حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سونی به صورت رسمی از امضای تفاهم‌نامه انتقال کسب‌وکار باتری خبر داد

نوشته

7 سال قبل | 16 دیدگاه | مطالب ترنجی

امروز Murata و سونی مشترکاً اعلام کردند برای مذاکره بر سر انتقال کسب‌وکار باتری گروه Sony به گروه Murata («انتقال») به تفاهم غیر الزام‌آوری رسیده‌اند. هدف Murata و Sony پس از مذاکرات و بررسی دقیق جزئیات مفاد و شرایط انتقال، اجرای توافق‌نامهٔ قطعی الزام‌آور در نیمهٔ اکتبر ۲۰۱۶ و تکمیل انتقال تا پایان مارس ۲۰۱۷، منوط به تأیید نهادهای نظارتی، است. در ادامه همراه باشید.

اگرچه حوزهٔ این انتقال هنوز نهایی نشده است، دو طرف انتظار دارند که این انتقال شامل کسب‌وکار باتری تحت پوشش شرکت Sony Energy Devices Corporation در ژاپن که زیرمجموعهٔ Sony است؛ عملیات ساخت مربوط به باتری‌های Sony در چین و سنگاپور و دارایی‌ها و کارکنان اختصاص داده‌شده به کسب‌وکار باتری گروه Sony و مراکز تحقیق و توسعه در ژاپن و دیگر نقاط جهان، شود.

انتظار نمی‌رود فعالیت‌های تجاری مرتبط با فروش باتری‌های USB با برند Sony به مصرف‌کنندگان، باتری‌های آلکالاین، باتری‌های دکمه‌ای و سکه‌ای و پروژکتورهای قابل‌حمل و همچنین برخی محصولات دیگر شامل این انتقال شود.

پیشینه و اهداف این انتقال به شرح زیر است:

  • Sony کسب‌وکار باتری‌اش را از سال ۱۹۷۵ آغاز کرد و در سال ۱۹۹۱ نخستین باتری تجاری از نوع لیتیم-یون را به بازار عرضه کرد. از آن زمان تاکنون Sony به تولید و عرضهٔ تجاری محصولات گوناگون و پیشرفته‌ای در کسب‌وکار باتری و عمدتاً به‌عنوان بخش اصلی محصولات الکترونیکی، ادامه داده است. Sony به‌تازگی بر روی افزایش سودآوری کسب‌وکار باتری‌های لیتیم-یون پلیمری برای تلفن‌های هوشمند تمرکز کرده است. حوزه‌ای که محیط رقابتی در آن به شدت در حال تغییر است. در عین حال این شرکت منابعش را به باتری‌های لیتیم-یون استوانه‌ای برای برای ابزارآلات برقی و دیگر کابردهای پرمصرف اختصاص داده است.

مزیت‌های فنی:

  • Murata پیشتاز جهانی حوزه‌های اجزاء الکترونیکی‌ست. این شرکت برای دستیابی به اهداف برنامهٔ میان‌مدت تا سال ۲۰۱۸ قصد دارد مزیت‌های رقابتی‌اش را در بازار ارتباطات افزایش دهد و در عین حال در بازارهای هدفش یعنی صنایع خودرو، بهداشت و انرژی به‌دنبال ایجاد مدل‌های نوین کسب‌وکار و ارزش برای مشتریان است. با توجه به این شرایط، Murata به نقاط وقت فناوری و تحربیات بازارهای جهانی کسب‌وکار باتری Sony کشیده شده است. به‌دنبال این انتقال، Murata قصد دارد کسب‌وکار باتری را به‌عنوان بخشی اصلی از کسب‌وکار انرژی‌اش برای رشد و توسعهٔ بیشتر این بخش، قرار دهد.
  • Murata و Sony از منظر هرکدام از مجموعه استراتژی‌هایشان و به‌منظور افزایش توان رقابت و حصول اطمینان از رشد پایدار کسب‌وکار باتری در عین درنظرگرفتن سرمایه‌گذاری برای دستیابی به توان رقابت و رشد پایدار، تشخیص‌ داده‌اند که  ادامهٔ مذاکرات برای انتقال توانمندی‌های فنی و تجربیات تجاری‌ای که Sony در کسب‌وکار باتری اندوخته است به Murata و مدیریت این کسب‌وکار تحت پوشش گروه Murata، برای هر دوطرف سودمند است.

نظر شما چیست؟

 

اشتراک در
اطلاع از
16 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
rezzaz

همینجوری کم کم کم کم کم کم هی به فنا میره.

MOAZEZ

مثلا مثل بخش دوربین عکاسی سامسونگ که به فنا رفت.

MOAZEZ

یا بخش لپ تاپ هاش.

IZ.Tech

یا مثل صنعت اتومبیل سازی سامسونگ :whistle:

ss007

بخش لپتاپ و خودرو هنوز در حال فعالیتن.
راستی معزز تو گروه سونی شنیدم از بچه ها که اس ۷ خریدی. مبارک باشه. :bye: :good:

MOAZEZ

خریدم ۱ماه نشد با x عوضش کردم. البته کنار z5 خریدم تا مقایسه کنم. وگرنه میدونید که من مفتس هم سامسونگ دستم نمیگیرم

Mohammad Soly

یا مثل تن ماهی گلکسی

arash hx

خو چکاریه یدفه بیا کلا گیم، موبایل، دوربین همه رو یجا بفروش خودتو خلاص کن
حیف این شرکته واقعا حیف که اینجوری نابود بشه

IZ.Tech

آرش عزیز بخش اصلی باتری زیر نظر سونی باقی خواهد ماند
که باتریهای مخصوص وسایل الکترونیک مثل گوشی موبایل و لپ تاپ و ….
همچنین با توجه به احتمال تکنولوژی های آینده در مورد باتری های وسایل الکترونیکی و فناوریهای جدید ، سونی نوشته میخواد روی این بخش تمرکزشو بیشتر کنه
هرچی که هست باعث خوشحالیه همه میشه که باتری های جدید توان بیشتری و ارائه بدن تا مثل خیلیا همیشه یه دستمون به پریز برق نباشه یه دست به گوشی!!!

arash hx

من سونیو دوس دارم شرکت محبوب منه اصلا دلم نمیخواد با این وضع ببینمش،اما چه کنم حالم گرفته شد بود
امیدوارم با آوردن باتری های گوگردی دوباره خودشو ثابت کنه

MOAZEZ

صلاح کار خویش خسروان دانند.
انتظار نمی‌رود فعالیت‌های تجاری مرتبط با فروش باتری‌های USB با برند Sony به مصرف‌کنندگان، باتری‌های آلکالاین، باتری‌های دکمه‌ای و سکه‌ای و پروژکتورهای قابل‌حمل و همچنین برخی محصولات دیگر شامل این انتقال شود.
اصل ماجرا برای خود سونی باقی میمونه.

arash hx

ببخشید جناب معزز باتری های گوگردی چی میشن؟
اونارو فروخته؟

MOAZEZ

خیر دوست عزیز همونطور که در مطلب گفته و بنده هم کپی کردم بخشهای مهم باقی خواهند ماند.

i me

سونی رو همیشه دوست داشتم چون بهترین گوشیهای اندروید رو میسازه

Mohammad Soly

ترنجی جان چنتا مطلب هم از سونی بزار کل مطالب سایت شده نوت۷!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....