حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سهم ۹۴٪ اپل از سود صنعت موبایل های هوشمند

نوشته

8 سال قبل | 11 دیدگاه | ترنجی

اپل سالانه یک معرفی برای موبایل های هوشمند خود دارد که در دو سال اخیر در آن ۲ موبایل هوشمند معرفی کرده است. این شرکت با ۲ پرچمدار در هر سال همیشه سهم بالایی از فروش و سهم خیلی بالاتری از سود بازار موبایل های هوشمند را به جیب می زند. این سود آنقدر بالاست که کمی به دلیل تلاش کردن دیگر شرکت ها در بازار باید شک کرد، بازاری که اپل تقریبا تمام سود آن را می بلعد! در ادامه با ترنجی باشید تا جزئیات گزارش منتشر شده از سهم شرکت های مختلف در سود بازار موبایل های هوشمند را با هم بخوانیم.

apple iphone 6s review-toranji (89)

طبق گزارش Canaccord Genuity در چارک سوم سال ۲۰۱۵ اپل با تصاحب ۹۴٪ از سود صنعت موبایل های هوشمند تقریبا این بازار را غارت(!) کرده است. بازاری که در آن تولید کننده های دیگری مثل سامسونگ، الجی، اچ تی سی، سونی، مایکروسافت، موتورولا، بلک بری، هوآوی و لنوو و دیگر تولیدکننده های چینی در آن رقابت می کنند. سهم اپل در چارک دوم سال ۲۰۱۵ برابر ۹۲٪ و در مدت مشابه سال قبل، برابر ۸۵٪ بوده است که این خود نشان از رشد بالای سهم سود این شرکت از بازار موبایل هوشمند دارد.

marketshare

در نمودار بالا سهم بازیگران اصلی صنعت تلفن همراه هوشمند را از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ مشاهده می کنید. همواره اپل با اختلاف زیادی در بالای نمودار بوده است و فقط در روزهای اوج سامسونگ، یعنی سال ۲۰۱۳ این دو شرکت بهم نزدیک شدند. پس از آن با تقریبا راکد ماندن دیگران، با کم شدن سهم سامسونگ از سود این بازار، همان میزان (تقریبا) به سود اپل اضافه شده است.

شاید بد نباشد بدانید که این ۹۴٪ سهم از سود بازار موبایل هوشمند در صورتی است که سهم کلی اپل از فروش در این صنعت برابر ۱۴٫۵٪ ( ۴۸ میلیون دستگاه) است! در چارک سوم امسال میانگین قیمت آیفون های فروخته شده برابر ۶۷۰ دلار بوده است که در مجموع حاشیه سود ۳۷٪ را برای اپل به ارمغان آوده است.سامسونگ در همین بازه با در دست داشتن ۲۴٫۵٪ از فروش بازار موبایل های هوشمند، تنها ۱۱٪ از سود این بازار را در اختیار دارد. قیمت میانگین موبایل های هوشمند سامسونگ در این بازه تنها ۱۸۰ دلار است.

در حالی که مجموع سهم سامسونگ و اپل از بازار موبایل بالای ۱۰۰٪ است، باقی شرکت ها متحمل ضرر هستند. نظر شما درباره عملکرد اپل، سامسونگ و دیگر شرکت های اصلی صنعت موبایل های هوشمند چیست؟

[su_button url=”http://www.gsmarena.com/apples_share_of_smartphone_industry_profits_now_stands_at_94-news-15042.php” background=”#189d5c”]gsmarena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمد

فروش و اعتماد به محصول یه شبه بدست نمیاد شاید مثلا ایفون در ظاهر در بعضی موارد از رقبا کم بیاره ولی کیفیتش بی رقیبه ای کاش از این همه سود که بدست میاره یکم کم کنه و قیمت محصولات بینظیرشو کم کنه به عنوان کسی که اپل رو دوس دارم یه حس بدی بهم دست میده وقتی سلطه طلبی اپل رو میبینم و سختگیری در قیمت محصولاتش اذیتم میکنه

hamidreza2000m

اگه کیفیت پایین بزنه و قیمت بالا بگیره فرمایش شما درسته ، اما وقتی با کیفیت بالا ، قیمت بالا میده ، خب حقشه! اگه نگیره این قیمتو که نمیتونه این روندو امتداد بده که!

master

جالبه با فروش خیلی کمتر سود خیلی بیشتری بدست اورده!!
مطمئنا اپل دوست نداره چنین اماری به صورت عمومی منتشر بشه

hamidreza2000m

به نظر من بهترین کار رو اپل انجام میده به سبب اینکه همه کسانی که به دنیای هوشمند دعوت میکنه رو با تجزبه بینظیری از سرعت و کیفیت پذیرایی میکنه و این باعث حضور همیشگی اون فرد در دنیای هوشمند میشه ، اما شرکتهای دیگه افراد رو با دستگاههای بنجل هم پذیرایی میکنن و این باعث بدنامی اون برند میشه ، کما اینکه بارها دیدم افرادی رو که گوشی های رده پایین اندرویدی خریدن و از اون شرکت به عنوان آشغال ساز نام میبرن و هر چی هم براشون توضیح بدید که این شرکت گوشی های خوبی هم داره که گرونتره قانع نمیشن و میگن حداقل زنگ که باید بشه باهاشون زد ( گاهی اوقات تو رده پایینا هنگی هم وجود داره ) و از این دست ایرادات! سیاست شرکتهای دیگه برای هوشمندسازی به هر قیمتی باعث این وضع و عدم اطمینان مردم به دنیای گوشیهای غیر اپلی شده!

