حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ عاقبت نتایج بررسی علت انفجار گلکسی نوت ۷ را منتشر کرد

پس از ماه‌ها انتظار عاقبت سامسونگ نتایج بررسی خود را در زمینه رسوایی گوشی گلکسی نوت ۷ منتشر کرد.

این فبلت طی دو مرحله جمع‌آوری و بعد از معدوم شد و بر پایه اظهار شرکت سامسونگ، هر دو گونه این گوشی مشکل باتری داشته است. نسخه اول این گوشی حاوی نوعی باتری بود که در Samsung SDI ساخته شده بود و در نسخه دوم باتری‌های ATL مورد استفاده قرار گرفتند.

جمعیتی بالغ بر ۷۰۰ مهندس و پژوهشگر بیش از ۲۰ هزار بار بر روی گلکسی نوت ۷ آزمایش انجام دادند و بیش از ۳۰۰ هزار باتری در این مدت مورد بررسی واقع شد و دست آخر نتیجه کار به این شرح از آب درآمد:

۳۳۲۹۹-۵۳ceb55a_659_524

مشکل رخ داده در نسخه اول گلکسی نوت ۷ ناشی از معایب موجود در ساختار داخلی بود که شامل الکترودهای مثبت و منفی می‌شد. نظر به نوع طراحی این گوشی، باتری از ناحیه راست بالا دچار خمیدگی شد و همین مساله موجب شد تا الکترودها با هم اتصال پیدا کنند و در نهایت مدار متصل کوتاه حرارتی شکل بگیرد و انفجار رخ بدهد.

مشکل نسخه دوم گلکسی نوت ۷ این بود که برخی از باتری‌ها نواز عایق مورد نیاز را نداشتند و بعضی از باتری‌ها نیز از درون دارای برآمدگی‌های تیز و برنده بودند. این باتری‌ها همچنین دارای جداسازهای خیلی باریک بودند. در نتیجه عامل انفجار در هر دو نسخه گوشی ناشی از باتری‌ها بوده است.

سامسونگ برای این که دیگر با چنین مساله‌ای مواجه نشود دست به انجام آزمایش‌های هشت گانه باتری گوشی‌های آینده خود زده است.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://www.nextpowerup.com/news/33299/samsung-reveals-results-of-galaxy-note-7-investigation/”]nextpowerup[/button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
sars

چه عجب بالاخره داستان نوت ۷ تموم شد.

Quality

خب چطور توی پرچمدارش انقدر بی دقتی صورت گرفته و مثلا توی پایین رده هاش انفجار صورت نگرفته؟!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار