حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سنسور اثرانگشت در نکسوس‌های جدید مجهز به فناوری Nexus Imprint است

نوشته

8 سال قبل | بدون دیدگاه | ترنجی

همانطور که در جریان هستید دقایقی پیش نکسوس‌های جدید گوگل با نام‌های نکسوس ۵x و نکسوس ۶P معرفی شدند؛ دیو برک رییس بخش مهندسی گوگل در این مراسم فناوری جدید به کار رفته در سنسورهای اثر انگشت این دو نکسوس جدید با نام Nexus Imprint را تشریح کرد.

در ادامه با ترنجی همراه باشید.فناوری Nexus Imprint در هر دو نکسوس به کار رفته و زمان تشخیص تا آنلاک شدن قفل صفحه را به ۶۰۰ میلی‌ثانیه و یا تقریبا نصف یک ثانیه کاهش داده‌است؛ در این فناوری ماژول سنسور اثر انگشت جدا از برد مدار چاپی اصلی گوشی قرار گرفته و اطلاعات بیومتریکی کاربر مستقیماً در آن ذخیره می‌شود. با استفاده از فناوری جدید می‌توان به سادگی قفل صفحه را باز کرد، برنامه‌های رمزگزاری شده را اجرا نمود و همچنین تراکنش‌های بانکی را با آن انجام داد.

باید بدانید که مشابه این سیستم مدتی قبل توسط اپل و با نام TouchID ساخته شده بود، یکی دیگر از قابلیت‌های این فناوری همانطور که گفته شد ذخیره اطلاعات در حافظه اختصاصی سنسور اثر انگشت است؛ مدتی قبل باگ جالبی در مکانیزم کاری سنسور اثر انگشت HTC One max یافت شد که آن‌ هم ذخیره تصاویر بیومتریکی کاربر در حافظه اصلی دستگاه بود! با استفاده از این باگ به راحتی امکان دور زدن حسگر اثر انگشت وجود داشت اما با سیستم به کار رفته توسط گوگل این امکان تقریباً صفر می‌باشد.

دیدگاه شما چیست؟

[button url=”http://www.theverge.com/2015/9/29/9399357/nexus-imprint-google-new-phone-fingerprint-sensor-security-unlock” postid=”” style=”btn-default” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]the verge[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی عباسی
برنامه‌نویس، علاقمند به سخت‌افزار و گنو/لینوکس | برای ارتباط با من می‌تونین از ایمیل یا توییترم به آی‌دی mostafa_abbacc@ استفاده کنید (: | ایمیل: mostafaabbac@gmail.com