حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ یک اختراع دیگر در زمینه‌ی تکنولوژی نمایشگرهای منعطف به ثبت رساند

نمایشگرهای منعطف و تاشو از گذشته تابه‌حال موردتوجه بوده و همیشه در مورد امکان‌پذیری و تجاری‌سازی این محصولات بحث‌های فراوانی مطرح شده است. الان حداقل سه سالی از آشنایی کامل ما با این ایده می‌گذرد و شاید کمی عجیب به نظر می‌رسد که هنوز یک محصول واقعی از این ایده به ثمر ننشسته است؛ اما سامسونگ در این زمینه از دیگر شرکت‌ها پرسروصداتر بوده و با به ثبت رساندن اختراع‌های متعدد ظاهراً هرروز به تولید یک نمایشگر منعطف واقعی نزدیک‌تر می‌شود.

در ادامه با ترنجی همراه باشید…

شاید به خاطر داشته باشید که سال گذشته شرکت سامسونگ با پروژه‌ی Valley توجه زیادی را به برای فعالیت در مورد تولید نمایشگرهای منعطف به خود جلب کرد. همین‌طور حتماً به یاد دارید که به‌تازگی نیز خبر مبنی بر اینکه سامسونگ اولین گوشی هوشمند تاشو خود را در کنگره‌ی جهانی موبایل سال ۲۰۱۷ رونمایی خواهد کرد، منتشر شده است؛ حتی تازه‌تر از تمام این‌ها نیز باید به تصاویر رندر شده‌ای که از این گوشی تاشو منتشر شده‌اند، اشاره کرد.

۱

حالا در آخرین اقدام شرکت زیرمجموعه‌ی این غول کره‌ای در زمینه‌ی صفحه‌نمایش به نام SamsungDisplay یک اختراع تازه را در مرکز اختراعات آمریکا رسماً به ثبت رسانده است؛ بله همان‌طور که حدس می‌زنید این اختراع به یک پنل نمایشگر منعطف مربوط می‌شود اما این بار با جزئیات بسیار بیشتری همراه است. با پرهیز از ورود به نکات فنی و بسیار ریز در این مدارک ثبت اختراع، به جهت درک بهتر این تصاویر باید به شما بگوییم که ظاهراً سامسونگ موفق شده با به‌کارگیری مواد منعطف مانند پلی کربنات (PC)، پلی آریلات (PAR) و یا مواد دیگر از این دست، در یکی از لایه‌های این نمایشگر ساختار آن را موقع خم شدن حفظ کند. بخش دیگری از راز این فناوری جادویی در نوارهای دی‌الکتریک الاستومر نهفته است که با نام سیستم ماده‌ی هوشمند از آن یاد می‌شود؛ این نوارهای می‌توانند انرژی الکتریکی را به کار مکانیکی به‌ویژه در حالت کششی تبدیل کنند؛ این مورد آخر یعنی پنلی که سامسونگ در حال تولید آن است شاید این امکان را داشته باشد که بدون نیاز به فشار خارجی خم شود.

بنابراین مدارک پیشین که از یک گوشی تاشو با طراحی لولایی خبر می‌داد حالا ممکن است به لطف اضافه شدن این ویژگی باز و بسته شدن خودکار محصولی جذاب‌تر از گذشته تولید شود و امیدواریم که در روند تولید نیز دستگاه نهایی با همین ویژگی‌ها به بازار عرضه شود.

۲

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.gsmarena.com/samsung_was_granted_yet_another_patent_for_flexible_display_technology-news-21867.php”]gsmarena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
M.M

چرا رای گیری بسته شده،مگه ۴۸ ساعت نیست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا سهیلی‌فر
سم شناس پزشکی، مدرس زبان انگلیسی، مترجم و نویسنده ترنجی، عاشق تکنولوژی و ورزش