حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فورس‌تاچ و سنسور اثرانگشت دو قسمت بسیار محبوب در اسمارت‌فون‌های اندرویدی سال ۲۰۱۶

نوشته

8 سال قبل | 17 دیدگاه | ترنجی

دنبال یک مقدمه بسیار خوب برای این مطلب بودم که به ذهنم رسید با یک سوال شروع کنم. آیا اپل، رهبر مطلق دنیای اسمارت‌فون است؟ بگذارید کمی سوال را برای شما بیشتر باز کنم. از چه زمانی علاقه شرکت ها به استفاده از سنسور اثرانگشت بر روی اسمارت فون زیاد تر شد؟ جواب، آیفون ۵  اس است. یک سوال دیگر؛ از چه زمانی خبر های استفاده از فورس‌تاچ و اضافه شدن این فناوری به گلکسی اس ۷ و اکنون نیز به ” اسمارت‌فون‌های اندرویدی” شروع شد؟ پس از رونمایی آیفون ۶ اس. حال به سوال اول من بیشتر فکر کنید. در ادامه همراه باشید.

به نقل از فون‌آرنا و به گزارش از Digitimes  پس از این که سیستم Apple Pay توانست قدرت‌نمایی کند تا Android Pay بوجود آید و  Samsung Pay شدت بگیرد، شرکت‌های اندرویدی فوکوس خود را بر دو قسمت جهت رونمایی اسمارت‌فون آینده بیشتر کرده‌اند. هنوز راه زیادی داریم تا سیستم‌هایی چون اسکنر مردمک چشم کاملا کاربردی شود اما سنسور اثرانگشت جواب خود را پس داده است. شرکت ها قصد دارد سرعت این سیستم را بسیار بیشتر و بهینه تر کنند حتی حاضر هستند هارمونی اسمارت فون خود را نیز کاملا زیر سوال برده اما این سنسور را در جایی از اسمارت فون قرار دهند(اچ‌تی‌‌سی وان A9). بغضی از شرکت‌های نیز با حفظ اصالت خود، وجود این عمل امنیتی را بومی کرده‌اند(سری اکسپریا زد ۵). در کنار عادی تر شدن سنسوراثرانگشت قرار است فناوری فورس‌تاچ که به اسم تاچ سه بعدی در آیفون ۶ اس استفاده شد پای خود را در دنیای اندروید محکم تر کند.

کمی تحلیل شخصی را وارد این مبحث کنیم. با اضافه کردن آن مشکلی نداریم اما چه فایده‌ای دارد؟ شما آیفون ۶ اس را اگر در نظر بگیرید یک سیستم عامل دارد و یک دستگاه واحد و توسعه‌دهندگان زیادی که به یک ماه نشده اپلیکیشن خود را با تلفیق این فناوری بروز کرده‌اند که این یعنی نهایت کاربرد در اجرای ایده‌ ولی در دنیای اندروید تا توسعه‌دهندگان بیشتر اپلیکیشن های خود را برای عده‌ای محدود بروز کنند باید منتظر نسل بعدی دستگاه باشیم و در نهایت در دو نسل بعد از این قابلیت نهایت استفاده را ببریم.

نظر شما چیست؟ آیا شرکت‌های اندرویدی از کمبود ایده رنج می برند؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Report-Force-Touch-fingerprint-sensors-to-be-popular-features-on-2016-Android-smartphones_id75294″ target=”blank” background=”#159f84″]PhoneArena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
shahinhhh

دیدید تو پست قبلیم گفتم این فون آرنا یه شرکت آمریکاییه همیشه میخواد جنس های آمریکایی رو بزرگ جلوه بده مثل باتری ۶s اصلاً معلوم نیست s7 از این فناوری استفاده میکنه یا نه الانم فقط هواوی استفاده کرده که توسعه دهنده ها پشتیبانیش نکردن ولی واقعا این فناوری با فینگر پرینت یکیه نه به نظرم صفحه نمایش دوم ال جی کاربردی تره

احمد

اینکه سایت فون ارنا اعتبار نداره باهات مخالفم ولی اینکه نو آوریهای اپل رو نمیبینی جای تعجب داره اگه کارایی که اپل کرده معنی نداره پس چرا سایر شرکتا ازش تقلید میکنن اثر انگشت و سبستم پرداخت و فورس تاچ و ……اینا خوب نیس؟یکم واقع بین باشید تجریه نشون داده اپل هر کاری کرده موفق شده و سایر شرکتا ازش تقلید کردن یه حقیقته که باید قبول کرد

tabiji

کاملا موافقم اپل همیشه نو اوری داده بعد از اون همه شرکت ها زدن

Nfs

دیگه اینکه بگیم فقط اپل نواوری داشته و بقیه ازش کپی میکنند خنده داره واقعا
الجی نواوری نداشته؟ سامسونگ چی؟ سونی چی؟ و …
الان هم جوری شده که گوشی های اندرویدی از ایفون سرتر هستند
در زمینه دوربین که اندروید بالاتر قرار داره
در زمینه باتری هم همینجور
صفحه نمایش هم همچنین
قبلا هم سرعت گوشی های اپل از اندروید بالاتر بود ولی الان سرعت گوشی های اندرویدی به پای اپل رسیده و حتی بالاتر از ایفون هست مثل نکسوس
خواستم بگم گذشت از اون روزی که ایفون از گوشی های اندرویدی سر بودن B-)

