حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم جی‌پی‌اس GLOBALSTAR در خطر نفوذ هکر ها

نوشته

8 سال قبل | بدون دیدگاه | ترنجی

همانطور که این روزها تقریباً هر دستگاهی به اینترنت متصل می‌شود، یک محقق امنیتی به یک دستگاه جی پی اس برخورد کرد که به شبکهٔ ماهوارهٔ GLOBALSTAR متصل است، شبکه ای که کاملاً قابل نفوذ توسط هکرها است. در ادامه همراه باشید.

با توجه به تحقیقات Colby Moore از شرکت Synack، کسی که اظهاراتش را هفتهٔ آینده در BlackHat ارائه می‌دهد، سیستم انتقال این دستگاه رمزگذاری شده نیست. به این معنی که هکرها می‌توانند بین فرستنده و گیرنده قرار بگیرند. همچنین ایشان به نقص در معماری این سیستم که یکی از این نواقص تقریباً غیر قابل تعمیر است، اشاره می‌کنند.

در حال حاضر میلیون‌ها دستگاه در سیستم GLOBALSTAR در حال کار می‌باشند. این سیستم توسط شهروندان و شرکت‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. به گفته Moore، به احتمال بسیار اکنون چندین سازمان اطلاعاتی در حال جاسوسی از این سیستم می‌باشند. با این شواهد، هیچ تضمینی برای غیرقابل نفوذ نبودن دیگر سیستم‌های جی پی اس ماهواره ای از جمله Iridium یا Inmarsat نیست.

[su_button url=”http://www.engadget.com/2015/07/31/security-researcher-globalstar-gps-at-risk-of-hackers/” target=”blank” background=”#06a570″]engadget[/su_button]

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....