حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طرح مقابله با قاچاق گوشی‌های هوشمند از چه زمانی آغاز می‌شود؟

نوشته

8 سال قبل | 27 دیدگاه | ترنجی

اگر به خاطر داشته باشید سال‌های گذشته برای مقابله با قاچاق گوشی‌ها طرح رجیستر کردن گوشی‌های موبایل مطرح و اجرا شد. بدین صورت که  کد شناسه IMEI گوشی‌های وارد شده از طریق گمرک در اپراتور ثبت می‌شد و فقط گوشی‌های ثبت شده در شبکه موبایل کشور کار می‌کرد، اما سود بسیار خوب قاچاق و تعرفه گران واردات گوشی از گمرک کاربران را به سمت هک این کد روی گوشی سوق داد. کد شناسه گوشی‌هایی که مجاز وارد شده‌اند بر روی گوشی‌های قاچاق ثبت می‌کردند و به اصطلاح این کار را رجیستر کردن(غیرقانونی) گوشی می‌گفتند اما سپس دولت اقدام به کاهش نرخ عوارض گمرکی تا ۷ درصد ارزش کالای وارد شده کرد تا بازار نظم بهتری یابد و تمام گوشی‌ها از راه مجاز وارد شوند. آیا باز هم این اتفاقات تکرار خواهد شد یا این بار واقعا بازار سامان خواهد یافت؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید.

رییس اتحادیه تجهیزات مخابراتی از احتمال اجرای رجیسترینگ(قانونی در گمرک و اپراتورها) موبایل از پایان مهرماه امسال خبر داد.

غلامحسین کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: این احتمال وجود دارد که به زودی دستورالعملی در این خصوص صادر شده و حتی از ماه جاری این طرح اجرایی شود.

وی با تاکید بر اهمیت بحث رسیدگی به بازار قاچاق موبایل از نظر اتحادیه تجهیزات مخابراتی اظهار کرد: اکنون این مساله به شکل خیلی دقیق مورد توجه قرار گرفته و قرار بر آن است که با مدیریت استراتژیک به گونه‌ای عمل شود که با اجرای این طرح مشکلی برای افراد مختلف ایجاد نشده و حتی برای آنهایی که پیش از این اقدام به خرید موبایل‌های قاچاق کرده‌اند، این امکان وجود داشته باشد که ظرف مدتی نسبت به رجیستر کردن دستگاه‌های خود اقدام کنند تا شوکی به بازار وارد نشود.

رییس اتحادیه تجهیزات مخابراتی با اشاره به این‌که مساله‌ی اجرای رجیسترینگ امری ۱۰۰ درصدی قطعی است، افزود:‌ البته هنوز زمان دقیق و قطعی اجرای این طرح مشخص نشده، اما تمام زیرساخت‌ها برای اجرای این طرح مهیا شده و ما منتظر دستورالعمل اجرایی هستیم.

کریمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود یادآور شد: در این میان باید به این نکته توجه داشت که بحث گوشی‌های قاچاق علاوه بر مباحث اقتصادی، ناهنجاری‌ها و بی‌اعتمادی‌هایی در زمینه‌های مختلف ایجاد می‌کند که این موضوع به مراتب مهلک‌تر از اثرات اقتصادی این بحث است.

وی در پاسخ به این‌که با وجود تغییر نکردن تعرفه‌های گمرکی آیا اجرای این طرح موجب بالا‌رفتن بیش از حد قیمت موبایل نخواهد شد، توضیح داد: احتمالا تعرفه‌های گمرکی هم تعدیل خواهد شد و این احتمال وجود دارد که تنها ۹ درصد مالیات از مصرف‌کننده نهایی گرفته شود.

رییس اتحادیه تجهیزات مخابراتی همچنین اظهار کرد: نکته دیگر آنکه برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا شرایط به گونه‌ای پیش برود که از این پس هیچ فروشنده‌ای اقدام به فروش موبایل بدون فاکتور نکند و در صورتی که در این زمینه تخلفی رخ داد جریمه‌های مختلفی در انتظار او باشد.

