حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ده گجت برتر در عمر باتری از نگاه GSMArena (قسمت دوم)

نوشته

7 سال قبل | 81 دیدگاه | مطالب ترنجی

به صورت کلی جی‌اس‌ام آرنا یکی از منابع بسیار معتبری است که می‌توان به بررسی‌ها و آزمایشات این سایت در بخش عمر باتری اطمینان داشت. این وب‌سایت تقریبا تمامی موبایل‌های مطرح و مشهور جهان را بررسی می‌کند و به هر کدام از نظر عمر باتری یک امتیاز می‌دهد. امروز نگاهی خواهیم داشت به ده گوشی برتر از نظر عمر شارژ دهی از دیدگاه GSMArena.

با ترنجی همراه باشید…

متوجه شدیم که جی‌اس‌ام آرنا در لیست رتبه‌بندی خود تغییرات بسیار جزیی را در نظر گرفته است و لومیا ۱۵۲۰ و ردمی ۳ هم رده شده‌اند. پس ما نیز تغییراتی در لیست خود ایجاد کردیم. در پست قبل به تشریح ردمی ۳ پرداختیم که در رتبه‌ی پنجم قرار داشت و این‌بار به سراغ غول بی‌چون و چرای ویندوزی می‌رویم که رتبه‌ی ششم را تصاحب کرده است. بد نیست که یک‌بار دیگر نگاهی به ردمی ۳ نیز بیاندازیم.

۶- لومیا ۱۵۲۰ با امتیاز ۱۰۷ ساعت

اسمش را بگذارید یک غول تمام عیار. یک شاهکار از سوی نوکیا که هنوز هم بعد از سه سال در بین تلفن‌های همراه مطرح مدعی است. دوربین بی‌نظیر٬ کیفیت ساخت عالی و باتری تمام نشدنی این تلفن را به یکی از بهترین و ماندگارترین تلفن‌های نوکیا بدل کرد. باتری نوکیا لومیا ۱۵۲۰ یکی از نقاط قوت این تلفن بود. متاسفانه در ویندوز ۱۰ موبایل عمر باتری این اسمارت‌فون همانند سابق نیست ولی در ویندوزفون ۸ و ویندوزفون ۸٫۱ حرف‌های زیادی برای گفتن داشت. این تلفن در سال ۲۰۱۳ برای مدتی صدرنشین جدول GsmArena بود.

ظرفیت باتری این تلفن ۳۴۰۰ میلی آمپر است و به‌صورت مشترک با ردمی ۳ امتیاز ۱۰۷ را کسب کرده است ولی به دلایلی در رتبه‌ی ۶ ایستاده است.

۵- شیائومی ردمی ۳ با امتیاز ۱۰۷ ساعت

شیائومی محصولات بسیار خوب و با کیفیتی می‌سازد. سری ردمی ۳X و ردمی نوت ۳ از نظر عمر باتری بسیار بسیار عالی هستند. تجربه‌ای که در هنگام استفاده از شیائومی ردی نوت ۳ پرو داشتیم باتری آن بسیار بی‌نظیر بود و چیزی در حدود ۲٫۵ تا ۳ روز با استفاده‌ی معمول دوام می‌آورد. با توجه به آن‌که ردمی ۳ دارای صفحه نمایش کوچک‌تری است احتمالا تجربه‌ی باتری این تلفن بسیار شیرین تر از نوت ۳ پرو است. این اسمارت فون چینی نمره‌ی ۱۰۷ ساعت را از GSMArena کسب کرده است و ظرفیت باتری‌اش ۴۱۰۰ میلی‌آمپر است.

لومیا ۱۵۲۰ نیز موفق شده است که رتبه‌ی ۵ و ۶ را به صورت مشترک به دست آورد که در پست بعدی در رابطه با آن توضیح خواهیم داد. این دو تلفن یک امتیاز مشترک را شکار کرده‌اند.

Xiaomi Redmi 3 review

۴- شیائومی می مکس با امتیاز ۱۰۸ ساعت

شرکت Xiaomi در زمینه‌ی باتری یکی از پیشتازان صنعت ساخت تلفن‌های همراه است. اکثر تلفن‌های این شرکت در زمینه‌ی باتری عالی عمل می‌کنند و حتی می‌توان به برخی از تلفن‌های ساخت این کمپانی چینی لقب پاور بانک را داد. می مکس دارای باتری حجیم ۴۸۵۰ میلی‌آمپری است. شاید در اولین نگاه این فبلت را با یک تبلت کوچک اشتباه بگیرید. اندازه‌ی نمایشگر این تلفن ۶٫۴۴ اینچ است که به نسبت استاندارد بازار غول آسا به نظر می‌رسد. این بچه غول آسیایی امتیاز ۱۰۸ ساعت را کسب کرده است.

Xiaomi Mi Max review

۳- سامسونگ گلکسی اس ۶ اکتیو با امتیاز ۱۰۹ ساعت

این تلفن که تنها در کشور آمریکا و به صورت اپراتوری عرضه می‌شود یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید است البته اگر یک کوه‌نورد یا یک صخره‌نورد قهار باشید. پردازنده‌ی اگزینوس ۷۴۲۰ واقعا کم مصرف است و گلکسی اس ۶ که نسبتا باتری آنچنان قدرتمند نداشت را از نظر عمر باتری جزو یکی از پرچمداران درجه یک سامسونگ قرار داد. این تلفن از نظر مشخصات فنی فرق خاصی با گلکسی اس ۶ ندارد و تنها در برخی از موارد همانند سنسور اثر انگشت متفاوت هستند. ظرفیت باتری این اسمارت فون ۳۵۰۰ میلی‌آمپر است و امتیاز ۱۰۸ ساعت را از GSMArena کسب کرده است.

۲- ایسوس ‌‌ذنفون مکس ZC550KL با امتیاز ۱۲۱ ساعت

واووو! اختلاف بین اس ۶ اکتیو و ذنفون مکس ZC550KL خیلی زیاد شد. بیش از ۱۲ امتیاز بین این دو تلفن فاصله است و چیزی نیست که نتوانیم آن را ببینیم. ایسوس در زمینه‌ی عمر باتری دارای سابقه‌ی آن‌چنان درخشانی نبوده است ولی آمده است که با ذنفون مکس ZC550KL جبران مافات کند. باتری این تلفن ۵۰۰۰ میلی آمپر است و صفحه نمایش آن ۵٫۵ اینچ است. این تلفن از GSMArena امتیاز ۱۲۱ را کسب کرده است.

Asus Zenfone Max

۱- جیونی ماراتون ام ۵ با امتیاز شگفت انگیز ۱۴۸ ساعت!

بله بله! درست متوجه شده‌اید. در رتبه‌ی اول نه تلفنی از سونی حضور دارد و نه سامسونگ. اچ‌تی‌سی و اپل مدعی نیز حضور ندارند. الجی هم که کلا اعتقادی به باتری خوب ندارد و الجی جی‌فلکس را نیز احتمالا اشتباهی ساخته است. خوب به مشخصات این تلفن نگاه کنید:

  • صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی HD
  • پردازنده‌ی مدیاتک MT6735
  • باتری ۶۰۲۰ میلی آمپری

پردازنده‌های مدیاتک اکثرا به پر مصرف بودن معروف هستند اما این‌بار یک چینی با پردازنده‌ی تایوانی توانسته است صدر جدول را با اختلافی عجیب و غریب مال خود کند. این تلفن امتیاز ۱۴۸ ساعت را به دست آورده است.

هدف ترنجی از انتشار چنین مقالاتی چیست؟

ترنجی به عنوان یک وب‌سایت معتبر تکنولوژی در سطح ایران و شناخته شده در جهان می‌خواهد توجه تولیدکنندگان تلفن‌همراه که همواره نیم‌نگاهی به پست‌های انتقادی و بررسی‌های ترنجی داشتند را به یک موضوع خیلی خیلی مهم جلب کند:

عمر باتری

قدرت پردازشی تلفن‌های همراه بسیار ایده‌آل شده است و واقعا برای تمامی کارها کفایت می‌کند. شما با خرید یک میان‌رده نیز می‌توانید همان‌کاری را انجام دهید که پرچمدار همان برند انجام می‌دهد. تفاوت بین پرچمدار و میان رده همانند گذشته نیست که شما را مجبور به خرید یک تلفن با قیمت گزاف کند. یکی از فاکتور‌های مهم خرید در حال فراموش شدن است و کمپانی‌های مطرح مانند اپل٬ سونی٬ الجی٬ سامسونگ (تاحدودی) و اچ‌تی‌سی هیچ توجهی به عمر باتری ندارند. شرکت اپل که با سیاست زشت انحصار طلبانه باتری‌های زیر ۲۰۰۰ میلی‌آمپر را در تلفن‌های خود قرار می‌دهد و در سری پلاس نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای ندارد. اچ‌تی‌سی گاها باتری‌های حجیم در تلفن‌هایش تعبیه می‌کند ولی توجهی به بهینه‌سازی نرم‌افزاری ندارد.

conclusion-oneplus-3-xperia-x-galaxy-s7-iphone-lg-g5-htc-10-camera-comparison

الجی چطور؟ این شرکت در سال ۲۰۱۳ با عرضه‌ی الجی جی ۲ توانست یکی از بهترین پرچمداران باتری محور را تولید کند اما بعد از الجی جی ۳ روند نزولی را به پیش گرفته است. سامسونگ تلاش‌های زیادی در این زمینه انجام داده است ولی هیچ یک از پرچمداران جهانی این شرکت (جز سری اکتیو که در آمریکا و برخی از نقاط دنیا به صورت محدود عرضه می‌شوند) نمره‌ی بالای ۱۰۰ به دست نیاورده است. سونی نیز با عرضه‌ی سری ایکس نشان داد که عمر باتری هیچ اهمیتی برایش ندارد و احتمالا شما باید هر روز ۳ بار اکسپریای خود را به شارژ بزنید. البته اکسپریا ایکس عمر باتری خوبی داشت ولی تلفن‌هایی همانند اکسپریا ایکس آ اولترا آبروی سونی را بردند. طرفداران سونی گاها این شرکت را با نام سلطان باتری یاد می‌کنند اما در این لیست تنها یک تبلت از سوی سونی حضور دارد.

