حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

صدای بازی کودکان کجاست؟ بوی اعتیاد دیجیتالی به مشام می رسد

نوشته

8 سال قبل | 5 دیدگاه | ترنجی

با همه گیر شدن تکنولوژی هایی مثل اسمارت فون ها و تبلت ها و بالا رفتن تقاضا برای این دستگاه‌ها به خصوص در رده سنی کودکان و نوجوانان زنگ خطری به گوش می رسد که اگر کمی به آن فکر کنید دور  نمای  سیار وحشتناکی را مشاهده می کنید. کودکان این دوره  از بدو تولد ابزار های دیجیتال مختلفی دارند و با آن‌ها بزرگ می شوند که تا اینجا ایرادی در آن مشاهده نمی‌شود اما وقتی به این نکته توجه می‌کنیم که تمام فعالیت کودکان و نوجوانان به این دستگاه‌ها منعطف شده و حتی حاضر نیستند برای یک هواخوری از خانه بیرون بروند کمی تردید به وجود می‌آید که آیا باید بچه را محدود می‌کردیم؟

186mlvofbzf06jpg

پاسخ به خودمان بر می‌گردد جایی که ما خودمان درست عمل نکرده‌ایم و نحوه‌ی درست و به اندازه مصرف کردن این ابزارها را کودکانمان آموزش نداده‌ایم. عواقب این آموزش ندادن را می توان در اعتیاد کودکان به گوشی‌ها و یا تبلت هایشان یافت. در همین راستا Nature Valley ویدئویی منتظر کرده که تصاویر ترسناکی از بی اندیشی ما نشان می دهد. اعتیاد همیشه  به استفاده از مواد مختلف  و انجام دادن کاری ختم نمی‌شود؛ عادات زائد می تواند گاهی اوقات عواقب مخرب‌تری از دیگر اعتیادها به بار  آورد. اعتیاد این  روز کودکان ما شده چک کردن کلش و مراقب اتک ها بودن و یا چک کردن ممتد برنامه های پیام رسانی. بیاید بیشتر مراقب کودکانمان باشم. خطر همیشه بیرون خانه در کمین نیست.

یکی از سؤالاتی که درون این ویدیو پرسیده می شود این است که: وقتی شما کودک بودید برای تفریح چه می کردید؟ سؤال خوبی است که نشان می‌دهد حتی اعتیاد ما به دنیای ۰ و ۱ هم باعث شده از خاطر ببریم چه سنت هایی داشته‌ایم، کدامشان را باید انتقال می دادیم، آیا کودک من می‌داند وقتی من هم سن آن بودم چه بازی هایی می کردم؟ جواب تمامی این سؤالات درون خودمان است فقط باید دوباره نگاه کنیم.

[aparat]http://www.aparat.com/v/9boz1[/aparat]

[su_button url=”http://mashable.com/2015/07/11/nature-valley-technology/” target=”blank” background=”#46bfb1″]mashable[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
HEDAYAT

بله متاسفانه،
اگر اینطور پیش بریم آینده وحشتناکی در پیش رو داریم!
معظل های اجتماعی، فاجعه های طبیعی و،،،،،،،،،
خودتان هم میدانید میشود تا صبح هم این فهرست رو ادامه داد!
اگر هم هی بخواهیم بخودمان القا کنیم که آخر الزمان و سرنوشت و اینطور چیز ها هست که دیگر حرفی ندارم،،،،

مچکر از همه دوستان

HEDAYAT

معضل ؛)

Mamzi

متاسفانه خواهر زاده منم اینجوریه!!! هی اتک میزنه D:
چک و لگدشم میکنم بیرون نمیره 😐
هر چند بچه ای تو کوچه نمیبینم!
همش سرش تو تبلتشه…
در واقعه پدر مادرا دارن از بچه ها سو استفاده میکنن یه تبلت میدن دسته بچه صبح تا شب ساکته نشسته بازی میکنه!!! بعد که به میلشون رفتار نمیکنه یکدفعه تبلت از دست بچه میگیرن تا آدم شه مثل معتادا کردن بچه رو… پدر مادرم ساقی مواد!

seedni

با این پست منو به گریه انداختین . تقصیر بزرگترها است . اونا برای بچه ها تبلت میخرن .

Ari khan

متاسفانه تو ایران اول محصول میاد و بعدش به احتمال ۹۵درصد فرهنگ استفاده از اون محصول نمیاد یا اگه بیاد درست نمیاد
:negative:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....