1393060513052754922305

کریمی در بخش پایانی صحبت‌های خود اظهار امیدواری کرد: با اجرای این طرح علاوه بر این‌که قیمت تلفن همراه در کشور کاهش پیدا می‌کند، از نظر خدمات نیز شرایط بهتری برای مردم حاکم شود. در نهایت نیز امیدواریم شرایط به گونه ای پیش برود که به سال ۱۳۸۵ که نه تنها قاچاق موبایل وجود نداشت بلکه خدمات و سرویسی که ارائه می‌شد هم دارای ‌کیفیت مناسب بود،نزدیک شویم.

[su_button url=”http://www.isna.ir/fa/news/94071509615/%D8%A7%D8%AD%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%84-%D8%B1%D8%AC%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%AA%D9%84%D9%81%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86″ target=”blank” background=”#04c076″]ایسنا[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
27 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amir Narimnpour

:wacko: :wacko: :wacko: :wacko: :wacko: :wacko: :wacko:

Nima.Borna

نظرم خارج از موضوع هست ولی سایت به سختی باز میشه
باید ۱۰ بار رفرش کرد یا clear History کنی تا باز بشه

حسین

تنها ۹ درصد مالیات ؟؟؟ تنها ۹ درصد ؟؟ ۹ درصد ؟؟؟
………………………………………………….
دوستان میشه یه راهنمایی بکنید!!!

هر کاری کردم نتونستم بازی ۲ plants vs zombies رو روی نوت ۴ اجرا کنم !!! . نمی دونم مشکل از چی بود . از چند تا سایت هم دانلود کردم ولی باز نتونستم . کسی می تونه یه نسخه سالمش رو بزاره ؟

MJS.00824

از مارکت پارس هاب برای دانلود و نصب دیتا استفاده کن شاید حل شد. شرمنده این تنها راه حلی بود که به زهنم میرسید.

حسین

بابا دمت گرم . تا حالا اسم این مارکت رو نشنیده بودم . واقعا زده رو دست همه مارکت ها . خیلی باحاله !!! هر برنامه ای بخوای توش پیدا میشه !!! یه دنیا ممنون!!!

Ari khan

خوب از پلی استور دانلودش کنین…من که از اونجا نصبش کردم و هیچ مشکلی نداشتم تو اجراش… :yes:

حسین

آری منظورت پلی استور گوگل یا خود سامسونگه؟؟ تو گوگل پلی هر چی آی پی رو عوض می کنم اصلا میگه در کشور شما قابل دسترسی نیست .صد بار آی پی رو عوض کردم انگار نه انگار !!!تو استور خود سامسونگ هم اون جا که فقط چیت کد و والپیپر و استراتژی بازیش بود اصلا چیزی به نام دانلود خود بازی یا دیتاش نبود !!!

Ari khan

حسین خان منظورم گوگل پلی استوره….اول برین تو تنظیمات و قسمت application بعدش کش گوگل پلی استور رو پاک کنین و بعد وصل سایفون یا هر قندشکن دیگه ای بشین و بعد وارد گوگل پلی استور بشید….. :yes:

حسین

چشم . امتحان می کنم این راه رو . !!! ولی اول اون مارکتی که دوستمون معرفی کرد رو یه امتحانی می کنم ببینم چی میشه !!!

MJS.00824

۲ plants vs zombies مگه پولی نیست؟

Ari khan

@MJS.00824
خیر دوست عزیز رایگانه :yes:

احمد

من متوجه نشدم یعنی اونایی که الان گوشیایی که دارن قاچاق باشه هم نیاز به رجیستری داره یا فقط شامل گوشیهای جدیده

ناموسن از تعصب خود بکاهید :|

۱۰۰ درصد واسه گوشی های قدیمی هم پول میگیرن رجیستر میکنن :negative:

پ.ن : یه برنامه ی xposed هست به نام IMEI Changer.

میشه چند تا IMEI معتبر و valid تو اینترنت منتشر بشه از اونا استفاده کنیم :mail:

ناموسن از تعصب خود بکاهید :|

میخوام صد سال سیاه اجرا نشه.

یه چند وقتیه بازار موبایل خوابیده ببینیم میشه کاری کنن رو هر گوشی یه ۲۰۰ هزار تومنی بیاد روش؟!!

۹% ؟! گلکسی نوت ۵ =
۲٫۳ میلیون * ۰٫۰۹ = ۲۶۱ تومن میاد روش میشه ۲٫۵ تومن. دلال های گرامی هم رندش میکنن میشه ۲٫۶ تومن 😐

حسین

رو این نوت ۴ که تازه از دوستم خرریدم حساب کردم ۱۵۰ تومن قیمتش میره بالاتر !!!

چه مملکت خوبی داریم !!!

اميد

به برادراى قاچاقچى بر نخوره؟

Samsung--Electronics

میزنم پوشه efs گوشی رو داغوون میکنم . اونوقت آی ام ای آی عوض می کنم. انقدر این کار رو انجام میدم تا یکیش ریجستر شه/ :wacko: :wacko: :wacko: :wacko:
بعد نمیگن یکی میخواد هی رام و … عوض کنه یه دفعه حواسش نبود ، دهن efs رو سرویس کرد و imei عوض شد چی کنه؟
برای این که اتفاقی برای ترن.جی نیفته ، از نظر دادن بیشتر در مورد این کار خود داری می کنم :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle:

SAeed

البته این طرح در کنار ضرر های که داره خوبی هایی هم داره.
به طور مثال راه برای اپراتورهای موبایل هموار تر میشه که بتونن گوشی های قسطی یا همون تحت اپراتور رو به فروش برسونن.
دیگه بهونه ای هم در کار نیست. :yes:

Samsung--Electronics

وایسا تا گوشی تحت اپراتور بفروشن.

samf

هر غلطی میخوان میکنن آخه فقط ۹ درصد فقط یه جوری هم گفته ۹ درصد انگار ۱۰۰ تا یه تومنی میاد روش دیگه بکنینش گمرگی ۵۰ درصد راحت بشیم.فکر کنم یه کاری میکنن که ادم گوشی دکمه ای بگیره دستش وااااااااالا یه گوشی دکمه ای با یه گوشی خوب قاچاق والا مملکت نیست که.فقط ۹ درصد فقط ۹ درصد.حتی نمیخوام ۱ قرون از پولمو بدم دست شماها.اگر گرون کردن نخرید نخرید نخرید نخرید نخرید

saeid ds

بعضی از دوستان میگن یه کمپین درست میکنیم…ولی هرچی فکر میکنم گوشی چیزیه که هر چند وقت یک بار باید عوض شه و باعث شکست کمپین میشه…گوشی با خودرو فرق داره…همین ها هستن که به دنیای تکنولوژی لطمه وارد میکنن…سودش هم نه تنها باعث بهبود خدمات نمیشه بلکه به جیب همین افراد مجری پروژه میره 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁

pika

من گوشیمو از دیجیکالا گرفتم توی فاکتوزش نوشته ۱۴۸ تومن مالیات روش اومده :wacko:
راستی اگه این طرح اجرا شه تکلیف لومیا و آیفون چی میشه که نمایندگی ندارن؟! :scratch:

f.khabiry

بسیار طرح مسخره ای هست.اگر قیمت ایران با قیمت جهانی کالا یکی بشه و نمایندگی های واقعی رسمی در کشور داشته باشیم و عوض اینکه از مردم پولگمرک دریافت کنن از نمایندگی ها دریافت کنن قاچاق کلا تموم میشه.وگرنه تو این دوره زمونه خصوصا با سیستم های متن بازی مثل آندروید و حتی با جیلبریک ساده اپل میشه IMEI رو به راحتی تغییر داد.حالا فرضا یکی هم گوشیش رو رجیستر کرده باشه علاقه داشته باشه که گوشی رو روت کنه و یا رام جدید بریزه IMEI پرید اون وقت باید به دلیل این که دوست داشته گوشی خودشو روت کنه بازم باید پول اضافه بده؟

no bias

ترنجی خرابه؟!!!! :unsure:

0riya_p

چرا ترنجی آپ نمیشه؟!!! 😥 :scratch:

صدرا مخملی

دوست عزیز !!!!!
صفحه اصی سایت رو رفرش بزنید
شاید کش شما مشکل پیدا کرده Ctrl+F5
یک مشکلاتی از سمت ما بود که برطرف شد

Chalton

🚶‍♂️

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
احسان تودجی