حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شایعات نسخه بعدی؛ سامسونگ گلکسی اس ۷ بدنه‌ای با آلیاژ منیزیم خواهد داشت

نوشته

8 سال قبل | 20 دیدگاه | ترنجی

با رونمایی از حاصل پروژه صفر سامسونگ که تولد گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج را به همراه داشت، سامسونگ توانست انقلابی را در سری گلکسی خود به ارمغان بیاورد. اکنون با دستگاه‌هایی بسیار خوب و رده‌بالا روبه‌رو هستیم بااین‌حال، با توجه به گزارش‌های اخیر، به نظر می‌رسد سامسونگ ممکن است بازهم یک قدم بیشتر در مورد کیفیت ساخت گوشی خود بردارد. یک گزارش تازه از رسانه‌های کره جنوبی ادعا می‌کند که سامسونگ گلکسی اس ۷ (Galaxy S7) به سراغ استفاده از یک بدنه با آلیاژ منیزیم رفته است. در ادامه همراه باشید.

به نقل از منابع ناشناس از داخل مجموعه خود سامسونگ، این شرکت به‌تازگی نمونه آزمایشی از آلیاژ منیزیم را دریافت کرده است. نکته قابل‌توجه، شرکتی است که آن را به سامسونگ تحویل داده زیرا دقیقاً همان شرکت تولیدکننده آلومینیوم ۶۰۱۳ برای نسل فعلی تلفن‌های گلکسی اس ۶ است. به همین دلیل، بر این باور هستیم که سامسونگ در حال تست بدنه جدید برای پرچمداران خواد خواهد بود. در نسل فعلی استفاده از فلز آلومینیوم و شیشه را در کنار هم به‌عنوان یک سبک طراحی مورد امتحان قرارداد و تقریباً نیز بیشتر بازخوردهای گرفته‌شده مثبت برداشت‌شده است. هر چه باشد این بدنه استفاده‌شده بسیار بهتر از بدنه نسل‌های قبلی خواهد بود. از جهت دیگر پیش‌بینی می‌شود برای رقابت فروردین‌ماه (رونمایی نسل بعدی) سامسونگ قصد دارد اسمارت فون تمام فلزی را معرفی کند (به تحلیل شب گذشته مراجعه کنید).

به یاد دارید زمانی که آیفون ۶ و ۶ پلاس معرفی شد؟ نکته‌ای که بدنه آیفون‌های قبلی را مورد سرزنش قرارداد، هشتگ Bendgate و یا خم شدن آیفون ۶ پلاس بود. آلومینیوم ۶۰۰۳ در نسل‌های قبلی مقاومت خوبی نداشت و میزان آسیب‌پذیری را بالا برد ولی اکنون اپل به سراغ استفاده از آلومینیوم ۷۰۰۰ رفته است. سامسونگ باروی آورده به استفاده از آلیاژ منیزیم یک برد اساسی را تجربه خواهد کرد. این شرکت می‌تواند بدنه‌ای محکم‌تر به نسبت آلومینیوم اما با وزن کمتری داشته باشد. درست است که برای شما گفتیم استفاده از آلومینیوم ۷۰۰۰ در افزایش وزن آیفون ۶ اس تأثیر زیادی نداشته است اما نمی‌توان آن را نفی نیز کنیم بالاخره ازنظر ابعادی نیز تأثیر خود را داشته است.

شما چه فکر می‌کنید؟ آیا سامسونگ دستگاه تمام فلزی رونمایی می‌کند یا صرفاً جنس قاب دور گوشی را عوض خواهد کرد؟ به زبان دیگر آیا نسل بعدی آلیاژ منیزیم همراه با شیشه خواهد بود یا منیزیم خالص؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Samsung-Galaxy-S7-rumored-to-come-with-magnesium-alloy-unibody_id73868″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
20 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Soorena

سامسونگ یک گام دیگر برای تحقق رویای خودش یعنی شباهت به آیفون برمیداره. :))
سامسونگ برندیه که خودش داره خودش رو تحقیر میکنه. کاش نو آوری داشت تا راه به راه متهم و البته محکوم به کپی کاری نشه.
هشتگ تاسف

Peshawa Refaei

عزیزم چه ربطی داره.بدنه ی فلزی چه ربطی به اپل داره.هر شرکت هر کاری میکنه بهترینارو بده برون.اگه استفاده از آلیاژ فلزی برای بدنه ی گوشیها پتنت باشه، حق با جناب عالیه

just samsung

این اقا کلا قسمت درک از محیط اطرافش خرابه شما زیاد توجه نکنید تغریبا بی منطق ترین نظرات رو ایشون میذارن

kamix1353

غذا میخوای ترول جوووون،شرمنده دادیم گدا اولی

عشق ایرانی

عالیه!!! :rose: :rose: :rose: :rose:

trojan

استفاده کنه که خوب میشه.خلاصه استقامت مهمه دیگه…..
دستش درد نکنه….

