حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ با Product Key ویندوز ۷ و ۸، هم‌چنان به صورت رایگان در دسترس است

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

به‌‍روزرسانی رایگان به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ در ۲۹ جولای (۸ مرداد) به اتمام رسیده است و از آن زمان به بعد، کاربران سیستم‌عامل ویندوز ۸٫۱، ۸ و ۷ نمی‌توانند سیستم‌عامل دستگاه خود را به صورت رایگان به این ویندوز ۱۰، به‌روزرسانی نمایند. با این‌حال، به‌نظر می‌رسد که این، تنها ادعای رسمی بوده باشد و کاربران، هم‌چنان می‌توانند سیستم‌عامل دستگاه ویندوزی خود را به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ با استفاده از Product Key ویندوز ۷ و ۸ بدون پرداخت هیچ مبلغی، به‌روزرسانی نمایند. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب، همراه ترنجی باشید.

سیاستی که مایکروسافت برای به‌روزرسانی به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ درنظر گرفته است، به کاربرانی که قبلاً سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را پیش از ۲۹ جولای بر روی دستگاه ویندوزی خود نصب و فعال کرده باشند؛ اجازه می‌دهد تا در هر زمانی، سیستم‌عامل ویندوز دستگاه خود را به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ بدون پرداخت مبلغی، به‌روزرسانی نمایند. این موضوع به کمک “حقوق دیجیتالی” ممکن شده است و سیستم‌عامل دستگاه کاربران را هر زمانی که به ویندوز ۱۰ به‌روزرسانی نمایند، فعال می‌کند.

با این‌حال، به تازگی مشخص شده است که کاربران سیستم‌عامل ویندوز ۷ و ۸ (ویندوز ۸٫۱) می‌توانند به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰، سیستم‌عامل دستگاه خود را به‌روزرسانی نمایند؛ حتی در صورتی‌که پیش از ۲۹ جولای، سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را بر روی دستگاه ویندوزی خود نصب نکرده باشند. با این‌حال، باید گفت که به احتمال بسیار زیاد، مایکروسافت در حال بررسی این موضوع است و می‌تواند در آینده، این نقص را برطرف نماید.

در یک بیانیه، مایکروسافت مدعی شده است که تنها کاربرانی می‌توانند به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰، سیستم‌عامل دستگاه خود را بدون پرداخت مبلغی، به‌روزرسانی نمایند که تا پیش از ۲۹ جولای، این سیستم‌عامل را نصب کرده باشند. از این بیانیه، می‌توان این‌گونه برداشت کرد که این شرکت استفاده از Product Key سیستم‌عامل ویندوز ۷ و ویندوز ۸ (ویندوز ۸٫۱) را برای فعال‌شدن سیستم‌عامل ویندوز ۱۰، غیرممکن می‌داند. متن رسمی مایکروسافت در ادامه آمده است:

کاربرانی که برای اولین‌بار، رایانه‌شخصی خود را به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ به‌روزرسانی می‌کنند، به یک Product Key برای فعال‌شدن سیستم‌عامل نیاز دارند و کاربرانی که پیش‌تر، سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را بر روی دستگاه ویندوزی خود نصب کرده باشند؛ باید به کمک “حق دیجیتالی” با نصب مجدد این سیستم‌عامل، بتوانند آن‌را فعال نمایند.

این موضوع در حالی است که کاربران، بدون هیچ مشکلی می‌توانند با استفاده از یک Product Key ویندوز ۷ و ویندوز ۸ به سیستم‎‌عامل ویندوز ۱۰ به راحتی به‌روزرسانی نمایند. با این‌حال، در حال‌حاضر نمی‌توان به درستی پیرامون علت این موضوع صحبت کرد اما باید توجه داشته باشید که مایکروسافت، به‌راحتی می‌تواند مانع انجام این کار شود و این موضوع، بر کسی پوشیده نیست! به همین جهت، در صورتی‌که تمایل دارید سیستم‌عامل ویندوز ۷ و ۸ را به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ بدون پرداخت مبلغی، به‌روزرسانی نمایید، این ممکن است آخرین فرصت برای شما باشد.

 [su_button url=”http://news.softpedia.com/news/windows-10-still-available-for-free-with-a-windows-7-or-8-1-product-key-506962.shtml”]softpedia[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی