حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مهاجرت به iOS: ساده ترین راه برای انتقال اطلاعات از اندروید به iOS چیست؟

نوشته

8 سال قبل | 5 دیدگاه | ترنجی

همواره، مهاجرت از یک پلت فرم به پلت فرم دیگر، با دردسرهایی از قبیل جابه جایی اطلاعات همراه است و این قضیه در مهاجرت از اندروید به یک آیفون و یا آیپد جدید هم صادق است.

اما اگر با ما در ترنجی و در ادامه مطلب همراه باشید، به شما خواهیم گفت که این مهاجرت و جابه جایی اطلاعاتتان، خیلی هم سخت نیست.

move_to_ios_apple

اپلیکیشن Move to iOS اپل که در فروشگاه گوگل پلی ارائه شده است، راهی ساده و سریع برای انتقال اطلاعات از یک دیوایس اندرویدی به یک آی دیوایس است. در حالی که شما تنها نمی توانید، اپلیکیشن ها، موزیک ها و رمزهای عبورتان را به دستگاه اپلی جدیدتان منتقل کنید، در عوض با استفاده از این اپلیکیشن اختصاصی اپل خواهید توانست که عکس ها، تقویم، مخاطبین، پیام های متنی و فیلم ها را به آیفون جدید خود منتقل کنید.

لازمه این انتقال ها برای مهاجرت از اندروید به iOS هم، نصب این برنامه برروی دستگاه اندرویدی که اندروید ۴٫۰ و یا بالاتر را اجرا می کند، است. در عین حال این انتقال به دستگاه اپلی هم در صورتی انجام خواهد پذیرفت که آن دستگاه، iOS 9.0 و یا بالاتر را اجرا کند.

حال با آموزش پروسه بالا با شما همراه خواهیم بود:

Untitled

۱٫ برروی آیفون و یا آیپد خود، پروسه نصب برنامه “Apps & Data” را انجام دهید تا این برنامه برروی صفحه نمایش آیفون و یا آیپد شما پس از نصب قابل مشاهده شود. پس از نصب، برنامه را باز کنید و برروی این برنامه، گزینه “Move data from Android” را انتخاب کنید. مشاهده خواهید کرد که یک کد عددی ده رقمی برروی صفحه نمایش ظاهر خواهد شد.

نکته: البته در مورد مرحله اول این پروسه که در پاراگراف بالا به آن اشاره کردیم باید این نکته را اضافه کنیم که، برای کامل شدن مراحل نصب این پروسه، شما نیاز دارید که آیفون و یا آیپد خود و هر آن چه که برروی آن است را پاک کنید. برای انجام این کار باید به Settings رفته و سپس به General بروید و در آن جا گزینه Reset را بیابید و سپس گزینه “Erase all content and settings” را تب کنید.

move-to-ios

۲٫ اکنون برروی دستگاه اندرویدی خود، وای فای را فعال کنید تا به شبکه اینترنت متصل شوید، سپس به فروشگاه گوگل پلی رفته و اپلیکیشن “Move to iOS” را دانلود و نصب کنید. پس از نصب، با بازکردن برنامه برروی گزینه “ادامه-Continue” کلیک کنید و پس از زدن تیک موافقت با شرایط استفاده از نرم افزار، حالا کد ده رقمی که در آیفون و در مرحله اول پروسه آن را یادداشت کرده بودید، در آن قسمت مربوطه وارد کنید.

۳٫ حال، گزینه های بسیاری برای انتخاب برای شما ظاهر می شود که شما می توانید با انتخاب هریک از آن ها، اطلاعات آن ها را به دستگاه اپلی جدیدتان منتقل کنید. این گزینه ها شامل Google account ,Chrome bookmarks, پیامک ها, دفترچه تلفن و عکس ها و ویدئوها می شود. هرکدام از این موارد را که دوست دارید اطلاعاتشان به دستگاه اپلی جدیدتان منتقل شود، انتخاب کنید و برروی گزینه “بعدی-Next” کلیک کنید.