سامی ( سامسونگ یعنی سه ستاره )

آلیاژ منیزیم مقاوم‌تر و سبک‌تر از آلومینیومه!! :whistle: :whistle: :whistle:
http://www.robotroom.com/Machining/Elemental-Cylinders/Three-cylinders-demonstrating-density-of-elemental-magnesium-aluminum-and-tungsten.jpg
آلیاژ منیزیم بسیار سبکه افرین به سامی :rose: :rose: :rose:

reza.tech

خدا کنه بدنه یکپارچه فلزی باشه. الا آلومینیوم یا منیزیم هرچی
خیلی از شیشه بدم میاد. با اینکه قشنگه اما بازم حس فلز رو نداره و خیلی ضربه پذیره و اثر انگشت زیاد روش میمونه
تازه اگه تمام فلزی باشه گرمای پردازنده و باطری رو سریع تر به بیرون منتقل میکنه که عمر مفید دستگاه رو بیشتر میکنه و برای عمر باطری هم بهتره گرمای کمتر
ووو… :yes: 😉

HEDAYAT

عحیبه، فکر میکنم برای عرضه galaxy s7 یکم زود باشه!
بهتر بود بجای این عجله، ببشتر روی نوت کار میکرد،،
دوستان یه سوال،،،
راه حلی برای از بین بردن خش روی فرم یا پشت گوشی (شیشه) دارید؟!؟

far_zad

دوست عزیز سامسونگ هر سال یه پرچم دار میده بیرون یه فبلت پرچمدار.

این خبر به معنای این نیس که یه ماه دیگه اس۷ میاد. اس۷ طبق رویه سامسونگ احتمالا تو اسفند ماه یا چند هفته زوتر معرفی شه.

راه حل خاصی وجود نداره برا این. کلا باید مواظب بدنه گوشی بود. برا همینه که اینهمه لوازم جانبی فروش داره.

Rhasta

سلام

داداش اگه خش ها ریز ریز باشند با خمیر دندون اروم پاکشون کن فقط با احتیاط انجام بده

ممنون

mehdi sami

خدا کنه که شیشه رو کنار بذاره هر چند شیشه خیلی شیک و زیباست اما خیلی اثرانگشت جذب میکنه .

Omid sony baz 2

از متن خیلی خوشم اومد،ببینید،انقلابی در گوشی های خود،خود،خود،خود،نه اسمارتفون ها

far_zad

یکی از موانع موجود سر راه بدنه یکپارچه فلزی وجود شارژر وایرلس داخلی هست.
چندی پیش کوالکام ظاهرا این مانع رو مرتفع کرد. ظاهرا سامسونگ هم بتونه تو نسل بعدی مرتفع کنه. در اینصورت هیچ مانعی سرراه بدنه یکپارچه فلزی وجود نداره.
انتخاب شیشه تو گوشی های جدید سامسونگ یه چیزی بود که میشه گفت گزینه ای دیگه براش نبود. یا باید با همون پلاستیک سابق میداد بیرون یا اینکه شارژ وایرلس رو نمیذاشت و بدنه فلزی میکرد.

تو گوشی های میان رده سامسونگ ما بدنه یکپارچه فلزی داریم و کلا استفاده از فلز کار خاصی نیست که ازش به عنوان جهش یا نوآوری یاد بشه.

به شخصه بدنه شیشه ای پشت گوشی رو هم چندان مفید نمیدونم چون اسیب پذیری گوشی رو بالا میبره.

SAMAN_H

منم یکپارچه فلزی رو ترجیح میدم هرچند شیشه و فلز هم زیبایی های خودشو داره

hossinaln

نوت ۵ و اس ۶ اج پلاس از الومینیوم ۷۰۰۰ هستش…..که این نوع الیاژ الومینیوم به همراه منیزیم به دست میاد ایفون ۶ اس هم از نوع ۷۰۰۰ هستش . البته اینا ۷۰۰۰ و خورده ای هستننا

no bias

طبق این سایت منیزیوم از نظر زیبایی، وزن و رسانایی گرمایی کم خیلی بهتره اما ظاهرا آلومینیوم استحکام بیش تری داره نمی دونم این موضوع استحکام چقد درسته؟

http://www.carsdirect.com/aftermarket-parts/pros-and-cons-of-magnesium-wheels

monarch

دوست عزیز از نظر استحکام به طور کلی به نوع فرآوری فلز بستگی داره مثلا شرکت BMW برای ساخت موتور یه سری از ماشین هاش از ترکیب آلومینیوم و منیزیوم استفاده میکنه به دلیل سبکی منیزیوم و البته مقاومت آلومینیوم

no bias

بله منم منظورم همین بود که منیزیم خالص نباشه

Different_boy

بحث استفاده فلز توی ماشین با موبایل خیلی فرق داره دوست عزیز.ترکیبی که شما گفتی بی ام دبلیو استفاده میکنه بخاطر دفع حرارت بهتر و اکسید نشدن آلمینیوم در برابر آب هست.بهمین خاطر بی ام دبلیو داخل سیلندرو هاشو از آلمینیوم و بیرونشو منزیم استفاده میکنه تا وزن سیلندرو بشدت پایین بیاد و از طرفی در مقابل حرارت آلمینیوم مقاومت خودشو داشته باشه.البته اگر منظورتون قسمت موتور ماشین باشه.اگر بدنه باشه که نظری ندارم!!
گوشی میتونه خالص منیزیوم باشه.اما قیمت نهاییش بشدت بالا میره.پس میتونه کامپوزیت باشه.حالا ترکیبی از چند فلز یا ۲ فلز.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....