روتر سنتی ۸۰۲٫۱۱ac ندارد، مودم داخلی هم ندارد

ایده پشت شش آنتن در روتر AC3200 این است که سه شبکه بی‌سیم دارد که در مواقعی که کلی کامپیوتر و گجت‌های همراه با هم نیاز به اتصال به یک روتر را دارند، جوابگو باشد. این مودم مجهز به دو باند ۵ گیگاهرتز با استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac است، بنابراین وقتی که یک انتقال داده عظیم در حال اشغال پهنای باند یکی از کانال‌ها است، می‌توان روی کانال دیگر سایر دستگاه‌ها را با حداکثر سرعت پشتیبانی کرد.

این کارها از طریق فناوری بی‌سیم هوشمند TP-Link انجام می‌شود که به‌طور خودکار مناسب ترین باند فرکانسی را بر اساس ترافیک شبکه، برای اختصاص به دستگاه‌های مختلف شما انتخاب می‌کند. روتر C3200 همچنین یک رابط ساده و کامل مدیریت شبکه را ارائه می‌دهد که صفحه معمول تنظیمات ابتدایی را در کنار صفحات پیشرفته برای هر باند بی‌سیم ارائه می‌کند. روی خود روتر نیز می‌توانید WPS را راه‌اندازی کنید، چراغ‌های LED را غیرفعال کنید و شبکه بی‌سیم روتر را خاموش و روشن کنید.

۲. روتر Linksys EA9500 مکس-استریم AC5400

linksys-ea9500-650-80

– یک هیولا با هشت آنتن

سرعت: استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac حداکثر ۵/۳ گیگابیت بر ثانیه

پورت‌ها: یک پورت WAN گیگابیت، ۸ پورت LAN، یک پورت یو اس پی ۲ و یک پورت یو اس بی ۳

مشخصات برجسته: نصب راحت، فناوری بی‌سیم سه‌بانده، فناوری MU-MIMO، رومینگ یکپارچه (Seamless Roaming)

نقاط قوت: پهنای باند ۵/۳ گیگابیت بر ثانیه، سازگار با MU-MIMO

نقاط ضعف: جای زیادی اشغال می‌کند

این روتر که بی‌شباهت به یک عنکبوت مکانیکی غول‌پیکر نیست، از پس هر چیزی از بازی گرفته تا کار حرفه‌ای برمی‌آید. روتر AC5400 مجهز به یک باند ۲/۴ گیگاهرتز است که می‌تواند به سرعت ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه برسد، به علاوه دو رادیو ۵ گیگاهرتزی که هرکدام به حداکثر سرعت ۲۱۶۷ گیگابیت بر ثانیه می‌رسند، کل سیستم به رقم خیره‌کننده ۵/۳ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد.

این روتر انبوهی از ویژگی‌های جالب را که شامل MU-MIMO، پردازنده دوهسته‌ای، پرتودیسی و هشت آنتن قابل تنظیم می‌شود، داراست. جالب‌ترین ویژگی آن «کانکشن هوشمند» است که امکان اختصاص دادن SSID های جداگانه برای دو باند ۵ گیگاهرتز را می‌دهد، و مثلاً این امکان را می‌دهد که یک شبکه را صرفاً به کامپیوتر رومیزی مخصوص بازی اختصاص دهید و یک شبکه را به پخش رسانه‌ای یا کارهای حرفه‌ای اختصاص دهید، بدون اینکه این دو کاربرد مزاحم هم شوند.

۳. روتر Asus RT-AC88U

1b_AsusRT88-650-80

بهترین عملکرد ممکن بی‌سیم با سرعت‌های ۴x4

– سرعت: استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac با ۲۱۶۷ مگابیت بر ثانیه و استاندارد ۸۰۲٫۱۱n با ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه

پورت‌ها: ۹ پورت اترنت گیگابیت، یک پورت یو اس بی ۲ و یک پورت یو اس بی ۳

مشخصات برجسته: ۱۰۲۴QAM، MU-MIMO، شبکه اختصاصی WTFast بازی‌خورها، AiProtection ایسوس، نرم‌افزار AsusWRT

نقاط قوت: حداکثر سرعت ممکن شبکه بی‌سیم، واسط نرم‌افزاری کامل

نقاط ضعف: گران‌قیمت، برای استفاده از حداکثر سرعت نیاز به سخت افزار مخصوص دارد

روتر ایسوس RT-AC88U قیمت بالاتر از میانگین را با عملکرد بی‌رقیب و رکورد شکن در استاندارد بی‌سیم نسل آینده ۸۰۲٫۱۱ac جبران می‌کند.

