حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سهم ویندوزفون از بازارهای جهانی فقط ۰٫۳% است!

این حقیقت که سهم بازار ویندوزفون روز به روز کاسته می‌شود به طور طبیعی خبر خوبی برای تولید کنندگان و حتی دارندگان این گوشی نیست و بدتر از آن این است که همین عده با خبر شوند که ویندوزفون تنها مالک ۰٫۳% از سهم بازارهای جهانی است!

بررسی‌های جدید شرکت پژوهشی گارتنر (Gartner که در زمینه ارایه خدمات برون‌سپاری، تحقیق و پژوهش و مشاوره فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند) نشان می‌دهد که ویندوزفون طی دو سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میلادی به زحمت توانسته جای در میان گوشی‌های هوشمند در سطح جهانی برای خود باز کند و افول و نزول این گوشی در سال کنونی میلادی فاجعه‌بارتر شده است.

از آن سو، سیستم عامل اندورید با تصاحب ۸۱٫۷% از سهم بازار در جهان یکه‌تاز است و پس از او سیستم عامل آی او اس با ۱۷٫۹% نشسته است و این در حالی است که ویندوز، بلک‌بری و دیگر گونه به ترتیب در سطوح پایین‌تری از تملک و تصاحب سهم بازار قرار گرفته‌اند. چنین افت و رکودی برای گوشی‌های ویندوزی چه بسا ناشی از نبود تعهد و وفاداری به این نوع گوشی باشد.

اگر حساب گوشی‌هایی مانند لومیا و بعد از آن نبود وفای به عهده تولید کنندگان تجهیزات اصلی را جدا کنیم، با ویندوزفون در مسیر نشیب قرار دارد مگر آن که مایکروسافت به این وضعیت با به راه انداختن نوعی انقلاب (برای مثال عرضه سرفیس‌فون) پایان بدهد.

حالا که ملاک انتخاب گوشی‌های هوشمند سیستم عامل است و بیشترین محبوبیت در این زمینه به آی او اس تعلق دارد، به معنای حقیقی کلمه این که به چشم خود شاهد باشیم که ویندوزفون سهمی تا این اندازه ناچیز از بازارهای جهانی دارد غم‌انگیز است.

شاید اگر مایکروسافت راهکار عرضه سه گوشی در سال را تدام می‌بخشید، امروزه وضع ویندوزفون از سهم بازارهای دنیا تا این اندازه اسفناک نبود.

از طرف دیگر، باید امید داشت که مایکروسافت انگیزه‌اش را در خصوص راه‌اندازی ویندوز ۱۰ در معماری ARM از دست ندهد وگرنه باید شاهد این باشیم که کاشی‌های زنده گوشی ویندوزفون رفته رفته خاموش می‌شوند.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.windowslatest.com/2017/02/16/windows-phone-0-3-market-share-worldwide/”]windowslatest[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار