حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لیست بهترین گوشی‌ های تمام فلزی سال ۲۰۱۵

نوشته

8 سال قبل | 9 دیدگاه | ترنجی

سال ۲۰۱۵ را به جرئت می‌توان به سال گوشی‌های تمام فلزی لقب داد. البته این گوشی‌ها نباید خیلی سنگین باشند تا کاربر را به زحمت بیندازد. سامسونگ نیز با تمام شهرتی که در ساخت گوشی‌های پلاستیکی داشت، بالاخره خود را وارد دنیای گوشی‌های آلومینیومی کرد تا منتقدان را در جای خود بنشاند. در این پست سعی داریم بهترین اسمارت فون های تمام فلزی سال ۲۰۱۵ را با در نظر گرفتن تمام جوانب معرفی کنیم. با ترنجی همراه باشید.

با نگاه به لیست متوجه خواهید شد که HTC که در ساخت چنین اسمارت فون هایی شهرتی چندین ساله دارد، در چند سال اخیر با افت همراه شده و شرکت‌های چینی توانسته‌اند گوی سبقت را از این برند تایوانی بدزدند. این شرکت‌ها با معرفی گوشی‌های باریک و سبک خود نظر تمام منتقدان را به خود جلب کرده‌اند اما آنچه امسال را بسیار متفاوت کرده، گوشی‌های سری A شرکت سامسونگ می باشد که از لحاظ زیبایی و خوش‌دستی سلیقه تمام کاربران را به چالش می‌کشند.

(Samsung Galaxy A7 (~$400

سامسونگ اگرچه سابقه بسیار طولانی در ساخت گوشی‌های پلاستیکی داشته است اما این نمی‌تواند دلیل بر عدم توانایی شرکت در ساخت گوشی‌های باریک فلزی باشد. گوشی A7 به جرئت می‌توان گفت که یکی از خوش‌دست‌ترین اسمارت فون های سال ۲۰۱۵ است. این گوشی با وزن ۱۴۱ گرم جزو سبک‌ترین گوشی‌های فلزی به‌حساب می‌آید. ابعاد این گوشی ۶٫۳*۷۶٫۲*۱۵۱ میلی‌متر بوده و ازجمله مشخصات آن می‌توان به صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰*۱۰۸۰ پیکسل، و پردازنده هشت هسته‌ای ۰Exynos 543 اشاره کرد. این گوشی دارای یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلو به همراه ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی عرضه شده است. البته در کنار این‌ها سامسونگ ظرافت را فدای عملکرد نکرده و از یک باتری ۲۶۰۰mAh در این گوشی بهره برده است.

Samsung-Galaxy-A7-5 Samsung-Galaxy-A7-0

(Lenovo VIBE X PRO (~$500

لنوو به لطف گوشی‌های سری P خود، توانسته عنوان بهترین گوشی از نظر طول عمر باتری را به خود اختصاص دهد. این شرکت همچنین در زمینه تولید گوشی‌های فلزی نیز امسال با دست پر ظاهر شده است. VIBE X PRO را می‌توان یک گوشی آلومینیومی باظرافت در نظر گرفت که خواسته بسیاری از کاربران را برطرف می‌کند. وزن این گوشی ۱۴۰ گرم می باشد که با صفحه‌نمایش ۵٫۳ اینچی خود جزو سبک‌ترین اسمارت فون ها به‌حساب می‌آید. البته باتری به‌کاررفته دارای ظرفیت ۲۴۱۰ mAh می باشد که در رقم زدن ضخامت ۷ میلی‌متری آن تأثیری بسیار داشته است. پردازنده به کار گرفته شده برای این گوشی از نوع اسنپ دراگون ۶۱۵ با دو گیگابایت رم می باشد. دوربین این دستگاه ۱۳ مگاپیکسل و حافظه داخلی آن نیز ۳۲ گیگابایت است.

Lenovo-VIBE-X2-Pro-0 Lenovo-VIBE-X2-Pro-1

(Meizu MX5 (~$400

MX5 از نظر ظرافت بسیار جلوتر از رقیبان خود قرار دارد و معنی خوش‌دست بودن را به‌وضوح در این گوشی می‌توان مشاهده کرد. این گوشی دارای ضخامتی به اندازه ۷٫۶ میلی‌متر و وزن ۱۴۹ گرم، به سومین گوشی در لیست انتخابی ما تبدیل شده است. پردازنده به کار رفته از نوع Helio X10 است که با هشت چیپ Cortex-A53 و فرکانس کاری ۲٫۲ گیگاهرتز، یکی از سریع‌ترین اسمارت فون های تمام فلزی را رقم زده است. سایر مشخصات این گوشی عبارت است از رم سه گیگابایتی که با حافظه‌های داخلی ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایت در نسخه‌های متفاوت عرضه می‌شود. دوربین پشتی دستگاه ۲۰ مگاپیکسل و دوربین جلویی آن ۵ واحد در مقیاس پیکسل است. البته این گوشی با باتری ۳۱۵۰ mAh خود، بسیار پردوام و کاربردی هست.

Meizu-MX5-0 Meizu-MX5-1

(Huawei P8 (~$500

هواوی، برندی که انتخاب آن به‌عنوان شرکتی با گوشی‌های خوش‌دست بسیار شایسته و معقول هست. مدل P8 با ضخامت ۶٫۴ میلی‌متر و وزن ۱۴۴ گرم توانسته رتبه چهارم لیست را به خود اختصاص دهد. البته ظرافت بالا در این گوشی مانع از به کار گرفتن سخت‌افزار قوی نشده است. پردازنده این دستگاه از نوع هشت هسته‌ای و مدل Kirin 930 به همراه سه گیگابایت رم می باشد. تنها عیب گوشی شاید حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی باشد که با همراه شدن با اسلات microSD، این نقطه‌ضعف را به‌خوبی پوشانده است. دوربین پشتی ۱۳ مگاپیکسل و دوربین جلویی ۸ مگاپیکسل است که برای ضبط تصاویر سلفی کاملاً مناسب به نظر می‌رسد. این گوشی دارای یک باتری به ظرفیت ۲۶۸۰ mAh می‌باشد و می‌تواند یک روز کامل را بدون نیاز به شارژ مجدد طی کند.

Huawei-P8-Review-010 Huawei-P8-Review-013

(Lenovo VIBE Shot (~$400

لنوو؟؟ اما چه طور ممکن است؟ احتمالاً یکی از پرسش‌های شما عزیزان همین باشد که چگونه ممکن است دوباره اسمارت فونی از شرکت لنوو برای این مقاله انتخاب شده باشد؟ این گوشی دارای یک دوربین بسیار پرقدرت است که به یکی از نقاط قوت آن تبدیل شده است. خوش‌دست، ظریف، خوش استیل و بسیار ارزان، ازجمله دلایلی هستند که این گوشی به لیست ما راه پیدا کرده است. دوربین ۱۶ مگاپیکسل با سنسور BSI و سامانه تثبیت اپتیکال تصاویر به همراه یک فلاش سه رنگی و روکش یاقوتی آن، این گوشی را به ظریف‌ترین اسمارت فونی که دارای دوربین خارق‌العاده نیز می‌باشد، تبدیل کرده است.

البته همه این تشکیلات تنها فضایی با ضخامت ۷٫۳ میلی‌متر را اشغال کرده‌اند که سبب می‌شود انسان به‌طور ناخودآگاه دست به تحسین مهندسان شرکت بزند. صفحه‌نمایش گوریلا گلس ۳، در هر دو طرف این گوشی استفاده شده است. پردازنده ۶۴ بیتی اسنپ دراگون ۶۱۵ به همراه ۳ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی، ازجمله مشخصات این مدل به‌حساب می‌آید. این گوشی تنها یک مدل فلزی باریک نیست بلکه لنوو از تمام وجهه‌های زیبایی در این مدل خود بهره برده است.

Lenovo-VIBE-Shot-0 Lenovo-VIBE-Shot-1

(Oppo R7 (~$400

با وزن ۱۴۷ گرم و صفحه‌نمایش ۵ اینچی کمی برای یک اسمارت فون با این اندازه سنگین به نظر می‌رسد اما حداقل در میان رقبا باریک‌ترین آن‌ها به‌حساب می‌آید. از مشخصات این گوشی می‌توان به صفحه‌نمایش ۱۹۲۰*۱۰۸۰، پردازنده اسنپدراگون ۶۱۵ با سه گیگابایت رم اشاره کرد که به‌سختی می‌توان در یک گوشی میان رده این‌چنین مشخصاتی را یافت. دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسل و دوربین دوم هم ۸ مگاپیکسل می‌باشد. تنها نقطه‌ضعف این گوشی می‌تواند باتری ۲۳۲۰mAh آن باشد، اما نباید ابعاد کوچک این گوشی را از یاد برد، چراکه آن را به کامپکترین گوشی سال بدل کرده است.

OPPO-R7-0 OPPO-R7-1

(Huawei Honor 7 (~$400

یک الماس ظریف با بدنه آلومینیومی و وزنی معادل ۱۵۷ گرم. اسمارت فونی با صفحه‌نمایش ۵٫۲ اینچی و رزولوشن صفحه ۱۰۸۰ که تراکم پیکسلی ۴۲۳ در هر اینچ مربع را دارد. پردازنده این گوشی نیز مدل Kirin 935 خود شرکت بوده که تا فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز توانایی کلاک دارد. رم ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۶ تا ۶۴ گیگابایت و البته اسلات micro SD، ازجمله سایر مشخصات این غول چینی به‌حساب می‌آید. این گوشی بیشتر در رده‌های پرچم‌دار قرار دارد تا یک مدل میان رده‌ای. ازجمله نقاط قوت این گوشی ارزان، دوربین ۲۰ مگاپیکسلی آن است که مشخصات سخت‌افزاری آن را تکمیل می‌کند.

Huawei-Honor-7-0 Huawei-Honor-7-1

(HTC One M9 (~$600

به دلیل قرار گرفتن اسپیکرهای BoomSound در قسمت جلویی گوشی، این اسمارت فون به سنگین‌ترین گزینه ما بدل شده است. صفحه‌نمایش این گوشی ۵ اینچ می‌باشد که در مقایسه با Galaxy A7 5.5 اینچی، بسیار سنگین و ضخمت است. البته شایان ذکر است که این گوشی در میان رقبا از لحاظ سخت‌افزاری بسیار پرقدرت‌تر و یکی از بادوام‌ترین اسمارت فون های فلزی به شمار می‌آید. درباره مشخصات فنی تنها به ذکر پردازنده اسنپ دراگون ۸۱۰ و رم سه گیگابایتی آن بسنده می‌کنیم.

HTC-One-M9-0 HTC-One-M9-1

نظر شما در مورد این لیست چیست؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Looking-for-a-premium-Android-design-Here-are-the-lightest-all-metal-phones-2015_id71259″ target=”blank” background=”#377431″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
روژان

مرسی ترنجی عزیز
ولی یچیز جالب اینه که بیشتر این محصولات یا کشور چین خودش شخصا میزنه
یا مونتاژ میکنه .. قبلا وقتی ژاپن چیزی میزد همه میگفتن ژاپنم مگه جنس داره فقط امریکایی
الان همه جا شده چینی … میگن نه این چین درجه ۱ هست …. ۱۰ سال دیگ کجا میخواد باشه خدا عالمه

ولی خیلی دوسدارم پی ۸ بگیرم … حیف که قدرتشو الان ندارن چون برا وسیله ی دیگه خرج شد

saber133

من نمیدونم اگه این لیست از بهترین گوشی های تمام فلزی ۲۰۱۵ هست مگه سال ۲۰۱۵ تمام شده که الان زده؟ کو تا تمام بشه آیفون های بعدی هنوز نیامدند اگه نه کلیتی هست که آیفون قبلی پس باز چرا نیست توش اونا هم انتهای ۲۰۱۴ بودن دیگه در کل اسمشو نمیشه گذاشت ۲۰۱۵ هنوز تمام نشده شاید بهتر باشه بگیم نیمه اول ۲۰۱۵ کلا این phonearena با آیفون ها مشکل داره

Blue Tech

خیلی داری تند میری جناب
اونقدر هم برخوردن نداشت

saber133

سالار دقیق من چه تندی رفتم ؟ غیر حقیقت رو گفتم ؟ بهترین گوشی های تمام فلزی ۲۰۱۵ یک جوری متنو نوشته انگار سال ۲۰۱۵ تمام شده و دیگه قرار نیست دستگاهی بیاد الان
گوشی جدید اچ تی سی
آیفون
خود هواوی
نمیدونم وان پلاس ۲
و حتی احتمالا سامسونگ
اینا یعنی دیگه قرار نیست گوشی بدن بیرون ؟ اتفاقا برخوردن داشت که این سایت خارجی فکر میکنه خیلی خیلی خاصه و خیلی خیلی بزرگ که هر چرتی بگه باید بهش ارزش داد خیلی جا ها نه تنها طرف داران اپا برند های دیگه هم براشون شفاف شده که درصد عظیمی که هر سال بیشتر میشه از مطالب این سایت واقعا نا امید کننده هست
شما تند رفتی عزیز جان نه من

Blue Tech

بهتر بود اسمش میشد لیست گوشی های تمام فلزی ۲۰۱۵ نه بهترین گوشی های تمام فلزی ۲۰۱۵

Jahandar

نظر من اینه که مطالب فون آرنا دو زار نمی ارزه! نمونه‌ش وجود هواوی در لیست بالا که یکی از دوستان پیش از این مطلبی در موردش نوشته بود و در مورد کیفیت مزخرفش توضیح داده بود ..

REZA

اچ تی سی از همه قشنگ تر بود.شیااومی! هم خوب بود ولی مث اپل بود!!

Behrooz modirii

هاوایی جی ۷ هم تمام فلزیه بسیار هم گوشی خوبیه داداشم داره باتریشم بنا به گفته وبسایت trustedreviews بهترین در ۱۲ ماهه قبل از خودش بوده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....