حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات سامسونگ Z3 تایزنی لو رفت؛ صفحه‌نمایش ۵ اینچی سوپرآمولد، پردازنده ۴ هسته‌ای و باتری ۲۶۰۰

نوشته

8 سال قبل | 8 دیدگاه | ترنجی

چند روز بیشتر از انتشار خبر فروش فوق‌العاده‌ی ۱ میلیونی Z1 گوشی تایزنی سامسونگ سپری نشده و ظاهرا فروش عالی این محصول پایین رده حسابی کام چشم بادامی‌ها را شیرین کرده و برای موفقیت چشمگیر مدل جدیدتر به اندازه‌ی کافی دورخیز کرده‌اند. سامسونگ با ارائه‌ی Z1 رسما به اندروید و ویندوزفونی‌های پایین‌رده در بازار هند و بنگلادش اعلان جنگ کرد! اکنون مشخصات مدل جدید منتشر شده که شاهد بهبودهای کلی در بخش‌های مختلف هستیم. در ادامه با ما باشید.

همانطور که اشاره کردیم این گوشی در بازارهای هند و بنگلادش طوفان به راه انداخت و حتی در کشور بنگلادش به عنوان پرفروشترین اسمارت‌فون ۳ ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۵ معرفی شد.
ظاهرا سامسونگی‌ها چندان اعتقادی به شماره ۲ ندارد و قصد دارند از مدل Z1 مستقیما سراغ Z3 بروند که مقداری عجیب به نظر می‌رسد شاید هم برای رسیدم به رقم پرچمدار سونی با همین نام بی‌تابی می‌کنند!

گوشی جدید تایزنی این شرکت با نام سامسونگ Z3 و کد SM-Z300H مجهز به سیستم‌عامل تایزن ۲٫۴ خواهد بود که با بهره‌گیری از صفحه‌نمایشی ۵ اینچی با وضوحیت HD Super Amoled، پردازنده‌ای ۱٫۳گیگاهرتزی ۴ هسته‌ای Spreadtrum SC7730S، رم ۱٫۵ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۸ گیگابایتی مشخصاتی نسبتا بهتری را نسبت به مدل پایه Z1 در خود جای داده است.

دوربین نیز یکی از دیگر بخش‌هایی است که با ارتقا روبرو شده و این بار شاهد دوربینی ۸ مگاپیکسلی در کنار فلاش LED و فوکوس خودکار هستیم که دوربینی ۵ مگاپیکسلی در روبرو نیز به کاربر کمک خواهد کرد تا عکس‌های سلفی واضحی را به یادگار بگیرد. هردوی این دوربین‌ها از سنسوری ۱٫۴ اینچی بهره می‌برند.

شاید نسبت ۵ به ۸ در دوربین جلو نسبت به دوربین عقب مقداری عجیب به نظر آید و ظاهرا کره‌ای‌ها در محصولات اخیر خود شدیدا بر روی دوربین قدرتمند برای عکس‌های سلفی تاکید دارند و این موضوع را می‌توان در آخرین پرچمدارهایشان نیز مشاهده کرد.

گوشی Z3 سامسونگ ۱۴۱٫۵ میلیمتر طول، ۷۰ میلیمتر عرض و ۹٫۵ میلیمتر ضخامت دارد که با توجه به وزن ۱۴۰ گرمی و صفحه نمایش ۵ اینچی می‌توان نمره‌ی قبولی را به این محصول میان رده(شاید هم پایین رده!) داد.

اما انرژی مورد نیاز این محصول پرطرفدار توسط یک باتری ۲۶۰۰ میلی‌آمپری تامین می‌شود که با توجه به وضوحیت متوسط صفحه‌نمایش و پردازنده‌ی کم مصرف و مهمتر از همه سیستم‌عاملی بهینه می‌تواند در بنچمارک‌های باتری جسورانه سودای رقابت با بزرگترین پرچمدارهای اندرویدی را در سر داشته باشد!

از آنجایی که سامسونگ این گوشی را بیشتر برای بازارهایی مانند هندوستان عرضه می‌کند، انتظار می‌رود که این گوشی به صورت دوسیمکارته تولید و عرضه شود. زمان حدودی رونمایی و عرضه‌ی آن به بازار حدودا نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ اعلام شده که زمان زیادی تا این اتفاق باقی نمانده و باید ببینیم که این شرکت همچنان عرضه‌ی محصول تایزنی خود را محدود به جنوب شرق آسیا خواهد کرد یا باید شاید ورود آن به بازارهایی بیشتری باشیم.

هنوز قیمت دقیق آن مشخص نشده اما می‌توان امیدوار بود که این شرکت همچنان قیمت‌گذاری عالی را برای آن در نظر بگیرد. در صورتیکه همچنان با قیمت حدودی ۱۰۰ دلار شاهد این محصول باشیم و پای آن به بازارهای بیشتری نیز باز شود، این احتمال وجود دارد که در بازار فروش بتواند بسیاری از مدعیان اندرویدی را ضربه‌فنی کند و روزهای شیرینی را برای سیستم‌عامل نوپای کره‌ای‌ها رقم بزند.

[su_button url=”http://www.sammobile.com/2015/07/06/exclusive-samsung-z3-will-feature-a-5-inch-hd-super-amoled-display-and-a-quad-core-processor” target=”blank” background=”#377431″]sammobile[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
S.M.H.N

گوشی ه خوبیه و باتریش هم عالیه اما سنگین ه
۱۴۰ گرم زیاده برای یه گوشی با این مشخصات
.
دوستان یه سوال
الان مشکلی نداره سامسونگ از اسم زد ۳ برای گوشیش داره استفاده میکنه؟
سونی میتونه شکایت کنه؟

Ari khan

فکر نمیکنم چون مال سونی xperia z3هست اما این فقطz3!!

im80za

سونی برای چی باید شکایت کنه؟
اصلا کسی برای اسم پنت ثبت نمیکنه
Xperia s هم یادتون نره

SAMSUNG 2015

پیشرفت تایزن فوق العادست… سامسونگ فوق العاده تر! :yahoo: :yahoo: B-) B-) :heart:

ارزش خریدش خیلی خوبه و با همین سرعت پیشرفت به زودی دیگر اندرویدی ها در بازارهای دیگه رو هم میگیره زیر خمو کارشونو یکسره میکنه… :yes:

گوگل عزیز… مواظب رفیق صمیمیت باش! :yes:

Blue Tech

وای که پیر شدم در انتظاره این تایزن… 😥
ولی هر موقع بیاد بازم عاشقشم

Ari khan

دوستان کسی درمورد پردازنده اش اطلاعی داره؟؟یکم گمنامه…سامسونگ تو چند محصولم ازش استفاده کرده بود ولی چرا؟؟چرا اسنپدراگون یا اکسینوس های خودش نه؟؟

mohsen

این پردازنده مال پایین رده هاست.
فکر کنم تو چین تولید میشه ولی اطلاعات دقیقی ازش ندارم.
ترنجی کاش ی توضیحی میدادی.
دلیلش قطعا قیمت کمتره نسبت به اسنپ یا حتی اکسینوس خودش…

K.m

متخصص ریسک کردن تو تجارته سامسونک،جرات میخواد روی یک عامل جدید کار کردن،خیلی ها میگن نیازی به سیستم عامل جدید نیست،اما اگر شرکت های بزرگ بخواستن اینجوری فکر کنن الان سیستم عامل همه گوشی ها هنوز سیمبین بود،فقط امیدوارم مثل بادا عمل نکنه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...