حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فناوری شارژ سریع هوآوی: ۶۸٪ در ۲ دقیقه!

نوشته

8 سال قبل | 12 دیدگاه | ترنجی

شارژ سریع یکی از فناوری های مورد علاقه ما است. باتری گوشی شما رو به اتمام است و وقت زیادی برای منتظر ماندن به منظور شارژ شدن باتری موبایل خود ندارید، اگز موبایل شما این فناوری را داشته باشد، در حال حاضر در مدت ۳۰ دقیقه تا ۶۰٪ شارژ می شود و این واقعا عالی است. اما گویا کم کم باید به دنبال زمان های بسیار کمتری باشیم. در ادامه مطلب با ترنجی همراه باشید تا با فناوری شارژ سریع هوآوی که در دست بررسی است، بیشتر آشنا شویم.

logo-jpg

هوآوی یک باتری لیتیوم یونی جدید تولید کرده است که خیلی سریع شارژ می شود، اما چقدر سریع؟ باید بگوییم یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری که ۴۸٪ آن در ۵ دقیقه شارژ خواهد شد! این به شکل دیوانه کننده ای دوست داشتنی است اما جیغ نهایی خود را برای این یکی نگه دارید: ۶۸٪ حجم باتری تنها در ۲ دقیقه! تصور کنید که صبح با صدای هشدار گوشی از خواب بیدار شده اید و می بینید تنها ۲٪ باتری دارید، کافی است موبایلتان را به شارژ زده، صورتتان را بشویید و بازگردید و یک موبایل خواهید داشت با ۷۰٪ شارژ باتری! این بی نظیر است. البته مورد دوم که ۶۸٪ حجم باتری در مدت ۲ دقیقه است فعلا برای باتری به حجم ۶۰۰ میلی آمپر پاسخگو بوده است. مسلما این باتری در گجت های پوشیدتی جایگاه خیلی خوبی خواهد داشت البته اگز بتواند در آن ابعاد تولید شود.

شاید با شنیدن این ارقام با خود بگویید این باتری در مدتی کوتاهی از پای در خواهد آمد و عمر آن بسیار کوتاه است اما هوآوی مدعی است این باتری ها چنین مشکلی ندارند و بدون افت عملکرد غیر عادی، به کار خود ادامه خواهند داد. اما نکته اصلی اینجاست، نوع شارژر! در ویدیوی دمو این فناوری هوآوی که در ادامه خواهید دید، یک شارژر نامشخص خیلی بزرگ می تواند چنین کاری را انجام دهد. باید دید که آیا هوآوی می تواند این فناوری را درون دستگاه موبایل و بدون چنین غول-شارژری(!) جای داد؟ هر چند زیاد هم بد به نظر نمی رسد که برای خریدن زمان، باتری موبایل را جدا کرده و به شارژ بزنید اما مسئله مهم این است که خیلی از دستگاه های هوآوی هم باتری جداشدنی ندارند، علاوه بر آن حمل و نقل چنین دستگاهی که اسم شارژر روی آن است(!) واقعا دشوار به نظر می رسد. ویدیو کوتاه زیر را از ندهید:

[aparat]http://www.aparat.com/v/QF8En[/aparat]

به هر حال باید از وجود این فناوری حتی با همین شرابط هم خوشحال بود چرا که مسلما در آینده نه چندان دور برای استفاده روزمره اصلاح و تجاری سازی می شود. نظر شما درباره فناوری شارژ سریع هوآوی چیست؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Huaweis-new-fast-charging-lithium-ion-juicer-charges-quickly-without-having-to-pay-the-piper_id75794″ background=”#189d5c”]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
v.j

دمش داغ 😐 :-

Ari khan

oooops :wacko: :good:

احمد

۴۸درصد یا ۶۸درصد

حبیب

۶۸ درصد فعلا واسه موبایل نیست!
شرکت های با اصالت! دست بِجُنبونید!

nima.b

منم متوجه نشدم,تو ویدیو ۵ مین شارژ کرد شد ۴۸ درصد که؟

M.R.P

کم کم داره توجه و مانور کمپانی ها متوجه باتری و شارژدهیش میشه. این کار هواوی بسیار قابل تقدیره چون با این رقابتی که داره شروع میکنه بقیه رو هم بدنبال خودش میکشه. از اواخر سال ۲۰۱۶ به بعد منتظر اسمارتفون هایی با باتری های بسیار بهتر از حالا باشید.

riofarina

دمش گرم،بازم از هواوی یه بخاری بلند بشه.

nima.b

ایولت تکمیله هواوی,دمت جیزویز

danial kn

عجب چیزیه…..

Nfs

دمت گرم هواوی شاید تو یکاری واسه باتری بکنی :good:

Pars71

دمش گرم داره بزرگترین مشکل گوشی ها یعنی باتری رو حل میکنه

Aryan.e.m

احیانا مشکلی برای باتری پیش نمیاد؟ :unsure: :unsure: :unsure:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)