حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مصاحبه با Marques Brownlee ؛ از کودکی تا جوانی، پا به پای تکنولوژی

نوشته

8 سال قبل | 5 دیدگاه | ترنجی

درست شش سال پیش، Marques Brownlee پسر بچه‌ای بود که عقاید خود درباره تکنولوژی را با وبکم ضبط می‌کرد و آن‌ها را بوسیله یوتیوب به اشتراک می‌گذاشت. اما اکنون، شبکه او با نام MKBHD در یوتیوب با حدود ۲٫۶ میلیون مشترک، به یکی از بهترین و محبوب ترین شبکه های یوتیوب بدل گشته است. خود بنده نیز واقعا از بررسی‌های انجام شده توسط این شخص لذت می‌برم، چرا که کار خود را با طرافت تمام انجام داده و بسیار رک صحبت می‌کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

اگر با او آشنا نیستید، بهتر است بدانید که در حال حاضر، معمولا وقت خود را صرف نقد و بررسی انواع گجت‌های تولید شده می‌کند، آن هم بدون هیج‌گونه تعصب بی‌جا. او از ابتدا کار خود را جدی نمی‌گرفت و تنها برای سرگرمی این حرفه را دنبال می‌کرد. اما در حال حاضر، تبدیل به یک رقیب برای دیگر شبکه‌های موجود در یوتیوب شده است. علاوه بر یوتیوب، می‌توانید او را تقریبا در تمام شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید. حال وبسایت lifehacker که بیشتر در مورد زندگی افراد مشهور در تکنولوژی تحقیق می‌کند، و به قول خودشان، زیر و زبر زندگی افراد را هک می‌کنند (!) این بار به سراغ مارکز آمده تا ما را بیشتر با او آشنا کند.

البته پیشنهاد می‌شود قبل از شروع خواندن این مصاحبه ابتدا با محیط کار این فرد دوستار تکنولوژی بیشتر آشنا شوید.

[aparat]http://www.aparat.com/v/2UTFA[/aparat]

 

محل زندگی : NJ, USA
حرفه کنونی : تولید کننده ویدئو های مربوط به تکنولوژی
بهترین کلمه که چگونگی انجام کار توسط شما را توصیف کند : دقیق
تلفن هوشمند فعلی: امروز گلکسی اس ۶ اج ، دیروز نکسوس ۶ هرچند این سوال هر روز جواب متفاوتی دارد !
کامپیوتر فعلی: مک پرو ۸ هسته‌ای با سیستم عامل Yosemite

Lifehacker : چه نرم افزارهایی دارید که نمی‌توانید بدون آن‌ها حتی زندگی کنید ؟!

Marques Brownlee : بیشتر زندگی من در انواع سرویس های گوگل سپری می‌شود.

Lifehacker : از چه نرم افزار هایی برای To-do  استفاده می‌کنید ؟ کدام یک نرم افزار مورد علاقه شماست ؟

Google Tasks : Marques Brownlee نرم افزار مورد علاقه من هست. در اندروید هم از Gtasks  استفاده می‌کنم و در مک، از نرم افزار Fluid که ساخته خودم هست، بهره می‌جویم.

Lifehacker : بدون کدام‌یک از گجت های خود اصلا دوام نمی‌آورید ؟! چرا؟

Marques Brownlee  : کدام گجت ؟ معلوم است تلفن هوشمندم. ویژگی هایی مثل: تقویم، دوربین، تنها راه اتصال مستقیم و آسان من به جهان، همه و همه در وسیله ای کوچک گرد هم آمده اند و موجب وابستگی من به آن شده اند.

Lifehacker : شما همیشه در حال امتحان کردن تلفن های هوشمند مختلف هستید. کدام یک از آنها به علت علاقه در ذهن شما ماند ؟

Marques Brownlee  : راستش رو بخواید خودم بار ها این سوال رو از خودم پرسیدم و باید بگم هیچگونه ایده ای برای پاسخ به آن ندارم. من در حال حاضر گلکسی اس ۶ اج دارم. چند وقت بعد گلکسی نوت جدید می‌آید و من باید آنرا امتحان کنم. کمی بعد از آن تلفن هایی با اندروید خام می‌آیند. مانند نکسوس و وان پلاس‌های جدید.

Lifehacker : با توجه به این که طراحی تلفن های هوشمند تقریبا استاندارد شده و نوآوری در چنین بخشی شاید معمولی به نظر رسد، از نظر شما کدام بخش یک تلفن هوشمند، نیاز به نوآوری بسیار زیادی دارد ؟

Marques Brownlee : به نظر من باید روی بخش باتری تمرکز بیشتری شود. تلفن های هوشمند سال به سال در حال نازک تر شدن هستند و دوربین با حالت برآمدگی خود را نشان می‌دهد. به نظر من نازک شدن تلفن ها اصلا ضروری نیست. من بیشتر می‌خواهم روی باتری با توان شارژ دهی بیشتر از ۴۰ ساعت تمرکز شود.

Lifehacker : هدفون مورد استفاده شما چیست ؟ این سوال را می‌پرسم چون مدیر Lifehacker  نسبت به هدفون ها وسواس دارد !

Marques Brownlee  : برای چند سال است که از Audio Technica ATH-M50RD استفاده می‌کنم. همین سال پیش هم یک Bose QC25 تهیه کردم که برای مسافرت و هواپیما واقعا عالیست. من هیچوقت آپارتمانم را بدون Jaybird Bluebuds X, ترک نمی‌کنم. یک هندزفری تمام عیار بلوتوثی که تا ۸ ساعت شارژ دهی دارد. صدای آن بسیار جذاب و فرم آن بسیار راحت است. اگر به خیلی قبل تر برگردیم من یک Sennheiser HD800s داشتم. بله آن بسیار بزرگ بود و من عاشق آن بودم.

Lifehacker : به نظر خودتان در کدام مورد ، از همه بهتر هستید ؟

Marques Brownlee  : در چه چیزی بهتر از همه هستم ؟ فکر کنم وصل کردن کابل USB ! البته من اسرارم را نباید فاش کنم.

Lifehacker : در هنگام کار به چه آهنگ‌هایی گوش می‌دهید ؟

ویرایش فیلم‌ها و عکس برداری، باید در سکوت انجام شوند. به هر حال لیست اسپاتیفای من این‌هاست :

Madeon. Wolfgang Gartner. Daft Punk. All kinds of electro

Lifehacker : شما در حال حاضر چه چیزی مطالعه می‌کنید ؟

Marques Brownlee  : آموزش حرکت های گرافیکی …

Lifehacker : خواب شما به صورت معمول چطور است ؟

Marques Brownlee  : دیر به تخت خواب می‌روم و زود هم از خواب بلند می‌شوم. من نمی‌توانم خواب بلند مدت را تحمل کنم چرا که احساس می‌کنید روز ها بسیار کوتاه اند. همچنین شب‌ها هم برایم سخت است بسیار زود دوربین و بقیه وسایل کاری ام را خاموش کنم و به تخت بروم.

Lifehacker : همان‌طور که متوجه هستید، شما در سن جوانی توانستید به موفقیت های زیادی در زمینه الکترونیک دست پیدا کنید! به نظرتان برای قدم بعدی چه کاری انجام می‌دهید ؟

Marques Brownlee  : اگر من درباره تکنولوژی ویدئو نمی‌ساختم، به احتمال زیاد در حال فارغ التحصیل شدن از دانشگاه در رشته  Business  بودم و بعد از آن  در جایی پشت میز می‌نشستم ! اما من به تکنولوژی علاقه دارم و هدف بعدی من، ساختن ویدئو های بهتر و بزرگ تر است !

Lifehacker : جای خالی را پر کنید : من دوست دارم … را ببینم که به این پرسش ها پاسخ می‌دهند.

Marques Brownlee  : من دوست دارم بقیه کاربران معروف یوتیوب را ببینم که به این پرسش ها پاسخ می‌دهند!

Lifehacker : بهترین نصیحتی که تا کنون شنیده اید ؟

Marques Brownlee  : بزرگترین منتقد خود باشید !

شما چطور؟ آیا تاکنون بررسی‌های این فرد را مشاهده کرده‌اید؟ در بخش نظرات، با ما در میان بگذارید!

[su_button url=”http://lifehacker.com/im-marques-brownlee-mkbhd-and-this-is-how-i-work-1717549145″]LifeHacker[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehrdadi

:negative: مطلب جالب و خوبی بود

mohammadh hossein

خخخخ کنار همه فکر کنم اشتباه زد

mohammadh hossein

خیلی خوب بود. اما من اولین ویدیویی که دیدم ازش، توی سایت شما بود که در مورد one plus one بود. خوب بود. آخر ویدیو رو هیچ وقت یادم نمیره. کسی که صحبت میکرد یه طور خیلی باحالی گفت تتتتتترنجی. 🙂 البته از اون موقع تا حالا دو تا دیگه از ویدیو هاش رو دیدم.

galaxy

بیا اقا بیا یارو خدای تکنولوزیه اس سیکس اج داره بعدم نوت میخواد بخره کلا اندرویدیه و این کاملا واضحه ایفون برای عوامه نه برای خوره ها

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....