حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

در راستای معرفی اسنپدراگون ۸۲۰ ، کوالکام بیان می‌کند هیچ مشکلی ازنظر گرمای چیپست وجود ندارد

نوشته

8 سال قبل | 3 دیدگاه | ترنجی

در زمان رونمایی از اسنپدراگون ۸۲۰ به‌صورت کامل قرار داریم. معرفی انجام‌شده در چند ماه گذشته بیشتر مربوط به یک رونمایی ساده و در اصل پیش‌نمایشی از محصول آینده بود. اسنپدراگون ۸۲۰ محصولی است که می‌خواهد به‌عنوان برترین چیپست شرکت کوالکام شناخته شود تا بتواند مشکلات نسل قبلی را بپوشاند و یک رقیب اصلی برای چیپست های آینده شرکت سامسونگ باشد. مدیر مارکتینگ شرکت کوالکام در توییتر صحبت‌هایی داشته است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

یکی از ویژگی‌های اصلی اسنپدراگون ۸۱۰ گرمای تولیدشده توسط این چیپست بود که به معیاری عادی تبدیل‌شده و باعث شد شرکت‌هایی چون سونی به سراغ تغییراتی ازنظر طراحی داخل دستگاه بروند تا این گرمای دستگاه را کنترل کنند اما هر چه باشد مشکل از پایه است! به‌هرحال تا حد زیادی درست شد اما مدیرمارکتینگ و خود کوالکام در حدود ۶ ماه پیش بود که بحث مشکل گرمای چیپست را به نحوی دیگر تأیید کرده اما اکنون بیان کردند که اسنپدراگون ۸۲۰ ازنظر گرمای داخلی خود چیپست و بهینه بودن مصرف انرژی کاملاً در حد مطلوبی قرار دارد. در ادامه بیان‌شده بود که نیازی به اجرای روش‌های حرفه‌ای همانند استفاده از لوله‌های خنک‌کننده نخواهد بود.

اسنپدراگون ۸۲۰ در ۲٫۲ گیگاهرتز کلاک شده و دارای سی‌پی‌یو جدید Kyro کوالکام است که به گفته‌ی کوالکام، به لطف فرآیند ۱۴ نانومتری FinFET دارای دو برابر قدرت و راندمان بیشتر نسبت به پردازنده‌ی ۸۱۰ است که سال گذشته عرضه شد. همچنین اسنپدراگون ۸۲۰ دارای یک پردازنده سیگنال تصویر جدیدی است که به شما اجازه می‌دهد تا تصاویر ۲۸ مگاپیکسلی را ثبت کنید. پردازنده سیگنال دیجیتال Hexagon 680، عمر باتری و عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد. از دیگر مشخصات آن می‌توان به پردازنده گرافیکی ادرنو ۵۳۰، مودم X12LTE و Wi-Fi سه‌باند پیشرفته اشاره کرد.

شارژ سریع ۳٫۰ (Quick Charge 3.0) نیز از ویژگی‌های جدید اسنپدراگون ۸۲۰ است که به گفته‌ی این شرکت، ۳۸ درصد کارآمدتر از شارژ سریع ۲٫۰ (Quick Charge 2.0) و چهار برابر سریع‌تر از شارژ عادی است. همچنین پردازنده‌ی جدید کوالکام از Snapdragon Sense ID پشتیبانی می‌کند؛ Snapdragon Sense ID، تکنولوژی تشخیص اثرانگشت فراصوتی است که توانایی بازکردن دستگاه شما با اثرانگشت را دارد.

 

[su_button url=”ttp://www.phonearena.com/news/Ahead-of-tomorrows-Snapdragon-820-unveiling-Qualcomm-says-overheating-will-not-be-an-issue_id75606#rwIzHjU0wHlrWEpo.99″ target=”blank” background=”#159f84″ text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]phonearena[/su_button]

 

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Nfs

این سونی گوشی های جدیدش رو با ۸۲۰ معرفی میکرد و مثل ایفون سریع میفروخت خیلی بهتر بود اصلا از این سیاست های سونی خوشم نمیاد :negative: :negative:
گوشی رو ۳ماه پیش معرفی کرده الان اومده

ali pourtaghi

کوالکام شرکت قابل اعتمادیه قابلیتهای زیادی دراین چیپست هست که کم کم بیشتر آشنامیشیم

i_love_quality

چرا سونی سری Z5 رو با ۸۲۰ نداد؟!
چرا؟!
خب سه ماه دیرتر میومد بازار اما یگ گوشی جدید و عالی میگرفت نه یک گوشی با سخت افزار نسبتا قدیمی!
البته مایکروسافت هم دقیقا همین کار رو کرد!
V10 هم درسته پرچمدار اصلی ال جی نبود ولی خب اونم سخت افزارش نسبتا قدیمیه

آدم زورش میبره بعد از چندسال میخوام پرچمدار سونی رو بخرم و پولش تقریبا جور شده اما ۸۲۰ میزنه تو ذوقم!

تنها راه حل این مشکل اینه که ۸۲۰ دیرتر در موبایل ها استفاده بشه زودتر از MWC یعنی در اسفند شاهد موبایلی با snapdragon 820 نباشیم
تنها راه حل مشکل همین بود ولی بعید بنظر میرسه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....