حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شرکت لنوو از سه گوشی K6، K6 Power و K6 Note در نمایشگاه IFA رونمایی کرد

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

شرکت لنوو، به‌تازگی از سه گوشی جدید لنوو K6، K6 Power و K6 Note با بدنه فلزی در نمایشگاه IFA 2016 رونمایی کرده است. برای جزئیات بیشتر درباره مشخصات‌فنی هر مدل در ادامه با ترنجی، همراه باشید.

همان‌طور که احتمالاً متوجه شده‌اید، لنوو K6 به‌عنوان مدل پایه در بین سه گوشی جدید شرکت لنوو معرفی شده است؛ لنوو K6 Power در مقایسه با مدل مذکور، مشخصات سخت‌افزاری بهتری دارد و لنوو K6 Note نیز به‌عنوان بزرگ‌ترین مدل این سری، ارائه شده است. نکته جالب توجه در بین این سه گوشی، طراحی بسیار نزدیک آن‌ها به سری ردمی نوت شیائومی است؛ هرچند، شرکت سازنده، باید دلیل مناسبی برای توجیه این موضوع داشته باشد!

هر مدل در سری لنوو K6 بدون توجه به پسوند به‌ کار گرفته شده در نام‎‌‌گذاری آن، به تراشه هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۴۳۰ با فرکانس کاری ۱٫۴ گیگاهرتز برای هر هسته پردازشی، مجهز شده است و چیپ‌ گرافیکی آدرنو ۵۰۵ نیز در هر سه مدل، وظیفه پردازش امور گرافیکی را بر عهده گرفته است. هم‌چنین شرکت لنوو، هر سه مدل را به یک حسگر اثرانگشت مجهز نموده است و سیستم‌عامل اندروید مارشمالو ۶٫۰ با رابط‌کاربری شخصی‌‌سازی شده شرکت لنوو بر روی هر مدل، نصب شده است.

lenovo-k6-press-01

مدل استاندارد لنوو K6 به یک صفحه‌نمایش فول اچ‌دی ۵ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، مجهز شده است. هم‌چنین، دو گیگابایت حافظه رم نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده است و بنابراین، می‌توان انتظار مالتی‌‌تسکینگ نسبتاً مناسبی را از لنوو K6، داشته باشید؛ هرچند، خارق‌العاده نخواهد بود و برای تجربه بهتر، باید لنوو K6 Power و یا  لنوو K6 Note را خریداری نمایید!

مدل استاندارد لنوو K6 در دو مدل با ۱۶ و ۳۲ گیگابایت حافظه‌داخلی برای ذخیره‌سازی محتوای کاربران در دسترس قرار خواهد گرفت و یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت، انرژی این گوشی را تامین می‌کند؛ به همین جهت، شارژدهی معقولی را با توجه به مشخصات سخت‌افزاری لنوو K6 از این مدل، شاهد خواهیم بود. لازم به‌ ذکر است که این مدل از نسل چهارم ارتباطات به خوبی پشتیبانی می‌کند و با قابلیت‌های ارتباطی از جمله بلوتوث ۴٫۱ و جی‌پی‌اس، ارائه خواهد شد. هم‌چنین، شرکت سازنده برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری مکالمه‌های تصویری، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی را برای این گوشی در نظر گرفته است و مدل استاندارد لنوو K6، یک شاتر ۱۳ مگاپیکسلی را با خود یدک می‌کشد.

 لنوو K6 Power به‌عنوان یک مدل میانه در بین سه گوشی تازه معرفی شده لنوو، از یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت انرژی می‌گیرد و هم‌چنین، شرکت سازنده، آن‌‎را در دو مدل با حافظه رم و حافظه ذخیره‌سازی متفاوت به بازار عرضه خواهد کرد؛ مدل پایه با دو گیگابایت حافظه رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی، ارائه می‌شود و مدل دیگر نیز از سه گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، استفاده می‌کند.

lenovo-k6-press-03

در نهایت، به مدل رده‌بالا در بین گوشی‌های تازه معرفی شده لنوو می‌رسیم؛ لنوو K6 Note. این گوشی به یک صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی مجهر شده است و در صورتی‌که انتظار دارید با توجه به افزایش اندازه صفحه‌نمایش، رزولوشن نیز ارتقا یافته باشد؛ باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید و شرکت سازنده، هم‌چنان این گوشی را با یک صفحه‌نمایش فول اچ‌دی همراه ساخته است. البته باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که تراشه اسنپدراگون ۴۳۰، نهایتاً از یک صفحه‌نمایش فول اچ‌دی پشتیبانی می‌کند و بنابراین، انتظار خاصی نباید از این گوشی داشت؛ هم‌چنین، توجه به این موضوع حائز اهمیت است که لنوو K6 Note به‌عنوان یک گوشی خوش‌قیمت به بازار عرضه خواهد شد و استفاده از صفحه‌نمایش Quad HD برای رقابت با دیگر محصولات شرکت‌های سازنده، قیمت آن‌را با توجه به نیاز به استفاده از یک تراشه قدرت‌مندتر به‌طور قابل‌توجهی، افزایش می‌دهد.

لنوو K6 Note در دو مدل به بازار عرضه خواهد شد؛ هر دو مدل به ۳۲ گیگابایت حافظه‌داخلی برای ذخیره‌سازی محتوای مدنظر کاربران، مجهز شده است اما از نظر حافظه رم با یک‌دیگر، متمایزند. مدل پایه از سه گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند و مدل رده‌بالا نیز به چهار گیگابایت حافظه رم مجهز شده است. این گوشی، هم‎چنین با یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت ارائه خواهد شد و از یک دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی، استفاده می‌کند.

لنوو K6 Note در سه رنگ طلایی، نقره‌ای و خاکستری تیره به بازار عرضه خواهد شد و قیمت آن‌ها در حال‌حاضر، نامشخص است. در صورت انتشار اطلاعات بیشتر از این سه گوشی، این خبر، به‌روزرسانی خواهد شد.

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Lenovo-unveils-metal-unibody-K6-K6-Power-and-K6-Note-smartphones-at-IFA_id84898″ target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی