حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سرمایه گذاری ۸٫۷ میلیارد دلاری الجی در زمینه تولید نمایشگر های OLED، آیفون های بعدی با OLED الجی؟

نوشته

8 سال قبل | 7 دیدگاه | ترنجی

یک شایعه خیلی قدیمی هست که می گوید: “آیفون بعدی نمایشگر OLED دارد”! مدت زیادی است که این شایعه دهان به دهان می چرخد اما تا آیفون ۶ اس محقق نشده است و بعید است که در نسل بعدی یعنی آیفون ۷ هم شاهد این تحول باشیم، البته! هیچ چیز از اپل بعید نیست. در همین راستا امروز یک خبر جالب انگیز(!) منتشر شده است که می توان آن را به این شایعه قدیمی وصل کرد، در ادامه با ترنجی باشید.

پس از معرفی تعدادی تلویزیون OLED در نمایشگاه CES سال گذشته، الجی امروز دوباره اعلام کرد که در صدد توسعه فناوری OLED است. بخش تولید نمایشگر LG مبلغ ۱۰ تریلیون ون معادل ۸٫۷ میلیارد دلار را برای توسعه یک واحد تولید نمایشگر OLED هزینه خواهد کرد. این کارخانه در کشور کره و شره Paju احداث خواهد شد و در نیمه اول ۲۰۱۸ به بهره برداری می رسد.

الجی سرمایه گذاری اولیه را به مبلغ ۱٫۸۴ تریلیون ون (۱٫۶ میلیارد دلار) برای تولید تلویزیون های بزرگ، پنل های منعطف برای ماشین ها و البته دستگاه های کوچکی مثل ابزارهای پوشیدنی (ساعت و دستبندهای هوشمند) انجام خواهد داد. سامسونگ و سونی هر دو برای تولید تلویزیون های خود از این فناوری پا پس کشیدند اما پاناسونیک و الجی در این راه با هم متحد شدند و به توسعه این پنل ها برای تلویزیون ها معتقدند. الجی اولین تلویزیون تجاری شده OLED خود را اوایل امسال رونمایی کرد اما این شرکت معتقد است که فناوری OLED برای تلویزیون ها هنوز گران است.

الجی همچنان علاقه مند به سرمایه گذاری در زمینه تلویزیون های OLED است اما این فناوری می تواند منبع درآمد خیلی خوبی برای الجی شود اگر شایعات مربوط به استفاده اپل از پنل های OLED محقق شود. گزارش شده است که در سال ۲۰۱۸ یعنی احتمالا آیفون ۷ اس باید منتظر نمایشگر OLED روی آیفون ها باشیم. به گزارش Nikkei الجی در صورت دریافت سفارش های اپل، دست به افزایش در ظرفیت تولید خود خواهد زد. اپل در حال حاضر با برخی تولید کننده های نمایشگر OLED مذاکره کرده است تا یک خط تولید پایدار و کم خطر را برای تامین نمایشگر امولد پیدا کند. شرکت الجی فعلا به این شایعات عکس العملی نشان نداده است اما این شرکت هم اکنون با اپل برای تولید نمایشگر apple Watch روابطی دارد.

نظر شما چیست؟ نمایشگر OLED برای آیفون ها تا سال ۲۰۱۸ به تحقق خواهد پیوست؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amir Narimnpour

با توجه به نبود سونی و سامسونگ در این بازار و همچنین اینده اون میشه انتظار خوبی داشته باشیم

milad danesh

عزیزم سامسونگ برای تلویزیون هاش دیگه از اولد استفاده نمیکنه ولی بزرگترین تولید کننده اولد برای گوشی در جهان هست

MaKenZi

درود

خب، جمله‌ی شما مفاهیم زیادی رو میرسونه!
یکیش این هست که، سامسونگ این تکنولوژی رو کنار گذاشته و از گزینه‌ی بهتری استفاده میکنه که من هم حول همین مفهوم صحبت میکنم
خیر، سامسونگ به دلیل عدم توانایی در تولید این پنل در سایزهای بزرگ، و پیرو اون، هزینه‌ی نهایی تمام شده‌ی اون که میتونست بازار سامسونگ رو دستخوش تغییر کنه، تصمیم گرفت که از این فناوری استفاده نکنه،

اما در مقابل، ال‌جی تصمیم گرفت، با تولید انبوه این تلویزیون، تلاش خودش رو انجام بده تا هزینه‌ی نهایی تمام شده رو به حداقل مقدار ممکن برسونه تا بتونه دامنه‌ی مشتریان این تلویزیون رو افزایش بده!

برای اطلاع از صحت گفته‌های من هم، کافیه تفاوت تولید ابعاد کوچک و بزرگ OLED رو جستجو کنید!

pika

آیفون میخوام چیکار! این پنلارو باید بذاره رو سری G و V :good:

amir Narimnpour

نمیدونم چرا هرکاری میکنم نمیتونم لایک کنم

Different_boy

این سرمایه گذاری الجی توی بخش تلوزیون بوده.فکر نمیکنم توی بخش موبایل سرمایه گذاری خاصی کرده باشه.چون اگر به نتایج جالبی رسیده بود مطمئنا اول روی گوشی های خودش سوار میکرد این پنل هارو.پس شایعه همکاری اپل با سامسونگ احتمال بیشتری داره.چون چندین ساله گوشی های سامی پنل های فوقالعاده آمولید رو دارن و هرنسل پیشرفت چشمگیری داشتن.هرسال دو پیشرفت.اول توی سری اس بعد سری نوت.تا زمان ۷اس اپل هم چند بار دیگه این پنل ها پیشرفت اساسی میکنن.تا اون موقع وقت بسیاره و کلی خبر و شایعه میاد بیرون.

milad danesh

به نظر من اپل با هر دو همکاری میکنه چون اپل هیچ جا فقط به یه کمپانی تکیه نمیکنه مگر اینکه مجبور باشه مثل سنسور دوربین

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)