حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جمع بندی شایعات: مشخصات و آخرین اخبار سامسونگ گلکسی اس ۸

درحالی‌که چند ماهی از معرفی آیفون ۷ و ۷ پلاس می‌گذرد، بازار شایعات پیرامون رقیب سرسخت آیفون یعنی سامسونگ گلکسی اس ۸ داغ‌تر می‌شود. با بررسی نهایی شایعات و همچنین اخبار رسمی منتشرشده در مورد پرچم‌دار جدید سامسونگ، مشخصات فنی این گوشی به همراه تاریخ عرضه آن مشخص شد که در ادامه با ترنجی به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

سامسونگ گلکسی اس ۸ پرچم‌دار بعدی کمپانی کره‌ای خواهد بود که احتمالاً با ورود به بازار فروش، سر و صدای فراوانی را پیرامون خود ایجاد کند. ازآنجایی‌که کمپانی سامسونگ وعده تخفیف ۵۰ درصدی خرید گلکسی اس ۸ را به کاربران قدیمی نوت ۷ داده است، احتمال می‌رود استقبال کاربران از پرچم‌دار جدید سامسونگ، بیش‌ازپیش افزایش یابد.

چندی پیش شاهد انتشار خبرهایی در مورد طراحی جدید سامسونگ گلکسی اس ۸ و بهبود دوربین این گوشی بودیم، اما همچنان مشخصات فنی و ویژگی‌های این پرچم‌دار کهکشانی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. در ادامه قصد داریم تا با در نظر گرفتن شایعات و خبرهای منتشرشده در مورد گلکسی اس ۸ به یک جمع‌بندی کلی در مورد طراحی، مشخصات فنی و تاریخ عرضه این اسمارت‌فون دست‌یابیم.

طراحی


سامسونگ گلکسی اس ۸

اگرچه طرح نهایی و ساختار ظاهری سامسونگ گلکسی اس ۸ در حال حاضر مشخص نیست اما تجربیات گذشته ما نشان می‌دهد که سامسونگ هرساله پایه و اساس طراحی خود را حفظ می‌کند. سامسونگ در نسل‌های قبلی محصولات خود، استفاده زیادی از پلاستیک فشرده‌شده در طراحی و ساخت آن‌ها کرده است. مشاهده می‌کنیم که سامسونگ ساختار اصلی طراحی خود در گلکسی اس ۶ و اس ۷ را حفظ کرده و به‌جای پلاستیک از ترکیب جالبی از شیشه و فلز بهره برده است.

همان‌طور که گفته شد اگر سامسونگ پایه اصلی طراحی گلکسی اس ۸ را مطابق نسل‌های پیشین حفظ کند احتمالاً مجبور خواهد شد تا در مواد تشکیل‌دهنده بدنه پرچم‌دار خود تغییرات زیادی را ایجاد کند. یکی از گزینه‌های موجود، استفاده از نوعی سرامیک خاص در کالبد اس ۸ است. این نوع از سرامیک را در طراحی شیائومی Mi Mix نیز دیده بودیم که البته چندان خوشایند کاربران نبود.

صفحه‌نمایش


سامسونگ گلکسی اس ۸

گلکسی S7 و S7 Edge هر دو از یک صفحه‌نمایش امولد اما‌ به ترتیب در اندازه های ۵.۱ و ۵.۷ بهره می‌بردند اما بر اساس شایعات احتمالاً اس ۸ از صفحه‌نمایشی با ابعاد ۵٫۵ اینچ استفاده کند. احتمالاً با شنیدن این خبر، اتفاقات وحشتناکی که برای صفحه‌نمایش ۵٫۷ اینچی گلکسی نوت ۷ ایجاد شد دوباره در ذهن‌ها تداعی شود اما این بار سامسونگ تدابیر ویژه‌ای برای جلوگیری از رخ دادن چنین حوادثی اندیشیده است. بزرگ‌تر شدن صفحه‌نمایش اس ۸ احتمالاً قلم شکیل و هوشمندی را برای این پرچم‌دار به همراه خواهد آورد که می‌توان از این قلم به‌عنوان یک ویژگی کاربر پسند یاد نمود.

عرضه تلفن‌های هوشمند و پرچم‌داران سامسونگ تا به امروز با یک صفحه‌نمایش با رزولوشن QHD همراه بوده است که احتمالاً گلکسی اس ۸ این سنت چندساله را بهبود بخشیده و صفحه‌نمایش خود را با کیفیت خارق‌العاده ۴K در معرض دید عموم قرار خواهد داد. اگرچه Xperia Z5 Premium سونی تنها اسمارت فونی است که توانسته تاکنون صفحه‌نمایشی با کیفیت ۴K را عرضه کند اما باید توجه داشت که کیفیت ۴K در این نمایشگر به نحوی غیر واقعی است چراکه کاربر، تنها در مواقع ضروری می‌تواند کیفیت نمایشگر Xperia Z5 Premium را به مرز ۴K برساند. این موضوع در مورد اس ۸ می‌تواند کمی متفاوت باشد و بر اساس گزارش‌های منتشرشده تاکنون سامسونگ گلکسی اس ۸ نخستین اسمارت فونی خواهد بود که به یک صفحه‌نمایش ۴K واقعی مجهز است.

سامسونگ گلکسی اس ۸

بسیاری از کارشناسان معتقدند که پرچم‌دار بعدی سامسونگ به صفحه‌نمایش منحنی مجهز خواهد شد. همچنین خبرهای زیادی به گوش می‌رسد که گلکسی اس ۸ نخستین پرچم‌داری است که موفق به استفاده از صفحه‌نمایشی منحنی خواهد شد. ظاهراً گلکسی اس ۸ نیز مانند نسل پیشین خود در دو نسخه عرضه خواهد شد که نسخه کوچک‌تر دارای نمایشگر ۵٫۱ اینچی و نسخه بزرگ‌تر دارای صفحه‌نمایشی ۵٫۵ اینچی خواهد بود. به گفته برخی منتقدان هر دو نسخه با صفحه‌نمایشی منحنی عرضه خواهند شد.

زمزمه‌هایی نیز مبنی بر طراحی جدید اس ۸ در بخش جلویی دستگاه موسوم به edgeless شنیده می‌شود که بر ساس آن نسبت صفحه‌نمایش به پنل جلویی گوشی ۹۰ درصد خواهد بود. نسبت ۹۰ درصدی نمایشگر به پنل جلویی گوشی را پیش از این در شیائومی Mi Mix دیده بودیم که طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته، بسیار خوشایند کاربران بوده است. احتمالاً این اقدام سامسونگ، اپل را وادار سازد که تغییرات عمده‌ای را در نمایشگرهای نسل بعدی گوشی‌های هوشمند خود ایجاد کند.

پردازنده


سامسونگ گلکسی اس ۸

در مورد پردازنده و چیپست جدید سامسونگ می‌توان گفت که نسل جدید محصولات این کمپانی همراه با دو پردازنده قدرتمند اگزینوس (Exynos) و کوالکام (Qualcomm) همراه خواهد بود. تجربه سامسونگ از Snapdragon 810 در چیپست کوالکام کمی ناخوشایند بود چراکه این پردازنده گرمای بسیار بالایی را در مقایسه با سایر پردازشگرهای ایجاد می‌کرد. بر همین اساس احتمالاً سامسونگ تولید اسمارت‌فون های خود مبنی بر کوالکام را کاهش داده و مبنای اصلی پردازنده‌های خود را بر اساس معماری چیپست اگزینوس قرار خواهد داد.

با فرض بالا احتمالاً شاهد حضور چیپست های پردازشی  کوالکام و اگزینوس در سامسونگ گلکسی اس ۸ خواهیم بود. جالب است بدانید که طبق برخی آزمایش‌های صورت گرفته بر روی چیپست اگزینوس نتایج جالبی به دست آمده است. این چیپست در شرایط پردازشی متفاوت توانسته تا سرعت کلاک خود را تا مرز ۴٫۰GHz افزایش دهد که همین موضوع می‌توان دلیل خوبی برای به‌کارگیری این چیپست در کهکشان بعدی سامسونگ باشد. همچنین در صورت بهره‌گیری سامسونگ از پردازنده کوالکام در گلکسی اس ۸، احتمال نسل جدید اسنپدراگون ۸۳۰ با این پردازنده هماهنگ شود.

دوربین


سامسونگ گلکسی اس ۸

اگرچه هیچ از کارشناسان عرصه تلفن‌های همراه هوشمند تمایلی به گفتن این موضوع که سامسونگ از سیاست‌های اپل کپی‌برداری می‌کند یا اپل از سامسونگ ندارند اما همه آن‌ها معتقدند که این دو کمپانی پیشتاز، فعالیت‌ها و سیاست‌های یکدیگر را به‌خوبی زیر نظر داشته و دنبال می‌کنند. بهره‌گیری اپل از لنزهای دوگانه در محصولات خود احتمالاً سامسونگ را وادار خواهد کرد که این کمپانی نیز قابلیتی مشابه با دوربین دوگانه را در پرچم‌داران آتی خود لحاظ کند.

شایعاتی به گوش می‌رسد که وجود دو لنز با مشخصه‌های ۱۲ و ۱۳ مگاپیکسلی در سامسونگ گلکسی اس ۸ را تائید می‌کند. همچنین بر اساس گزارش‌های منتشرشده در فضای مجازی، دوربین سلفی اس ۸ مشخصه‌ای برابر با ۸ مگاپیکسل خواهد داشت. درصورتی‌که سامسونگ قصد به‌کارگیری یک دوربین با لنزهای دوگانه را در پرچم‌دار بعدی خود داشته باشد، احتمال طبق سنت اپل عمل کرده و یکی از لنزها را به‌عنوان “لنز زوم” و دیگری را با عنوان “لنز زاویه باز” به کار گیرد. همچنین وعده سامسونگ مبنی بر بهبود دوربین در گلکسی اس ۸ می‌تواند مهر تائید دیگری بر این شایعه که اس ۸ با دوربینی دوگانه عرضه خواهد شد، باشد.

امنیت


سامسونگ گلکسی اس ۸

با توسعه فناوری و پیشرفت‌های اخیر تکنولوژی، امنیت اطلاعات به یکی از موضوعات مهم این عرصه مبدل شده است. در همین راستا کمپانی‌های تولیدکننده تلفن‌های همراه هوشمند به فکر ارتقای امنیت و بهبود سطح ایمنی اطلاعات محصولات خود افتادند. اپل با به‌کارگیری سنسور اثر نگشت در آیفون ۵ اس و چندی بعد سامسونگ گلکسی نوت ۷ و فوجیتسو با بهره‌گیری از سنسور های تشخیص‌دهنده عنبیه چشم توانستند تا سطح ایمنی و امنیت محصولات خود را به‌طور چشمگیری افزایش دهند.

در مورد سامسونگ گلکسی اس ۸ نیز می‌توان گفت احتمالاً این پرچم‌دار نیز مانند نوت ۷ به اسکنر عنبیه چشم مجهز خواهد شد. مهم‌ترین سؤالی که در مورد این موضوع مطرح می‌شود این است که آیا گلکسی اس ۸ در صورت مجهز شدن به اسکنر عنبیه چشم به استفاده از سنسور اثرانگشت ادامه خواهد داد؟ پاسخ مثبت است اما نحوه عملکرد حسگر اثرانگشت دستخوش تغییرات فراوانی خواهد شد. احتمالاً دکمه حسگر اثرانگشت از حالت فیزیکی خارج‌شده و به‌صورت هماهنگ و تعاملی با اسکنر عنبیه چشم کار خواهد کرد.

سایر قابلیت‌ها


سامسونگ گلکسی اس ۸

تاکنون ویژگی‌های و قابلیت‌های اصلی سامسونگ گلکسی اس ۸ را بررسی کردیم. اکنون نوبت آن رسیده تا سایر قابلیت‌های این اسمارت را نیز تحت پوشش قرار دهیم. شایعات بسیاری در مورد حذف جک هدفون در گلکسی اس ۸ به گوش می‌رسد. همچنین احتمال وجود یک کیت شمارشگر گام در اس ۸ وجود دارد. حذف جک هدفون در سامسونگ گلکسی اس ۸ احتمالاً امکان اتصال هدفون‌های گوشی از طریق پورت USB-C و بلوتوث به‌صورت بی‌سیم را فراهم خواهد کرد.

اخبار و شایعات فراوانی نیز پیرامون دستیار صوتی جدید سامسونگ که احتمالاً شاهد حضور آن در گلکسی اس ۸ خواهیم بود، وجود دارد. به گفته کارشناسان سامسونگ، این کمپانی در حال همکاری با آزمایشگاه علمی تکنولوژی Viv Lab برای خلق یک دستیار صوتی هوشمند است. دستیار صوتی جدید سامسونگ با نام Bixby ترکیب هوشمندان ای از خلاقیت و تکنولوژی است که احتمالاً در سال ۲۰۱۷ جایگزین S Voice خواهد شد.

واقعیت مجازی


سامسونگ گلکسی اس ۸

یکی دیگر از قابلیت‌های جذابی که احتمالاً شاهد حضور آن در سامسونگ گلکسی اس ۸ خواهیم بود، واقعیت مجازی است. خبرهایی منتشرشده که نشان می‌دهد سامسونگ در حال تمرکز بر روی افزودن قابلیت واقعیت مجازی به محصولات خود است. شاید بهره‌گیری اس ۸ از صفحه‌نمایش ۴K برای دستیابی به تراکم پیکسلی بالاتر و استفاده این پرچم‌دار از نمایشگری بزرگ‌تر نویدبخش وجود قابلیت واقعیت مجازی در این اسمارت‌فون باشد.

شاید گوگل را بتوان یکی از پیشتازان عرصه واقعیت مجازی در پلتفرم‌های این شرکت دانست چراکه گوگل اخیراً موفق شده تا قابلیت واقعیت مجازی خود را به‌خوبی با سیستم‌عامل اندروید سازگار کند. اگرچه بهره‌گیری گلکسی اس ۸ از قابلیت واقعیت مجازی چندان نوآورانه و تعجب برانگیز نخواهد بود اما می‌تواند پیشرفت بزرگی در محصولات این کمپانی به شمار رود. متأسفانه اطلاعات دقیق‌تری در مورد چگونگی سازگاری واقعیت مجازی با گلکسی اس ۸ وجود ندارد بنابراین منتظر اخبار و شایعات آتی پیرامون این موضوع خواهیم ماند.

تاریخ عرضه و قیمت نهایی


بر اساس سنت اخیر سامسونگ، این کمپانی هرسال در ماه مارس (فروردین) به معرفی جدیدترین محصولات خود می‌پردازد. شایعاتی نیز در این زمینه به گوش مارسید که سامسونگ قصد دارد در پی اتفاقاتی که برای گلکسی نوت ۷ رخ داد، امسال مراسم معرفی اس ۸ را کمی زودتر از سنت خود برگزار کند که این شایعه توسط کمپانی سامسونگ تکذیب شد. در مورد قیمت نهایی سامسونگ گلکسی اس ۸ نیز می‌توان گفت که احتمالاً قیمتی معادل با نسخه‌های قبلی این اسمارت‌فون خواهد داشت و سامسونگ تغییر زیادی در قیمت تمام‌شده این گوشی نخواهد داد.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.ubergizmo.com/2016/11/galaxy-s8-release-date-specs-features/#design”]ubergizmo[/button]

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
iranian_mind00

“گلکسی S7 و S7 Edge هر دو از یک صفحه‌نمایش ۵٫۱ اینچی بهره می‌بردند” ؟!!!!
“تجربه سامسونگ از Snapdragon 810 در چیپست کوالکام کمی ناخوشایند بود” ؟!!!

دیگه همه میدونن اس۷ اج ۵٫۵ اینچ هست
و سامسونگ هیچ وقت از اسنپ ۸۱۰ استفاده نکرده که بخواد تجربه ناخوشایندی داشته باشه

یعنی نویسنده انقدر از دنیای موبایل دور بوده ؟!

Soheil xperai1

۴K واقعی ۴K غیرواقعی عجب !!!!!!

MR.CAMPER

دادا ۴k واقعی؟؟؟
اگ زد۵ پریمیوم ۴ کی واقعی نیس پس اون چگالی پیکسل ۸۰۶ توی اون نمایشگر نشانگر وجود چ رزولوشنیه؟؟؟ لابد فول اچ دی؟؟؟
واقعا جای خالیه آقای عارف کمانی بشدت احساس میشه
از نویسنده عزیز هم میخوام قبل از انتشار پست حداقل یک دور خودش مقاله اش رو مطالعه کنه از تیم مدیریت محترم تقاضا دارم روی پست ها خیلی دقت کنن چون اینجوری سایتتون از لحاظ بار علمی نویسنده ها شدیدا زیر سوال میره
اس۷ اج و اس۷ هردو از نمایشگر ۵.۱ اینچی بهره میبرند
تجربه تلخ سامسونگ با اسنپ ۸۱۰
برای همچین سایتی چنین سوتی هایی در پست نویسنده هاش خیلی بده
با تشکر از همه دوستان

[Saeed Mohammadi]

جالبه ۴k سونی غیرواقعی
ایول خوشم اومد از تعصبی که دارین لذت میبرم چون مشخصه سونی چجور پوز برندارو به خاک مالیده که اینجور طرفداراشون راجبش حرف میزنن

saeid

??من خراب اون ۴kواقعی هستم
باتشکر از نویسنده

saeid

این نویسنده نویسنده واقعی نیس ??

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد عادل فرخی
بگشای تربتم را بعد از وفات و بنگر، کز آتش درونم دود از کفن برآید