حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

معرفی پردازنده‌های کم‌مصرف “AMD “Grey Hawk با لیتوگرافی ۷ نانومتری در سال ۲۰۱۹

نوشته

7 سال قبل | یک دیدگاه | سخت‌افزار، مطالب ترنجی

کمپانی Global foundries یک مجموعه مطرح می‌باشد که سالیان سال در حال همکاری با AMD برای تامین سیلیکون‌های این شرکت است. هم‌اکنون با مشخص شدن نقشه‌‌راه Global foundries می‌توان در مورد تاریخ معرفی APUهای جدید AMD حدس‌ و گمان‌هایی زد.

در ادامه با ترنجی همراه باشید.

طبق نقشه‌راه این شرکت، برنامه تولید سیلیکون‌های ۷ نانومتری در سال ۲۰۱۹ تنظیم شده‌است و از همین‌رو AMD نیز برنامه عرضه پردازنده‌های نسل Grey Hawk را با لیتوگرافی ۷ نانومتری بر سر دارد. با تطبیق این داده‌ها می‌توان به این نتیجه رسید که تولید کننده سیلیکون‌های این سری Global Foundries خواهد بود و در آینده‌ای نزدیک توسعه سیلیکون‌های ۷ نانومتری شروع خواهد شد.

این پردازنده‌ها با ۴ هسته و ۸ رشته، رایانه‌های رومیزی کوچک و لپ‌تاپ‌های فوق باریک را هدف قرار داده‌اند. توان حرارتی این تراشه‌ها از ۱۰ وات تجاوز نخواهد کرد و در نتیجه باید شاهد پردازنده‌هایی کم‌مصرف، قدرتمند و خنک باشیم! این پردازنده‌ها بر اساس معماری Zen توسعه خواهند یافت و انتظار می‌رود گرافیک مجتمعی از نسل Vega در آن‌ها به کار گرفته شود.

البته با توجه به اینکه در سال ۲۰۱۸ معماری navi به تولید انبوه خواهد رسید می‌توان به کارگیری چیپ‌های این سری را هم متصور بود.

دیدگاه شما چیست؟
چه آینده‌ای را برای AMD و پردازنده‌های این شرکت پیش‌بینی می‌کنید؟

[button type=”button” link=”https://www.techpowerup.com/226251/amd-to-launch-7nm-grey-hawk-quad-core-apus-in-2019″]TECHPOWERUP[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
bvb

Amd خیلی خوب داره فاصله رو با اینتل کم میکنه
بنچمارک های سری ذن (Zen) که قراره اوایل سال ۲۰۱۷ عرضه بشن بسیار امیدوار کننده بوده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی عباسی
برنامه‌نویس، علاقمند به سخت‌افزار و گنو/لینوکس | برای ارتباط با من می‌تونین از ایمیل یا توییترم به آی‌دی mostafa_abbacc@ استفاده کنید (: | ایمیل: mostafaabbac@gmail.com