این روتر با چهار آنتن و فناوری NitroQAM که سرعت‌ها را باز هم بالاتر می‌برد، عملکرد شبکه بی‌سیم را به بالای ۱ گیگابایت بر ثانیه می‌رساند. اما یک نقطه ضعف هم دارد: برای رسیدن به این سرعت‌ها نیاز به خرید یک آداپتر بی‌سیم NitroQAM مانند Asus PCE-AC88 دارید.

با این حال، ارزشش را دارد. نرم‌افزار داخلی کامل روتر به همراه آرایه هشت‌تایی از پورت‌های LAN و عملکرد ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه در پورت یو اس بی ۳ آن، این مودم را به یک قهرمان در دنیای روتر ها تبدیل کرده است.

۴. روتر مودم VDSL/ADSL، Netgear Nighthawk X4S D7800

2_netgear-650-80

– مودم داخلی VDSL و سرعت‌های ۴x4 بی‌سیم، این روتر را به یک دستگاه همه‌کاره تبدیل کرده است.

سرعت: استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac با ۱۷۳۳ مگابیت بر ثانیه، استاندارد ۸۰۲٫۱۱n با ۸۰۰ مگابیت بر ثانیه

پورت‌ها: پنج پورت اترنت گیگابیت، دو پورت یو اس بی ۳، یک پورت eSATA

ویژگی برجسته: مودم VDSL 2

– نقاط قوت: فناوری بی‌سیم ۴x4 با حداکثر ۱۷۳۳ مگابیت بر ثانیه + مودم VDSL 2

– نقاط ضعف: فاقد ۱۰۲۴-QAM و نیازمند سخت‌افزارهای مخصوص برای دستیابی به حداکثر سرعت

روتر بی‌سیم Netgear D7800 دارای چهار آنتن است و می‌تواند سرعت‌های به‌مراتب بیشتر از یک روتر استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac ارائه کند که البته باز هم نیاز به یک سخت افزار آداپتر مخصوص دارد.

این روتر مجهز به دو پورت یو اس بی ۳ و یک کانکتور eSATA است و یک مودم داخلی VDSL 2 نیز دارد. نرم افزار این روتر هم نسبتاً خوب است و مجهز به یک سیتم ساده Dynamic QOS است که مدیریت یک شبکه خانگی با تعداد زیادی از دستگاه‌های متصل را آسان می‌کند.

۵. روتر Linksys WRT1900ACS

3_linksys-650-80

– این جعبه آبی روشن از لینک‌سیس واقعاً شگفت‌انگیز است

– سرعت: استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac با ۱۳۰۰ مگابیت بر ثانیه و استاندارد ۸۰۲٫۱۱n با ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه

پورت‌ها: پنج پورت اترنت گیگابیت، یک پورت یو اس بی ۲، یک پورت یو اس بی ۳، یک پورت eSATA

– ویژگی‌های برجسته: سازگاری با OpenWRT، پشتیبانی از بی‌سیم هوشمند LinkSys

– نقاط قوت: نرم‌افزار جمع و جور و کامل + برد و عملکرد عالی همراه با حافظه سریع با دسترسی USB

– نقاط ضعف: فاقد سرعت ۴x4 آنتن برخی روترها + قیمت نسبتاً بالا

این روتر با سه کانال بی‌سیم، ارزان‌تر از روترهای ۸۰۲٫۱۱ac چهارکاناله فوق است و با اینکه همان سرعت شگفت‌انگیز این روترها را ندارد، همچنان عملکرد بسیار خوب و نرم‌افزاری عالی دارد.

قطعات داخلی آن بسیار قدرتمند هستند. یک پردازنده دوهسته‌ای ۱/۶ گیگاهرتز و ۵۱۲ مگابایت حافظه کنترل واسط نرم‌افزاری زیبای این روتر را در دست دارند که راه‌اندازی و تنظیم شبکه خانگی را به سادگی یک بازی امکان‌پذیر می‌کند. این روتر دارای یک VPN داخلی و برد بی‌سیم بسیار خوبی است و ارتباط آن از طریق پورت یو اس بی نیز بسیار سریع است.

