حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مطلب ساعت ۲۴ : این قایق‌بادبانی مرسدس‌بنز ۱.۷ میلیون دلار قیمت‌گذاری شده‌است!

نوشته

7 سال قبل | 3 دیدگاه | مطلب ساعت ۲۴

شرکت حیرت‌انگیز مرسدس‌ بنز را همگی به خاطر خودروهای ریز و درشت لوکسش کاملا می‌شناسیم. و می‌دانیم که طراحان این کمپانی از بلند‌پروازترین‌های این صنعت هستند. در ادامه می‌خواهیم قایقی را تماشا کنیم که به خوبی از طبع بلند طراحان این شرکت خبر می‌آورد. پس با سحر همراه باشید!

ad-mercedes-yacht-arrow460-granturismo-04

گفته شده که در دنیای به این بزرگی تنها و تنها ۱۰ نفر هستند که توانایی خرید این قایق اسرارآمیز را دارند. آخر ۱.۷ میلیون دلار چندان هم قیمت پایینی نیست که بتوان با پول خوردهای ته جیب معامله‌اش کرد. شرکت مرسدس بنز که در سال ۲۰۱۲ میلادی طرحی مفهومی و اولیه از قایق‌های بادبانی‌اش ارایه کرده بود, اکنون به رویاهایش جامه‌‌ی عمل پوشانده و سری اول از قایق‌های لوکسش را روانه بازار کرده است. در واقع سوژه‌ی امشب ما همان نسخه‌ی اول از مدل Arrow460-Granturismo fh با رنگ خیره‌کننده‌ی نقره‌ای براق است که از قصد برای درخشان شناور ماندن روی الماس‌های اقیانوسی, ساخته‌ شده است.

ad-mercedes-yacht-arrow460-granturismo-05

تمام تکنولوژی‌های به کار گرفته شده در این قایق را کنار بگذارید و تنها به اخباری که قرار است در ادامه از آن مطلع شوید توجه کنید:

“این شرکت قصد دارد تنها ۱۰ عدد از این قایق را تولید کند (کاملا مشخص است که نمی‌خواهند بیشتر از نیاز جامعه هزینه صرف کنند یا دوباره تاکید کنم؟) آن هم با این محدودیت که یک کشور تنها قادر است یک عدد از قایق‌های بادبانی را پلاک بزند. با این حساب, مولتی میلیاردرهای عزیز لطفا هر چه سریع‌تر به صف شوید تا یک موقع شرمنده‌ی روی پولدارتان نشویم, آخر مرسدس این بار قوانین سختی وضع کرده است!”

ad-mercedes-yacht-arrow460-granturismo-03

به دلیل طراحی داخلی لوکسی که این قایق دارد و به تبعیت از همان خودروی نوستالژی, نام مستعارش را “Silver Arrow of the Seas” نهاده‌اند. همان طور که در سال ۱۹۳۰ میلادی به آن خودروی لوکس مسابقه‌ای, نام مستعار “Silver Arrow” نهاده بودند.

ad-mercedes-yacht-arrow460-granturismo-02

طراحی این قایق بادبانی شدیدا نویسنده را به یاد خودروهای کلاس S همین کمپانی انداخت. در واقع ابهت, چهره‌ی لوکس, قیمت بالا و البته سوگلی‌زاده بودن این قایق به خوبی معرف کلاسش هستند و اصلا نیازی به گفتن نویسنده نبود اما شما به عنوان تکرار مکررات از اینجانب قبول بفرمایید.

ad-mercedes-yacht-arrow460-granturismo-06

۹۶۰ اسب بخار قدرت که توانایی حرکت در سرعت ۴۰ گره را فراهم می‌آورد در کنار فضای کافی که برای راحتی و آسایش ۱۰ نفر ایده‌آل به نظر می‌رسد, تنها بخشی از امکانات این کوسه‌ی نقره‌ای است. سیستم صوتی و تصویری دلپذیر در کنار تهویه مطبوع و امکانات فوق لوکس و دیگر مزایایی که نوشتن آن‌ها سطرها فضا نیاز دارند, باز هم, بخشی از این غول نقره‌ای هستند.

ad-mercedes-yacht-arrow460-granturismo-09

ad-mercedes-yacht-arrow460-granturismo-08

ad-mercedes-yacht-arrow460-granturismo-07

در آخر از شما دعوت می‌کنم به خبری که هم‌اکنون به دستم رسید توجه فرمایید: “به گفته‌ی کمپانی مرسدس بنز تحویل قایق‌های بادبانی تنها از نیمه دوم سال ۲۰۱۷ میلادی به بعد مقدور است. پس لطفا برای سفرهای تابستانی پیش‌رو (به تقویم ما تابستان سال ۱۳۹۶ خورشیدی) خیال‌پردازی نفرمایید.”

با تشکر روابط عمومی مطلب ساعت ۲۴

ad-mercedes-yacht-arrow460-granturismo-01

من رمز خوشبخی واقعی را یافته‌ام. باید حال را دریابی، نه این که همیشه افسوس گذشته را بخوری و فکر آینده باشی. باید قدر لحظاتی را که در اختیار داری بدانی. مثل کشاورزی: آدم، هم می‌تواند در یک زمین پهناور بذر بپاشد، هم می‌تواند کشاورزی خود را به یک قطعه زمین کوچک محدود کند و از همان نقطه‌ی کوچک نهایت استفاده را ببرد. من هم می‌خواهم کشت و کارم را به یک قطعه‌ی زمین کوچک محدود کنم. می‌خواهم از لحظه لحظه‌ی عمرم لذت ببرم و بدانم که دارم لذت می‌برم. بیشتر مردم زندگی نمی‌کنند، فقط می‌دوند. آنها سعی می‌کنند به هدفی دور و دراز دست بیابند، اما در وسط راه چنان از نفس می‌افتند و خسته می‌شوند که اصلا مناظر زیبای محیط آرام اطراف خود را نمی‌بینند. وقتی به خود می‌آیند که پیر و فرسوده شده‌اند و دیگر فرقی نمی‌کند به هدفشان برسند یا نه…!

نویسنده: “بابا لنگ‌ دراز” از “جین وبستر” برگردان فارسی از “مهرداد مهدویان”

شب به خیر!

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Samsung--Electronics

سلام خانم حاصلی
عکس مطلب رو که دیدم فکر کردم از این طرح های مفهومی هست نه یک نمونه واقعی .
واقعا طراحی جالبی داره و انگار از آینده اومده. من که خیلی خوشم اومد. من که می خواستم بخرم ولی دوستم خیلی اصرار کرد گفت نخر من می خوام بخرم. منم منصرف شدم 🙂 (شوخی بود)
خیلیی ممنون برای این مطلب زیبا.
شب خوش دوستان

Mahdi.ak

پس لطفا برای سفرهای تابستانی پیش‌رو (به تقویم ما تابستان سال ۱۳۹۶ خورشیدی) خیال‌پردازی نفرمایید. ? بابا قایق لوکس فقط این نیس که طرف مثه این هزار تا داره نگرانش نباش
ما که یه دریاچه ارومیه داشتبم اونم خشک شد حیف به این شانس وگرنه یکی میخربدم ??

دانیال

حیف شد پولامو واسش کنار گذاشته بودم 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سحر حاصلي
هر شب همراه شما با دسته اختصاصی مطلب ساعت 24 - تارنمای خصوصی: saharhaseli.com ایمیل کاری: saharhaseli.atwork@yahoo.com صفحه اینستاگرام: instagram.com/saharhaseli