حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

در سال ۲۰۱۸ نیز دوربین دوگانه در انحصار آیفون‌های سری پلاس خواهد بود

نوشته

7 سال قبل | یک دیدگاه | مطالب ترنجی

امسال اپل برای اولین بار در تاریخ خود از یک جفت دوربین در تلفن‌هایش استفاده کرد. مدل پلاس آیفون ۷ دارای دوربین دوگانه است ولی مدل معمولی آیفون ۷ از این نعمت بی‌بهره است. در سال ۲۰۱۵ فرق بین دوربین آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس تنها به لرزشگیر اوپتیکال محدود می‌شد اما این‌بار اپل تلاش کرده است تا با ایجاد چند تفاوت بین این دو مدل ، کاربران را به خرید مدل پلاس تشویق کند.

با ترنجی همراه باشید…

اپل به تازگی از مدل‌های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس رونمایی به عمل آورد. این دستگاه از نظر قیافه تغییر چندانی نسبت به آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس نکرده‌اند و تنها ویژگی‌هایی که آن‌ها را با نسل قبل خود متمایز می‌کند ، دوربین بهتر و حذف پورت ۳٫۵ میلیمتری هدفون است. البته دکمه‌ی هوم را نیز نباید از یاد ببریم که از حالت فیزیکی و فشاری به حالت حساس به فشار تغییر هویت داده است.

مشخصات کلی آیفون ۷ پلاس عبارت است از:

  • صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی IPS با فناوری رتینا و رزولوشن Full HD
  • پردازنده‌ی اختصاصی A10
  • ۳ گیگابایت رم
  • دو دوربین ۱۲ مگائسکلی در پشت دستگاه
  • دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی
  • مقاوم در برابر آب با گواهینامه IP67

گفته می‌شود که قدرت پردازنده‌ی جدید آیفون ۷ پلاس با نام A10 بسیار زیاد است و چندین برابر نسل‌های قبل می‌باشد. همچنین اپل همواره در صحبت‌های خود به این موضوع اشاره می‌کند که آیفون ۷ پلاس دارای دوربین بسیار قدرتمندی است. بسیاری از کاربران منتظر این هستند که اپل در نسخه‌ی معمولی آیفون‌های خود نیز از دوربین دوگانه استفاده کند اما این موضوع حداقل در سال ۲۰۱۸ اتفاق نخواهد افتاد

iphone-7-plus-hajek

Ming-Chi Kuo یکی از برترین تحلیل‌گران تحولات اپل در این خصوص می‌گوید که احتمالا کوپرتینویی‌ها در محصولات سال ۲۰۱۸ خود نیز دوربین دوگانه را در انحصار آیفون پلاس نگاه خواهند داشت. البته در خصوص اسم پلاس نمی‌توان با قطعیت صحبت کرد و اپل ممکن است در این خصوص تصمیمات جدیدی اتخاذ کند. اضافه کردن دوربین دوگانه به مدل‌های معمولی آیقون ۸ احتمالا ۳۰ تا ۴۰ دلار هزینه برای اپل در پی خواهد داشت و این روند اصلا مطابق میل تیم کوک و دوستانش نخواهد بود.

از آن‌جا که سال آینده اپل می‌بایست دهمین سال عرضه‌ی نخستین آیفون را جشن بگیرد و همواره در طول تاریخ رسیدن به یک دهه برای شرکت‌های بزرگ حائز اهمیت بوده است، ما حدس می‌زنیم که آمریکایی‌ها در آیفون بعدی (آیفون ۸ یا هر چیز دیگری) به تغییرات گسترده در ساختار و ماهیت آیفون دست بزنند.

برخی از مشخصات احتمالی مدل آیفون پلاس ۲۰۱۸ عبارت است از:

  • صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی از نوع OLED
  • پردازنده‌ی A11
  • ۴ گیگابایت رم
  • دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی با تکنولوژی‌های پیشرفته
  • طراحی بازنگری شده و جدید
  • حذف دکمه‌ی فیزیکی هوم
  • اسپیکرهای قوی‌تر

اپل برای نخستین بار در سال ۲۰۱۸ می‌خواهد دست از سر پنل‌های LCD بردارد و به OLED روی آورد. بنابر گزارش‌های منتشر شده شرکت‌های الجی و سامسونگ در حال آماده کردن زیر ساخت‌های لازم برای تولید پنل‌های اولد آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس می‌باشند. حتی خبرهایی به گوش می‌رسد که اپل قصد دارد در تعداد محدودی از آیفون‌های خود از صفحه‌ نمایش‌های خمیده (Edge) استفاده کند. چیزی همانند گلکسی اس ۷ اج یا حتی شبیه به الجی جی فلکس ۲٫ باید منتظر باشیم و ببینیم که اپل برای سال ۲۰۱۸ چه سورپرایزی برای گیک‌ها آماده کرده است. کاربران نسبت به تغییرات مثبت همواره واکنش‌های خوبی نشان داده‌اند و ممکن است آیفون ۸ نیز با استقبال بی‌نظیری روبرو شود.

نظر شما در این رابطه چیست؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Dual-camera-setup-to-remain-exclusive-to-the-iPhone-Plus-until-2018_id85289″ target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]PhoneArena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
smarter phone

تازه سال ۲۰۱۸ مبخواد از oled استفاده کنه ؟؟؟ :scratch:
یعنی اینقدر عقب!! تا اون موقع oled رفته جز خاطره ها !! مث نمایش خمیده که الان دیگه عادی شده واسه سامسونگ ولی اپل دو سال دیگه میخواد استفاده کنه !!
اپل ۷ سال !!!! طول کشید تا قانع بشه باید گوشی بزرگ تولید کنه !!
کی میخواد از sd کارت استفاده کنه خدا میدونه !!
کله شقی و عقب ماتدگی هم حدی داره 😉

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com