حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت “کانتینیوم” ویندوز ۱۰ موبایل در ابتدا، Modern Glass نام داشت

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

قابلیت کانتینیوم، یکی از ویژگی‌های کلیدی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل است که شرکت مایکروسافت با توجه به این ویژگی، تصمیم دارد تا سری سرفیس‌فون را به بازار عرضه نماید؛ البته تمرکز مایکروسافت، تنها بر روی قابلیت‌های این ویژگی معطوف نشده است و غول نرم‌افزاری ردموند به نام‌گذاری “کانتینیوم” ، توجه ویژه‌ای نشان داده است. به‌تازگی، فاش شده که این قابلیت در ابتدا، Modern Glass نام داشت و در نهایت، نام آن تغییر پیدا کرد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب، همراه ترنجی باشید.

یک توئیت جدید، نشان می‌دهد که مایکروسافت در ابتدا، نام Modern Glass را برای قابلیت “کانتینیوم” انتخاب کرده است؛ این قابلیت، به عنوان نسخه بهبودیافته از ویژگی “ایکس‌باکس SmartGlass” به طور خاص برای گوشی‌های هوشمند توسعه داده شده بود. به همین جهت، مایکروسافت، قابلیت “کانتینیوم” ویندوز ۱۰ موبایل را در ابتدا، Modern Glass نامید. این اسم‌رمز در نهایت، با نزدیک‌شدن به مراحل پایانی توسعه قابلیت “کانتینیوم” به Wizard/Tinman تغییر یاقت.

ویژگی “ایکس‌باکس SmartGlass”، به کابران اجازه می‌دهد تا با نصب یک برنامه اختصاصی در گوشی‌های هوشمند یا تبلت، صفحه‌نمایش دستگاه خود را به یک صفحه‌نمایش ثانویه برای کنسول ایکس‌باکس تبدیل نمایند.

شرکت مایکروسافت در نهایت، قابلیت مذکور را با نام “کانتینیوم” معرفی کرد زیرا این نام برای ویژگی جذاب گوشی‌های هوشمند ویندوزی، جذاب‌ و قابل‌فهم به‌نظر می‌رسد. کاربران به کمک قابلیت “کانتینیوم”، می‌توانند گوشی ویندوزی خود را به یک رایانه‌شخصی با قابلیت‌های محدود از طریق یک صفحه‌نمایش ثانویه تبدیل نمایند.

آینده “کانتینیوم” چگونه خواهد بود؟

این موضوع، که شرکت مایکروسافت به سختی تلاش می‌کند تا امکانات“کانتینیوم” را در آینده گسترش دهد و آن‌را از حالت تبلیغاتی خارج نماید؛ کاملاً مشهود است. مایکروسافت، باید این قابلیت را کاربردی‌تر نماید و برای این موضوع، البته کمی به فرصت نیاز خواهد داشت. یکی از قابلیت‌هایی که احتمالاً در نسخه بعدی “کانتینیوم” ارائه می‌شود، پشتیبانی این ویژگی از صفحه‌نمایش‌هایی با اندازه ۸۰ اینچ و بالاتر است.

علاوه‌براین، مایکروسافت در تلاش است تا قابلیت “کانتینیوم” به‌زودی، از صفحه‌نمایش‌های مجازی مانند آنچه که در HoloLens یافت می‌شود، پشتیبانی نماید؛ البته در حال‌حاضر، مشخص نیست که این قابلیت، چگونه کار می‌کند. علاوه‌براین، تعامل مبتنی بر صدا و چند کاربری، از جمله قابلیت‌های دیگری است که برای نسخه جدید قابلیت “”کانتینیوم” فاش شده است.

گمان می‌رود که نسخه جدید “کانتینیوم” در بهار سال ۲۰۱۷ به همراه دومین به‌روزرسانی رداستون ارائه شود. در دومین به‌روزرسانی رداستون در مقایسه با به‌روزرسانی سالانه ویندوز ۱۰ موبایل، توجه ویژه‌ای به گوشی‌های ویندوزی خواهد شد و این موضوع با توجه به نزدیک‌بودن زمان عرضه سرفیس فون در بهار سال آینده، کاملاً محتمل به‌نظر می‌رسد.

در همین زمینه، پیش‌تر در ترنجی خواندید که پتنت جدید مایکروسافت با نام فون‌پد، با هدف توسعه قابلیت کانتینیوم ثبت شده است. ثبت اختراع جدید مایکروسافت، فون‌پد نام‌گذاری شده است و در نموداری که برای شرح بیشتر این ثبت اختراع آمده، مشاهده می‌شود که محتوای بین دو دستگاه، همگام‌سازی شده است. از توضیحات این پتنت، این‌طور بر می‌آید که محتوای یک دستگاه با اتصال به دستگاه دیگر به‌وسیله یک راه ارتباطی، توسط دستگاه ثانویه ارایه می‌شود.

[su_button url=”http://news.softpedia.com/news/windows-10-mobile-s-continuum-was-first-called-modern-glass-507070.shtml” target=”blank”]softpedia[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی