حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیاتک برای فروش تراشه‌های ۱۰ نانومتری در ۲۰۱۷ برنامه‌ریزی می‌کند

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، پردازشگرها، سخت‌افزار

مدیاتک، یکی از رقبای کوالکام در صنعت نیمه‌هادی و پردازنده‌های اسمارت‌ فون‌ها، برای شروع فروش تراشه‌های ۱۰ نانومتری خود در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۷ برنامه ریزی می‌کند. بنابراین مدیاتک از اولین شرکت‌هایی است که محصولات مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری خود را روانه بازار می‌کند.

اولین محصول این خط تولید، مدیاتک helio X30، عضو جدید خانواده helio است. پرچمداران فعلی مدیاتک helio X20 و helio X25 هستند که در ۶ ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ با لیتوگرافی ۲۰ نانومتری و طراحی ۳ خوشه ای در CPU به‌همراه ۱۰ هسته پردازشی روانه بازار شدند.

David Ku مدیر ارشد مالی و سخنگوی این شرکت تایوانی گفت:

helio X30 اولین محصول ما با لیتوگرافی ۱۰ نانومتر است و امیدورایم که ما از اولین شرکت‌هایی باشیم که محصولاتی را مبتنی بر سایز انقلابی ۱۰ نانومتر ارائه کنیم. X30 در مقایسه با X20 پیشرفت‌ها و بهبود‌های قابل ملاحظه‌ای را به‌همراه دارد که می‌توان به سایز، پردازش، مصرف چیپ و مودم اشاره کرد. X30 از مودم Cat 10 بهره می‌برد که مشابه مودم استفاده شده در جدیدترین محصول کمپانی اپل، آیفون ۷ است.

مدیاتک، tsmc را به‌عنوان سازنده اصلی خود در اختیار دارد و پیش بینی می‌کند که سال آینده به‌خاطر محدودیت های تولید، با کمبود محصولات ۱۰ نانومتر و ۱۶ نانومتر روبرو خواهیم شد. مدیاتک و اپل از مشتری‌های مهم tsmc تایوان هستند. محدودیت‌های تولید‌ فروش محصولات مدیاتک را در سه ماهه سوم امسال تحت تاثیر قرار داد و پیش بینی می‌شود تا آخر سال ۲۰۱۶ ادامه داشته باشد. پیش بینی سه ماه پیش این شرکت سهم ۲۰٪ خط تولید تراشه‌های helio از کل پردازنده‌های موبایل مدیاتک بوده است و این عوامل باعث شده است که فروش سری helio با کاهش روبرو شود. این شرکت پیش بینی می کند که فروش چیپ‌های اسمارت فون و تبلت در ۳ ماهه چهارم ۲۰۱۶ یعنی زمانی که اکنون در آن هستیم بین ۱۳۵ تا ۱۴۵ میلیون واحد تراشه خواهد بود.

طبق گفته‌ی Randy Adams یکی از تحلیل‌گران حاضر در کنفرانس:

بنظر می‌رسد اولین فروش طراحی و ساخت‌های جدید مدیاتک در برخی رنج‌ها، به بزرگترین سازنده اسمارت فون دنیا یعنی سامسونگ باشد.

اولین بازاری که مدیاتک در آن حضور جدی داشت، بازار تراشه‌های پایین رده بود. اکنون با توجه به گسترده شدن بازار این شرکت و پیدا شدن مشتری‌های بزرگ‌تر، ممکن است در سیاست‌های قیمتی این سازنده تغییراتی ایجاد شود. مشتری‌های اصلی این شرکت سازنده‌های مطرح چینی شبیه Huawei و Vivo و Oppo و چند شرکت ژاپنی و کره‌ای هستند. در حال حاظر ۴۵٪ از بازار تراشه‌های چین در اختیار مدیاتک است که این رقم در هند و آمریکا به‌ترتیب ۳۵ و ۱۰ هستند.

با توجه به گسترده شدن بازار این شرکت و به‌وجود آمدن خانواده helio، مشتری‌های بیشتری به سوی مدیاتک روی آورده اند که از آن جمله می‌توان به موتورولا لنوو، سامسونگ و شیائومی اشاره کرد.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://goo.gl/SRGTos”]EET[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مازیار کیانی
An uncharted realm, with a lost gift soul deep down