حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مایکروسافت از آبان ماه اجازه نصب ویندوز ۷ و ۸٫۱ توسط شرکت‌های سخت افزاری بر روی محصولات جدیدشان را نخواهد داد

نوشته

7 سال قبل | یک دیدگاه | Windows، اخبار، سیستم عامل، مایکروسافت

مایکروسافت مصمم است تا با هر ترفندی که ممکن است سهم ویندوز ۱۰ را در بازار افزایش دهد. ماه‌ها قبل اخباری در خصوص احتمال محدود کردن نصب ویندوز ۷ و ۸٫۱ بر روی کامپیوترها و لپ‌تاپ‌های جدید شنیده شده بود اما ظاهرا این شایعات در حال پیوستن به واقعیت است.

با ترنجی همراه باشید…

OEM به صورت اختصاری به شرکت‌های گفته می‌شود که کار آن‌ها تولید سخت افزار است. بسیاری از کمپانی‌ها محصولات خود را به همراه ویندوز به کاربر می‌فروشند و در واقع درصد زیادی از کاربران مایکروسافت از این طریق جذب شده‌اند. ویندوز ۷ موفق‌ترین ویندوز حال و حاضر مایکروسافت است و ردموندی‌ها تا سال ۲۰۲۰ متعهد‌ هستند تا از این اکوسیستم پشتیبانی کنند. هر چه قدر ویندوز ۷ توانست رویاهای مایکروسافت را برای تبدیل شدن به بزرگترین شرکت فناوری محور دنیا به واقعیت نزدیک کند ویندوز ۸ و ۸٫۱ مردم را نسبت به ویندوز و مایکروسافت بدبین کرد.

هر چیزی یک تاریخ انقضا دارد و قرار نیست که یک سیستم‌عامل تا ابد پشتیبانی شود. مایکروسافت همانطور که قبلا گفته بود کماکان از ویندوز ۷ و  ۸٫۱پشتیبانی خواهد کرد ولی دیگر مانند قبل خبری از بروزرسانی‌های عمده نخواهد بود و صرفا آپدیت‌های منتشر شده برای بهبود امنیت و کارایی خواهد بود.

مایکروسافت از تاریخ ۱ نوامبر به هیچ شرکتی اجازه نخواهد داد که محصولاتی در بازار عرضه کنند که بر روی آن‌ها ویندوز ۷ و ۸٫۱ نصب شده است. شرکت‌ها تا تاریخ ۳۱ اکتبر مجاز خواهند بود که محصولات خود را به این دو سیستم‌عامل مجهز کنند و در بازار به فروش برسانند. با توجه به موفقیت‌های ویندوز ۱۰ و پشتیبانی این اکوسیستم از سخت‌افزار‌های ضعیف، کمتر کسی به فکر خرید یک محصول با سیستم‌عامل قدیمی بیافتد.

نظر شما در این رابطه چیست؟

[button type=”link” link=”https://www.neowin.net/news/oems-wont-be-able-to-sell-pcs-with-windows-7-or-81-starting-november”]neowin[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mrgspeed

“هر چه قدر ویندوز ۷ توانست رویاهای مایکروسافت را برای تبدیل شدن به بزرگترین شرکت فناوری محور دنیا به واقعیت نزدیک کند”
مایکروسافت که از سال ۱۹۹۳ بزرگترین شرکت فناوری محور جهان بوده تا امروز ! چی میگید جدا ؟!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com