در حال حاضر که با یک اکسپریا زد ۳ برای اخت بیشتر با محصولات سونی کار می‌کتم با خود می‌گویم که چرا نباید شرکت سونی چنین عمر باتری را در اکسپریا ایکس پرفورمنس به وجود آورد. وقتی که به کمدم سر می‌زنم و تلفن چینی‌ام (که اتفاقا در لیست حضور دارد ولی خب دوست ندارم که اسمش را بگویم) را روشن می‌کنم به کلمه‌ی عمر باتری عشق  بیشتری می‌ورزم. هر سه روز یک‌بار آن را شارژ می‌کنم و نگران آن نیستم که یادم برود آخر شب آن را شارژ کنم.

Xiaomi-Mi5-DSC02020

تقریبا بیش از هر فردی در ترنجی بنده تلفن‌های ویندوزی داشته‌ام. تعدادشان را واقعا به یاد ندارم ولی تجربه‌ی لومیا ۱۵۲۰ خیلی خیلی شیرین بوده است. اما در نقطه‌ی مقابل افتضاحی به نام لومیا ۹۳۰ وجود دارد که کلکسیونی از ایرادات عجیب و غریب است. باتری آن به زور یک روز دوام می‌آورد و نتوانستم زیاد آن را تحمل کنم. پرچمداران جدید لومیا همانند لومیا ۹۵۰ ایکس‌ال در رده‌ی خوب قرار می‌گیرند و نه آن‌قدر عمر باتری‌شان ضعیف است که از نقاط ضعفشان باشد و نه آن‌قدر قوی است که بتوان با افتخار به آن‌ها به عنوان نمایندگان مایکروسافت اشاره کرد.

گوشی‌های اچ‌تی‌سی همواره در باتری ضعف داشته‌اند و به صورت کلی این بخش یکی از نقاط ضعفشان بوده است. یکی از با اصالت‌ترین شرکت‌های تکنولوژی همین شرکت تایوانی است ولی به‌دلیل سیاست‌های اشتباه همانند سونی در حال خود زنی است.

lg-v10-2976-002

یکبار لیست ده عضو اول برتر از نظر جی‌اس‌ام آرنا در بخش باتری را مرور کنید. ۶ تلفن از ۱۰ تلفن حاضر در لیست از شرکت‌های چینی هستند و تنها از میان شرکت‌های قدیمی و معتبر٬ سامسونگ٬ سونی و نوکیای خدابیامرز حضور دارند! اپل کجاست؟ الجی چطور؟ اچ‌تی‌سی دقیقا کجایی؟

در آخر می‌خواهم حرف دلم را بزنم. کمپانی‌های عزیز سازنده‌ی تلفن همراه. ما قدرت فضای پردازنده و دوربین در حد بوندسلیگا و سنسور دوربین دوگانه و صفحه نمایش حیرت آور نمی‌خواهیم. همان پرچمداران سال قبل خود را به بازار عرضه کنید ولی روی حجم بیشتر باتری کار کنید. عمر باتری را افزایش بدهید. رابط کاربری خود را بهینه‌تر از قبل کنید. از پنل‌های کم مصرف‌تر استفاده کنید.

نگارش: کمانی

[su_button url=”http://www.gsmarena.com/battery-test.php3″ target=”blank”]gsmarena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
81 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ali1377

اصلا فک نمیکردم آخر لیست اینجوری باشه :wacko:

amin697

راستی یکی به من بگه اس ۷ اج چقد به شما اسکرین میده ؟ خخخخخ

ایفون ۶s پلاس خودم :heart: B-) :yahoo:

آرزوی خیلی هاست این اسکرین روی ۵۰% اینه :yahoo:

http://8pic.ir/viewer.php?file=lgfng9dl9a1mb1z573pk.png

امیرشایان

#لطفا #بچه #نباشیم
کامنت زیر نظر اول واسه دیده شدن فقط کار بچه های ابتدایی
اصلاح کن خودت قبل از مهر ماه
آیفونت هم مبارکت باشه بده ما هم باش یه دو تا در باز کنیم

Mahdiiii
amin697

امیرشایان

متشکر از شما

ولی شما در باهاش باز نکن …

لطفا بگو با اس ۷ اج چقدر اسکرین میگرید همین کافیه … :good: :bye:

amin697

Mahdiiii

خیلیم عالیه باطری سونی :good:

دقیقا ایفون ۶S پلاسم همینجوریه 😉

valak

amin697
من اینو با زد فایو گرفتم با اسنپ ۸۱۰ با نور ۵۰ درصد
http://uupload.ir/files/folt_screenshot_20160731-010937.png
آرزوی تو
خاطره ماست

amin697

valak
چه فشاری امده بهت اشکال نداره آرزو برا جوانان عیب نیست
z5 برای ما ؟ بسمه الله دیگه همین یکی موند اینو بگه … :wacko: مثلا به نظرت این اسکرین باطری که گذاشتی خیلی عالیه ؟ :scratch: خخخ شما دیگه کی هستید …

هر وقت تونستی با گوشیت اینجوری اسکرین بگیری بعد کامت بذار B-) :yes:
ضایع نشی
یکسره تلگرام اینستاگرام
http://8pic.ir/viewer.php?file=d0fqasry3wob1g0kvvze.png

valak


خودمونیم
ایول ۶ اس پلاس چ اسکرینی داده
راستی حجم باطریش چقده؟؟خداییش خیلی عالی کار کرده ایول اپل
فک کنم سری پلاس باطریش خیلی بهتر از نسخه معمولیشه من خودم آیپد مینی دارم لامصب باطریش حرف نداره

ЖǷΣRÏA

متن جالبی بود‌ مخصوصا اخرش
.والا من ک از باتری خیری ندیدم.اس ۷ با اون همه دبدبه ،اول صب میزنم ب شارژتا غروب نشده تموم میشه… ..الان ب نظر من مهمترین چیز باتریه.باتری باید حداقل تو استفاده سنگین ی روز دووم بیاره ک متاسفانه دووم نمیاره
از شرکتا ک خیری نیس حداقل فعلا.شاید تو اینده یکم روش کار کنن

amir Narimnpour

اوه
داش من اس۷ وقتی ۱۰۰ میشه راحت از ضب تا شبو جواب میده
همشم تلگو اینستا و واتسم

OMID

عزیرم اونا گوشی های سونی هستند که عمر بالایی دارند
الانم ک دیگ تازگی ها این شرکت های در به داغون چینی ها اومدن فقط الکی حجم تر میکنند گوشی رو

hesam30

:rose: [……………..]
من فکرکنم گوشی چینی که دارید هواوی میت ۸ هست B-)

sonyismylife

باز هم شاهد انتشار یک پست تخریبی از سوی تر……نجی برای خورد کردن سونی هستیم
نمیدونم سونی چه هیزم تری به اینا فروخته
آقای جیره خوار (کمانی)
مطمعنی زد ۳ رو داری استفاده میکنی؟
داداش چقدر از سامسونگ پول میگیری؟
بگو ما هم بیایم مقاله بنویسیم
پول پارو کنیم
چند ساله بچه ژون؟

Mustafa Keftanzadeh

خوب اگه سایت جیره خور سامسونگ هست چرا ترکش نمیکنی ماهم ازدست شما راحت شیم والا 🙁
برو یجایی که فقط از سونی تعریف کنن تو هم خوشت بیاد

Ramin 8890 gamer

خخخخ ??
الحق و الانصاف که سونی در روح و روانت رخنه کرده 🙂
در ضمن…
داداش وقت کردی یه جعبه شیرینی بگیر برو یه سر به خودت بزن

Modarz

بابا تو دیگه توهم داری ?

ali gheysari

بچه ژوووون نیا اینجا اگر نویسنده هاش جیره خوارن برو اکسپریان در کنار هم مثه مردم کره شمالی که از هیچ جا خبر ندارن و فکر میکنن خوشبخت ترین مردم جهانن باهم دروغ بگینو حال کنید خخخخ برو حاجی

joojoo

ای بابا،نمیدونم چرا اینقدر فن بوی ها و متعصبان هر برند به همه چیز مشکوکن
خب اگه دقت کنی سونی در سری های z2 و z3 باتریهای قوی داشته و از z3+ به بعد رو به نزول رفت در بحث باتری
چیزی که خود نویسنده هم اشاره کرده با دقت بخونش:
( در حال حاضر که با یک اکسپریا زد ۳ برای اخت بیشتر با محصولات سونی کار می‌کتم با خود می‌گویم که چرا نباید شرکت سونی چنین عمر باتری را در اکسپریا ایکس پرفورمنس به وجود آورد. )
هر انتقادی به معنی تخریب نیست :bye:

Reza f

دوست عزیز…..
فقط میتونم بگم با نظرتون در حق نویسنده کم لطفی کردید…
شما بیشتر خودتونو تخریب کردید تا نویسندگان ترنجی

Pouya

sonyismylife
چرت نگو

اینا فنای سونی نیستن ی عده میخوان وجه ما فنای سونی رو خراب کنن

hosseinhey

…… کن تن لشتو باو از سایت غلط کردی میای تو سایت احمق نفهم عقب مونده هایی مثل تورو فقط تو این سایت میبینم انگار بز اخوش میمونید بدبخت چقدر میگیری ….. میکنی؟ برو تو همون اکسپریان جولان بده ادم باید چقدر پست باشه که عین …. واسه یه برند دم تکون بده تا دوزار بهش بدن مگر اعضای داعش چه فرقی با شما دارن؟ اونا هم پول میگیرن چشمشونو میبندن سر میبرن تو یه درجه ملایم تری واسه یه مقدار پول به همه تهمت میزنی

riofarina

لایکم گرفته! عجب!
حتما یکیشم استاده لایک کرده B-)
فقط میتونم بگم به روان پزشک مراجعه کن.
عارف جان حرف دل همه ما رو زدی حتی اونایی که مخالف هستن ته دلشون میدونن حق با تو هست

Pouya

sonyismylife

گزارش شدی :negative:

Just Sony ??

sonyismylife
واقعا متاسفم برای نوع کامنت
اگه از فن سونی هستی امید وارم طرز فکرت عوض کنی و توهین نکنی به شخصی
اگه با اکانت فیک برند های دیگه هستی اومدی اینجا خراب کنی طرفدار سونی با طرز کامنت واقعا برات افسوس میخورم

((((احساس خودم میگه عمو جون
از سونی نیستی))))

milad.tech

مطمئنی اکانت خودت فیک نیست؟
تو که براحتی تو یه کامنت به ۴ تا کاربر توهین کردی
همین دیروز بود
#مکتب بهرامیسم

milad.tech

مسئولین عزیز میبینید وقتی که شاکی میشم از این فضا به خاطر اینه
حتی شما هم اجازه ندارید نظرتونو بگید
بزرگترین مشکل این سایت خوب اکانت های فیک از بعضی از ترول های سونیه
بازم یه اکانت فیک و تازه از ترول سونی که اولین باره داره نظر میذاره

Just Sony ??

milad
خخخخ به قول دوستان
مهم نیستی
#واقعا مهم نیستی عزیر دل
از روزی مهم نیستی که از زد پنچ با m8 مقایسه کردی
استاد ثابت شده ای
همین بس…..

milad.tech

#مکتب بهرامیسم(معززیسم)
همه ی شما ترولا یکی دو نفر هستید با ۱۰-۱۵ تا اکانت

Pouya

میلاد دیدی مهم نیستی

انقد نگو فیکید و اینا خجالت بکش توهین کردن کار زشتیه

همین کارو تو ز…. کردی

دیگه محلت نذاشتن افرین پسر خوبی باش

Mohammad H

از سایت خوب ت.ر.ن.ج.ی خواستاریم کسانی رو که جو سایت رو متشنج میکنن و با نویسنده های سایت یا کاربران برخورد زننده دارند از سایت حذف شوند. ما دوست داریم اسم نویسنده های مقالات رو بدونیم و این افراد بیشتر باعث شده اند که این شرایط فراهم نشود.

امیرشایان

شما رو به دیدن انیمیشن سروش رضایی در زمینه عقده های کودکی دعوت میکنم
نمونه بارز شخصیت قلی در انیمیشن رو میتونید در نویسنده این کامنت ببینید

ARMTIN

من نمی دونم چرا بعضی ها با نظرات بچه گانشون اینجا روهم به گند میکشن توهین به دیگران میکنند
البته تا جایی که من می دونم بعضی از فن های سونی ( نه یه مشت بچه سال) این نوع رفتار و نظرات به شخصیتشون نمیخوره چون سطح فرهنگ و شعور و دانششون بالاست متاسفانه یه عده با نظرات ترول گونشون این افراد و برند سونی رو خراب میکنند :negative:
طوری میشه هیزم تر و خشک باهم بسوزن این درست نیست
انشالا به راه راست هدایت بشن و بزرگتر از خودشون احترام بزارند :rose:

Hoseyn Zx

جالبه لومیا ۱۵۲۰ و Xiaomi redmi 3 امتیاز یکسانی کسب کردند ولی در هر سه قسمت مکالمه ،وبگردی و پخش ویدیو گوشی Xiaomi امتیاز بیشتری کسب کرده !

AK_007

اون عددای پایینی مثلا ویدیو ۳۰ ساعت یعنی با ۳۰ ساعت ویدیو شارژش از ۱۰۰ ب ۰ میرسه
عدد اصلی ب این صورته ک ۱ ساعت مکالمه ی ۳جی + ۱ساعت ویدیو + ۱ ساعت وب گردی انجام میشه بعد گوشیو میزارن رو استندبای ک شارژش ۰ شه؛
ب همین دلیل ی عدد نهایی ب دست میاد،
بلد نیستید بپرسید لطفا

Hoseyn Zx

خودم اینو میدونم که نتیجه کلی میشه جمع پخش ویدیو +مکالمه+وبگردی+استندبای ولی بازم با عقل جور در نمیاد :)) چون طبق بررسی خودشون در هر سه مورد گوشی Xiaomi بهتر عملکرده پس اگه گوشی Xiaomi یک ساعت مکالمه، یک ساعت پخش ویدیو و یک ساعت وبگردی انجام بده باید شارژ بیشتری داشته باشه نسبت به لومیا ۱۵۲۰! حالا چطوری عملکرد استندبای لومیا ۱۵۲۰ اینقد بهتر از Xiaomi بود که نتیجه یکسانی رو کسب کردن خدا میدونه 🙂

AK_007

عزیز ۱ ساعت خیلی رو شارژ باتری تاثیر نمیزاره ها. تاثیر اصلی همون بهینه بودن در حالت استندبای هست

Chalton

افرین به سامسونگ که باز هم در این لیست قرار داشت و این یعنی داره برای عمر باتری بیشتر رو گوشیهاش تلاش میکنه،خبری هم از الجی،اچ تی سی،اپل نبود،الجی که فقط به لوازم جانبی فکر میکنه خودشو راحت کرده هیچ تلاشی واسه عمر باتری بیشتر نمیکنه،اچ تی سی هم که از اون اول با باتری مشکل داشت،اپل هم که سالی یه گوشی میده اینم از وضع باتریش در کل خدایی سامسونگ به همه چیه گوشی هاش فکر میکنه و یک گوشی کار درست میده بیرون.