iPooya

من تجربه کارکردن با فورس تاچ تو اپل واچ و آیفون و داشتم میتونم بگم تو ساعت به دلیل کمبود جا برای دکمه ها جالبه ولی تو گوشی زیاد جالب نیست الخصوص قابلیت هایی که خوده اپل معرفی کرده :negative:

mehdi sami

واقعا فورس تاچ چیزه بیخودیه :negative: اصلا ازش خوشم نمیاد :negative: مگه اینکه در اینده خیلی کاربردی بشه وگرنه الان کاربرد خاصی نداره…

Mohammad.76

حالا لبه های خمییده s6 خیلی کاربردیه؟ :bye:

Nfs

لبه های خمیده بیشتر گوشی رو قشنگ میکنن البته کاربرد هم دارند
طرفدار های اپل اینو بدونید شاید یه روزی اپل یه گوشی با صفحه نمایش خمیده زد چون یه روزی میگفتید گوشی بالای ۵ اینچ به درد نمیخوره و دیدید اپل گوشی زد ۵٫۵ اینچ و همه تون هم استقبال کردید
اگه یه روزی صفحه نمایش خمیده بین گوشی ها جا افتاد مطمعن باشید اپل هم گوشی با صفحه نمایش خمیده خواهد زد

amin697

ای جون ایفون همیشه یه ویژگی سر داره نسبت به سایر برندها . در ضمن فوری هم اکثر اپلیکشن ها داخله ایپستور

از ۳d برخوردار شدن آپدیت گرفتن از تلگرام گرفته تا اسکایپ غیره …

حالا سال بعد دیگران باید بیان بذارن رو گوشیشون

خخخ به قول بعضی ها آره بابا این چیه اخه بدرد نمیخوره اصلا کابردی نداره که هههه حالا همین کامنت منو سال بعد تو آرشیو بخونید

میبینید همه ترول های سایر برندها منجله سامسونگ هی باید بیان بگن به به چشه چشه عجب چیزیه میگید نه تا سال بعد

اون ترول ها را میبنیم .. کل دنیایی دارن برای خودشون

kamix1353

کسی حرف بدی نزده،فقط گفتن خیلی کاربرد نداره فعلا،نظر شخصیشون رو گفتن،چرا تا یه نظر مخالف خودمون میشنویم میگیم ترول به طرف؟ :wacko: دوما چیزه انحصاری نیست و اگر شرکتهای دیگه از انواع دیگه اش استفاده کردن کپی نیست،چون ماشاا…. خوده اپل دست به شکایتش حرف نداره و جای نگرانی نیست.مثل اینه بگیم چون اپل ویجت گذاشت برای ios کپی کرده،یا فیلمبرداری ۴k.سخت نگیرید.
یکی از دوستان پایین کامل توضیح دادن در مورد انواع این صحفه لمسی.

amir hossein

ما دیگه عادت کردیم به این کپی کاریا ،نمیدونم این ترول ها چی میگن این وسط

هیولای فیلم برداری و عکس برداری

◄۳DTouch چیست؟
شرکت اپل با معرفی قابلیت فورس‌تاچ روش جدیدی برای تعامل کاربران با قابلیت‌های لمسی ایجاد کرد و نهایتا این تکنولوژی در آیفون ۶s و آیفون ۶s Plus جای خود را به آنچه اپل از آن با عنوان ۳D Touch یاد می‌کند داد. این فناوری قبلا در مک بوک های شرکت اپل هم استفاده شده بود.
← این فناوری اپل با نام های ۳D Touch ، لمس سه‌بعدی ، فورس‌تاچ شناخته میشوند.

◄ ClearForce چیست؟
زمانی که شرکت Synaptics، فناوری کلیرفورس خود را معرفی می‌کرد بیان کرد که این فناوری توسط بسیاری از بزرگان صنعت گوشی‌های هوشمند برای استفاده در گوشی‌های آینده‌شان، رزرو شده است. ClearForce قابلیت‌های مشابه ۳DTouch اپل را دارد.

◄تفاوت ۳DTouch اپل و ClearForce شرکت Synaptics چیست؟
شرکت Synaptics نوع جدیدی از کنترلرهای لمسی را آماده کرده که به گوشی‌های هوشمندی نظیر دستگاه‌های اندرویدی امکان بهره‌گیری از قابلیت‌های مشابه ۳DTouch را خواهد داد.این تکنولوژی که از آن با عنوان ClearForce یاد می‌شود تعاملی جدید با دستگاه‌های لمسی و توسعه نمایه‌های حرکتی را در قالب لمس، کشیدن انگشت و موارد اینچنینی به‌همراه خواهد داشت. همانند فورس‌تاچ و قابلیت لمس سه‌بعدی، Clear Force نیز توانایی‌های حس فشاری را به کنترلرهای لمسی خواهد افزود. این بدان‌معناست که دستگاه بهره‌برنده از این قابلیت می‌تواند تفاوت میان میزان فشار وارد شده به صفحه‌نمایش را تشخیص دهند.

