حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ و رقابتی تازه با مایکروسافت و اپل : تبلت ۱۸٫۵ اینچی سامسونگ به زودی از راه می رسد

نوشته

8 سال قبل | 7 دیدگاه | ترنجی

زمانی اسمارت فون ها کوچک بودند و کم کم به سمت بزرگ شدن صفحات نمایششان پیش رفتند، تا جایی که آنقدر بزرگ شدند تا واژه ای به نام فبلت به وجود آمد و اتفاقا فبلت ها بسیار هم محبوب شدند.

اکنون گویی ابن بازی بزرگ شدن صفحات نمایش، این بار به دنیای تبلت ها سرایت کرده و اکنون، این تبلت های با صفحات نمایش بزرگ هستند که در بازار رقابتی داغ، برای یکدیگر شاخ و شانه می کشند.

با ترنجی در ادامه مطلب همراه باشید.

بر اساس بنچمارک های به بیرون درز شده، مشخص شده که سامسونگ قرار است به زودی یک تبلت غول پیکر را روانه بازار کند. سامسونگ ممکن است بر اساس مقدمه ای که خدمتتان عرض کردیم و بر اساس بازار رقابتی میان تبلت های با صفحات نمایش بزرگ دست به چنین کاری زده باشد. البته صبر کنید! تبلت سامسونگ بسیار غول پیکر تر از تبلت های سرفیس پرو مایکروسافت و آیپد پرو اپل است!

نام دستگاهی که از سامسونگ در وبسایت بنچمارک GFXBench منتشر شده SM-T670 است که دارای ویژگی های کلیدی جالبیست: صفحه نمایش غول پیکر ۱۸٫۵ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰x1080 پیکسل. پردازنده یک گیگاهرتزی هشت هسته ای اکسینوس، ۱٫۸ گیگ حافظه موقت و ۲۵ گیگ فضای ذخیره سازی. یک دوربین جلوی ۲ مگاپیکسلی و اندروید ۵٫۱٫۱ که شاید در زمان انتشار به اندروید ۶ تغییر کند.

Samsung-Galaxy-View-SM-T670

باید گفت که در اوایل سپتامبر، سامسونگ یک ویدئو منتشر کرد که در آن دستگاهی همچون یک تبلت غول پیکر و یا یک دستگاه دو در یک را نشان می داد که سامسونگ آن را Galaxy View نام نهاده بود. سامسونگ در این ویدئو می گفت : “با محدودیت ها شروع کنید، و سپس آن ها را به عقب برانید.” در این ویدئو سامسونگ وعده بررسی دقیق تر دستگاه را در ماه اکتبر داده بود و حالا براساس این بنچمارک های منتشر شده، مشخص است که صحبت سامسونگ در آن ویدئو، این تبلت عظیم الجثه بوده است.

روزهای بهتری برای بازار تبلت ها دیده می شود. در حالی که خیلی از مردم ، تبلت های قدیمی خود را نگه می دارند، بسیاری از کاربران جدید، فبلت های بزرگ را به تبلت ها ترجیح می دهند و این مسئله باعث می شود که بازیگران کلیدی این عرصه، یعنی سامسونگ و اپل از این مساله صدمه ببینند. پس راه حل را شرکت ها در چه می بینند؟! تبلت هایی با صفحات نمایش بزرگتر و یا دو در یک که با اتصال صفحه کلید بتوانند برای کاربران هم تبلت باشند و هم لپ تاپ.

اپل در آخرین رویدادش یک تبلت بزرگ با صفحه نمایش ۱۲٫۹ اینچی را معرفی کرد و مایکروسافت هم که پیشتر، با سرفیس پرو ۳ با صفحه نمایش ۱۲ اینچی وارد این کارزار شده بود. (سرفیس پرو ۴ هم امروز معرفی می شود.)

1.0

تبلت غول پیکر سامسونگ و اندازه اش، در مقایسه با اسمارت فون ها، بیشتر شبیه به یک کرگدن است! آیا به راستی عرضه چنین تبلتی از سامسونگ صحت دارد؟! باید که بگوییم بله! زیرا چنین خبری را لودهنده معروف ایوان بلاس یا همان evleaks@ هم تایید کرده و گفته که این دستگاه دارای یک باتری بزرگ ۵۷۰۰ میلی آمپری خواهد بود.

اما بگذارید نگاهی مقایسه ای هم به مشخصات سخت افزاری این تبلت بیندازیم.با فرض عرضه چنین تبلتی با این مشخصات که در بالا بدان اشاره کردیم، باید بگوییم که سامسونگ با هدف یک قیمت رقابتی و عرضه صفحه نمایشی بزرگ تر به این وادی رقابت آمده است. زیرا وضوح ۱۹۲۰x1080 پیکسل برای این تبلت با صفحه نمایش بسیار بزرگ ۱۸٫۵ اینچی اش قطعا ناچیز است. که اگر آن را با صفحه نمایش ۱۲٫۹ اینچی آیپد پرو با وضوح ۲،۷۳۲x2،۰۴۸ پیکسل و با صفحه نمایش ۱۲ اینچی سرفیس پرو ۳ با وضوح ۲،۱۶۰x1،۴۴۰  پیکسل مقایسه کنید، آن وقت است که به این موضوع پی می برید که با یک صفحه نمایش ۱۸٫۵ اینچی ناامید کننده در این تبلت رو به رو خواهیم بود. همچنین در مورد دوربین ها هم در این تبلت سامسونگ مساله باز ناامیدکننده است. زیرا این تبلت تنها از یک دوربین جلویی ضعیف ۲ مگاپیکسلی برخوردار است و دوربین عقب هم ندارد.

آیپد پرو و سرفیس پرو ۳، هردو قیمتشان از ۷۹۹ دلار آغاز می شود، باید ببینیم که سامسونگ برای به چالش کشیدن این دو غول تکنولوژی، چه قیمت شیرینی را برای این تبلت غول پیکرش در نظر گرفته است؟!

[su_button url=”http://www.cnet.com/uk/news/samsung-18-4-inch-tablet-specs-leak-online/” target=”blank” background=”#159f84″]Cnet[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trojan

خخخخ
خدایی سامی یه کارایی میکنه اصن خنده دار
دو سال دیگه باید با لیفتراک حمل کرد

خوب چه خبره؟؟؟

HM-R O Y A L

به جای اینکه رزولوشن تبلت رو زیاد کنه رزولوشن گوشی ۵ اینچی رو زیاد میکنه !!

Ari khan

سامسونگ جان…خدایی فازت از انتخاب رزولوشن فول HD برای همچین سایزی چی بوده؟؟؟…..
بنظرم پیکسل سی از این خیلی بهتر و قویتر و بصرفه تره… 😉

Ari khan

باتریش چقدر مسخره است….. :negative: :negative:

morteza2222

همچین اندازه ای اونم با اندروید اصلا جالب نیس اگر ویندوز باشه عالیه :mail:

محمد کردزنگنه

توی خبرای قبلی اشاره شده بود که این تبلت برای مصارف آموزشی و سازمان ها و مواردی از این قبیل عرضه میشه و اگر سامسونگ می خواد با سرفیس و آیپد پرو مقابله کنه بهتره یه گلکسی نوت ۱۲ اینچی بروز شده معرفی کنه.

Nfs

واقعا خنده دار که این تبلت ( معلوم نیست چرا بهش میگن تبلت این که شبیه تلویزیونه) رو با ایپد و مخصوصا سرفیس پرو ۳ مقایسه بشه 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسین عامریان