JAGUAR

نمرات جی اس ام آرنا ۴ بخش داره.
اون عدد کلی و بزرگ میزان زمان شارژدهی در حالت استندبای هست.
اعداد پایین هم به ترتیب شامل مکالمه، وب گردی مداوم، پخش ویدئو میشه.
این برسی در کنار برسی فون آرنا بهترین تست باتری هست به نظر من

mtm

اون عدد کلی به این معنی هست که یک ساعت مکالمه، یک ساعت پخش ویدئو و یک ساعت مرور وب در روز داشته باشید به اون امتیاز استقامت میرسید!

JAGUAR

بله شما درست میگی
من جایی خونده بودم مربوط به استندبای میشه
فرمایش شما متین :rose:

joojoo

دم نویسنده این مطلب گرم :rose: که واقعا حرف دل ما رو زد،چیزی که بنده هم در بیشتر کامنتام بهش اشاره کردم بهینه سازی و باتری
متاسفانه امروزه با تکامل یافتن همه گوشی ها،بهینه سازی و باتری به فراموشی سپرده شده :negative: دم نوکیا ۱۱۰۰ گرم که باتریاشم مثل خودش خاطره انگیزن ولی کمپانی های بزرگ فقط روی سخت افزاری مانور میدن که اصلا نیازی به استفاده ازشون نیست
عارف کمانی عزیز خیلی ممنون بابت پست های این چنینی،اجرت با نوکیا 😉

mani

آقای کمانی ممنون از شما که اینقدر زحمت می کشید و مقالات خوب می‌نویسید
متاسفم برای برخی از افراد که میگن شما جیره خوارید
افرادی مثل شما توی ترنجی شبانه روز زحمت میکشن مثل آقای مخملی، آقای عطایی ، آقای ایزدی و دیگر دوستان اونوقت یکسری آدم معلوم الحال میان به شما تهمت میزنن
من شرمنده ام
من از طرف این اقایون عذر میخوام
پ.ن: آقای کمانی شما در حال حاضر چه گوشی هایی رو در اختیار دارید؟ البته اگر دوست دارید جواب بدید

AK_007

اول مقاله اون ۲ تا خط اولش رو کسایی ک تو چندتا پست قبل میگفتن GSMA سایت خوبی نیست بخونن؛
یه خواسته ی دیگه ای ک دارم اینه؛ لطفا ۱۰ ثانیه ب کامنتتون فکر کنید بعد اونو بزارید توسایت؛
تشکر

AK_007

فکر میکنم اس ۷ اکتیو تا ۱۱۲ ساعت با ی همچین چیزی بیاد؛

ولی در کل با مطالب آخر مقاله کاملا موافقم

Blue Tech

داداش نمره ی اس۷ اکتیو اومده به دلیل اسنپ بودن از اگزینوس اس ۷ اج پایینتر بوده :rose:

AK_007

اها، ب نظرم ی مقدار ناامیدانست.
ولی بازم تشکر ب خاطر اطلاع رسانیتون?

میثم ن.م

از نویسندگان این وبسایت خواهشمندم که مانند آقای کمانی در این پست ، نظر شخصی ( ویا همفکری شده ) خودشون رو در انتهای مطالب ترجمه شده قرار بدن . من فکر میکنم این کار باعث میشه سنگینیه وزنه هویت و اعتبار ترنجی که بیشتر جنبه ی مترجمی مقالات رو داره ، به سمت خلاقیت و نظریه پردازی بره .
درسته که تنش ها و اعتراضات بیشتر خواهد شد ولی در عوض با کنترل و مدیریت هوشمندانه ، میتونید به عنوان یک قطب و الگو در ایران و حتی جهان ، مانند وبسایت های مرجع ، اعتبار کسب کنید . موفق و سربلند باشید .

riofarina

وا ددم وای، عارف و ترور نکن یهو، عارف جان ما پشتت هستیم، تو واقعیت و گفتی، من به عنوان یه الجی و شیائومی و وان پلاس فن همه حرفات و قبول دارم.
زیاد به حرف ترولهای سونی توجه نکن البته از من میشنوی اصلا توجه نکن.