Move-to-iOS-helps-you-transfer-your-data-over-a-private-Wi-Fi-network-e1442464785860

۴٫ حال، دستگاه اندرویدی تان، شروع به انتقال اطلاعاتی که در مرحله بالای این پروسه، آن ها را انتخاب کرده اید، می کند. زمان این جابه جایی اطلاعات، بر اساس حجم اطلاعاتتان خواهد بود که بر این اساس، زمان عملیات انتقال از دستگاه اندرویدی به دستگاه اپلی مشخص خواهد شد(این زمان برای من، کمتر از ده دقیقه طول کشید).

توجه داشته باشید که اپلیکیشن “Move to iOS” به شما پیشنهاد می دهد که دستگاه خود را در اپل استور بازیافت کنید. اما شما ممکن است که بهتر باشد، دستگاه خود را در سایت های فروش اجناس دست دوم، به فروش برسانید.

برنامه های گوگل در iOS

به عنوان یک کاربر اندرویدی که در حال مهاجرت به iOS هستید، شما به احتمال زیاد، با اپلیکیشن ها و خدمات گوگل، همچون نقشه های گوگل و یا جیمیل آشنا هستید. باید به شما بگوییم که تعداد بسیاری از این برنامه ها، در iOS هم برای شما در دسترس هستند:

Google Chrome, Gmail, Google Drive, Google Keep, Google Search, Google Calendar, Google Maps, Google Photos, YouTube, Google Play Music, Google Play Books, Google Play Movies, و بیشتر

به طور دقیق، گوگل ۶۲ اپلیکیشن را برای iOS توسعه داده است که در این لیست می توانید آن ها را مشاهده کنید.

android_to_ios

هنوز مشکل دارید؟

در حالی که روند انتقال داده ها از اندروید به iOS نسبتا آسان است، اما برای کسانی که هنوز با این پروسه مشکل دارند، اپل یک سرویس رایگان شخصی را برای کاربران جدید آیفون و یا آیپد راه اندازی کرده است که این سرویس در فروشگاه اپل محل شما و یا به صورت آنلاین برای مشتریان بدون در نظر گرفتن نزدیکی کارشناسان اپل به آن ها، از سوی اپل فراهم شده است.

[su_button url=”http://www.cnet.com/uk/how-to/transfer-data-from-android-to-ios/”]Cnet[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafasaeedix

یکی از برتری های ios هم نسبت به اندروید وجود تمامی برنامه های گوگل در اپ استوره اپله و شما هیچکدوم از برنامه های اپلو تو پلی استوره گوگل نمیبینین ! و همگی در انحصار کسانی هستن ک از ایفون استفاده میکنن !
البته غیر از اپل موزیکی که تازه برای اندروید اومده …. B-)

saleh rezaee

برتریییی !!!؟ جوک نگو تورو خدا خخخخخ

mostafasaeedix

با دلیل نقضش کن حرفمو و بگو که اشتباه میکنم 😐 توی عمرت رنگ اپ استور رو به چشم ندیدی من چیکار کنم 😐

NeXt Is NoW

منظورت از اپل همون شرکتیه که تنها برتریش آی او اس هست و هیچ برتری نسبت به گوشی های اندرویدی نداره آره؟

mostafasaeedix

NeXt Is NoW
منظورم همون شرکتیه که هر سال استاندارد هارو تغییر میده , همون شرکتی که فعلا اخرین نواوریش ۳d touch بوده که ایشالا در سال های اینده در گوشی های اندرویدی هم خواهیم دید…
منظورم از اپل همون شرکتیه که تکنولوزی اثر انگشت رو برای گوشی ها به استاندارد تبدیل کرد..
شرکتی که ایفون ۴s رو تولید کرد که دستیار صوتی به اسم سیری داشت ..!
چه فایده حرف زدن برای شما نصب کردن ویندوز روی چرتکه س :)) کلا دوس ندارین با واقیعت ها کنار بیاین :bye:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسین عامریان