حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مایکروسافت اج مرورگر اختصاصی ویندوز ۱۰ از قابلیت سیلورلایت پشتیبانی نمی‌کند

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | ترنجی

کمی دقیق‌تر گوش فرا دهید… صدای سوگلی رموند می‌آید که با خود انقلابی را به ارمغان می‌آورند. در بحبوبه آماده شدن برای استقبال از نورسیده رموند٬ خبر‌هایی از مرورگر اختصاصی آن نقل محافل شده است. مرورگری که به زودی جایگزین برادر بازنشسته‌ی خود (اینترنت اکسپلورر) می‌شود و قرار است استاندارد‌های دنیای وب را سر‌و‌سامانی بدهد.

با ترنجی همراه باشید…

ظاهرا برادر بزرگ‌تر مایکروسافت اج موفق نشده است تا تمامی قابلیت‌های خود را به برادر تازه وارد خود منتقل کند و بعضی از قابلیت‌ها را به همراه خود به قبرستان تاریک تکنولوژی خواهد برد. یکی از قابلیت‌های اینترنت اکسپلورر که سیلورلایت نام داشت و قابلیت‌های را برای پخش ویدیو به مانند یک افزونه به اینترنت اکسپلورر می‌افزود٬ در کشکول توانایی‌های مایکروسافت اج حضور ندارد. اما شاید بسیاری از کاربران این سوال در ذهنشان نقش ببند که سیلورلایت چیست و چه کاربردی دارد. در توضیح تازه می‌توان گفت که سیلورلایت یک سرویس مبتنی بر وب می‌باشد که می‌توان براساس کدهای آن ویدیو پخش کرد٬ Mp3 را اجرا کرد و قابلیت‌های مبتنی بر استریم را پوشش داد (در یک کلام آن را می‌توان رقیبی برای فلش پلیر نامید). شاید بسیاری در نگاه اول حذف سیلورلایت را یک دیوانگی بدانند اما با وجود استاندارد‌های جدیدی همانند HTML 5 ٬دیگر نیازی به سرویس لاک پشتی و خاک گرفته‌ی سیلورلایت  نیست. جالب است این نکته را بدانید که گوگل از سال ۲۰۱۳ به پشتیبانی از این سرویس در مروگر خوذ پایان داده‌است. مایکروسافت در بیانیه‌ای در وبلاگ مایکروسافت اج موضوع را بیشتر شکافته است:

پشتیبانی از اکتیو ایکس (Active X) به صورت کامل در ویندوز ۱۰ پایان می‌یابد و در نتیجه‌ی آن٬ شاهد از بین رفتن سرویس سیلور لایت خواهیم بود. دلایل این موضوع به صورت کامل در بحث‌های قبلی وبلاگ مورد بررسی قرار گرفته٬ اما یکی از دلایل اصلی آن وجود سرویسی جدیدتر و امن تر به نام HTML 5 است. مایکروسافت همچنان به پشتیبانی خود از سیلورلایت خارج از سیستم تحت وب (مرورگر) ادامه خواهد داد.

AppBrowserInSilverlight

لازم است نکته‌ای را خدمت شما کاربران عزیز ترنجی عرض کنیم. مایکروسافت همچنان به پشتیبانی از این سرویس در اینترنت اکسپلورر ۱۱ ادامه خواهد داد و با توجه به حضور این مرورگر در ویندوز ۱۰ ٬ دوستان نباید بابت عدم پشتیبانی سایت‌های دارای این قابلیت دچار نگرانی شوند. موضوع قابل توجه آن است که Netflix نیز در حال تغییر سرویس های خود از سیلورلایت به HTML 5 می‌باشد(!)

[su_button url=”http://www.digitaltrends.com/computing/microsoft-wont-include-support-for-silverlight-in-windows-10-edge-browser/” target=”blank” background=”#377431″]digitaltrends[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
chalton

.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com