۶. روتر بی‌سیم D Link EXO AC1750 DIR-869

4_dlink-650-80

یک گزینه ارزان‌سازی شده از D-Link که قطعاً خوب کار خواهد کرد

– سرعت: استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac با ۱۳۰۰ مگابیت بر ثانیه و استاندارد ۸۰۲٫۱۱n با ۴۵۰ مگابیت بر ثانیه

پورت‌ها: پنج پورت اترنت گیگابیت

ویژگی برجسته: پردازنده دو‌هسته‌ای

نقاط قوت: فناوری بی‌سیم ۳x3 با استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac سازگار با تمام لپ‌تاپ‌ها و سخت‌افزارهای فعلی + طراحی ظریف

نقاط ضعف: بدون حافظه مشترک و بدون ویژگی‌های جالبی مثل مودم داخلی

روتر DIR-869 با چهار آنتن پهن که مانند صفحات خورشیدی ماهواره هستند، یک روتر میان‌رده از D-Link است که از طراحی تخت و زاویه‌دار این شرکت بهره می‌برد.

این روتر قابلیت هوشمند خاصی ندارد، اما همچنان می‌تواند آنقدر سریع باشد که بتواند با اکثر سخت‌افزارهای بی‌سیم موجود در بازار با حداکثر ظرفیت کار کند.

این یک مدل دوبانده با یک پردازنده دوهسته‌ای است که یک واسط نرم‌افزاری مینیمال اما کارآمد را مدیریت می‌کند. باند ۲/۴ گیگاهرتز تا ۴۵۰ مگابیت بر ثانیه و باند ۵ گیگاهرتز تا ۱۳۰۰ مگابیت بر ثانیه را پوشش می‌دهد.

۷. روتر Asus RT-AC68U

6_asus-650-80

قهرمان عملکردی کهنه‌کار ایسوس همچنان برنده است

سرعت: استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac با ۱۳۰۰ مگابیت بر ثانیه و استاندارد ۸۰۲٫۱۱n با ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه

پورت‌ها: پنج پورت اترنت گیگابیت، یک پورت یو اس بی ۲ و یک پورت یو اس بی ۳

ویژگی‌های برجسته: AiProtection ایسوس و نرم‌افزار AsusWRT

نقاط قوت: نرم‌افزار عالی + برد و عملکرد عالی

نقاط ضعف: سرعت کمتر از همتای RT-AC88U و بدون مودم DSL داخلی

ایسوس روترهای عالی با نرم‌افزارهای داخلی بسیار خوب می‌سازد. اما اگر بودجه‌تان به مدل RT-AC88U نمی‌رسد. مدل قدیمی‌تر RT-AC68U همچنان پر سرعت و جوابگوی نیازهای شما خواهد بود.

این روتر بیشتر یک مدل ۳x3 سنتی ۸۰۲٫۱۱ac است، اما نرم‌افزار آن همان نرم‌افزاری است که روی تمام سایر سخت‌افزارهای شبکه ایسوس به‌کار می‌رود که نقطه قوت مهمی است. به جزئیات ریز بسیاری توجه شده است. از یک سیستم نوتیفیکیشن تا آپدیت‌های ساده‌سازی شده که با فاصله خوبی ایسوس را از سایر تولیدکننده‌ها متمایز می‌کند.

۸. روتر Synology RT1900ac

8_Syno-650-80

اولین روتر سینولوژی است و توانسته سطح بالایی از انتظارات را برآورده کند

سرعت: استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac با ۱۳۰۰ مگابیت بر ثانیه و استاندارد ۸۰۲٫۱۱n با ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه

پورت‌ها: پنج پورت اترنت گیگابیت، یک پورت یو اس بی ۳

ویژگی‌های برجسته: نرم‌افزار مدیریت روتر سینولوژی

– نقاط قوت: طراحی نرم‌افزار آشنا و تحسین برانگیز + شیار کارت SD که ایده بسیار خوبی است

نقاط ضعف: فقط یک پورت یو اس بی + فاقد مودم

اگر دستگاه ذخیره اطلاعات شبکه (NAS) سینولوژی را استفاده کرده باشید، با واسط نرم‌افزاری مبتنی بر لینوکس این شرکت که محیطی ویندوز-مانند را ارائه می‌کند، آشنا هستید. با آیکون‌ها، فولدرها و تمام تنظیمات مورد نیاز برای پیکربندی نرم‌افزار.

سینولوژی از طراحی همین نرم‌افزار در نرم‌افزار مدیریت روتر RT1900ac استفاده کرده است که اولین روتر این شرکت است. از لحاظ سخت‌افزار نیز همان قابلیت‌هایی را ارائه می‌کند که سایر روترهای ۸۰۲٫۱۱ac ارائه کرده‌اند، با ۱۳۰۰ مگابیت بر ثانیه در این استاندارد و ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه در استاندارد ۸۰۲٫۱۱n.

جای تعجب ندارد که این شرکت پشتیبانی خوبی از حافظه مشترک هم داشته است. با اپلیکیشن‌های خوبی که برای دسترسی فایلها برای اندروید و iOS طراحی شده است. در کنار پورت یو اس بی ۳، یک شیار کارت SD هم برای دسترسی به حافظه مشترک تعبیه شده است.

۹. روتر TP-Link Archer C9

 

7_tplink-650-80

– روتر ارزان اما قدرتمند با استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac

– سرعت: استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac با ۱۳۰۰ مگابیت بر ثانیه و استاندارد ۸۰۲٫۱۱n با ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه

پورت‌ها: پنج پورت اترنت گیگابیت، یک پورت یو اس بی ۲ و یک پورت یو اس بی ۳

– نقاط قوت: ارزش خرید بالا + گستره‌ای از امکانات

– نقاط ضعف: عملکرد متوسط یو اس بی + برد نه‌چندان خوب

با اینکه Archer C9 نسبتاً ارزان است، اما کمبود امکانات خاصی در لیست مشخصات آن دیده نمی‌شود.

این روتر ۱۳۰۰ مگابیت بر ثانیه را در استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac پوشش می‌دهد که برای هر لپ‌تاپ موجود در بازار حداکثر عملکرد را به‌ارمغان می‌آورد. نرم‌افزار بسیار خوبی دارد، سخت‌افزار داخلی قدرتمندی دارد و ظاهر سفید براقی هم دارد. ظاهری ظریف که در میانه اتاق پذیرایی شما منظره بدی ایجاد نمی‌کند.

با اینکه مودم داخلی تنها از DSL به‌جای VDSL 2 پشتیبانی می‌کند، ویژگی خاص دیگری از آن حذف نشده و در نتیجه ارزش خرید بالایی دارد.

۱۰. روتر AVM Fritz!Box 3490

10_AVM-650-80

– ویژگی‌های نرم‌افزاری پیشرفته و عملکرد خوب

سرعت: استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac با ۱۳۰۰ مگابیت بر ثانیه و استاندارد ۸۰۲٫۱۱n با ۴۵۰ مگابیت بر ثانیه

پورت‌ها: چهار پورت اترنت گیگابیت و دو پورت یو اس بی ۳

ویژگی برجسته: مودم VDSL 2

نقاط قوت: دو پورت یو اس بی ۳ + ویژگی‌های پیشرفته نرم‌افزار پیکربندی

نقاط ضعف: چرا فقط چهار پورت اترنت؟ + ویژگی‌های کمی ضعیف نسبت به برخی از سایر گزینه‌های موجود

روترهای ۸۰۲٫۱۱ac اندکی رده‌بالای AVM از سخت افزار VOIP داخلی پشتیبانی می‌کنند و در کنار عملکرد به عنوان روتر و کاربری‌های DSL، به‌عنوان یک پایه برای تلفن‌های بی‌سیم DECT عمل می‌کنند. اما روتر Fritz!Box 3490 این شرکت تمام این گزینه‌های اضافی را به‌نفع قیمت و سادگی کنار می‌گذارد.

این روتر با ظاهر قرمز و نقره‌ای غیرمعمول، دارای نرم‌افزار ورژن ۶٫۵ است که به تازگی به‌روز رسانی شده و برخی ویژگی‌ها را دارد که کاربران فنی‌تر دوست خواهند داشت.

این روتر قدرت کنترل زیادی روی شبکه خانگی شما در اختیارتان می‌گذارد، از جمله، قابلیت اسکن شبکه‌های بی‌سیم محلی که ممکن است مشکل تداخل ایجاد کنند و همچنین لیستی کامل از نحوه مصرف پهنای باند توسط هرکدام از دستگاه‌های متصل به روتر ارائه می‌کند.

[su_button url=”http://www.techradar.com/news/networking/routers-storage/best-router-9-top-wireless-routers-on-test-1090523″ target=”blank”]Techradar[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علي رسول زاده