حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم‌عامل اندروید مارشمالو ۶٫۰٫۱ بر روی لومیا ۵۲۵ اجرا شد

نوشته

7 سال قبل | 5 دیدگاه | مطالب ترنجی

یکی از گوشی‌های هوشمند نوکیا که برای عموم کاربران به بازار عرضه شده؛ لومیا ۵۲۵ است. این گوشی به‌عنوان یک به‌روزرسانی برای لومیا ۵۲۰ عرضه شده است و استفاده از دو برابر حافظه رم در این گوشی، صحت ادعای‌مان را ثابت می‌کند. با توجه به این موضوع که لومیا ۵۲۵ به‌عنوان یک گوشی از برند “لومیا”، به بازار عرضه شده است؛ بنابراین، سیستم‌عامل در نظر گرفته شده برای آن، ویندوز فون خواهد بود. با این‌‎حال، یک توسعه‌دهنده موفق شده است که سیستم‌‍‌عامل اندروید مارشمالو ۶٫۰٫۱ گوگل را بر روی این گوشی اجرا نماید. برای جزئیات بیشتر، همراه ترنجی باشید.

یکی از توسعه‌دهندگان ارشد XDA، به‌تازگی موفق شده است تا سیستم‌عامل اندروید مارشمالو ۶٫۰ را به صورت سایدلود بر روی گوشی سه ساله نوکیا لومیا ۵۲۵ اجرا نماید. برای دستیابی به این هدف، این توسعه‌دهنده در ابتدا، به‌طور کامل سیستم‌عامل ویندوز فون و المان‌های UEFI را از لومیا ۵۲۵ حذف کرده است. سپس، Little Kernel بوت‌لودر کوالکام و کاستوم ریکاوری محبوب سیستم‌عامل اندروید یعنی TWRP یا TeamWin Recovery Project را به همراه یک پورت از رام سیانوژن ۱۳ (مبتنی بر اندروید مارشمالو ۶٫۰٫۱) را بر روی این گوشی فلش زده است.

توسعه‌دهنده مذکور با این روش با موفقیت، سیستم‌عامل اندروید مارشمالو ۶٫۰٫۱ را بر روی لومیا ۵۲۵ نوکیا به صورت سایدلود اجرا کرده است. با این‌حال، هنوز بخش‌هایی از لومیا ۵۲۵ با سیستم‌عامل اندروید مارشمالو نظیر وای‌فای و مودم، به درستی کار نمی‌کند؛ البته، صفحه‌نمایش مانند آن‌ چیزی که انتظار می‌رود، کار می‌کند (هرچند، کمی کالیبراسیون برای بهبود عملکرد آن نیاز است).

[aparat]http://www.aparat.com/v/25rJQ[/aparat]

توسعه‌دهنده، یادآور شده است که این رام، در مرحله آلفا است و هم‌چنان، باید برای برطرف‌شدن مشکلات آن، کمی زمان گذاشت. لازم به ذکر است که این پورت تنها بر روی لومیا ۵۲۵ جواب نمی‌دهد و می‌توان از آن بر روی نسل قبلی لومیا ۵۲۰ با ۵۱۲ مگابایت حافظه رم، استفاده کرد. توسعه‌دهنده در آخر، یادآور شده است که روشی را برای نصب این رام و سورس کد در اختیار توسعه‌دهندگان و دیگر کاربران قرار می‌دهد؛ هرچند، زمان دقیقی برای آن اعلام نشده است و تنها، می‌توان برای انتشار نسخه آزمایشی این رام به انتظار نشست.

لومیا ۵۲۵ در ابتدا، با سیستم‌هامل ویندوز فون ۸ به بازار عرضه شد و برای دریافت به‌روزرسانی ویندوز فون ۸٫۱ و ویندوز ۱۰ موبایل، شرایط لازم را داشت؛ با این‌حال در نهایت، این گوشی از لیست محصولاتی که می‌توانند به ویندوز ۱۰ موبایل به‌روزرسانی شود، خط زده شد. برای اطلاع بیش‌تر، این اولین باری نیست که توسعه‌دهندگان، یک سیستم‌عامل دیگر را بر روی یک محصول اجرا می‌کنند؛ برای اثبات صحت این ادعا می‌توان به اجرای ویندوز ۹۵ بر روی کنسول بازی نسل‌ هشتمی ایکس‎باکس وان مایکروسافت و ساعت‌مچی هوشمند اپل واچ، اشاره کرد.

[su_button url=”https://www.neowin.net/news/developer-shows-off-android-60-marshmallow-running-on-the-lumia-525″ target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]neowin[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mordred-Ox

Mordred-Ox.exe has stopped working

Mostafa

این مشت کوبانی بر دهان اوناییه که میگفتن وینفون سریع تر و بهینه تر و سبک تر از اندرویده چون رو ۵۲۵ اجرا میشه
میگفتن اندروید بریزی روش اصلا روشن نمیشه
بفرما
اجرا میشه
از خود وینفون هم سریع تر کار میکنه

no bias

دوستان با اندروید خام کار نکردن که متوجه سبکی بشن :/

Mehrdad

ممنون از تر.نجی عزیز به خاطر پست های عالیش
پیشنهاد میدم یک پست آموزش سئو و این چیز ها هم بزارین خیلی کاربردی هست!
باز هم ممنون :rose:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی