حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ضربه به پایه‌ی اپل با وکلای ۵ میلیون دلاری برای قابلیت WiFi Assist

نوشته

8 سال قبل | 10 دیدگاه | ترنجی

بعد از زمانی که اپل قابلیت WiFi Assist در iOS 9 را معرفی کرد، با یک ویژگی نچندان خوش‌آیند روبرو شدیم که در آن هنگام استفاده از اینترنت در حالت WiFi نیز اوقاتی که میزان خط اینترنت ضعیف شد گوشی سر خود اینترنت سیم‌ کارت را فعال می‌کرد. حالا یک خانواده اهل فلوریدا ی آمریکا بر علیه اپل بخاطر این ویژگی جدید در دادگاه یک پرونده جدید را ترتیب داده‌اند. با ما همراه شوید که از داستان این شکایت باخبر شویم …

خانواده William و Suzanne Phillips اپل را به شیوه کسب‌و‌کار فریبنده، تبلیغات اشتباه و همچنین ارائه اطلاعات نادرست متهم کرده‌اند. آنها همچنین به دنبال صدور مجوزی هستند برای برگزاری کلاسی با نام “آسیب” که توسط این ویژگی به مشتریان دیگر وارد شده است، با این اقدام باید کاری کنند که اپل معنی دقیق WiFi Assist را به تک تک کاربران iOS 9 اعلام نماید.

طبق اظهارات خانواده فیلیپس که حتی این حرف‌هایی که وکیلشان بیان کرده کم بوده ”‌این رفتار اپل نشان دهنده کم اهمیت قرار دادن حقوق کاربرانش است، کمپانی اپل با ادعا‌های بزرگش، باید به حجم بالای داده که هنگام دیدن فیلم و موسیقی‌ها توجه می‌کرد چون استفاده از این سرویس‌ها باعث هزینه سرسام‌ آوری می‌گردد.”

شما در این مورد چگونه فکری می‌کنید؟

در خبری که قبلا با نام :

قابل توجه کاربران iOS 9 ؛ Wi-Fi Assist هم از اینترنت وای-فای و هم از سیم‌کارت استفاده می‌کند!

ارائه گردید بیشتر به یک ویژگی برای بالا بردن کیفیت وبگردی اشاره شد.

اما در این بین اپل آمده ثواب کند که دودش به چشم خودش برگشت. امکانات و ویژگی‌های جدید چنان بالا رفته اند که شرح تک تک آنها، حدود یک روز شما را بگیرد. بیشتر کاربران iOS می‌دانند که در هر بروزرسانی جدید حداقل چند صد جزئیات و امکانات جدید اضافه می‌گردد و تنها هدف اپل استفاده مرفه از محصولاتش است.

منبع: [su_button url=”http://www.ubergizmo.com/2015/10/apple-5m-lawsuit-wifi-assist/” target=”blank” background=”#159f84″]ubergizmo[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمد

همه میخوان یه جوری از اپل باج بگیرن تو این مورد اپل باید اطلاع رسانی میکرد ولی مردم هم نباید اینقدر حساس باشن حالا یکم از ترافیکشون رفته. اگه یادتون باشه ایرانسل رو هم بخاطر اینکه تموم شدن بسته اینترنتی رو به کاربراش اطلاع نمیداد دادگاهی کردن کلا اطلاع رسانی خوبه بنظرم یه اشتباه کوچیک از طرف اپل بوده

master

“اپل را به شیوه کسب‌و‌کار فریبنده، تبلیغات اشتباه و همچنین ارائه اطلاعات نادرست متهم کرده‌اند.”
این کار همیشگی اپل هست و تو مراسم معرفی امسال در این مورد سنگ تموم گذاشت!!
مثل تاچ سه بعدی! مثل برنامه سلامتی اپل واچ(طوری امکاناتش رو معرفی می کرد که اول فکر کردم به صورت سخت افزاری همشون رو داره!!) و نرمافزار پزشکی و …
با این حال محصولات این شرکت واقعا با کیفیت هستن و نمیشه این مورد رو نادیده گرفت(البته علاوه بر کیفیت بالا در اکثر زمینه ها ، خاصیت لوکس بودن رو هم داره)

md4956

تاچ سه بعدی اشکالش چیه ؟

master

شما فرض کن مثلا شرکت x (مثلا سامسونگ!) یک مانیتور معمولی ساخته و بعد اسمش رو گذاشته
” مانیتور سه بعدی ” در حالیکه قابلیت پخش سه بعدی نداره! وقتی هم کسی شاکی بشه که چرا قابلیت پخش سه بعدی نداره و ولی شماگفتین داره! طرف(شرکت X ) خیلی راحت میگه ما کی گفتیم قابلیت پخش سه بعدی داره؟! منظور ما فقط اسم مانیتور بوده!!!
تاچ سه بعدی در اصل به این معنیه که میتونه خط و زاویه حرکت انگشت رو در فضای سه بعدی تشخیص بده!(مثل فیلمهای علمی تخیلی که محتوای نمایشگر هولوگرافیک رو رو هوا لمس و جابجا میکنن) به نظر شما تاچ به اصطلاح سه بعدی اپل چنین توانایی رو داره؟!
در یک کلام اینکار اپل میشه فریبکاری

md4956

حرف شما درسته٬ ولی ۳بعدی بودن٬ میتونه به شکل های دیگه‌ای هم باشه .. مشابه مثال شما٬ این تکنولوژی میتونه مقدار نیرو رو در راستای بعد سوم محاسبه کنه .. که به نحوی٬ دقیقا همون ۳ بعدی محسوب میشه .. و توی کدنویسی اش میشه به شکل مختصات عمل کنیم٬ برای دستورات (x, y, z) (شاید همین الان از این متد هم استفاده میشه)

rubiker


در همه گوشیا تاچ در ۲ بعد طول و عرض اندازه گیری میشه و مختصات داده میشه.تاچ سه بعدی ینی تشخیص تاچ در سه بعد.ک حتی تو کلیپ معرفی آیفون نشون داد بعد سوم رو.این صفحه قابلیت تشخیص فشارو نداره چون سنسور فشار سنج نداره ولی توانایی تشخیص میزان فاصله ایجاد شده بر اثر فشار رو داره برای همین اسمشو گذاشته تاچ ۳بعدی.این تاچ ۳ بعدیه اونیم ک شما گفتی مثل همینه فقط طول ابعاد بیشتره

master

md4956 عزیز حرف شما درست.ولی فقط با وارد شدن به بعد سوم دلیل نمیشه بتونیم اون رو سه بعدی خطاب کنیم! وقتی میشه گفت سه بعدی که بتونه در هر سه بعد مانور بده(با صفحه های دوبعدی فعلی هم میشه وارد بعد سوم شد! مثلا بوسیله سنسور های حرکتی و با حرکت دادن گوشی و محاسبه مکان گوشی در فضای سه بعدی و دخالت دادن اون همراه با لمس صفحه) بهتره که واژه لمس سه بعدی برای نمایشگرهای هولوگرافیک اینده استفاده بشه، جایی که انگشت میتونه ازادانه در هر سه بعد حرکت کنه و ابعاد و زوایای مختلف رو لمس کنه و تشخیص بده
در مورد کد نویسی هم فکر نمی کنم به این شکل باشه
بهرحال جوابی که انتظار داشتم رو دادین و می تونم بگم تا حدودی حق باشماست
و در جواب اقای rubiker
“این صفحه قابلیت تشخیص فشارو نداره چون سنسور فشار سنج نداره ولی توانایی تشخیص میزان فاصله ایجاد شده بر اثر فشار رو داره ”
شما لینکی داری که این مورد رو توضیح داده باشه؟واقعا کنجکاو شدم چون فکر نمیکنم روشی که شما گفتی برای صفحه شیشه ای عملی باشه.
انتظار چنین جوابی رو از طرفدارهای اپل داشتم(با توجه به این که کاربرای منطقی زیاد داره) و خوشحالم که می بینم سطح علمی کاربرای ترنجی تا این حد بالاست و کاملا به جزئیات توجه دارن

md4956

خب دیگه .. همین که از بعد سوم هم استفاده ای میشه٬ برای تاثیر گذار بودن٬ اسمشو میذارن ۳D .. تبلیغات هم مهمه توی فروش گوشی 😀 (اندر حقه‌های تبلیغاتی :D)

Different_boy

بیشتر کاربران iOS می‌دانند که در هر بروزرسانی جدید حداقل چند صد جزئیات و امکانات جدید اضافه می‌گردد و تنها هدف اپل استفاده مرفه از محصولاتش است.
نمیدونم این هم ترجمه شده یا حرف دل مترجم هست.اما بهرحال بعضی قابلیت ها که به پول و سرویس های پولی و یا امنیت اطلاعات و اینجور موارد مهم و شخصی وصل هست باید اکیداً مورد توجه شرکت باشن و به طرفدارها و خریدارها گوشزد بشه.وگرنه مثلا مولتی تسکینگ بهتر یا شارژ نگه داشتن بهتر رو کسی هم ندونه مهم نیست.ولی وقتی این قابلیت بدون اجازه داره از خط طرف استفاده میکنه و طرف هم با خیال راحت فکر میکنه به وای فای وصله اشتباهه و باید دقیق توضیح بدن که این قابلیت یعنی اینکارو میکنه.پس نمیشه این رو با بقیه قابلیت ها یکی دونست.مثلا وقتی اپل اولین بار سنسور اثر انگشت رو کذاشت دقیقا توضیح داد اطلاعات در چیپ خود تلفن ذخیره میشه و به هیچ سروری فرستاده نمیشه.پس بیایم بگیم این هم یکی از هزاران قابلیت هاست و توضیح همشون سخته؟؟قابلیت های کلیدی و خاص باید دقیق روشن بشن که چطور کار میکنن.
پس دفعه بعد خواستین یا خواستند!اخر مطلب رو شخصی ماس مالی کنید بهتره یکم بفکر کاربرها باشید.شرکت ها سود خودشونو میکنند!نگران نباشید.

EMANOEL

کاملا باهات موافقم…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....