حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ پتنت صفحه‌نمایش تبلت‌های تاشو و دکمه‌های نامرئی را ثبت کرد

نوشته

8 سال قبل | 7 دیدگاه | ترنجی

اولین بار نیست که می‌بینیم سامسونگ درخواست ثبت یک پتنت برای صفحه‌نمایش‌های موبایل انعطاف‌پذیر را کرده و به صورت رسمی ثبت‌شده است اما مدیرعامل این شرکت به این اشاره‌کرده است که سال بعد احتمالا ما یک دستگاه تاشو را در واقعیت خواهیم دید. این درخواست سال پیش ثبت شد و امتیاز این پتنت در ۷ ژولای (۱۶ تیر) امسال به سامسونگ داده شد. در ادامه همراه ترنجی باشید.

نرذتیوشبئب

نارتارلسرص

نتدذورنسی

سامسونگ این پتنت را نه تنها برای مدل OLED صفحه‌نمایش تاشو ثبت‌کرده، بلکه مدل LCD را نیز ثبت‌کرده است که هم‌اندازه تبلت‌های گلکسی این شرکت می‌باشند. برد مدار برای مدل LCD در خارج هر قسمت است اما برد مدار مدل OLED به صورت یک‌پارچه در داخل بدنه است و به همراه پنل خم می‌شود.

دیگر پتنتی که سامسونگ اخیرا ثبت‌کرده است، دکمه‌های مجازی تقریبا نامرئی است. این نواحی فعال در نزدیک لبه‌های صفحه‌نمایش لمسی قرار گرفته‌اند که برای مثال می‌توان دستور داد تا وارد برنامه دوربین شود. نام این قابلیت “sensor pads” است و ظاهرا می‌تواند کارهای مختلفی را انجام دهد. تصور کنید یک دکمه برگشت که به طور مداوم زیر نوک انگشتتان در طرف گوشی، بدون گرفتن هر گونه قضای فیزیکی در زیر صفحه‌نمایش یا یک دکمه شاتر که دور از فریم صحنه گرفته نمی‌شود، است.

gsmarena_001

gsmarena_002

gsmarena_003

هنوز معلوم نیست که چگونه این پتنت به واقعیت تبدیل خواهد شد اما بخش تحقیق و توسعه اداره اختراع و پتنت به این اشاره‌کرده است که شاهد یک تغییر در صفحه‌نمایش‌ها خواهیم بود.

نظر شما چیست؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Samsung-patents-foldable-tablet-displays-invisible-buttons_id71411″ target=”blank” background=”#377431″]PhoneArena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Moazez

باریکلا. به نوآوری باید احسنت گفت. ولی از ثبت پتنت به فراموشی نره و عملی بشه خوبه.

Samsung--Electronics

بله !
درسته ولی مطمئن هستم تا ۷ سال آینده به این وسیله هایی که الان دستمونه می خندیم B-) :wacko: :wacko: و این ها عملی می شه

shahab

اره منم همین فکرو میکنم، همینجوری به نوکیا های ضخیم میخندیم الان

B.Sony

پتنت های سامسونگ هیوقت کارایی ندارند فقط جنبه تبلیغاتی دارن پتنت های سونی خیلی بهترن مثل اولین دوربین ۱۳ مگاپیکسلی جهان در اکسپریا زد معرفی شد تا قبل از اون سنسور موبایل سامسونگ اپل نوکیا اچ تی سی الجی بالاتر از ۸ مگاپیکسل نبود

Blue Tech

باز تو چرند گفتی که!؟
ببین هدفت چیه از اومدن به اینجا!؟
اگه با سونی مخالفت داری بیا مثه آدم باهاش مخالفت کن
اگه هم طرفداریش یکم اطلاعاتت رو بیشتر کن
هدفت از این زد زد کردن چیه دقیقا
اینم نشون دهنده ی اینکه سنسور ۱۳ مگا پیکسل قبل زد بود
http://www.gsmarena.com/results.php3?nYearMax=2012&nCamPrimMin=13&nCamPrimMax=13
اکثر سنسوراشم ساخته سونی بود
مگه اصلا مگاپیکسل پتنت میخواد
والا طرفدرارای سونی هم دادشون در اومده سر تو :wacko:

Samsong...DIE

چند ساله که داره الکی پتنت صفحه خمیده ثبت می کنه هیچ کدومشم به درد نمی خوره حداقل به درد دنیا نمیخوری سکوت کن لطفا بزار بقیه برندای نوآور و با تجربه کارشون رو بکنن :rose:

Different_boy

عالیه.خیلی وقته منتظر ی تبلت تاشو ام.ببینیم چکار میکنه برای سال آینده.مدلهای اج نشون دادن سامسونگ راه رو پیدا کرده و قاطع هست برای صفحات تاشو.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ایزدی