◄ایا سامسونگ بار دیگر از روی اپل این فناوری را کپی کرده؟
خیر … پتنت ثبت شده اخیر سامسونگ نوع پیشرفته و غنی شده و دستکاری شده فناوری ClearForce شرکت Synaptics است و ارتباطی با فناوری ۳DTouch اپل نخواهد داشت.سامسونگ با همکاری شرکت Synaptics قصد دارد تکنولوژی ClearForce را به گوشی گلکسی S7 اضافه کند. این تکنولوژی مانند لمس سه‌بعدی در آیفون‌های جدید خواهد بود.

◄ FaceDetect Plus چیست؟
شرکت Synaptics همچنین سری جدید ۳۶۰۰ را برای گوشی‌های میان رده بازار معرفی کرده که از قابلیتی به نام FaceDetect Plus بهره‌مند شده‌اند تا سنسور مجاورت نقشی اضافی داشته باشد. کنترلر سری ۷۸۰۰ نیز برای صفحه‌نمایش‌های لمسی در ابعاد بزرگ طراحی شده که پشتیبانی از قلم‌های مختلف با سرهای پلاستیکی را نیز به همراه خواهد داشت.

◄ آیا شرکت هوآوی اولین شرکتی است که از فناوری ۳DTouch استفاده کرده؟
خیر… فناوری به کار رفته در گوشی Mate S هواوی از نوع تکنولوژی ClearForce شرکت Synaptics است ، در این گوشی از فناوری ۳DTouch شرکت اپل استفاده نشده ، فناوری ۳DTouch اپل فقط انحصاری گوشی های اپل و محصولات اپل است.

◄ تکنولوژی ClearForce در گوشی Mate S هواوی را چگونه ارزیابی میکنید؟
هوآوی اولین شرکتی بود که از تکنولوژی ClearForce در گوشی Mate S استفاده کرد. البته گوشی Mate S با قابلیت ClearForce هنوز راهی بازار نشده چرا که شرکت Synaptics‌ قصد دارد این تکنولوژی را با شرکت‌های دیگر در حوزه موبایل کامل‌تر کند. احتمال می‌رود که در اوایل سال ۲۰۱۶ شاهد عرضه اولین گوشی‌هایی باشیم که با این ویژگی راهی بازار می‌شوند.

◄ آینده تکنولوژی ClearForce شرکت Synaptics‌ را چگونه ارزیابی میکنید؟
شرکت Synaptics که در زمینه ساخت تجهیزات لمسی و کنترلی فعالیت می‌کند، همکاری جدیدی را با سامسونگ آغاز کرده است. به‌نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد از تکنولوژی ClearForce در محصولات خودش استفاده کند.به کار رفتن سنسورهای تشخیص میزان فشار روی تلفن‌های همراه در سال‌های آینده بیشتر خواهد شد و درآمد زیادی به همراه خواهند داشت.
“”بر اساس تحقیقات انجام شده استفاده از تکنولوژی‌هایی مانند لمس سه‌بعدی در تلفن‌های همراه می‌تواند در دو سال آینده درآمد ۶ میلیارد دلاری برای شرکت داشته باشد””

kamix1353

ایووول این شد نظر :rose:

Mammad Gherghi

بار علمی این نظر بطور جدی با مطلب و کل کامنتاش رقابت میکرد،به امید روزی که از این کامنتهای پر محتوا و پدر و مادر دار زیاد ببینیم :good:

Ari khan

من قبول دارم اپل تو پیشبرد بازار نقش بیشتری داره اما رهبر مطلق بازار نیست….تو رهبری با سامسونگ شریکه البته سهم اپل بیشتره(فرضا ۶۰-۴۰)

احمد

۷۰به۳۰خخخخخخ

master

از تیتر مطلب مشخصه که تبلیغات و جو سازی خود اپل بوده
محتوای مطلب هم طوریکه خواننده فکر میکنه در طول تاریخ فقط اپل بوده که نواوری داشته و دیگران فقط از اپل تقلید می کردن!
در مورد سنسور اثر انگشت و فورس تاچ نمیشه گفته دیگران از این ایده استفاده(کپی) کردن
در مورد سنسور اثر انگشت فکر میکنم همه به یاد دارن که فایلهای مربوط به سنسور اثر انگشت تو گلکسی اس ۳ وجود داشته و سامسونگ قبل از اپل به فکر استفاده از این سنسور بوده
در مورد فورس تاچ هم مطلبش موجوده که سامسونگ سال قبل پتنتی در این رابطه ثبت کرده و این یعنی خیلی قبل تر به فکر این موضوع بوده
بهرحال اپل یک شرکت نواور بوده و خواهد بود و در این مورد شکی نیست ولی قضاوت یک طرفه و بزرگ جلوه دادن کار درستی نیست(محتوای کامنت در انتقاد به مترجم و نویسنده مطلب نبوده و حالت “صرفا جهت اطلاع داره!”)

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....