Reza f

ب نظرم نتایج فون آرنا ب واقعیت نزدیکتره تا جی اس ام
…..

ahmadahmad

چرا مسوولین سایت نظر Sony is my life رو پاک نمیکنن؟
اخه چقدر آزادی بیان؟
توهین کرده به نویسنده سایت
الان زومیت بود نصف نظرات حذف شده بودنن :heart:

A better life

در مورد اون شخص که به آقا کمانی توهین کردن فکر نکنم از طرف فن سونی باشه
واقعا متاسفم یه برند ناشیانه میخواد خراب کنید به اسم طرفدارش

مقاله کامل و خوبی بود بخصوص آخرش تیکه خوبی به شرکت ها بود
خودم به شخصه این آمار اصلا قبول ندارم چون خودم با اکثر گوشی کار کردم
اصلا هم خونی نداره با این نتایج
آمار بخش ویدئوه وب گردی

Jackass

ماشالا اینقد از توی برند سونی ترول داشتیم تو این سایت که نیازی به این کارا نیس.

تو همه برندها هست ترول اما واسه سونی اینقد زیادن که معروف شدن تو سایت. اسم هم نیازی نیس بیارم.
خلاصه اینوه رفتاری که با این سوپر ترول کردن طرفداران سونی اگه با اون ترولای قدیمی هم میکردن الان اونا هم ساکت میشدن.

milad.tech

به نظرم بهترین فبلت این لیست البته با ۵ تای قبلی mate8 بود حداقل برای خرید الان
بقیه زیاد جالب نیستن

Samsung--Electronics

آقا عارف
سلام :bye: :bye: :bye:
من به جای بعضی ها از شما عذرخواهی می کنم . :rose: :rose: :rose:
واقعا نمی دونم چطور بعضی ها تلاش های تمام عوامل سایت رو نادیده می گیرن و به نویسنده ها برچسب های نادرست می زنن . :unsure: :wacko:
واقعا واجب بود که از شما و همچنین تمام تیم ترنجی تشکر کنم . :heart: :rose:
یه نکته رو به “بعضی ها” که فکر می کنن سایت از شرکت های X , Y , Z پول می گیره و مطالب رو به سود اون ها تغییر می ده بگم :
هیچ سایتی نمیاد اعتبار خودش رو برای پول زیر سوال ببره :yes: . چرا ؟ چون یه چک ( مقداری پول ) هر چقدر هم که باشه ، یه چیزی هست که تموم می شه و ارزشش رو نداره که هر رسانه ای اعتبار به دست اومده خودش رو برای یک مقدار پول زیر سوال ببره چون اون پول یک بار هست ولی مخاطب های سایت همیشگی هستن. :yes: :yes:
امیدوارم دیگه بعضی ها به سایت و نویسنده ها تهمت نزنن. :rose: :rose:
خیلی ممنون ترنجی و خیلی ممنون آقای کمانی :rose: :rose:
موفق باشید :rose: :rose: :good: :good:

pika

“الجی هم که کلا اعتقادی به باتری خوب ندارد و الجی جی‌فلکس را نیز احتمالا اشتباهی ساخته است”
دمت گرم خیلی باحال گفتی :yahoo:
جی فلکس با ۲۰ ساعت پخش ویدیو اصلا به الجی نمیخوره =))

AK_007

پیکا جان؛ با نظراتت خیلی حال میکنم!
زیاد نظر بده!

pika

شما لطف داری :rose:

f.khabiry

پیکا جان واقعا به نظر میاد از دستش در رفته. V10 من با تمام عالی بودنش به شدت در باتری ضعیفه.مثلا همین امروز ساعت۵ صبح فول شارژش کردم.الان خاموشه و تو شارژ…واقعا عمر باتری افتضاحی داره.بعد شوهر من با E7 که کمتر از نصف گوشی من بالاش پول داده حداقل یه روز و نصفی کار معمول می کشه.من که وقتی گوشیم پیام ۱۵٪ میده وحشت می کنم.چون میدونم به ۳۰ دقیقه نمیکشه که خاموش بشه.

milad.tech

آقای کمانی ممنون از زحماتتون
از وقتی که به سایت اومدید همه زحمتتونو دارن میبینن
و همچنین بقیه عزیزان که مطمئنم اگه اسمشون پای پست ها نباشه یا کامنتشون در بخش کامنت ها اما قطعا اونها هم زحمت میکشن
سایت شما اینقدر خوبه که من دیگه به سایت های قبلی که در واقع مثل خونه ی دومم بودن سر نمیزنم
البته پویا رحمانی عزیز هم که جای خود داره که تصمیم گرفتم تو این سایت باشم

ramin bazr

ممنون از مقاله خوبتون اقای کمانی
نمره z3 کامپکت چقدر بود؟؟
یادمه باطری عالی دلشت واقعا یکی از دوستام داشت زمان خودش واقعا حرف نداشت

milad danesh

ببخشید مدیا تک مگه تایوانی نیست ؟

milad danesh

خواهش میکنم ممنون از توجه تون

SAMSUNG _ The Best Brand

اس۶ اکتیو چه میکنـــــــــــــــــــــــــــــــــه ! B-)

البته فعلا ! :mail:

تا غــــــــــول باتری بیاد ! :yahoo: :whistle:

GALAXY A9 Pro ملقب به GALAXY Battery B-)

