حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شرکت بلک‌بری، مشکل Quadrooter را در دو گوشی PRIV و DTEK50 برطرف کرده است

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

در اوایل ماه گذشته، اعلام شد که گوشی‌های هوشمند مجهز به تراشه اسنپدراگون کوالکام با مشکل امنیتی به نام Quadrooter مواجه هستند. آسیب‍‌پذیری‌های این مشل توسط شرکت کوالکام، به دقت زیرنظر گرفته شد و شرکت‌های سازنده، هم‌اکنون می‌توانند مشکل مذکور با نام Quadrooter را برطرف کرده و با ارسال به‌روزرسانی برای محصولات خود، از عدم سوء استفاده از این آسیب‌پذیری اطمینان حاصل نمایند. به همین جهت، شرکت بلک‌بری، توانسته مشکل Quadrooter  در دو گوشی‌هوشمند اندرویدی PRIV و DTEK50 برطرف کرده و به‌روزرسانی را برای رفع این مشکل برای کاربران، ارائه دهد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با ترنجی، همراه باشید.

شرکت سونی، به‌تازگی اعلام کرد که به‌روزرسانی را برای برطرف‌کردن مشکل امنیتی Quadrooter برای گوشی‌های هوشمند خود، منتشر خواهد کرد. با این‌حال، به‌نظر می‌رسد که شرکت بلک‌بری، سرعت عمل بیش‌تری داشته است و توانسته شرکت ژاپنی سونی را شکست دهد.

شرکت کانادایی بلک‌بری، به‌تازگی اعلام کرده است که مشکل امنیتی Quadrooter در گوشی اندرویدی PRIV و گوشی تازه‌ معرفی‌شده بلک‌بری DTEK50، برطرف شده است و یک به‌روزرسانی برای کاربران برای رفع این مشکل، فرستاده می‌شود. Alexa Manea، مدیر بلک‌بری Security، به‌تازگی اعلام کرده است:

همین‌که اطلاعاتی درباره مشکل امنیتی Quadrooter به‌دست‌ آوردیم، بلافاصله، تیم بلک‌بری، بر روی توسعه و بررسی یک بسته به‌روزرسانی مشغول به کار شد. خوشحال هستیم که اعلام کنیم که یک پچ برای تمامی آسیب‌پذیری‌های Quadrooter، برای کاربران گوشی‌های اندرویدی PRIV و DTEK50 در دسترس قرار دارد.

به‌روزرسانی مذکور، احتمالاً تاکنون به شما اعلام شده است اما اگر این به‌روزرسانی را دریافت نکرده‌اید، می‌توانید به‌صورت دستی با مراجعه به بخش به‌روزرسانی‌های سیستمی در منوی تنظیمات، این به‌روزرسانی را برای گوشی خود دریافت و نصب نمایید. انتظار می‌رود که شرکت‌های دیگر، به‌زودی، به‌روزرسانی را برای رفع مشکل مذکور برای گوشی‌های هوشمند خود با چیپ‌ست اسنپدراگون کوالکام، ارائه دهند.

همان‌طور که پیش‌تر در ترنجی گفته شده است، گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های مجهز به سیستم عامل اندروید و البته مجهز به چیپست‌های اسنپدراگون با مشکل امنیتی به نام  Quadrooter مواجه هستند؛ بنابراین، نزدیک به ۹۰۰ میلیون دستگاه وجود دارد که با این مشکل، مواجه هستند. QuadRooter باعث می‌شود که هکرها به تمامی اطلاعات حساس شما در گوشی‌هوشمند شما دسترسی داشته باشند و برای انجام این کار، هکرها فقط باید یک برنامه بدون نیاز به دسترسی خاصی را در گوشی‌هوشمند شما نصب نمایند. این کار از طریق نصب برنامه‌های فروشگاه‌های غیرمجاز بر روی گوشی‌هوشمند و تبلت شما صورت می‌گیرد؛ بنابراین، توصیه می‌شود که برنامه‌های مورد خود را تنها از فروشگاه‌های مطمئن دریافت نمایید تا از عدم‌ نفوذ هکرها با استفاده از این آسیب‌پذیری امنیتی توسط هکرها، اطمینان حاصل شود.

[su_button url=”http://www.ubergizmo.com/2016/08/blackberry-priv-dtek50-quadrooter-patched/” target=”blank”]ubergizmo[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی