حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مطلب ساعت ۲۴ : بارداری در حیوانات؛ بامزه یا شوکه‌کننده؟ (شماره آخر)

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | مطلب ساعت ۲۴

در دنیای اینستاگرامی و فیس‌بوکی امروز ما، به‌اشتراک‌گذاشتن عکس‌هایی از جنین در رحم مادر‌، بسیار عادی و جالب‌توجه است. اما آیا کسی را می‌شناسید که عکسی از حیوانات باردار پست کرده باشد؟ برای مشاهده شماره اول از همین لینک استفاده کنید.

به احتمال زیاد بسیاری از شما با دیدن این عکس‌ها نمی‌دانید شوک‌زده باشید یا خوشحال؛ به قول دوستان عزیز، اگر بار اول است که عکس X-RAY از حیوانات باردار می‌بینید، پس به فال نیک گرفته و خوشحال باشید. دوران بارداری حیوانات تفاوت‌های زیادی با انسان‌ها دارد؛ اما در این شماره از مطلب ساعت ۲۴ قصد نداریم زیاد وارد مسایل علمی بشویم. همین مقدار که بدانیم فیل‌ها طولانی‌ترین زمان بارداری (۲۳ ماه) را دارند، کفایت می‌کند.

نکته‌ی جالب‌توجه در این تصاویر این است که در هر عکس شاهد استخوان‌های ظریفی از چندین جنین هستیم؛ اما نکته‌ی جالب‌تر اینجاست که دیگر چندقولوبودن معنای خاصی ندارد. زیرا تعداد بچه‌هایی که به تنهایی به دنیا می‌آیند، بسیار کم است. به همین خاطر دیدن چند جنین در هر عکس، زیاد هم دور از انتظار نیست. اکنون شما را بیشتر از این منتظر نمی‌گذاریم و به مشاهده این عکس‌های حیرت‌انگیز از حیوانات باردار، دعوتتان می‌کنیم:

۱۲. Pregnant Red-Tailed Hawk X-Ray  ***  شاهین دم‌قرمز

A large egg, unable to pass naturally, is shown in an x-ray of a Red-tailed Hawk. Fortunately, the PAWS Wildlife Center veterinarian was able to remove the egg and the bird made a full recovery and was later released in Fort Dent Park.

۱۳. A Pregnant Chinchilla  ***  چینچیلا

pregnant-animals-x-rays-7-5822fcce4a8bb__605

۱۴. X-Ray Of A Pregnant Cat  ***  گربه

pregnant-animals-x-rays-11-5822fcd66ac22__605

۱۵. Pregnant Guinea Pig  *** خوکچه هندی

pregnant-animals-x-rays-12-5822fcd8a90c4__605

۱۶. X-Ray Of My Bearded Dragon Kora

pregnant-animals-x-rays-15-5822fcddb81db__605

۱۷. A Pregnant Raccoon  ***  راکون

A pregnant raccoon was taken to the PAWS Wildlife Center that suffered a fractured leg and severe head trauma. PAWS Wildlife Veterinarian Dr. John Huckabee delivered three raccoons by cesarean section. The kits were able to nurse on their mother however she never recovered from the accident.

۱۸. Pregnant Bat’s X-Ray  *** خفاش

pregnant-animals-x-rays-6-5822fccbc4d1f__605

۱۹. I Took My Pregnant Foster Cat To The Vet. Five Kittens  ***  گربه

pregnant-animals-x-rays-21-58231366286db__605

۲۰. Pregnant Dog X-Ray  ***  سگ

pregnant-animals-x-rays-20-5822fce645f28__605

۲۱. X-Ray Of Pregnant Bat   ***  خفاش

pregnant-animals-x-rays-1-5822fcc0229f1__605

۲۲. X-Ray Of A Pregnant Dog  ***  سگ

pregnant-animals-x-rays-4-5822fcc7df7d2__605

۲۳. An X-Ray Of My Aunt’s Pregnant Cocker Spaniel

pregnant-animals-x-rays-19-5822fce4b318b__605

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.boredpanda.com/pregnant-animals-x-rays/?page_numb=3″]boredpanda.com[/button]

آدما از یه جایی جدی می‌شن، از یه سنی فکر می‌کنن به بالاترین درجه عقل رسیدن، اولین جایی که این اتفاق می‌وفته تو سن پانزده تا هفده سالگیه، آدم فکر می‌کنه فقط اونه که همه چی می‌دونه اما بقیه حسودی این میزان درک و شعرشو می‌کنن و همه قصد تخریبشو دارن. تو این سن خیلی اشتباها می‌کنه که بعضیاش به بهای یه زندگی تموم می‌شه، اما بیشتر آدما از این مرحله می‌گذرن و مستقیم می‌وفتن تو چاه عاشقی، چاهی که فقط یه کورسوی امید توش هست و اونم رخ دلبره، “دلبر که جان فرسود از او کام دلم نگشود از او”، که این می‌شه شروع بدبختی یه آدم، همین که یه حسرت تمام عمر گوشه چشم راستت می‌شینه و با دیدن هر صحنه عاشقانه بارون میشه می‌باره، به عده‌ام به این می‌رسن که “ما را ز شب وصل چه حاصل؟”، اینا هم گاهی فکر می‌کنن خیلی عجله کردن واسه وصل، بین این رسیدن و نرسیدن‌ها یهو آدم به خودش میاد می‌بینه کم‌کم داره به سی سالگی می‌ر‌سه
پس بدوبدوها شروع می‌شه، فکر کار، خونه، ماشین، زن، زندگی، بچه و الی‌الخ
سی سالگی پرتلاطم‌ترین قسمت زندگیه، اما وقتی به چلچله چهل می‌رسی، انگار ته بازیه، دست اول تموم شده یا بردی یا باختی؛ و بعد از چهل، دور دوم شروع می‌شه، یه عده “آردشونو بیختن، الکشونم آویختن”، اما یه عده که فکر می‌کنن تو چهار دهه قبلی زندگی به حقشون نرسیدن، وارد گود می‌شن و با دنیای خیلی از دهه دوم و سومی‌ها بازی می‌کنن، با امید به برد جانانه.
و این بازیه زندگیه، دنیا فقط یه دهه با تو شوخی داره، دهه دومم که خودت با خودت شوخی داری، اما از اون‌جا به بعد تو می‌مونی و گردن کلفت روزگار…

منبع: کانال آقای اکبر صادق‌نجاد

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سحر حاصلي
هر شب همراه شما با دسته اختصاصی مطلب ساعت 24 - تارنمای خصوصی: saharhaseli.com ایمیل کاری: saharhaseli.atwork@yahoo.com صفحه اینستاگرام: instagram.com/saharhaseli