رتبه اول لیست اصلا شاهکار نکرده … ی سخت افزار و صفحه نمایش ضعیف بندازی ک هیچی تو چنته ندارن ی باتری گنده هم بذاری تنکش این که نشد ! بقیه چیزاشم که ازش حرف نزنم بهتره 🙁

باید یا مثه اس ۷ اج باشی یا سری اس اکتیو یا Galaxy Battery ! :yahoo:

/ / / / / / /

Battery phone…coming soon :yahoo: :yahoo: B-) :heart:

Amir69

یک مقاله پر ایراد که حتی به رزولوشن گوشی ها هم اشاره نمیشه و حتی گوشی s7 ادح رو هم در نظر نمیگیره تنها به این نتیجه رسیدم که خواستین همه رو راضی نگه دارین اینکه در دنیای امروز به باتری توجه نمیشه درست اما نه اینکه جمع ببندین و همه برندها رو له کنین
سریه A ساموسنگ چه نتایجی اورد؟ سریه g چی؟ واقعا ساموسنگ در باتری خوب کار کرده و نباید جزء کمپانی های قرار میگرفت که در باتری ضعیف کار کردن.

یک کلام خواستین همه رو راضی نگه دارین به همه حمله کردین تا در حاشیه امنیت قرار بگیرین

بهتون تبریک نمیگم چون فکر در این کار موفق نشدین. :negative:

pika

همه ی سامی فنا جشن گرفتن تو چرا قهر میکنی؟! 😐
همه ی این عددایی که میبینی منبع داره! رو چه حسابی باید اس۷اج رو میذاشتن 😐
اینا به کنار! کجای این پست گفته شده سامی بده!؟ :))
راستی سامسونگ سری G هم داشت و ما نمیدونستیم؟ :)))
Keep Calm
and
Read again :))

Modarz

ترنجی خودش بررسی نمیکنه که اینجا اینطوری میگی.
در ضمن اگه اشتباه نکنم مشخصات گوشی هیچ ربطی به تست نداره. این مسئولیت خود سازندس که رزولوشن رو طوری بالا ببره که باتری قوی بمونه.

Reza f

“ده گجت برتر در عمر باتری از نگاه GSMArena”
با توجه ب تاپیک:
۱)اولا مطلب از سایت gsm گرفته شده و ترنجی در نتایج دخیل نبوده
۲)دوما مقایسه در حالت کلی و جدای از سیستم عامل،سخت افزار،حجم باتری و….انجام شده
۳)سوما تا اونجایی ک بنده اطلاع دارم این نتایج مربوط ب عمر باطری گجت ها در حالت کلی و تو اولین نسخه سیستم عاملی هس ک در ابتدا با اون وارد بازار شدن….وگرنه لومیا ۱۵۲۰ عملکردش تو وین ۱۰ ب این شکل نیس
همیشه پیروز باشید

taghian77

آقا عارف
سلام وممنون از مطالب خوبتون
یه سوال دارم خواهش میکنم جواب بدین من داشتم کامنت هارو میخوندم ،متوجه شدم شما سعی داری مدل گوشی که فعلا از اون استفاده میکنید رو نگید یعنی اسمش رو نمیگید،علت خاصی هست؟؟
من میخوام گوشی می۵ رو بخرم اگه مدل گوشی شما اینه ممنون میشم یکم اطلاعات در مورد اون بهم بدین و اگه میتونید برسی ر ورو سایت بزارین.ممنون

AliGH002

بابت این مقاله بسیار بسیار تشکر مفید بود :heart:
ولی از تیم ترنجی عزیز میخوام تو مرحله تایپ بیشتر دقت کنند هر چند مبدونم بالاخره منم بودم اشتباه میکردم ولی لطفا این قسمت از مقاله رو تصحیح کنید
هر ۳ روز یک بار آنرا میکنم :wacko:
بازم تشکر :rose:

Az_T
Reza f

نتیجه لومیا ۱۵۲۰ فک کنم روی وین ۷ گرفته شده…..
رو وین ۸ هم فک کنم همینجوری باش…
ولی تو وین ۱۰ قضیه فرق میکنه….جوری ک با کاهش عمر باطری روبه‌رو میریم…. :good: گوشی ب شدت داغ میکنه حتی تو برنامه های سبک(اونجوری ک کاربرا میگفتن)
من خودم قسمت نشد بگیرمش…ولی از اون گوشیاس ک کاربر باید تجربه کنه

HasanHoseinPoor

من هم لومیا ۱۵۲۰ دارم هنوز در کنار گلکسی نوتم کات از باطری هیچ گوشی راضی نیستم.. گوشی نیست که باطریش دست من بیش از ۳ ساعت باطریش دووم بیاره تو وبسایت ها اینا میگن دو روز دووم میاره ۱ روز دووم میاره زد ۲ و زد ۳ گرفته بودم فکر میکردم اخر باطری هستش ولی هیچی دوزار هم ارزش نداشتند فوق فوقش تو استفاده من ۳ تا ۴ ساعت دووم میارن 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com