حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدل‌های آیفون ۷ با مودم کوالکام در حدود ۳۰ درصد عملکرد بهتری نسبت به آیفون‌های دیگر با مودم Intel دارند

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، سامسونگ، سخت‌افزار

زمانی که شروع به نوشتن این مطلب کردم، به یاد سال گذشته و استفاده از دو نوع چیپست متفاوت افتادم. همانطوری که در سال گذشته اپل برای آیفون ۶ اس به سراغ استفاده از چیپست‌های تولید شده توسط سامسونگ و TSMC رفت که در عملکرد دستگاه و مصرف باتری تفاوت‌هایی ایجاد شده اما این بار بحث در مورد چیپست اصلی دستگاه نیست و به نظر می‌رسد استفاده مختلف از دو نوع مودم باعث تفاوت‌های چشمگیری در عملکرد شده است. در ادامه همراه باشید.

مودم استفاده شده در دستگاه‌هایی که مربوط به اپراتور‌های Verizon – Sprint و TD-SCDMA مربوط به چین و ژاپن از مودم‌های کوالکام استفاده شده است. در این مودم تنظیمات و بهینه سازی‌های بسیار کاملی انجام شده است تا با تمام استاندارد‌های ارتباطی با این اپراتور‌ها همگام باشد. در بعضی دیگر از مدل‌ها  Intel XMM7360 استفاده شده است. بسیاری از کاربران انتظار داشتند که ۷۴۶۰ بر روی دستگاه استفاده شود اما این نسخه قبلی XMM7360 برای آیفون‌ها توسعه داده شد.

با توجه به تست های انجام شده و اطلاعات مندرج شده، مودم‌های کوالکام از باند های بیشتری پشتیبانی کرده و به نحوی رنج ارتباطی بهتری را هم دارند. با این اوصاف و تفاوت‌هایی که وجود دارد، هر کدام را می‌توان گفت یک مزیت و یک عیب دارد. البته بدون شک استفاده از یک سری مودم در دستگاه می‌تواند خیال کاربران را راحت کند اما این استفاده از دو مدل اهداف تجاری خاصی دارد که مربوط به این مطلب نیست.

comparison band12-1024x682 band7-1024x682 band4-1024x682

در یک سری تست‌های انجام شده که تصاویرش را در بالا می‌بینید، سرعت دانلود مودم‌های کوالکام بر روی آیفون ۷ به نسبت مودم‌های اینتل عملکرد بهتری داشته است و به ندرت دیده شده که در محدوده‌هایی که قدرت سیگنال کم می‌شود، مودم‌های کوالکام شناسایی بهتری داشته در نهایت می‌توان گفت تفاوت عملکردی ۳۰ درصد بین این دو مودم کاملا چشمگیر است و می‌توان گفت که انتخاب مودم کوالکام می‌تواند بسیار بهتر باشد.

البته خیلی جالب است که به این نکته هم توجه داشته باشید که مودم سامسونگ که به صورت اختصاصی طراحی شده است از این دو نوع مدا کلا عملکرد بهتری از خود نشان داده است! نظر شما چیست؟

 

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/The-iPhone-7-version-with-Intel-modem-gets-whacked-by-the-Qualcomm-model-in-weak-signal-areas_id86852″]www.phonearena.com[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....