Jahandar

این چه حساب کتابیه که توش ۹۴ درصد سود سهم اپل شده و ۱۱ درصد سهم سامسونگ ؟ قدیما سهم رو از ۱۰۰ درصد حساب میکردن ! :wacko: :wacko: :wacko:

hamidreza2000m

۹۴+۱۱=۱۰۵ که نشون میده بقیه شرکتها دارن ۵ درصد ضرر میدن!

pika

جالبه یه عده اومدن از قیمت بالای محصولات اپل حمایت کردن :scratch:
داداش من کیفیتش بالاس قبول ولی سودش خییییلی بالاتره!
یه عده هم هستن فک میکنن اگه از اپل تعریف کنن خیلی خفنن! :negative:
بابت هرگوشی اپل ۲۵۰ دلار سود میکنه ال جی ۱cent سود میکنه

Mohammad Ghasemi

در این که اپل صد پله از سامسونگ بهتره که شکی درش نی و اخه مگه چیه همه فقط واسه لاف میرن میخرن ، طرف نون نداره بوخوره میره اپل میخره 😐
بخدا گوشی z5p یا همون z5 صد پله باکیفیت تر از ایناس (از همه لحاظ)

bvb

محصولات اپل انصافا از لحاظ کیفیت و فناوری فوق العادن. و همین باعث شده طی چند سال اعتماد مردم جلب کنه و به اینجا برسه اپل لیاقتشو داشت فقط یه نکته ای سونی از ۲۰۱۰ کلن خطش صافه یعنی این سری زد هیچ کاری نتونستن بکنن مطمئنین این جدول درسته؟؟

msud

دوستان گلم
اپل جز بهترینا هست اما تافته جدا بافته نیست
فروششم واسه گرم بودن بازارشه . نه از رو عقل و منطق … واسه همینه که دوستان راضین اصن گوشیش ۵ میلیون تومن باشه … بازم بخرن … به به و چه چه میکنن….
بهترین گوشی دنیا اصن اینه … توجیه کنین چرا براش صف می بندن … چرا کلیشون رو میفروشن میرن اپل بگیرن … اینا مسخ شدن … نه همه طرفداراش … اما بیشتر فروشش مال اینه
کیفیت پرچمدار ها از نظر ساخت تقریبا یکیه … از لحاظ نرم افزاری هم بسته به طرف داره … ک میخواد چیکار بکنه … الانه بگین ایفون اینکارو میتونه بکنه که فلان پرچمدار نمی تونه بکنه
الان من ۶s plus رو با ی گوشی پرچمدار اندرویدی مقایسه کنم خیلی چیزا ایفون کم داره .
مثلا با z5 premium
۱ . رزولوشن پایین صفحه نمایش ایفون ( مقایسه هاش موجوده )
۲ . دوربین بهتر z5 ( منبع معتبر DXO)
۳ . دکمه مخصوص عکس برداری دو مرحله ای z5
۴ . فوکوس فوق سریع z5
۵ . وزن سبکتر z5p
۶ . اسپیکر دوال استریو z5 در بهترین جا
۷ . اسلات حافظه جانبی تا ۲۰۰ گیگ z5
۸ . ضد آب و ضد نفوذ گرد و خاک طبق بالاترین استاندارد ip68 گوشی سونی
۹ . سرعت بالاتر در وب گردی و دانلود ( چندین مقایسه اینترنتی )
۱۰ . پشتیبانی از شارژ سریع در گوشی z5
این چیزاییه که تو بعضا تو پرچم دارای دیگه هم هست اما ایفون هیچ کدوم رو نداره .
امنیت ؟ اگه من تیک منابع ناشناس رو بردارم که یکیه …
اینا ک گفتم هم تجربیه و هم تحقیقی
نه سلیقه ایه …
نه احساسی …
نه ترول بازی …
نه شیفته زامبی برند بودن …
برند ها باید با هم رقابت کنن تا بهترین امکانات رو با کم ترین هزینه در اختیار ما بذارن … نه اینکه ما پای برند بشینیم و سنگش رو به سینه بزنیم… هر کیم هرچی گفت بگیم نه تو اصن حالیت نمیشه و تا حالا فلان برند رو دست نگرفتی و … اصن پولشو نداری و …
در اخر
ای زبر دست زیر دست آزار … گرم تا کی بماند این بازار
سعدی

bvb

روونی سرعت گرافیک و cpu قویتر آیفون حرفی داری؟؟؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)